Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 5 van de 5
Geen
  1. #1
    Software voor internetbedrijf (Urenregistratie / Projectmanagement)
    Poelman Automatisering
    44 Berichten
    Ingeschreven
    08/07/11

    Locatie
    Borger

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    14 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 04082078
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Software voor internetbedrijf (Urenregistratie / Projectmanagement)

    Hallo mede ondernemers,

    Ik ben erg benieuwd hoe jullie je bedrijfsprocessen optimaliseren, managen en bijhouden.
    Met name wat betreft projectmanagement en urenregistratie, maar ook aanvullende zaken en processen.
    Het gaat daarbij om internetbedrijven / uren bedrijven.

    Bij voorkeur een verhaaltje met meer info, met in elk geval de volgende vragen beantwoord:

    - Welk systeem / systemen gebruik je?
    - Hoe bevalt dat?
    - Wat zijn de voor- en nadelen van je systeem?
    - Waar gebruik je het voor?
    - Hoe groot is je bedrijf?
    - Heb je goede of slechte ervaringen met andere systemen?

    Ik zal zelf beginnen.

    Wij werken in ons bedrijf met circa 9 mensen met verschillende rollen en functies. We houden alles bij in het ERP systeem genaamd Newbase. Dit systeem kost circa 70 euro per tegelijktijdig ingelogde gebruiker per maand. Wij hebben aan 4 tot 5 gebruikers genoeg omdat niet iedereen tegelijk ingelogd is. Wij gebruiken Newbase voor alles, namelijk: CRM (relatie beheer met gegevens, te koppelen aan exchange), contact rapportages en momenten, het maken van brieven, versturen van mail, bijhouden van agenda, etc. etc. Newbase wordt ook gebruikt voor projecten. Medewerkers schrijven uren op een project. We doen voor en nacalculatie. We maken facturen en offertes. Facturen worden automatisch doorgeboekt naar het boekhoudpakket Twinfield. Betalingen worden automatisch opgehaald van de bank. Newbase bevat een ticket systeem voor supportvragen. We kunnen periodiek factureren, we houden bij wie supportcontracten hebben, etc. etc. Ook halen we uitgebreide rapportages uit newbase, kunnen we zelf dashboards indelen en bevat Newbase een stukje interne informatie zoals arbeidsovereenkomst, vrije dagen en meer.

    Newbase bevalt heel goed. Echter heeft het een nadeel. Het draait nog niet volledig webbased, maar is gemaakt in Java. Je moet dus altijd iets installeren, ookal gaat dat vrij makkelijk. Newbase is bezig met een nieuwe versie welke wel in de browser werkt. De support via Newbase is super, evenals de uitgebreide API. De snelheid laat vaak wat te wensen over, maar dit is voor ons acceptabel. We werken er graag mee en zijn enthousiast. Zeker het geld waard! Het betaalt zichzelf dubbel en dwars terug als je het mij vraagt, het heeft ons enorm geholpen met nadenken over bedrijfsprocessen en stappen en dwingt je op een bepaalde manier te werken.

    Newbase is echter niet branche specifiek. Hierdoor hebben we een aantal consessies moeten doen. Ik vind dat persoonlijk niet erg maar ben erg benieuwd hoe andere bedrijven werken. Hoe manage je projecten en uren? Hoe worden uren bij gehouden? Hoe doe je een goede (voor en na) calculatie? Hoe veel tijd kost het maken van een offerte? Kortom: Ik vraag me af of we nog efficiënter en beter kunnen werken dan we nu al doen.

    Benieuwd naar jullie reacties!



  2. #2
    Software voor internetbedrijf (Urenregistratie / Projectmanagement)
    geregistreerd gebruiker
    675 Berichten
    Ingeschreven
    08/04/08

    Locatie
    Weert

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    11 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Openworx
    URL: www.openworx.nl
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 14129365
    Ondernemingsnummer: nvt

    Hier wordt Odoo gebruikt voor het registreren van uren, taken en projecten. Alles is volledig geïntegreerd met facturatie, offertes, kortom de hele rataplan. Het is een open source pakket wat volledig webbased is en draait op postgresql en python.
    Laatst gewijzigd door mgielissen; 11/11/14 om 11:36.

  3. #3
    Software voor internetbedrijf (Urenregistratie / Projectmanagement)
    geregistreerd gebruiker
    1.879 Berichten
    Ingeschreven
    17/08/05

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    35 Berichten zijn liked


    Naam: Wieger Bontekoe
    Bedrijf: Skynet ICT B.V.
    Functie: CEO
    URL: skynet-ict.nl
    Registrar SIDN: Nee
    View wbontekoe's profile on LinkedIn

    Skynet ICT B.V. - The cause of the problem is: the printer thinks its a router.

  4. #4
    Software voor internetbedrijf (Urenregistratie / Projectmanagement)
    geregistreerd gebruiker
    79 Berichten
    Ingeschreven
    05/09/12

    Locatie
    Reuver, Netherlands

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Functie: Medewerker Beheer ICT

    Hier ook Toggl. Werkt perfect. En ook mooie rapportages die je ook in excel etc kunt verwerken.


    Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

  5. #5
    Software voor internetbedrijf (Urenregistratie / Projectmanagement)
    geregistreerd gebruiker
    5.593 Berichten
    Ingeschreven
    20/02/05

    Locatie
    Haaksbergen / Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    168 Berichten zijn liked


    Naam: Mark Scholten
    Bedrijf: SinnerG / Stream Service
    Functie: Systeembeheerder
    URL: www.sinnerg.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 34255993

    Sinds enige tijd houden we alle uren bij. Dit doen we middels een zelf gemaakte addon voor WHMCS. Aangezien we het nog niet heel lang gebruiken voegen we nog af en toe nieuwe categorie voor bepaalde werkzaamheden toe (hiervoor is een simpele web interface aanwezig). Uren moeten vervolgens binnen 1 week na de start geboekt worden, bewerken kan ook na een week niet meer (opslaan werkt niet). Het bevalt verder goed voor waarvoor we het gezocht hebben, mogelijk voegen we nog wat dingen toe op termijn om het wat makkelijker voor projecten te kunnen gebruiken.

    Verdere documentatie doen we niet webbased. Hiervoor hebben we een map die we syncen met SparkleShare waar iedereen in werkt.

    Andere systemen hiervoor hebben we niet gebruikt, we vonden niet echt wat aansloot bij onze wensen (en na 4 uur zoeken heb ik zelf maar wat gemaakt in een paar uur tijd).
    Tools die handig zjn voor ISPs vind je natuurlijk bij Tools 4 ISP.

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2018 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics