Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 56
Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
  1. #1
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    29 Berichten
    Ingeschreven
    08/06/10

    Locatie
    Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact

    Ik weet niet waar ik dit topic anders moet plaatsen, dus plaats ik het hier. Ik ben nieuw op dit forum dus als het ergens anders geplaatst had moeten worden, excuses.

    Onlangs heb ik besloten om de hosting die ik de laatste 7 jaar heb gebruikt voor mijn marketing zaak op te zeggen bij Euroaccess. Ik heb hiervoor de Terms & Conditions geraadpleegt waar in vermeld werd dat een email sturen de enige weg was om de hosting op te zeggen. Zodoende heb ik dit gedaan. Ook heb ik in deze email om een bevestiging gevraagd.

    Na een klein weekje had ik nog geen reactie gekregen en heb ik 4-5 keer op verschillende tijdstippen en verschillende dagen contact per telefoon proberen te verkrijgen, al die keren werd er niet opgenomen. Vervolgens heb ik nog een email om bevestiging gestuurd maar vooralsnog heb ik nog geen reactie gekregen. Ik heb nu in totaal naar 3 verschillende email-adressen een email gestuurd. Daarnaast word er ook niet meer gereageerd op het MSN support adres. De contactpersoon is wel altijd online. Ook heb ik een paar keer precies een paar seconden nadat de contactpersoon online kwam een bericht gestuurd maar er word niet op gereageerd. Het rare is dat in de laatste zeven jaar er bijna altijd binnen 30 minuten gereageert werd via MSN. Nu krijg ik al meer dan 2 weken geen reactie meer.

    Er is nu geen enkele optie om contact te krijgen over dan persoonlijk langs te gaan, wat al in een keer in me op is gekomen, om eerlijk te zijn. Natuurlijk kan ik een aangetekende brief sturen maar in de Terms & Conditions stond duidelijk dat opzeggen via email moest. Als ik nu opzeg via post komt er weer een maand extra betaling bij, plus nog een opzegtermijn van 2 maanden die Euroaccess hanteert.

    Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En is er iets bekend over Euroaccess wat ik niet weet? Gaan ze stoppen met hosten of iets anders in die richting? Ik ben tot voor kort altijd erg tevreden geweest over de hosting en de support die ik kreeg. Er is ook helemaal nooit een meningsverschil geweest of moeilijkheid tussen ons voorgevallen en het contact tussen ons was altijd respectvol en vriendelijk. Ik heb zeven jaar lang elke maand altijd op tijd betaald en ik heb ook nooit erg veel support nodig gehad(ik weet zelf vrij veel van het runnen van websites). Ik snap helemaal niets van deze situatie en de reden hoezo.

    Wat zijn mijn opties en rechten nu? Wat kan ik het beste doen om deze opzegging soepel te laten verlopen?

    Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door trans33; 08/06/10 om 06:54.

  2. #2
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    366 Berichten
    Ingeschreven
    16/12/04

    Locatie
    Stiens / Leeuwarden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Arne Mauer
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 01120939
    Ondernemingsnummer: nvt

    Stuur ieder geval een aangetekende brief, dan heb je bewijs dat je de brief naar hen verstuurd hebt. Met mail is dat wat lastiger te bewijzen.

  3. #3
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    29 Berichten
    Ingeschreven
    08/06/10

    Locatie
    Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mauer Bekijk Berichten
    Stuur ieder geval een aangetekende brief, dan heb je bewijs dat je de brief naar hen verstuurd hebt. Met mail is dat wat lastiger te bewijzen.
    Maar dat betekent dus dat ik dan nog een extra maand moet bijbetalen(omdat we inmiddels in Juni zitten). De opzegtermijn van Euroaccess is ook nog is 2 maanden trouwens. Vind ik allemaal best, maar als ik me aan de regels houd, wil ik dat hun zich ook aan de regels houden. In hun Terms & Conditions staat duidelijk dat er alleen via email opgezegd dient te worden.

    Ik wil een bevestiging via email van Euroaccess van de opzegging die ik gedaan heb.
    Laatst gewijzigd door trans33; 08/06/10 om 08:18.

  4. #4
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    366 Berichten
    Ingeschreven
    16/12/04

    Locatie
    Stiens / Leeuwarden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Arne Mauer
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 01120939
    Ondernemingsnummer: nvt

    Dat hoeft ook niet. Je hebt immers per mail opgezegd.
    Alleen kun je niet bewijzen, stel het mocht zover komen dat je de juridische kant op moet, dat die mail ook daadwerkelijk is ontvangen. Met aangetekende post kan dat wel.

  5. #5
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    1.080 Berichten
    Ingeschreven
    10/04/03

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    72 Berichten zijn liked


    Naam: Dreas van Donselaar
    Registrar SIDN: Ja
    Ondernemingsnummer: nvt
    TrustCloud: dreas

    ik ben geen jurist, maar is het in dit geval niet voldoende wanneer je vanuit je maillogs kan aantonen dat het bericht op hun server is afgeleverd? Volgens mij moet je in deze situatie (MSN logs, kopieen van andere email pogingen en mailserver aflever bewijs) altijd juridisch gewoon je gelijk kunnen krijgen. Dus stoppen met betalen zou ik zeggen en er vanuitgaan dat zij het gewoon verwerkt hebben. Gaan ze later dreigen met juridische stappen dan zou ik dat juridisch gewoon verder uitvechten

  6. #6
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    1.547 Berichten
    Ingeschreven
    12/05/03

    Locatie
    NL-Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: ITChick
    Ondernemingsnummer: nvt

    Jouw eigen maillogs zijn vrij gemakkelijk aan te passen, dus dat lijkt mij erg zwak en niet doorslaggevend.

  7. #7
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    29 Berichten
    Ingeschreven
    08/06/10

    Locatie
    Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mauer Bekijk Berichten
    Dat hoeft ook niet. Je hebt immers per mail opgezegd.
    Alleen kun je niet bewijzen, stel het mocht zover komen dat je de juridische kant op moet, dat die mail ook daadwerkelijk is ontvangen. Met aangetekende post kan dat wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door host3000 Bekijk Berichten
    Jouw eigen maillogs zijn vrij gemakkelijk aan te passen, dus dat lijkt mij erg zwak en niet doorslaggevend.
    Dus als ik het goed begrijp kan Euroaccess gewoon doen alsof ze mijn email niet hebben gehad en ik als hosting klant moet dat maar accepteren, terwijl ze als enige opzeg methode een email accepteren. Ik word hier toch lichtelijk kwaad over, dat kun je waarschijnlijk wel begrijpen.

    Wat zijn dit nou voor praktijken? Gaat dit bij elke hoster zo in Nederland? Zo doe je toch geen zaken? Ik heb verschillende emails op verschillende tijdstippen gestuurd. Ook heb ik elke andere mogelijke vorm van contact proberen te verkrijgen.
    Laatst gewijzigd door trans33; 08/06/10 om 08:49.

  8. #8
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    Bizway.nl
    1.426 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/10

    Locatie
    Bodegraven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    92 Berichten zijn liked


    Naam: Bart Lageweg
    Bedrijf: Bizway BV
    Registrar SIDN: ja
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 28086287
    View nl.linkedin.com/in/bartlageweg's profile on LinkedIn

    Aangetekend brief met daarin een kopie van de mail? Ik neem dat al je servers er al weg zijn?
    Op zoek naar hostingpartijen die zich willen laten overnemen (met desgewenst aanblijven)

  9. #9
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    1.547 Berichten
    Ingeschreven
    12/05/03

    Locatie
    NL-Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: ITChick
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trans33 Bekijk Berichten
    Dus als ik het goed begrijp kan Euroaccess gewoon doen alsof ze mijn email niet hebben gehad en ik als hosting klant moet dat maar accepteren, terwijl ze als enige opzeg methode een email accepteren. Ik word hier toch lichtelijk kwaad over, dat kun je waarschijnlijk wel begrijpen.
    Dat gaat overal zo. Als jij stelt dat jij iets gedaan hebt en dat wordt ontkend, moet jij dat aantonen. Zo heeft het mij drie maanden gekost om iets bij XS4ALL weg te krijgen.

    Als de enige opzegmethode mogelijk niet werkt (omdat er niet op email gereageerd wordt), sta je sterk met een aangetekende brief. Dat kost meestal wat extra tijd en geld omdat je eerst een andere manier geprobeerd hebt. Kwaad worden heeft weinig zin. Je zult het wel vaker tegenkomen. Bedrijven zijn niet allemaal hetzelfde. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.

  10. #10
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    380 Berichten
    Ingeschreven
    30/06/04

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 34216164
    Ondernemingsnummer: nvt

    Je mag kennelijk op elk moment opzeggen met 2 maanden opzegtermijn. Als jij dus zegt dat je per een zekere datum wilde opzeggen, dan is dat jouw recht en daar kan de hoster niets aan doen. Het enige verweer van de hoster is dan "die mail is nooit ontvangen".

    In deze situatie lijkt het me echter sterk dat de hoster zomaar daarmee wegkomt. Wie een dergelijke fragiel medium kiest voor belangrijke communicatie, moet volgens mij het risico dragen dat er soms berichten niet aankomen.

    En ja, serverlogs zijn te vervalsen maar wat is waarschijnlijker: dat TS zijn serverlogs vervalst om eerder op te kunnen zeggen of dat de hoster inderdaad onbereikbaar was per e-mail?

    (Waarom zou iemand serverlogs vervalsen als hij op elk moment kan opzeggen?)



  11. #11
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    1.547 Berichten
    Ingeschreven
    12/05/03

    Locatie
    NL-Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: ITChick
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ICTRecht Bekijk Berichten
    Je mag kennelijk op elk moment opzeggen met 2 maanden opzegtermijn. Als jij dus zegt dat je per een zekere datum wilde opzeggen, dan is dat jouw recht en daar kan de hoster niets aan doen. Het enige verweer van de hoster is dan "die mail is nooit ontvangen".

    In deze situatie lijkt het me echter sterk dat de hoster zomaar daarmee wegkomt. Wie een dergelijke fragiel medium kiest voor belangrijke communicatie, moet volgens mij het risico dragen dat er soms berichten niet aankomen.

    En ja, serverlogs zijn te vervalsen maar wat is waarschijnlijker: dat TS zijn serverlogs vervalst om eerder op te kunnen zeggen of dat de hoster inderdaad onbereikbaar was per e-mail?

    (Waarom zou iemand serverlogs vervalsen als hij op elk moment kan opzeggen?)
    Hmm, ik vind dat wel erg naief. Ik heb mensen meegemaakt die recht in mijn gezicht logen, om de kleinste dingen. Mensen doen een moord om onder een factuur van 5 euro uit te komen. Dus als ze er achter komen dat ze eigenlijk een maand eerder op hadden kunnen zeggen 'omdat ze het toch niet gebruikt hebben', zijn er genoeg die dat proberen.

    Ik kan mij overigens niet voorstellen dat een rechter de bewijslast zou omkeren. Maar ik zit dan ook niet in de rechtspraktijk. Hier laat ik het maar bij. ;-)

  12. #12
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    29 Berichten
    Ingeschreven
    08/06/10

    Locatie
    Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door host3000 Bekijk Berichten
    Dat gaat overal zo. Als jij stelt dat jij iets gedaan hebt en dat wordt ontkend, moet jij dat aantonen. Zo heeft het mij drie maanden gekost om iets bij XS4ALL weg te krijgen.

    Als de enige opzegmethode mogelijk niet werkt (omdat er niet op email gereageerd wordt), sta je sterk met een aangetekende brief. Dat kost meestal wat extra tijd en geld omdat je eerst een andere manier geprobeerd hebt. Kwaad worden heeft weinig zin. Je zult het wel vaker tegenkomen. Bedrijven zijn niet allemaal hetzelfde. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.
    Ik heb zelf de nodige ervaring in de wereld waar je over spreekt, zoiets moet je absoluut niet zomaar accepteren alsof het "normaal zaken doen" is. Euroaccess reageert gewoon niet op telefoon, email of MSN. Alle contact opties. Terwijl Euroaccess wel elke dag online op MSN komt en er toch iemand de hosting business leidt op dit moment. Euroaccess weet trouwens ook van deze thread af via een lid van dit forum. Dit lid heeft me een PM gestuurd waar hij me vertelde dat Euroaccess van deze thread op de hoogte is gesteld.

  13. #13
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    380 Berichten
    Ingeschreven
    30/06/04

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 34216164
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door host3000 Bekijk Berichten
    Hmm, ik vind dat wel erg naief. Ik heb mensen meegemaakt die recht in mijn gezicht logen, om de kleinste dingen. Mensen doen een moord om onder een factuur van 5 euro uit te komen. Dus als ze er achter komen dat ze eigenlijk een maand eerder op hadden kunnen zeggen 'omdat ze het toch niet gebruikt hebben', zijn er genoeg die dat proberen.
    Tsja nou ja, mensen doen dat inderdaad maar dat betekent nog niet dat ze er bij de rechter mee weg zouden komen. Alleen procedeert niemand om 5 euro, en dat weten zulke mensen ook.

    Waarom zou een rechter de bewijslast niet omkeren? Dat is op zich niet ongebruikelijk, als er genoeg aanwijzingen de ene kant op zijn en het moeilijk voorstelbaar is dat de eiser die aanwijzingen zou vervalsen. In dit geval zou ik erg benieuwd zijn naar het verweer van de hoster, en als dat alleen maar "sorry, geen mail ontvangen hoor (A)" is dan denk ik dat hij gaat verliezen. Want rechters zijn goed in het horen van (A)-s en aanverwante trucs en bijdehand gedrag.

  14. #14
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    29 Berichten
    Ingeschreven
    08/06/10

    Locatie
    Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door host3000 Bekijk Berichten
    Hmm, ik vind dat wel erg naief. Ik heb mensen meegemaakt die recht in mijn gezicht logen, om de kleinste dingen. Mensen doen een moord om onder een factuur van 5 euro uit te komen. Dus als ze er achter komen dat ze eigenlijk een maand eerder op hadden kunnen zeggen 'omdat ze het toch niet gebruikt hebben', zijn er genoeg die dat proberen
    Ik weet niet waarom dit voorbeeld er in dit geval bij word gehaald. Ik zou graag weten wat je vind over het gedrag van Euroaccess in mijn geval... Dat is het topic.

  15. #15
    Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact
    geregistreerd gebruiker
    153 Berichten
    Ingeschreven
    07/06/10

    Locatie
    weesp

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nvt
    KvK nummer: 39053612
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ze zullen hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ze je mail niet hebben ontvangen oid. Stuur daarom voor de zekerheid een aangetekende brief. Maar een kopie van de mail logs lijkt me ook redelijk.

Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2018 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics