Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 15
Geen
  1. #1
    Geschillencommissie webhosting<->klant?
    geregistreerd gebruiker
    5 Berichten
    Ingeschreven
    05/02/10

    Locatie
    Leiden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Geschillencommissie webhosting<->klant?

    Ik heb sinds een half jaart een VPS staan bij een webhoster. Ik krijg het kreng NIET aan de praat. Via Xen plaatste ik (tot treurens toe) een OStemplate voor Ubuntu op het ding. Upgraden de boel en installeren van LAMP en PhpMyAdmin.
    Dat is alles. Simpel toch? 15 minuten werk.
    Maar dan... Proberen Wordpress te installeren... De browser gaat in de wachtstand en de server komt niet uit de Apache/Mysqld-processen. Wat ik ook probeer qua configuratie-instellingen: zelfde verhaal.
    Nu heb ik ze bijna huilend verzocht zélf eens dat ding functioneel in de lucht te brengen. Spaarzame trage reacties en spaarzame technische tips via het ticket-systeem waar ik niks aan heb omdat ik dat zélf onderhand ook wel had uitgeprobeerd. Als ik ze telefonisch probeer te bereiken krijg ik een bandje dat ik alleen een medewerker krijg als ik een SLA-overeenkomst heb afgesloten.
    Ik betaal nu al een half jaar trouw maar heb nog niks produktiefs kunnen doen. Dit valt toch onder de noemer wanprestatie? Waar doe ik mijn beklag? Hoe krijg ik mijn centen terug?

  2. #2
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    Meneer de Directeur
    12.253 Berichten
    Ingeschreven
    11/05/04

    Locatie
    Valkenswaard / Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 17186890

    Wat ben je overeengekomen/ wat heb je besteld?
    Als je geen beheer bent overeengekomen zijn ze daar ook niet verantwoordelijk voor natuurlijk.

  3. #3
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    geregistreerd gebruiker
    5 Berichten
    Ingeschreven
    05/02/10

    Locatie
    Leiden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Ik heb sec de VPS afgenomen met een tweetal domeinen die verwijzen naar de (toekomstige) website. Geen SLA-overeenkomst voor ondersteuning. Leek mij niet nodig en is ontzettend duur. (Ik ben maar een arm particuliertje)
    Hoezo zijn ze er dan niet 'verantwoordelijk' voor? Je mag toch aannemen dat zo'n VPS doet wattie hoort te doen? Ik heb het vermoeden dat de OStemplate gewoon té gedateerd is (Ubuntu 4.x) en dat upgrading daardoor tekort schiet. Correct me where I am wrong.
    Maar ja.. Dan blijven die laatste 3 vragen van mijn oorspronkelijke post nog steeds onbeantwoord.

  4. #4
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    SolidHost
    8.296 Berichten
    Ingeschreven
    29/06/03

    Locatie
    Rotterdam/Amsterdam/Barcelona

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    323 Berichten zijn liked


    Naam: Andre van Vliet
    Bedrijf: SolidHost Managed Hosting
    Functie: CEO
    URL: www.solidhost.com
    KvK nummer: 24366308
    View andrevanvliet's profile on LinkedIn

    Die OStemplate; is die geleverd door de provider, of heb je die zelf ergens gevonden en geupload?

    Op die 3 vragen bestaan geen eenduidig antwoord, want dat hangt van diverse factoren af. De vraag is: functioneert de VPS niet, of doe jij iets verkeerd?

    Als de VPS niet functioneert, dan heb je helemaal gelijk. Maar als jij iets verkeerd doet, dan is dat niet de verantwoording van de provider - tenzij je een overeenkomst voor het beheer van de VPS hebt.

    Ik zou eens aan de provider voorstellen dat zij onderzoeken wat het probleem is, en dat als jij gelijk hebt en de VPS niet goed functioneert, je het geld wat je voor de afgelopen 6 maanden terug gecrediteerd krijgt. En als het blijkt dat de provider niet fout zat, jij hen betaalt voor de werkzaamheden die ze uitgevoerd hebben voor het onderzoek.

    Ik heb overigens sterk de indruk dat het hier om een VPS van hooguit een tientje per maand gaat. Tja.

  5. #5
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    geregistreerd gebruiker
    6.041 Berichten
    Ingeschreven
    23/10/04

    Locatie
    Amersfoort

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    171 Berichten zijn liked


    Functie: Freelance IT Professional
    URL: localhost
    View randytenhave's profile on LinkedIn

    Bij een VPS koop je resources in (CPU, DISK, TRAFFIC, MEM). Verder niets. De provider hoeft dus enkel te zorgen dat deze resourses beschikbaar zijn. Wat jij inhoudelijk doet is aan jezelf, hier hoeft je provider zonder SLA geen support op te geven. Zelfs met SLA is dit lastig te doen omdat klanten volledige toegang hebben. Als ze al een SLA afgeven, kan dit hooguit op basis van best effort zijn wanneer je zelf ook toegang hebt.

    Wel ben ik van mening dat Ubuntu 4.x niet meer van deze tijd is. Je geeft aan dat het versie 4 is. Dit zal 4.10 moeten zijn, die stampt uit oktober 2004. Ubuntu geeft 1,5 jaar support op haar distributies (3 jaar op desktop LTS en 5 jaar op server LTS). Heeft de provider deze beschikbaar gesteld?

    Wat je zou kunnen proberen is zelf upgraden (do-release-upgrade) maar de versie die op 4.10 volgt is ook niet meer beschikbaar dus dat zal weinig zin hebben.

  6. #6
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    geregistreerd gebruiker
    5 Berichten
    Ingeschreven
    05/02/10

    Locatie
    Leiden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    @Apoc:
    De templates zijn voorgeïnstalleerd door de hoster en kan ik kiezen in Xen.
    Dat is een heel goed voorstel. Ik heb het zo aan de hoster voorgelegd. Dank voor de tip.
    En ja, het gaat om een hele goedkope VPS. Toch... Dat ontslaat ze toch niet van de verantwoordelijkheid dat wat ze verkopen ook dient te werken?
    En die vraag wat betreft een geschillencommissie: bestaat er zoiets in webhostersland, of is het allemaal nog steeds snelle-jongens-snel-binnen-als-het-kan?

  7. #7
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    geregistreerd gebruiker
    5 Berichten
    Ingeschreven
    05/02/10

    Locatie
    Leiden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    @Randy:
    Heel verhelderend. Zo had ik er nog niet naar gekeken. Van het bestaan van do-release-upgrade was ik niet op de hoogte. Heb ik weer wat te studeren.

  8. #8
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    geregistreerd gebruiker
    2.483 Berichten
    Ingeschreven
    03/09/08

    Locatie
    Maasbracht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    32 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Piwi-Web
    Functie: Eigenaar
    URL: www.piwi-web.com
    KvK nummer: 14097251

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door violacase Bekijk Berichten
    @Apoc:
    De templates zijn voorgeïnstalleerd door de hoster en kan ik kiezen in Xen.
    Dat is een heel goed voorstel. Ik heb het zo aan de hoster voorgelegd. Dank voor de tip.
    En ja, het gaat om een hele goedkope VPS. Toch... Dat ontslaat ze toch niet van de verantwoordelijkheid dat wat ze verkopen ook dient te werken?
    En die vraag wat betreft een geschillencommissie: bestaat er zoiets in webhostersland, of is het allemaal nog steeds snelle-jongens-snel-binnen-als-het-kan?
    Ik zou dan aan de hoster even vragen voor een up2date template (zou niet zo moeilijk moeten zijn maar verder geen ervaring met Xen!).
    Betreft de support. Als de VPS werkt en je ontvangt de recourses waarvoor je betaald hebben zij hun job goed gedaan. Wanneer je support wilt ontvangen zul je moeten betalen dat zal bij menig andere hoster echt niet anders zijn.
    Werkt de VPS niet dan heb je natuurlijk volledig gelijkt maar dat kan ik niet uit je verhaal afleiden (want wat werkt er nu niet).

    EDIT: En ik geloof dat er geen geschillencommissie speciaal voor hosting bestaat ... Correct me if I'm wrong!
    Piwi-Web IT Solutions - Website - E-mail

  9. #9
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    geregistreerd gebruiker
    5 Berichten
    Ingeschreven
    05/02/10

    Locatie
    Leiden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Randy Bekijk Berichten
    Bij een VPS koop je resources in (CPU, DISK, TRAFFIC, MEM). Verder niets. De provider hoeft dus enkel te zorgen dat deze resourses beschikbaar zijn. Wat jij inhoudelijk doet is aan jezelf, hier hoeft je provider zonder SLA geen support op te geven. Zelfs met SLA is dit lastig te doen omdat klanten volledige toegang hebben. Als ze al een SLA afgeven, kan dit hooguit op basis van best effort zijn wanneer je zelf ook toegang hebt.

    Wel ben ik van mening dat Ubuntu 4.x niet meer van deze tijd is. Je geeft aan dat het versie 4 is. Dit zal 4.10 moeten zijn, die stampt uit oktober 2004. Ubuntu geeft 1,5 jaar support op haar distributies (3 jaar op desktop LTS en 5 jaar op server LTS). Heeft de provider deze beschikbaar gesteld?

    Wat je zou kunnen proberen is zelf upgraden (do-release-upgrade) maar de versie die op 4.10 volgt is ook niet meer beschikbaar dus dat zal weinig zin hebben.
    @Randy:

    Als u denkt dat experts duur zijn, wacht dan maar af tot u ziet wat amateurs u kosten!
    Zo is het maar net...

  10. #10
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    geregistreerd gebruiker
    1.418 Berichten
    Ingeschreven
    13/09/08

    Locatie
    zuid-west Brabant

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    215 Berichten zijn liked


    Naam: Chris van Winden
    Bedrijf: Verkocht 😉
    URL: chris.cfmweb.nl

    Non conformiteits principe ?
    Als je benzine in een auto gooit mag je ook verwachten dat het kreng start toch?
    Kortom, je mag van een product verwachten dat het doet waarvoor het ontworpen is lijkt mij (maar ik ben natuurlijk geen jurist en heb een paar biertjes op )

  11. #11
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    Professionele Webhosting
    4.394 Berichten
    Ingeschreven
    14/03/05

    Locatie
    tilburg

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked


    Naam: erwin
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 18078304
    Ondernemingsnummer: nvt

    Je vergelijk gaat nergens over in dit geval.

    Natuurlijk mag je verwachten dat ie start maar misschien gooi jij er wel diesel in ipv benzine dan start ie ook niet meer.

    Als je een umanaged VPS neemt betekend het gewoonweg alles zelf doen en kan je je niet verschuilen dat iets niet werkt, zolang het geen hardware falen is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cfmweb Bekijk Berichten
    Non conformiteits principe ?
    Als je benzine in een auto gooit mag je ook verwachten dat het kreng start toch?
    Kortom, je mag van een product verwachten dat het doet waarvoor het ontworpen is lijkt mij (maar ik ben natuurlijk geen jurist en heb een paar biertjes op )

  12. #12
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    Meneer de Directeur
    12.253 Berichten
    Ingeschreven
    11/05/04

    Locatie
    Valkenswaard / Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 17186890

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cfmweb Bekijk Berichten
    Non conformiteits principe ?
    Als je benzine in een auto gooit mag je ook verwachten dat het kreng start toch?
    Kortom, je mag van een product verwachten dat het doet waarvoor het ontworpen is lijkt mij (maar ik ben natuurlijk geen jurist en heb een paar biertjes op )
    Klopt dan toch ook, je kunt er toch ook een OS opzetten.

    Als jij een auto koopt en je hebt geen rijbewijs dan kun je daar de verkoper toch ook niet aansprakelijk voor stellen

  13. #13
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    geregistreerd gebruiker
    1.418 Berichten
    Ingeschreven
    13/09/08

    Locatie
    zuid-west Brabant

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    215 Berichten zijn liked


    Naam: Chris van Winden
    Bedrijf: Verkocht 😉
    URL: chris.cfmweb.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Triloxigen Bekijk Berichten
    Klopt dan toch ook, je kunt er toch ook een OS opzetten.

    Als jij een auto koopt en je hebt geen rijbewijs dan kun je daar de verkoper toch ook niet aansprakelijk voor stellen
    Getver.. wat ben jij gevat vanavond



  14. #14
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    moderator
    4.784 Berichten
    Ingeschreven
    04/11/05

    Locatie
    Gent

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    12 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0475284162

    om de vergelijking nog iets verder te trekken: De vergelijking van systeembeheer met een autobestuurder is fout. Ik zou systeembeheer eerder vergelijken met een garagist. Afhankelijk van de keuze van auto, circuit en omstandigheden is de garagist eentje die ofwel in de plaatselijke garage werkt, eentje die het als hobby doet, of eentje die in F1 of Nascar werkt...

    (...En een webmaster is dan een autobestuurder (waarbij benzine inkappen gelijk staat met een database inladen ;-)))

  15. #15
    Geschillencommissie webhosting&lt;-&gt;klant?
    Sebastiaan Stok
    2.468 Berichten
    Ingeschreven
    20/12/04

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    86 Berichten zijn liked


    Naam: Sebastiaan Stok

    EDIT: En ik geloof dat er geen geschillencommissie speciaal voor hosting bestaat ... Correct me if I'm wrong!
    Ja en nee
    Er is geen geschillencommissie op zich zelf. Maar als de aanbieder is aangesloten bij een branche verenging of keurmerk die wel een geschillencommissie hebben kan je daartoe wenden.

    Bij thuiswinkel.org werkt dit echter NIET voor VPS neem ik aan
    Park The Hosting Manager - your friend in hosting software

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics