Ik heb sinds een half jaart een VPS staan bij een webhoster. Ik krijg het kreng NIET aan de praat. Via Xen plaatste ik (tot treurens toe) een OStemplate voor Ubuntu op het ding. Upgraden de boel en installeren van LAMP en PhpMyAdmin.
Dat is alles. Simpel toch? 15 minuten werk.
Maar dan... Proberen Wordpress te installeren... De browser gaat in de wachtstand en de server komt niet uit de Apache/Mysqld-processen. Wat ik ook probeer qua configuratie-instellingen: zelfde verhaal.
Nu heb ik ze bijna huilend verzocht zélf eens dat ding functioneel in de lucht te brengen. Spaarzame trage reacties en spaarzame technische tips via het ticket-systeem waar ik niks aan heb omdat ik dat zélf onderhand ook wel had uitgeprobeerd. Als ik ze telefonisch probeer te bereiken krijg ik een bandje dat ik alleen een medewerker krijg als ik een SLA-overeenkomst heb afgesloten.
Ik betaal nu al een half jaar trouw maar heb nog niks produktiefs kunnen doen. Dit valt toch onder de noemer wanprestatie? Waar doe ik mijn beklag? Hoe krijg ik mijn centen terug?