Hallo,
De situatie:
Klant heeft aantal maanden geleden (3 maanden) zijn server afgezegd per e-mail waarna ik antwoordde dat er een minimale opzegtermijn van 1 maand is en dat deze dus nog een laatste factuur van ons ontvangt.
De server van de klant heeft toen gewoon gedraaid tot het einde van de contractperiode.
Nu ben ik al maanden bezig de betaling te krijgen van de laatste factuur wat tot nu toe nog niet gelukt is. Na vele herinneringen per e-mail betaalde deze nog niet.
Nu heb ik hem vorige week nogmaals een e-mail gestuurd dat hij tot komende vrijdag de tijd heeft om de factuur te betalen waar ik een reactie op heb gekregen dat hij nooit akkoord zou zijn gegaan met onze Algemene Voorwaarden echter hebben wij duidelijk op onze factuur staan dat wanneer je betaald, je akkoord gaat met ons AV.
Nu heb ik daar even mijn twijfels over als dat zo mag maar ben niet de enige die dat op de factuur heeft staan. (wat natuurlijk niet zegt dat het mag ...)
Nu heb ik ook gehoord (hier ergens op WHT) dat na 3 betalingen je automatisch akkoord zou gaan met het AV van de aanbieder. Is dit waar of een fabeltje?
Nu heb ik een mail van de klant terug gekregen dat hij niet akkoord gaat met ons AV en dat hij had afgesproken met de vorige provider (want ik heb deze toen overgenomen) dat hij geen opzegtermijn zou hebben. Hier heb ik echter geen weet van en er is daarvan ook nooit een contract geweest.
Nu de vraag. Hoeveel kans heb ik als aanbieder om toch nog het geld te krijgen als je de volgende punten op een rij zet:
- Geen contract
- Op de factuur stond dat de klant automatisch akkoord gaat met ons AV wanneer deze de factuur betaald. Het AV is gewoon te vinden op onze website.
Alvast bedankt voor de tips