Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 18
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
  1. #1
    Probleem bij 't opzeggen.
    fdisk /dev/sda
    649 Berichten
    Ingeschreven
    27/02/07

    Locatie
    Meerssen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Probleem bij 't opzeggen.

    Ik heb bij een bepaalde host, laten we ze even X noemen, nu 2 jaar een server (dedicated). Echter gezien de huidige technieken zou modernere hardware nauwelijks in de kosten schelen, maar wel voor een aardige performance boost zorgen. Helaas doen ze niet de processor (zelfde socket) vervangen (geheugen bijsteken was gelukkig geen probleem).
    Nou, dan maar naar een andere server upgraden. Ook hier wordt moeilijk over gedaan: ik zou 75 euro (excl. btw) moeten betalen om de oude HD even aan de nieuwe gekoppeld te krijgen om een paar grote bestanden over te zetten.
    Na 2 jaar altijd mijn factuurtjes op tijd te hebben betaald, heel zelden support nodig te hebben en verder ook een erg goede ervaring zit er dus niets anders op dan de server te moeten opzeggen.
    Echter loop ik óók hier tegen problemen aan. In 2008 hebben ze de algemene voorwaarden aangepast en toen werd er mij gevraagd het oude contract te verbreken en een nieuwe aan te gaan (o.a. wat support veranderingen, echter hoeft er nu niet meer een maand, maar 5 dagen voor de nieuwe factuur opgezegd te worden). Zo gezegd, zo gedaan.
    Nu wilde ik deze server dus dan maar opzeggen voor de 28e van deze maand (om dan ergens anders maar een soortgelijke server te nemen).
    Echter krijg ik nu heel lief te horen dat dit opzegtermijn voor mij niet zou gelden, omdat in het oude contract nog een maand opzegtermijn stond.
    Ik heb ze dan ook een kopie van mijn contract gemailed, echter worden die mails doodleuk genegeerd.

    Heeft iemand hier ervaring mee of kennis met betrekking tot wie er in zijn (of haar) recht staat?
    Laatst gewijzigd door vipeax; 10/07/09 om 00:30. Reden: foutje verbeterd

  2. #2
    Probleem bij 't opzeggen.
    ISPConnect
    3.746 Berichten
    Ingeschreven
    10/01/07

    Locatie
    Nieuwegein

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    134 Berichten zijn liked


    Naam: Marin Heideman
    Bedrijf: DigiState B.V.
    URL: http://www.digistate.nl
    ISPConnect: Lid
    View mheideman's profile on LinkedIn

    Als jij kunt bewijzen dat in jouw cotnract die opzegtermijn is afgesproken sta je volledig in je recht!
    Marin Heideman (DigiState B.V.)

  3. #3
    Probleem bij 't opzeggen.
    geregistreerd gebruiker
    1.712 Berichten
    Ingeschreven
    03/01/07

    Locatie
    Winschoten / Groningen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked


    Naam: Kobus Draijer
    Bedrijf: IC Hosting
    URL: www.ic-hosting.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 02079831
    Ondernemingsnummer: nvt
    TrustCloud: ichosting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DigiState Bekijk Berichten
    Als jij kunt bewijzen dat in jouw cotnract die opzegtermijn is afgesproken sta je volledig in je recht!
    Lijkt mij ook. Ze hebben je toch zelf gevraagd een nieuw contract, met de nieuwe voorwaarden, aan te gaan?

  4. #4
    Probleem bij 't opzeggen.
    fdisk /dev/sda
    649 Berichten
    Ingeschreven
    27/02/07

    Locatie
    Meerssen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Mooi, dan ben ik niet de enige met die gedachte (en nee, het is geen verdraaid verhaal, ik ga niet mezelf voor de gek houden ).
    Mochten ze me blijven negeren, luistert een incasso bureau (mocht het zo ver komen) na dit soort verhalen, mits ze aantoonbaar zijn natuurlijk?

  5. #5
    Probleem bij 't opzeggen.
    geregistreerd gebruiker
    324 Berichten
    Ingeschreven
    06/12/07

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Tijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vipeax Bekijk Berichten
    mits ze aantoonbaar zijn natuurlijk?
    Precies, als jij kunt aantonen dat in jouw contract het zo stond, dan sta je volledig in je recht en zal het incassobureau dit zeker niet negeren

  6. #6
    Probleem bij 't opzeggen.
    geregistreerd gebruiker
    1.066 Berichten
    Ingeschreven
    15/07/03

    Locatie
    Haarlem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    21 Berichten zijn liked


    Naam: Pim
    Bedrijf: RealHosting
    Functie: Ondernemer
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 39093099
    Ondernemingsnummer: nvt

    Bellen en in overleg treden met elkaar?
    Ik kan mij niet voorstellen dat een host heel lastig doet over een maand opzegtermijn als je bij dezelfde host een upgrade besteld.



  7. #7
    Probleem bij 't opzeggen.
    geregistreerd gebruiker
    174 Berichten
    Ingeschreven
    27/12/06

    Locatie
    Amersfoort

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 32116677
    Ondernemingsnummer: nvt

    Zoiets heb ik in het verleden ook gehad met Tele2, uiteindelijk betaalde ik niet meer en kwam het incassobureau, situatie uitgelegd, contract toegezonden en klaar dacht ik.

    Echter proberen ze het tot op heden elk jaar weer, dus mocht je gelijk krijgen, bewaar wel je contracten anders heb je er later misschien weer last van.

  8. #8
    Probleem bij 't opzeggen.
    geregistreerd gebruiker
    48 Berichten
    Ingeschreven
    18/04/09

    Locatie
    Enschede

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 08185435
    Ondernemingsnummer: nvt

    Het is eigenlijk heel simpel.
    Indien een bedrijf de AV wijzigd, dan dient het bedrijf alle klanten hiervan minimaal een maand van tevoren op de hoogte te stellen. Mochten de nieuwe AV een verslechtering betekenen, dan zou een ieder die dat wil, het bestaande contract op kunnen zeggen met opzegging tegen de datum van ingang van de nieuwe AV.
    Indien een klant niet opzegt, is zowel het bedrijf als de klant gehouden aan de nieuwe AV.
    Dit houdt dus in, dat de opzegtermijn van de nieuwe AV van toepassing is.
    Maar wanneer in 2008 werd het contract dan gewijzigd (hetgeen overigens een vreemde zaak is). Want als in het nieuwe contract een minimum contractsduur staat, dan zit je daar aan vast.

  9. #9
    Probleem bij 't opzeggen.
    Internet Services
    186 Berichten
    Ingeschreven
    08/07/03

    Locatie
    Doetinchem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Skyberate Internet Services B.V.
    Functie: CEO
    URL: http://www.skyberate.nl/
    Registrar SIDN: Ja
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 09134396
    Ondernemingsnummer: 09134396

    Staat in je contract op de opzegtermijn ook vermeld? of komt dit uit de algemene voorwaarden?

  10. #10
    Probleem bij 't opzeggen.
    geregistreerd gebruiker
    380 Berichten
    Ingeschreven
    30/06/04

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 34216164
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fremo Bekijk Berichten
    Indien een bedrijf de AV wijzigd, dan dient het bedrijf alle klanten hiervan minimaal een maand van tevoren op de hoogte te stellen. Mochten de nieuwe AV een verslechtering betekenen, dan zou een ieder die dat wil, het bestaande contract op kunnen zeggen met opzegging tegen de datum van ingang van de nieuwe AV.
    Als het gaat om zakelijke transacties is dit niet persé waar. Bedrijven mogen in principe zowat alles met elkaar afspreken, tot en met "Jij mag bepalen wat mijn verplichtingen zijn en dat mag je op elk moment aanpassen zonder dat ik daar tegen mag protesteren".

    De meeste bescherming tegen onredelijke algemene voorwaarden krijg je als consument; als eenmanszaak of ZZP'er kun je daar soms van profiteren. Maar ben je een grote MKB'er of zelfs nog groter dan dat, dan draait het om de algemene voorwaarden en het contract en niet meer om redelijkheid en billijkheid.

    Arnoud

  11. #11
    Probleem bij 't opzeggen.
    geregistreerd gebruiker
    48 Berichten
    Ingeschreven
    18/04/09

    Locatie
    Enschede

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 08185435
    Ondernemingsnummer: nvt

    Dus als hij eenmanszaak is of ZZP-er, dan kan hij wel protesteren

  12. #12
    Probleem bij 't opzeggen.
    fdisk /dev/sda
    649 Berichten
    Ingeschreven
    27/02/07

    Locatie
    Meerssen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Ik ben sowieso maar een consument.

  13. #13
    Probleem bij 't opzeggen.
    geregistreerd gebruiker
    380 Berichten
    Ingeschreven
    30/06/04

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 34216164
    Ondernemingsnummer: nvt

    Je hebt als consument een dedicated server? Wat doe je daar dan mee, qua consumptiegedrag?

  14. #14
    Probleem bij 't opzeggen.
    fdisk /dev/sda
    649 Berichten
    Ingeschreven
    27/02/07

    Locatie
    Meerssen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    game-mod project mirror, gameserver(s), filestorage etc.

    Best een dure hobby eigenlijk (als je nog jong bent en dus niet ermee verdient)

  15. #15
    Probleem bij 't opzeggen.
    geregistreerd gebruiker
    380 Berichten
    Ingeschreven
    30/06/04

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 34216164
    Ondernemingsnummer: nvt

    Van mij mag je, daar niet van, ik vraag me alleen af wat een rechter ervan zou vinden als je bij deze diensten zegt dat je ze als consument aanbiedt. Een gameserver aanbieden bv. is normaal een bedrijfsmatige activiteit, zeker als je op een of andere manier advertenties of zo erbij hebt staan. Maar goed, dit is puur speculatie.

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2018 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics