Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 6 van de 6
Geen
  1. #1
    Dataverkeer, 20gb, 100gb, 200 gb, 1 mbit?
    Gast
    248 Berichten
    Ingeschreven
    04/01/03

    Locatie
    Almere, NL

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    Thread Starter

    Wat is 1 mbit bij datacomkast?

    Ik heb redelijk kennis van netwerken (vooral ATM), ook overboeking e.d. begrijp ik en 'quality of service' toegepast bij ATM. Maar ik weet niet wat precies bedoeld wordt met 1 mbit verbinding:

    Voor een co-located of dedicated server neem je een bepaalde hoeveelheid dataverkeer in je pakket op. Echter bij afnames van (delen van) datacomkasten wordt meestal gerekend in mbits. Hoe zit dit precies?

    1) Krijg je een 1 mbit lijn? Ik kan me dat niet voorstellen, aangezien dat veel langzamer is dan je 100 mbit interface bij co-locatie.

    2) Of is die 1 mbit de gegarandeerde bandbreedte en kun je bursten tot de snelheid van je netwerkinterfaces (van je server of router)?

    3) Of is die waarde in mbit een makkelijke vertaling voor het gemiddeld aantal gb's je per maand mag verbruiken? (bij 1 mbit ~ 250 gb)

    Burst wordt heel vaak toegepast bij netwerkverbindingen, maar ik vraag mij af hoe dat met het internet zit.....
    Laatst gewijzigd door Web123.nl; 04/06/03 om 00:01.

  2. #2
    Dataverkeer, 20gb, 100gb, 200 gb, 1 mbit?
    geregistreerd gebruiker
    2.088 Berichten
    Ingeschreven
    22/05/02

    Locatie
    Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 17112708
    Ondernemingsnummer: nvt

    Het zit een beetje tussen je mogelijkheden in.

    Meestal is het zo dat als je 1mbit afneemt, dat je niet meer kan verbruiken dan 1mbit/s. Da's praktisch voor diegene die niet verrast willen worden door nacalculatie. Echter het kan ook zo zijn dat je idd gegarandeerd 1mbit up/downstream hebt met de mogelijkheid om te bursten.



  3. #3
    Dataverkeer, 20gb, 100gb, 200 gb, 1 mbit?
    Banned
    442 Berichten
    Ingeschreven
    16/01/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    1mbit is ongeveer 306-307gb btw

  4. #4
    Dataverkeer, 20gb, 100gb, 200 gb, 1 mbit?
    %5%
    2.013 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/03

    Locatie
    Den Haag

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    12 Berichten zijn liked


    Naam: Savvas Bout
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 27298844
    Ondernemingsnummer: nvt

    ik heb ook lange tijd onduidelijkheden hierover gehad maar het is me dus nu goed uitgelegt, naar mijn weten zit het dus zo:

    1mbit flat = 125 kbs up/down stream
    1mbit = +- 306 gig

    Als je die 306 gig verdeelt zie je dat je dus ruim 10 gig per dag aan dataverkeer kan bursten. (306 gig : 30/31 dagen).

    Je word ook echt afgekapt op die 1mbit en alleen je eigen servers worden daar op aangesloten(via een switch/via 1 utp kabel indien je 1 server plaatst), daarom moet je er rekening mee houden indien je 1mbit wil afnemen dat de snelheid echt niet hoog is en als je er meerdere servers aanhangt het toch wel erg langzaam voor je klanten wordt.

    Naar mijn weten ben je met mbit lijnen altijd voordeliger uit in datagigs gezien de meeste €1 per gig dataverkeer rekenen zou de hoeveelheid van een mbitlijn al €300 per maand kosten, en voor een mbitlijn betaal je gemiddeld tussen de 110-210 euro per maand, alleen dan zit je niet op de vaak centrale 100mbit en moet je dus rekening houden dat je snelheden pas echt goed zijn bij meerdere mbit afname.

    Naar mijn weten zit het zo, hoop dat het klopt, en zeg anders hoe het wel is want dan ben ik ook weer reuze nieuwsgierig

  5. #5
    Dataverkeer, 20gb, 100gb, 200 gb, 1 mbit?
    Software Development
    700 Berichten
    Ingeschreven
    20/04/03

    Locatie
    Haarlem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Origineel geplaatst door Intrahost
    [snip]
    Je word ook echt afgekapt op die 1mbit en alleen je eigen servers worden daar op aangesloten(via een switch/via 1 utp kabel indien je 1 server plaatst), daarom moet je er rekening mee houden indien je 1mbit wil afnemen dat de snelheid echt niet hoog is en als je er meerdere servers aanhangt het toch wel erg langzaam voor je klanten wordt.
    [/snip]
    men kan in princiepe kiezen, of 100 Mbit traffic kunnen trekken ( bursten ) of echt maar 1 Mbit kunnen trekken ( limiten )

    ( als dit niet klopt zeg het ff )

  6. #6
    Dataverkeer, 20gb, 100gb, 200 gb, 1 mbit?
    geregistreerd gebruiker
    233 Berichten
    Ingeschreven
    29/07/02

    Locatie
    Zwolle

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nvt
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik zou uitgaan van het eerste.
    Je koopt een 1 mbit verbinding met internet. Dat er 100mbit kaarten in zitten is leuk voor het verkeer tot aan de router.

    Maar je kunt het natuurlijk het beste vragen bij de leverancier van dit alles.

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics