Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 32
Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Geen

Onderwerp: Zwartboek / lijst

  1. #1
    Zwartboek / lijst
    domeinnamen vanaf € 10,00
    83 Berichten
    Ingeschreven
    06/02/03

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    KvK nummer: 24310460

    Thread Starter

    Zwartboek / lijst

    Hoi,

    Ik vraag me af waarom er nog geen algemene lijst is met namen van klanten die bij collega hosters zijn geblokkeerd vanwege niet betalen.
    Iedereen heeft hier best las6t van denk ik, echter is het gevaar dat mensen ten onrechte er op gezet worden.

    Zelf heb ik een 3 tal klanten die bij mij er af gegooid zijn en waar een incasso procedure tegen loop die vrolijk naar een ander zijn overgestapt.
    Als ik deze collega webhoster een mail stuur met een waarschuwing van betalingsproblemen is het meestal al te laat en hobelen deze mensen weer vrolijk door naar de volgende.

    Bestaat er niet zo iets of is dit misschien een goed idee?
    Graag uw mening.

    J. V.
    Simpel Internet Diensten

  2. #2
    Zwartboek / lijst
    Deelnemer
    1.906 Berichten
    Ingeschreven
    10/05/02

    Locatie
    Veghel

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: -
    KvK nummer: -
    Ondernemingsnummer: -

    Op zich best een goed idee.

    Het probleem is de uitvoering. Ik vraag me bijvoorbeeld meteen af of het wel legaal is om gegevens openbaar te maken/te wisselen met andere bedrijven.

  3. #3
    Zwartboek / lijst
    domeinnamen vanaf € 10,00
    83 Berichten
    Ingeschreven
    06/02/03

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    KvK nummer: 24310460

    Thread Starter
    Openbaar weet ik niet, echter is het mogelijk deze gegevns af te schermen achter een password bijvoorbeeld....
    Wellicht een aanvulling achter dit forum?

  4. #4
    Zwartboek / lijst
    Banned
    1.575 Berichten
    Ingeschreven
    02/08/02

    Locatie
    Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Die gegevens mag je niet openbaar publiceren. Zo ken ik een case van een stel tankstations die doorrijders en gestolen kentekenplaten op een website wilden publiceren, om zo elkaar te waarschuwen. Dit mocht niet in het opnebaar (schending van de privacy) maar moet dus achter slot en grendel gebeuren.



  5. #5
    Zwartboek / lijst
    geregistreerd gebruiker
    127 Berichten
    Ingeschreven
    27/01/03

    Locatie
    Tilburg

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 18068459
    Ondernemingsnummer: nvt

    Men zou een soort van mailinglist kunnen maken waarbij ieder aangesloten webhoster zijn mailing kan maken/verzenden naar andere collega's. Zo wordt het dus niet openbaar. maar belanghebbenden worden wel gewaarschuwd.

  6. #6
    Zwartboek / lijst
    Banned
    1.575 Berichten
    Ingeschreven
    02/08/02

    Locatie
    Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Dat wordt ben ik bang een flinke hoeveelheid met e-mail die elke provider dan door moet spitten... Een besloten database waar je snel in kunt zoeken of een klant er in voor komt is dan een stuk handiger.

  7. #7
    Zwartboek / lijst
    Gast
    248 Berichten
    Ingeschreven
    03/01/03

    Locatie
    Almere, NL

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    Bij het BKR staat iedere persoon geregistreerd met een lening, schuld, e.d. Ook creditcardhouders daar e.d. Voor winkels is het mogelijk om een status van een persoon op te vragen, iedere status geeft aan in welke situatie deze persoon zit (geen schuld, of wellicht mega wanbetaler). Banken e.d. mogen meer opvragen, welke schulden, welke leningen e.d., maar winkels niet om te voorkomen dat zij van iedere willekeurige persoon X allemaal privacy gegevens opvragen.

    Als winkels het kunnen die op afbetaling klanten laten betalen, wellicht kunnen webhosters het dan ook wel. http://www.bkr.nl

  8. #8
    Zwartboek / lijst
    Deelnemer
    1.906 Berichten
    Ingeschreven
    10/05/02

    Locatie
    Veghel

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: -
    KvK nummer: -
    Ondernemingsnummer: -

    Als het allemaal legaal is, lijkt een afgeschermde database mij op zich wel een goed plan.

    Om de kosten te dekken, zullen hosters dan een klein bedrag per jaar moeten betalen. Misschien dat er iets met de BKR te regelen valt, als dit mag en als dit niet te duur is.

    Hmm, juristen in de zaal?

  9. #9
    Zwartboek / lijst
    domeinnamen vanaf € 10,00
    83 Berichten
    Ingeschreven
    06/02/03

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    KvK nummer: 24310460

    Thread Starter
    Persoonlijk denk ik dat het BKR een moeilijk verhaal wordt, mogen wij als hosters dan ook mensen vermelden die wij naar een incasso bureau sturen?
    Een mailing list wordt lastig, dan moet je ze allemaal bewaren en zoek je je helemaal kapot als je een naam wil controleren.

    Kijk het komt gelukkig niet vaak voor dat een klant gedwongen moet worden door een incasso bureau (of de rechtbank) maar ik ken een geval waarbij een "klant" dus 4 verschillende hosters heeft doorlopen.

    Een database is dus wel de beste oplossing denk ik MITS deze goed beveiligd is en de deelnemende webhosters een bijdrage betalen.
    Wat is een normale bijdrage... hoeveel werk is het en welk (het liefst onafhankelijke) commissie gaat dit beheren?

    J. V.

  10. #10
    Zwartboek / lijst
    geregistreerd gebruiker
    17 Berichten
    Ingeschreven
    12/01/03

    Locatie
    Antwerpen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    Op dit moment zijn wij als netpeople.be in gesprek met de instantie voor de bescherming van de persoonlijke levensfeer om een dergelijke lijst in België op te zetten, wij kunnen het systeem natuurlijk makkelijk uitbreiden naar NL.

    Als de toestemming erdoor is zal het online gaan op: www.cybersite.be
    Laatst gewijzigd door peku; 15/03/03 om 02:18.

  11. #11
    Zwartboek / lijst
    geregistreerd gebruiker
    17 Berichten
    Ingeschreven
    12/01/03

    Locatie
    Antwerpen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    Even nog iets over de organisatorische kant van de zaak:

    We hebben voor dit project inmiddels een maandje terug de procedure gestart zowel in Nederland als in België. In België staan we iets verder met de zaak omdat we nu éénmaal hier zijn gevestigd.

    Daarnaast zijn we momenteel bezig met het bouwen van de site om op 1 april van start te kunnen gaan het was dan ook de bedoeling om iedereen binnenkort hierover te mailen.

    Inderdaad moet er een soort van beheerscommissie komen die de gang van zaken controleert, wij zelf hadden als volgt gedacht (shoot me if i am wrong):

    - Commissie bestaat uit een aantal deelnemende leden aangevuld met een advocaat. Deze commissie regelt de toetreding van de bedrijven, uit beide landen hebben daarin een gelijk aantal mensen zitting.

    - Daarnaast behandeld de commissie ook via een ticketing systeem de aanvragen van klanten die inzage willen in hun gegevens (verplicht volgens de wet). Deze commissie zorgt voor een correcte afhandeling van alle gegevens.

    De site is deels toegankelijk voor het publiek, echter het database gedeelte draait op een afgeschermde sectie deze sectie is met een username & password indentificatie toegankelijk.

    Daarnaast is het zo dat een bedrijf pas na controle door de commissie de optie krijgt om klant gegevens te posten. Met kan dus zelf geen accounts aanmaken.

    Ik besef dat ik er een beetje bovenop ben gesprongen maar we zijn dit systeem al een tijdje aan het uitbroeden maar hadden gedacht dat er niet veel animo voor zou zijn. En ookjuridisch haden we gedacht dat het moeilijker zou liggen.

    Groetjes Peter

  12. #12
    Zwartboek / lijst
    geregistreerd gebruiker
    188 Berichten
    Ingeschreven
    09/02/03

    Locatie
    Ergens

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Euh het kan ook zo zijn dat de klant ontevreden is over de geleverde diensten en services.

    Ik vind dat het juist wel openbaar moet komen en dus ook vet online een discussie forum waar de klant zelf ook kan reageren waarom hij niet betaald heeft.

    Dan zie je twee kanten van het verhaal.

    Ik zou zoiets beginnen zonder enig juridisch advies, want je mag best zeggen dat iemand niet betaald heeft. Dit is alleen zelfbescherming.

  13. #13
    Zwartboek / lijst
    CQ, creative innovations
    1.867 Berichten
    Ingeschreven
    10/03/03

    Locatie
    Doesburg, GLD

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked


    Naam: Casper Bakker
    Bedrijf: Logict & CQ internet diensten
    URL: www.cqhosting.nl
    Registrar SIDN: Ja

    Nou Dennis ik denk dat dat niet zo slim is. Een hoop problemen haal je je dan op de nek volgens mij.
    Casper Bakker - CQ internet diensten

  14. #14
    Zwartboek / lijst
    geregistreerd gebruiker
    17 Berichten
    Ingeschreven
    12/01/03

    Locatie
    Antwerpen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    Inderdaad robert je mag best zeggen dat iemand niet betaald, ik zie het echter al gebeuren.

    Om één of andere reden is er een scheve relatie gegroeid tussen klant en hoster, hoster denkt ik ben lid van ... en zal eens gaan kloten deze zet de klant op de lijst met wanbetalers en vervolgens komt de kant nergens meer aanbod.

    Vandaar dat ik voorstel te werken met een commissie die ook de klant de mogelijkheid geeft om zijn/haar gegevens in te zien. en Zonodig na overlegging van de bewijzen de gegevens aanpast.

    Wij zouden voorzien in groetendeels de zelfde functionaliteit als organisaties van het BKR en Preventel eventueel met of zonder fee voor inzage.

    Momenteel wordt alles gechecked met onze advocaat in het Brusselse, we willen het systeem opzetten maar willen het dan wel goed doen.

    Peter

  15. #15
    Zwartboek / lijst
    geregistreerd gebruiker
    38 Berichten
    Ingeschreven
    16/01/03

    Locatie
    NL, Nijmegen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Simpel Internet, beetje stom dat je een zwarte lijst wilt maken van mensen die niet betalen terwijl ik ook ontzettend veel moeite heb moeten doen om die 40 Euro die ik nog van u kreeg te krijgen.

    U stelde 't zelf ook alsmaar uit, en na 2 maanden heeft u het geld naar mij overgemaakt nadat een ander hostingbedrijf met u had gepraat.

Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics