Resultaten 1 tot 15 van de 16
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
  1. #1
    Colo klant weigert te betalen
    geregistreerd gebruiker
    3 Berichten
    Ingeschreven
    27/04/15

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Noak

    Thread Starter

    Colo klant weigert te betalen

    Hallo,

    Wat doen jullie wanneer de colo klant (1U) weigert te betalen omdat deze het niet eens is met het overgebruik factuur (overeengekomen tijdens schriftelijke overeenkomst) ?

  2. #2
    Colo klant weigert te betalen
    geregistreerd gebruiker
    5.751 Berichten
    Ingeschreven
    20/02/05

    Locatie
    Haaksbergen / Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    168 Berichten zijn liked


    Naam: Mark Scholten
    Bedrijf: SinnerG / Stream Service
    Functie: Systeembeheerder
    URL: www.sinnerg.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 34255993

    Het ligt aan de situatie, bij het structureel niet betalen zullen wij overwegen om af te sluiten. In andere gevallen zal getracht worden het middels een dialoog op te helderen. Als een dialoog niet mogelijk is dan zit er soms weinig anders op dan een externe partij te vragen te bemiddelen of een oordeel te geven.
    Tools die handig zjn voor ISPs vind je natuurlijk bij Tools 4 ISP.

  3. #3
    Colo klant weigert te betalen
    geregistreerd gebruiker
    439 Berichten
    Ingeschreven
    06/07/15

    Locatie
    Ede

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Ronald
    Bedrijf: Tuxis Internet Engineering
    URL: www.tuxis.nl
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 61527076
    View https://www.linkedin.com/company/tuxis-internet-engineering's profile on LinkedIn

    Mijn mening:
    Dat wat hierboven staat (Van Mark17) en >
    Dat hangt van een aantal zaken af. Met name van de manier waarop je met je klanten om gaat en wat voor een bedrag het is en het ontstaan van die overschrijding.

    Zelfde geld voor domeinnamen die niet betaald worden, webhosting, mail accounts, bestandonline accounts. Op een gegeven moment moet je data weggooien als een klant helemaal niet betaald.

    Ten eerste zou ik die klant vragen in ieder geval de factuur voor dat deel dat niet op de overschrijding slaat te voldoen.
    Als de klant daartoe bereid is, geeft dat aan dat de klant er oplossend in staat. Doet hij dat niet, dan heb je een goede reden om te vragen waarom. Wellicht speelt er iets heel anders (failliet aan het gaan? Vaak een moment om te klagen over normale facturen zodat ze wat later betaald kunnen worden).
    Een factuur helemaal niet betalen omdat er 1 ding op staat waar je het niet mee eens bent is niet erg coulant.

    Dan is er nog de vraag waarom er een overschrijding is en hoeveel. Is het bewust verkeer (een iso tig x gedownload?) of een aanval. Is het bijvoorbeeld een eenmalige booboo?

    Doet de klant altijd 400Gbyte per maand en nu plotseling 3 Terabyte? Dan kun je de normale Gbyte prijs rekenen voor de overschrijding maar dan krijgt die klant een factuur waar hij 3x van over de kop slaat. Dan is de reactie logisch van de klant ondanks dat het afgesproken is. En dan zul je redelijk moeten zijn denk ik.

    Heb je voor je gevoel een goede middenweg gevonden en betaald hij nog helemaal niets?
    Afsluiten schijnt juridisch een slecht idee te zijn :-) Je hebt immers die traffic al geleverd en terugnemen is geen optie. Maar als je afsluit neem je aan dat hij de normale diensten ook niet gaat betalen. (vandaar de poging om een deel betaald te krijgen).

    Die klant naar het incassoburo sturen (als het bedrag de moeite is) is de veilige manier. Afsluiten is een slecht idee.
    Is het standaard gedrag van die klant? Dan kun je ook zijn contract opzeggen. Kost je wellicht een maand colo maar is juridisch waterdicht.

    Bottomline: Als je een discussie krijgt met een klant verlies je altijd
    Je wint de discussie en je krijgt je geld maar klant is pissig en gaat weg = klant weg
    Of je verliest en krijgt geen geld maar klant is pissig en gaat weg = klant weg

    Dus vermijd de discussie en ga de dialoog aan. Toon aan dat je niet onredelijk bent. Deel desnoods het leed.

  4. #4
    Colo klant weigert te betalen
    Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

    Locatie
    Wijlre

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked


    Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

    Transip heeft daar een leuke truc/oplossing voor. Een klant van me heeft daar eens een dns reflection attack gehad die hem een half weekje of zo de lijn dichttrok en toen kwamen ze met een factuur van (ik dacht) ruim 7k aan. Of als alternatief overstappen op een groter vps in dit geval met meer traffic. Kijk dan is de keus snel gemaakt, groter pakketje (ook al is het normaal gezien redelijk overkill) van een 50-60 euro per maand of 7k op tafel leggen.

    Misschien is zoiets een oplossing voor je klant?
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

  5. #5
    Colo klant weigert te betalen
    geregistreerd gebruiker
    476 Berichten
    Ingeschreven
    07/07/03

    Locatie
    Steenbergen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Naam: Sebastian Berm
    Bedrijf: Sebsoft B.V.
    Functie: Eigenaar :)
    URL: www.sebsoft.nl
    KvK nummer: 64822028
    Ondernemingsnummer: nvt
    View https://nl.linkedin.com/in/sberm's profile on LinkedIn

    Wij hebben een keer een zelfde situatie gehad met een grote dedicated klant. Dit is uiteindelijk wel het einde van de relatie geworden. Maar het is erg van belang erachter te komen of je er nog uit gaat kunnen komen met de klant, of dat die kans niet meer aanwezig is.
    @systemdeveloper : Ik vind het raar dat het een en ander dan niet genullroute is (de target dus ), of mis ik het punt?
    Sebsoft - Moodle hosting - programmeerwerk - managed hosting - https://sebsoft.nl



  6. #6
    Colo klant weigert te betalen
    Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

    Locatie
    Wijlre

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked


    Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icheb Bekijk Berichten
    Wij hebben een keer een zelfde situatie gehad met een grote dedicated klant. Dit is uiteindelijk wel het einde van de relatie geworden. Maar het is erg van belang erachter te komen of je er nog uit gaat kunnen komen met de klant, of dat die kans niet meer aanwezig is.
    @systemdeveloper : Ik vind het raar dat het een en ander dan niet genullroute is (de target dus ), of mis ik het punt?
    Het is op zijn minst vreemd te noemen inderdaad. In hoeverre dat je een target dan kunt nullrouten is trouwens niet zo 1-2-3 te zeggen. Het kunnen net zo goed 5000 targets zijn geweest. Klant had een vpsje van paar tientjes voor dns gepakt dus bij een veelvoud van traffickosten zou wel iets eerder een bel mogen gaan dan past bij xxxx euro
    Maar het is wel goed opgelost door transip natuurlijk. Klant blijft ook solidair het duurdere vps afnemen, al had ie al lang terug kunnen gaan naar dat van 1-2 tientjes.
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

  7. #7
    Colo klant weigert te betalen
    geregistreerd gebruiker
    717 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/04

    Locatie
    Breda

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked


    Naam: Ronald van Hoeven
    Bedrijf: Happy Hosting
    Functie: mede-eigenaar
    URL: happyhosting.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 20113673
    Ondernemingsnummer: nvt
    View Ronald van Hoeven's profile on LinkedIn

    gewoon afsluiten

  8. #8
    Colo klant weigert te betalen
    geregistreerd gebruiker
    439 Berichten
    Ingeschreven
    06/07/15

    Locatie
    Ede

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Ronald
    Bedrijf: Tuxis Internet Engineering
    URL: www.tuxis.nl
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 61527076
    View https://www.linkedin.com/company/tuxis-internet-engineering's profile on LinkedIn

    Een duurdere VPS aanbieden omdat je één uitschieter hebt gehad vind ik persoonlijk niet netjes. Je heb die duurdere VPS n.l. niet nodig.

    Koop een duurdere VPS anders krijg je een factuur van 7K.... Dan heb je geen keus.
    Als je de processoren, ruimte en geheugen nodig hebt is het wat anders natuurlijk maar puur op traffic..

    Voor die manier van handelen is een naam bedacht...

  9. #9
    Colo klant weigert te betalen
    geregistreerd gebruiker
    50 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/15

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: M. Gerritsen
    Bedrijf: Vimexx
    URL: www.vimexx.nl
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 63149176

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuxis_IE Bekijk Berichten
    Een duurdere VPS aanbieden omdat je één uitschieter hebt gehad vind ik persoonlijk niet netjes. Je heb die duurdere VPS n.l. niet nodig.

    Koop een duurdere VPS anders krijg je een factuur van 7K.... Dan heb je geen keus.
    Als je de processoren, ruimte en geheugen nodig hebt is het wat anders natuurlijk maar puur op traffic..

    Voor die manier van handelen is een naam bedacht...
    Het is inderdaad totaal niet netjes en niet meedenkend met de klant. Tenslotte, als de klant succes heeft en goed draait, profiteer jij vanzelf onderaan de streep mee.

  10. #10
    Colo klant weigert te betalen
    geregistreerd gebruiker
    1.892 Berichten
    Ingeschreven
    17/08/05

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    35 Berichten zijn liked


    Naam: Wieger Bontekoe
    Bedrijf: Skynet ICT B.V.
    Functie: CEO
    URL: skynet-ict.nl
    Registrar SIDN: Nee
    View wbontekoe's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronaldvanhoeven Bekijk Berichten
    gewoon afsluiten
    Slecht advies. "gewoon" afsluiten. Afsluiten is last-resort.
    Skynet ICT B.V. - The cause of the problem is: the printer thinks its a router.

  11. #11
    Colo klant weigert te betalen
    Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

    Locatie
    Wijlre

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked


    Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuxis_IE Bekijk Berichten
    Een duurdere VPS aanbieden omdat je één uitschieter hebt gehad vind ik persoonlijk niet netjes. Je heb die duurdere VPS n.l. niet nodig.

    Koop een duurdere VPS anders krijg je een factuur van 7K.... Dan heb je geen keus.
    Als je de processoren, ruimte en geheugen nodig hebt is het wat anders natuurlijk maar puur op traffic..

    Voor die manier van handelen is een naam bedacht...
    Stel je rijdt je auto in de prak en je hebt geen all-risk verzekering. Als je verzekering dan zegt "Joh, repareer maar lekker op eigen kosten of je sluit achteraf een all-risk af en dan betalen wij de boel', dan weet ik het toch wel
    7k aan extra traffic of 6 tientjes per maand... dat is een nobrainer imho. Het is namelijk niet zo dat die klant de maand erna niet mag downscalen of zelfs opzeggen, he
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

  12. #12
    Colo klant weigert te betalen
    geregistreerd gebruiker
    40 Berichten
    Ingeschreven
    18/11/13

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 Berichten zijn liked



    bekijk het eens van de zijde van de klant. Ik zou als klant verwachten dat ik een head's up krijg als ik onverwacht totaal uit mijn bundel bel, ineens vanuit het buitenland allerlei creditcard transacties verricht, of bij de kassa met een bloemkool van ophetbonnetje 80 kilo aan kom zetten.
    Wat is de overschrijding, heb je er wel kosten aan, en wat heb jij gedaan om te voorkomen dat dit plaats heeft gevonden.
    Ben je redelijk en billijk geweest, en levert nu weggeven redelijk snel weer winst op?
    je kunt de dienstverlening opschorten voor een korte tijd, maar zomaar afsluiten lijkt me ook juridisch lastig, en zeker tijdrovend en negatieve energie opwekkend.

    kijk gewoon wat eerlijk is.

  13. #13
    Colo klant weigert te betalen
    Lucas Wouters
    601 Berichten
    Ingeschreven
    01/03/15

    Locatie
    Sneek, Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Lucas
    Bedrijf: SpectraIP
    URL: spectraip.net
    KvK nummer: 70348677

    Is een beetje afhankelijk van het bedrag van het overgebruikfactuur.. als dit echt heel hoog is, dan zou niemand daar blij van worden. Ik zou je aanraden om hierover in gesprek te gaan met je klant.

    Afsluiten moet je tot het laatste mee wachten, dat lijkt mij not-done om dat zo snel te doen.

  14. #14
    Colo klant weigert te betalen
    Kris De Rocker
    4.683 Berichten
    Ingeschreven
    18/09/03

    Locatie
    Wetteren (België)

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    194 Berichten zijn liked


    Naam: Kris De Rocker
    Bedrijf: ROKR Services BV
    Functie: Zaakvoerder
    URL: rokr.services
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0788717490

    Mijn mening : stuur altijd twee facturen : één met het vaste maandelijkse bedrag dat hij betaald volgens zijn contract en één voor de overusage. Heeft de klant mogelijkheden om zijn overusage te bekijken? Krijgt hij mailtjes bij x% gebruik etc? Kortom : is hij gewaarschuwd geweest hiertegen?

  15. #15
    Colo klant weigert te betalen
    Delftsche Bytes
    1.057 Berichten
    Ingeschreven
    27/09/06

    Locatie
    Rijswijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    46 Berichten zijn liked


    KvK nummer: 27270494

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuxis_IE Bekijk Berichten
    Een duurdere VPS aanbieden omdat je één uitschieter hebt gehad vind ik persoonlijk niet netjes. Je heb die duurdere VPS n.l. niet nodig.

    Koop een duurdere VPS anders krijg je een factuur van 7K.... Dan heb je geen keus.
    Als je de processoren, ruimte en geheugen nodig hebt is het wat anders natuurlijk maar puur op traffic..

    Voor die manier van handelen is een naam bedacht...
    Het is ook vreemd dat ze niet meteen ingrepen maar ruim een halve week (!) wachten... om het bedrag op te laten lopen?

    Je gaat je haast afvragen waar die 'attack' vandaan kwam. Lijkt wel een moderne versie van een paardenkop in bed

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics