Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 46
Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Geen
  1. #1
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    geregistreerd gebruiker
    7 Berichten
    Ingeschreven
    18/02/03

    Locatie
    R'dam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    Thread Starter

    Question Valt er nog wel geld te verdienen?

    Ik heb het allemaal redelijk uitgedacht. Mijn eigen hostingbedrijf, lening, servers, onderhoud, boekhouding, bedrijfsplan. Website zal ook wel gaan lukken. Eigenlijk is er niets dat me nog heel ernstig kan tegen zitten. Al zit natuurlijk alles wat tegen kan zitten ook tegen. (Daar ga ik maar van uit)

    Er is echter nog één klein ding waar ik me nog veel zorgen over maak. Ik begrijp dat deze vraag misschien voor al bestaande hosters niet geheel eerlijk te beantwoorden is. Eigen belang Maar is er eigenlijk nog wel genoeg markt voor? Heeft iedereen niet al een website?

    Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. Misschien dat ik dit dan toch nog allemaal in de prullenbak kan gooien.

  2. #2
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    Nobody @ nothing
    330 Berichten
    Ingeschreven
    28/12/02

    Locatie
    Home sweet home

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee

    Kijk, dit is ook het eerste wat ik dacht toen we web-services opgericht hadden "Maar is er eigenlijk nog wel genoeg markt voor", maar we hadden toch een webserver staan die niet echt meer gebruikt werd dus hebben we het maar is ff geprobeert, er viel toch niets aan te verliezen zins we daar toch geen colo kosten voor moeten betalen. 1 ste maand dat de site up was vloog het aantal hits de lucht in, 5 accounts per dag was echt geen uitzondering meer. 2 maand later zaten we aan 15 accounts per dag en waren we volgens netwerk.be (een belgisch pc boekje) beste op het vlak van support. Wat het probleem was is dat alle tijd in het beheer van de webservers vloog en dus hebben we maar heel de zooi verkocht zodat we weer naar onze hoofdactiviteit colocation konden gaan.

    Het enigste wat ik de meeste als tips kan geven is:
    - Gebruik nooit dedicated servers, kost veel geld dat je niet direkt terug haalt
    - zo weinig mogelijk schulden proberen maken
    - partners zoeken voor je domains die je de laagste prijzen geven
    - scripts, veel scripts die je leven versimpelen. Wij hadden bv 1 script dat een ganse account creerde, domain in dns stook, mail in orde maakte, webalizer etc... accountje was op 1min op de server 100% werkende.
    - een effecient helpdesk systeem zoals perldesk
    - nooit klanten adden in die zooi zoals msn, icq of irc dat brengt alleen maar lastige mensen die niet kunnen wachten.
    - overzichtelijke site die al klaar is voor je begint
    - paar referenties die de doelgroep van klanten aantrekt, wij hadden bv meest intresse in jongeren voor webhosting en sponsorden daarom eendje.be en partyinfo.be
    - goede provider, hiermee bedoel ik niet de krachtigste uplink maar een provider waarmee je goed overkomt dit helpt echt voor de communicatie en het oplossen van netwerkproblemen
    - geduld

    Als ik nog een paar tips vind zet ik ze er wel bij hoor

  3. #3
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    administrator
    21.456 Berichten
    Ingeschreven
    17/12/01

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    70 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    590 Berichten zijn liked


    Naam: Domenico Consoli
    Bedrijf: Webhostingtalk.nl
    Functie: Oprichter
    URL: webhostingtalk.nl
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 51327317
    TrustCloud: domenico
    View domenicoconsoli's profile on LinkedIn

    Goede tips!

    Nog meer tips van andere mensen?

  4. #4
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    Nobody @ nothing
    330 Berichten
    Ingeschreven
    28/12/02

    Locatie
    Home sweet home

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee

    Er vielen me nog een paar goede in toen ik aan het douchen was, spijtig genoeg weer vergeten. Ik post ze mischien straks nog.

  5. #5
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    Nobody @ nothing
    330 Berichten
    Ingeschreven
    28/12/02

    Locatie
    Home sweet home

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee

    Nog een paar:
    - Linuxkennis, of iemand die je vertrouwt met linuxkennis (geen irc lamer ofzo wat de meeste kleine webhosting bedrijfjes doen)
    - Structuur! naast dir's enz ook in je apache, wij hadden per klant een dir waarin per domain nog is zijn apache config file's voor zijn virthost zatten, een sub was rap gemaakt ahv een scriptje

  6. #6
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    geregistreerd gebruiker
    1.115 Berichten
    Ingeschreven
    23/12/02

    Locatie
    De Zilk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 34163172
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik ben ook begonnen met een instelling van "we zien wel waar het schip strandt". En er blijkt nog vraag zat te zijn! Zorg dat je klanten tevreden zijn, dan krijg je gratis mond-tot-mondreclame, scheelt adverteren enzo.

  7. #7
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    geregistreerd gebruiker
    7 Berichten
    Ingeschreven
    18/02/03

    Locatie
    R'dam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    Thread Starter
    Oke, bedankt voor de reacties. Tips zijn altijd handig, al had ik mezelf over dat soort zaken al wel goed geinformeerd.

    Als server neem ik waarschijnlijk een nieuw zelfbouw systeem en . Met free bsd. Ook het user systeem e/d wil ik zelf ontwerpen. Delen hier van heb ik al gemaakt. Het zal me wel een maand of zelfs 2 kosten om dit systeem geheel aan het werk te hebben, maar het lukt me wel. Ik heb in ieder geval niet veel aan raq servers.

    Zouden er veel mensen afhaken op het OS? Windows servers zal ik nooit draaien, maar zou het mensen uit maken of het linux of free bsd is? Free BSD is voor mij geen probleem, maar ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen denken: "Freebsd? dat ken ik niet, dan maar ergens anders."

    Als ik meer weet zal ik het hier ook wel posten.

  8. #8
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    geregistreerd gebruiker
    43 Berichten
    Ingeschreven
    13/01/03

    Locatie
    Achter mijn pc..

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    ik zelf zou nooit voor een freebsd als os gaan voor een server om mijn site op te zetten. Het klinkt als gratis troep met veel bugs en komt niet betrouwbaar over. Linux, sun das betere shit
    Ik weet trouwens niet of je op sun wel een server kunt draaien, maar toch wel bekend en stabiel.



  9. #9
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    administrator
    21.456 Berichten
    Ingeschreven
    17/12/01

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    70 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    590 Berichten zijn liked


    Naam: Domenico Consoli
    Bedrijf: Webhostingtalk.nl
    Functie: Oprichter
    URL: webhostingtalk.nl
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 51327317
    TrustCloud: domenico
    View domenicoconsoli's profile on LinkedIn

    Origineel geplaatst door VTI
    ik zelf zou nooit voor een freebsd als os gaan voor een server om mijn site op te zetten. Het klinkt als gratis troep met veel bugs en komt niet betrouwbaar over.
    AUW! Dit is niet helemaal waar en ik ben bang dat je op vele tenen bent gaan staan met deze uitspraak.
    Lees de nog te volgen uitspraken hieronder...

  10. #10
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    Banned
    442 Berichten
    Ingeschreven
    16/01/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    Origineel geplaatst door thomas
    2 maand later zaten we aan 15 accounts per dag en waren we volgens netwerk.be (een belgisch pc boekje) beste op het vlak van support.
    *kuch*

    s/beste/bij de beste

  11. #11
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    geregistreerd gebruiker
    7 Berichten
    Ingeschreven
    18/02/03

    Locatie
    R'dam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    Thread Starter
    Origineel geplaatst door VTI
    ik zelf zou nooit voor een freebsd als os gaan voor een server om mijn site op te zetten. Het klinkt als gratis troep met veel bugs en komt niet betrouwbaar over. Linux, sun das betere shit
    Ik weet trouwens niet of je op sun wel een server kunt draaien, maar toch wel bekend en stabiel.
    Dat is dan wel het andere uiterste. Dit geeft in ieder geval weer dat je geen idee hebt waar je het over hebt Niet als persoonlijke aanval bedoelt, het geeft misschien juist weer wat veel mensen zouden kunnen denken.

    Free BSD werd/wordt gebruikt door apple/nasa en is gewoon mega stabiel. Linux ook, freebsd is dan ook gewoon maar een unix variant.

    Dit kan ik de mensen wel uitleggen/vertellen, maar zouden er misschien ook bepaalde klanten zijn die speciaal voorkeur hebben voor linux boven freebsd? Hebben jullie hier ervaring mee?

  12. #12
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    geregistreerd gebruiker
    2.088 Berichten
    Ingeschreven
    22/05/02

    Locatie
    Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 17112708
    Ondernemingsnummer: nvt

    VTI:
    Doordat er 'free' in het woord zit wil niet zeggen dat het rommel is. Waarschijnlijk is FreeBSD zelfs stabieler dan Linux. Eerst de feiten op een rij zetten, voordat je begint te blaten. Zoals Dominco zegt: je raakt een gevoelige snaar.

    ADMIN EDIT: het is Domenico en niet Dominco! 200 Strafpunten.

  13. #13
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    geregistreerd gebruiker
    2.088 Berichten
    Ingeschreven
    22/05/02

    Locatie
    Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 17112708
    Ondernemingsnummer: nvt

    Origineel geplaatst door FireFly

    Dit kan ik de mensen wel uitleggen/vertellen, maar zouden er misschien ook bepaalde klanten zijn die speciaal voorkeur hebben voor linux boven freebsd? Hebben jullie hier ervaring mee?
    Nee dat maakt de klant niets uit -- als je maar wel de reguliere software draait (apache, qmail/sendmail e.d.) en niet met een halfgare WN server komt aanzetten.

  14. #14
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    geregistreerd gebruiker
    7 Berichten
    Ingeschreven
    18/02/03

    Locatie
    R'dam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    Thread Starter
    Origineel geplaatst door superior-is


    Nee dat maakt de klant niets uit -- als je maar wel de reguliere software draait (apache, qmail/sendmail e.d.) en niet met een halfgare WN server komt aanzetten.
    Ze krijgen wat ik zelf zou willen krijgen. (En ik ben nog al veeleisend) Natuurlijk wel in verhouding met de prijs.

    Iig bedankt voor de vele nuttige reacties :-)

  15. #15
    Valt er nog wel geld te verdienen?
    geregistreerd gebruiker
    43 Berichten
    Ingeschreven
    13/01/03

    Locatie
    Achter mijn pc..

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Kijk ik wet misschien (idd) niet wat freebsd is, maar ik weet wel dat veel bedrijven die op internet ff kijken toch eerder voor Linux zullen kiezen omdat dat herkenbaar is en toch een veiliger gevoel geeft denk ik. Mijn reactie was als n00b op het gebied van webhosting en misschien zouden meer mensen zo kunnen reageren. Als ik ergens een bannertje van linux, apache en sidn zie staan, geloof ik eerder dat een site te vertrouwen is bijv. (en ik check ook wel google enzo natuurlijk)

Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics