Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 4 van de 4
Geen

Onderwerp: World IPv6 Launch

  1. #1
    World IPv6 Launch
    Vivor B.V. (vivor.net)
    2.357 Berichten
    Ingeschreven
    19/07/03

    Locatie
    Nijmegen / Diemen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    57 Berichten zijn liked


    Naam: Wisselend
    Bedrijf: Vivor BV
    URL: www.vivor.net
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 32095794

    Thread Starter

    World IPv6 Launch

    Over een klein uurtje begint de "World IPv6 Launch". Zie ook: http://www.worldipv6launch.org/

    Ik neem aan dat de meesten van jullie al hebben gespeeld met IPv6, maar het viel mij op dat er nog bar weinig hosters zijn die op zijn minst hun eigen website over IPv6 hebben draaien. Wij hebben de boel alweer een tijdje draaien en ik kan alleen maar zeggen dat het eigenlijk allemaal 'zo gepiept' is.

    Bij ons is het gebruikte control panel (cPanel/WHM) de grootste vijand geweest bij de transitie. Hoewel ik het onderwerp IPv6 herhaaldelijk bij cPanel heb aangesneden lijkt er maar weinig te gebeuren in al die jaren. Dat terwijl alle onderliggende software prima met IPv6 overweg kan. Een hoop manuele hacks dus, die met een beetje pech bij de eerste de beste update allemaal weer opnieuw gedaan kunnen worden (voor degenen die geïnteresseerd zijn, kijk eens naar de Perl module Net::INET6Glue).

    Anyway, algemeen IPv6-transitie klaag- en discussietopic in 3... 2... 1...
    Laatst gewijzigd door Cybafish; 06/06/12 om 01:27.
    Vivor B.V. - Internet voor professionals (contact)



  2. #2
    World IPv6 Launch
    Server Freak
    3.640 Berichten
    Ingeschreven
    19/05/06

    Locatie
    Assen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    215 Berichten zijn liked


    Naam: Sinterklaas

    Cpanel / WHM is via de normale weg inderdaad een ellende. Ze hebben ondanks herhaaldelijk aandringen van deze kant, het alleen maar uitgesteld en uitgesteld. De Directadmin servers zijn op alle manieren via IPv6 bereikbaar en geen risico met updates zoals bij cPanel / WHM wel het geval is.

  3. #3
    World IPv6 Launch
    geregistreerd gebruiker
    3.709 Berichten
    Ingeschreven
    22/05/05

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    24 Berichten zijn liked


    Naam: Jeroen

    Wij hebben vandaag IPv6 voor alle webhostingklanten geactiveerd en onze eigen website draaide al een jaar op IPv6. Ik las eigenlijk net pas dat het nog World IPv6 dag is ook.. toeval

    Ondanks de ondersteuning vanuit DirectAdmin vond ik het alsnog teveel werk. Enerzijds natuurlijk de "user wijzigen om extra IP toe te voegen, daarna alle domeinen wijzigen om IP toe te voegen" methode die prima werkt maar niet te doen is voor honderden klanten met minstens zoveel domeinnamen. Wij hebben het opgelost met scripting maar ook dat was geen 100% pretje (waarom voegt de "named rewrite" task niet mijn dns_aaaa.conf records toe aan de zonefiles als hij ziet dat er geen AAAA records zijn maar wel een IPv6 IP, dat soort dingen ).

  4. #4
    World IPv6 Launch
    3.810 Berichten
    Ingeschreven
    16/05/04

    Locatie
    Middelburg

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    130 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja

    Wij hebben vandaag ook IPv6 aan gezet voor alles. Een groot deel van de nieuwe hosting pakketten had al IPv6, maar we hebben er vandaag nog eens 30.000 aan gezet.

    Ik ben zó blij dat ik lekker kan Facebooken, Youtuben en Googlen over IPv6.

    "NAT maakt meer kapot dan je lief is!"

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics