Likes Likes:  0

Poll: Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?

Resultaten 1 tot 15 van de 50
Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Geen
  1. #1
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    geregistreerd gebruiker
    203 Berichten
    Ingeschreven
    02/01/03

    Locatie
    Zoetermeer

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    64 Berichten zijn liked


    Naam: Alexander Lantink
    Bedrijf: ColoCenter
    Functie: Eigenaar
    URL: www.colocenter.nl
    KvK nummer: 27258635
    View alexanderlantink's profile on LinkedIn

    Thread Starter

    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?

    Waar vinden jullie dat er nog nieuwe datacenters moeten komen?
    In de poll heb ik willekeurig wat plaatsen gezet waar volgens mij nog niks of in ieder geval niet veel (in de omgeving) zit. Ik heb wel een beetje gefocussed op de randstad. Andere suggesties zijn natuurlijk welkom als reactie hieronder. Stem dan voor een van de drie overige opties.

  2. #2
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    moderator
    4.749 Berichten
    Ingeschreven
    21/02/09

    Locatie
    Noord-Holland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185 Berichten zijn liked


    Naam: D. Koop
    Bedrijf: Yourwebhoster.eu
    Functie: baas
    URL: yourwebhoster.eu
    KvK nummer: 32165429
    View danielkoop's profile on LinkedIn

    Denk dat je beter kan stellen waar is behoefte aan datacenters, ruimte is er altijd wel En denk dat je ook wat verder moet kijken, moet het een regionaal dc zijn met alleen het eigen netwerk standaard beschikbaar maar wel carrier neutraal of meerder netwerken aanwezig, etc etc..
    Met vriendelijke groet, Yourwebhoster.eu - Managed VPS diensten met Epyc performance op 100% SSDs

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!



  3. #3
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    geregistreerd gebruiker
    203 Berichten
    Ingeschreven
    02/01/03

    Locatie
    Zoetermeer

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    64 Berichten zijn liked


    Naam: Alexander Lantink
    Bedrijf: ColoCenter
    Functie: Eigenaar
    URL: www.colocenter.nl
    KvK nummer: 27258635
    View alexanderlantink's profile on LinkedIn

    Thread Starter
    Misschien was "behoefte" beter geweest inderdaad, en de verdere invulling van hoe en wat is hier dan even niet van belang.

  4. #4
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    moderator
    4.749 Berichten
    Ingeschreven
    21/02/09

    Locatie
    Noord-Holland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185 Berichten zijn liked


    Naam: D. Koop
    Bedrijf: Yourwebhoster.eu
    Functie: baas
    URL: yourwebhoster.eu
    KvK nummer: 32165429
    View danielkoop's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alexander Bekijk Berichten
    Misschien was "behoefte" beter geweest inderdaad, en de verdere invulling van hoe en wat is hier dan even niet van belang.
    Vraag me alleen af waarvoor je dat wilt weten?
    Met vriendelijke groet, Yourwebhoster.eu - Managed VPS diensten met Epyc performance op 100% SSDs

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  5. #5
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    SolidHost
    8.296 Berichten
    Ingeschreven
    29/06/03

    Locatie
    Rotterdam/Amsterdam/Barcelona

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    323 Berichten zijn liked


    Naam: Andre van Vliet
    Bedrijf: SolidHost Managed Hosting
    Functie: CEO
    URL: www.solidhost.com
    KvK nummer: 24366308
    View andrevanvliet's profile on LinkedIn

    Ik denk dat de behoefte er altijd wel is, tenzij er een datacenter 'om de hoek' staat waar nog veel ruimte beschikbaar is. Als je een nieuw datacenter zou willen opzetten, kun je je waarschijnlijk het beste oriënteren door uit te zoeken op welke locatie er makkelijk (en dus vooral betaalbaar) aan stroom en carriers te komen is. Om dat uit te zoeken, zou je kunnen beginnen door in kaart te brengen waar de fibers van de grotere carriers liggen, en vervolgens uit te zoeken waar op die lijnen er goede (en betaalbare) elektriciteitsvoorzieningen zijn.

    Als je een aantal potentiële locaties hebt gevonden, zou je dan op zoek kunnen gaan naar een aantal startup-klanten en je plan van daar uit verder uitwerken.
    Laatst gewijzigd door Apoc; 11/10/11 om 18:46.

  6. #6
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    geregistreerd gebruiker
    203 Berichten
    Ingeschreven
    02/01/03

    Locatie
    Zoetermeer

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    64 Berichten zijn liked


    Naam: Alexander Lantink
    Bedrijf: ColoCenter
    Functie: Eigenaar
    URL: www.colocenter.nl
    KvK nummer: 27258635
    View alexanderlantink's profile on LinkedIn

    Thread Starter
    Ik heb een algemene interesse in de huidige ontwikkeling van regionale datacenter's. En om fora als dit levendig te houden zijn dit soort topics toch prima?! Niet alles hoeft 100% doelmatig te zijn.

  7. #7
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    moderator
    4.749 Berichten
    Ingeschreven
    21/02/09

    Locatie
    Noord-Holland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185 Berichten zijn liked


    Naam: D. Koop
    Bedrijf: Yourwebhoster.eu
    Functie: baas
    URL: yourwebhoster.eu
    KvK nummer: 32165429
    View danielkoop's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alexander Bekijk Berichten
    Ik heb een algemene interesse in de huidige ontwikkeling van regionale datacenter's. En om fora als dit levendig te houden zijn dit soort topics toch prima?! Niet alles hoeft 100% doelmatig te zijn.
    nee er hoeft niet altijd een doel te zijn maar ik ben altijd wel benieuwd naar de reden naar dit soort topics.

    Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor een locatie, zolang er gezonde concurrentie is dat prima. Ik zit zelf in de buurt van Amsterdam dus datacenters zat, maar zoals Apoc aangeeft kan het verschil in kosten voor bijvb stroom een verschil maken.
    Met vriendelijke groet, Yourwebhoster.eu - Managed VPS diensten met Epyc performance op 100% SSDs

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  8. #8
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    Me, Myself and I
    969 Berichten
    Ingeschreven
    03/07/04

    Locatie
    Limburg

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    20 Berichten zijn liked


    Naam: Pascal
    Functie: Allround System Engineer

    In zuid oost Nederland mogen best wat serieuze datacenters bijkomen die niet voortkomen uit bedrijven die toevallig nog wat ruimte over hadden in hun dataruimte.

  9. #9
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    moderator
    5.444 Berichten
    Ingeschreven
    12/09/05

    Locatie
    Zuid Holland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 Berichten zijn liked


    Naam: Stijn
    KvK nummer: 14074337

    Ik vraag me af of in Lelystad een goede behoefte is aan datacentra, danwel een goede infrastructuur beschikbaar. Je zit dicht tegen de grote datacentra aan en er is weinig goede connectiviteit in de buurt. Wat bouw je dan, een datacenter met slechts wat lijntjes naar Amsterdam?

    Een goede internet infrastructuur is net zo belangrijk als de elektrische infrastructuur, tenzij je alleen de focus legt op MKB, kleine regionale ondernemers en bedrijven waar latency, capaciteit en kwaliteit van verbinding van ondergeschikt belang zijn. Ook daar is overigens markt voor, zie de datahouse datacenters.
    De standpunten en meningen op dit discussieforum zijn persoonlijk van aard en vertegenwoordigen in geen geval eventuele officiële standpunten van derden.
    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  10. #10
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    SolidHost
    8.296 Berichten
    Ingeschreven
    29/06/03

    Locatie
    Rotterdam/Amsterdam/Barcelona

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    323 Berichten zijn liked


    Naam: Andre van Vliet
    Bedrijf: SolidHost Managed Hosting
    Functie: CEO
    URL: www.solidhost.com
    KvK nummer: 24366308
    View andrevanvliet's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stewie Bekijk Berichten
    Ik vraag me af of in Lelystad een goede behoefte is aan datacentra, danwel een goede infrastructuur beschikbaar. Je zit dicht tegen de grote datacentra aan en er is weinig goede connectiviteit in de buurt. Wat bouw je dan, een datacenter met slechts wat lijntjes naar Amsterdam?

    Een goede internet infrastructuur is net zo belangrijk als de elektrische infrastructuur, tenzij je alleen de focus legt op MKB, kleine regionale ondernemers en bedrijven waar latency, capaciteit en kwaliteit van verbinding van ondergeschikt belang zijn. Ook daar is overigens markt voor, zie de datahouse datacenters.
    Buiten dat, ligt dat op 23KM van Almere

  11. #11
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    administrator
    21.456 Berichten
    Ingeschreven
    17/12/01

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    70 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    590 Berichten zijn liked


    Naam: Domenico Consoli
    Bedrijf: Webhostingtalk.nl
    Functie: Oprichter
    URL: webhostingtalk.nl
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 51327317
    TrustCloud: domenico
    View domenicoconsoli's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stewie Bekijk Berichten
    Ik vraag me af of in Lelystad een goede behoefte is aan datacentra, danwel een goede infrastructuur beschikbaar. Je zit dicht tegen de grote datacentra aan en er is weinig goede connectiviteit in de buurt. Wat bouw je dan, een datacenter met slechts wat lijntjes naar Amsterdam?

    Een goede internet infrastructuur is net zo belangrijk als de elektrische infrastructuur, tenzij je alleen de focus legt op MKB, kleine regionale ondernemers en bedrijven waar latency, capaciteit en kwaliteit van verbinding van ondergeschikt belang zijn. Ook daar is overigens markt voor, zie de datahouse datacenters.
    Stijn, je noemt de electrische infrastruktuur maar ook die is grotendeels locaal geregeld(met lijnen overal naar toe) dus waarom zou niet elke stad zijn eigen datacenter kunnen hebben (niet dat jij zegt dat dit niet zou kunnen )? Ik zie zeker wel een voordeel in locale datacenters en ik denk dan ook echt dat er nog vele zullen gaan komen.
    Laatst gewijzigd door Domenico; 11/10/11 om 20:45.

  12. #12
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    Geregistreerd Gebruiker
    4.754 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/05

    Locatie
    Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    353 Berichten zijn liked


    Naam: Toin Bloo
    Bedrijf: Dommel Hosting
    URL: www.dommelhosting.nl
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 17177247

    Elektriciteit is elektriciteit, je krijgt in Nederland toch nergens twee aanbieders dus als het vermogen er is, dan is het al goed. Of dat nu "regionaal" onder de zeespiegel of boven de zeespiegel is...

  13. #13
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    1bit 0|1|2 :P
    315 Berichten
    Ingeschreven
    08/12/10

    Locatie
    Dordrecht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    om er eentje uit te lichten, westland, in westland heb je 2 soorten netwerken, dsl (kpn) en cable caiway, het cable netwerk gaat tussen nu en 5 jaar worden vervangen door glas en afgestoten, caiway blijft de enige provider.

    mijn vraag is dan waarom zou je daar een DC willen en wat is eigenlijk het nut van zo'n dc wil je lokaal gaan peeren met caiway of andere isp's of wil je juist dat deze isp in jouw dc gaan zitten.

    bovendien zie ik dat soort providers ook niet happig zijn op goedkopere data bundeltjes voor die paar duizend huishoudens en bedrijfjes die er aangesloten zijn... die zien nog liever dat je je servers bij hen plaatst...

  14. #14
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    Dennis.
    3.861 Berichten
    Ingeschreven
    11/07/06

    Locatie
    Oosterhout

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    262 Berichten zijn liked


    Naam: Dennis
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 20144338

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ichat Bekijk Berichten
    om er eentje uit te lichten, westland, in westland heb je 2 soorten netwerken, dsl (kpn) en cable caiway, het cable netwerk gaat tussen nu en 5 jaar worden vervangen door glas en afgestoten, caiway blijft de enige provider.
    Ik denk dat ze coax niet zomaar gaan vervangen, als je kijkt wat voor snelheiden je er mee kan halen. Ik dacht dat ze 1 Gbit al stabiel draaiend hebben in het test-lab van Ziggo of UPC.

    Verder is het toch wel handig om maar een paar minuten van het datacenter af te zitten. Ook als je een KVM-ip, remote reboot etc. hebt is het toch wel een fijn gevoel om dichtbij het datacenter te zitten.

    Zeker als er hardware kapot gaat of iets wat redundant is uitgevoerd toch niet zo redundant blijkt te zijn.

    Alleen maar goed dat er steeds meer regionale datacenters bij komen. Een regionaal datacenter koppelt vaak zijn verbindingen af in Amsterdam, wat ook geen nadeel hoeft te zijn qua latency.

    Het is wel een nadeel voor de klanten als je klein wilt beginnen met een netwerk op te zetten zonder direct wavelengths naar A'dam af te nemen.

  15. #15
    Waar is nog ruimte voor nieuwe datacenters?
    geregistreerd gebruiker
    69 Berichten
    Ingeschreven
    17/05/06

    Locatie
    Barneveld

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 54015103
    Ondernemingsnummer: nvt

    Bijna iedereen heeft het over peerings en infrastructuur maar zou het niet prettig zijn als er een DC "om de hoek" zit?
    Wij hebben recent een rack in gebruik genomen in het Solcon Datacenter in Apeldoorn. Bewust gekozen vanwege de bereikbaarheid (met de auto...) Je hoeft er zelden heen maar toch is het wel handig als je er snel kunt zijn. Peerings hebben dit soort partijen wel in orde.
    Wat mij betreft dus meer spreiding en locale datacentra op goed bereikbare plaatsen.

Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics