Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 5 van de 5
Geen
  1. #1
    Contractovername - Mag je dit als klant weigeren?
    geregistreerd gebruiker
    26 Berichten
    Ingeschreven
    16/10/08

    Locatie
    prive

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: Prive
    Ondernemingsnummer: prive

    Thread Starter

    Contractovername - Mag je dit als klant weigeren?

    Hallo,

    Op 31-12-2010 ontving ik(Partij A) van mijn hoster (Partij B) het bericht dat zij stoppen met hun diensten, en dat deze over worden genomen door een nieuwe hoster(Partij C).

    Nu moest ik daarvoor per domein het volgende, via DNS.be, accepteren:

    "Deze procedure heet een transfer, omdat na uw goedkeuring niet langer agent
    "---" de domeinnaam zal beheren, maar agent
    "---". U blijft echter de eigenaar!"

    Aangezien hierin expliciet staat dat ik eigenaar ben en blijf, heb ik deze geaccepteerd.

    Op 14 januari 2011 heb ik mijn domeinnamen proberen op te zeggen bij de oude hoster per einde contracttermijn (26 februari 2011), waarbij ik dus binnen de maand opzegtermijn zit. Dit heb ik gedaan door een ticket aan te maken, en heb hierin ook gevraagd voor bevestiging. Helaas de bevestiging nooit gehad, maar aangezien het in het ticketsysteem aanwezig is mag ik er van uit gaan dat het bericht ontvangen is.

    Vandaag ontving ik van de nieuwe hoster een factuur voor de betreffende domeinnamen.

    Nu is mijn vraag, ben ik nu verplicht om deze factuur te betalen? Ik heb immers bij partij B, met wie ik een overeenkomst heb, de domeinnamen binnen de opzegtermijn opgezegd. Verder is er tussen mij en partij C nooit een overeenkomst getekend. Dat de diensten worden overgenomen door Partij C (Na overeenstemming met partij B), is mij nooit gevraagd of ik het hiermee eens was. Nu is uiteraard aan te voeren dat ik, door het bevestigen van de DNS-berichten, akkoord ben gegaan. Maar is het in dat geval niet de verantwoordelijkheid van Partij C om ook de opzeggingen die bij Partij B binnenkomen over te nemen?

    En is dan ook niet aan te voeren, dat als er al sprake was van een overname, dit ook per de geldende contractdata is?
    Dus; ik heb een contract met partij B tot 26-02-2011. En pas daarna zou ik een contract aangaan met partij C? En dat het domein dus al opgezegd is in het contract met partij B waardoor er van contractovername met partij C geen sprake kan zijn?

    Graag wil ik jullie advies hierover.
    Laatst gewijzigd door startforum; 26/02/11 om 02:43.

  2. #2
    Contractovername - Mag je dit als klant weigeren?
    geregistreerd gebruiker
    556 Berichten
    Ingeschreven
    09/09/08

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    "Contractovername - Mag je dit als klant weigeren?"

    Ja, want nieuwe partij doet je een voorstel die jij kunt weigeren, echter dien je dan wel zelf zorg te dragen dat je bij oude partij weg gaat/komt omdat die er mee gaat staken. (jij kan oude partij alleen aan leveringsverplichting houden.)

    De instemming die jij hebt verleend aan verhuizing naar nieuwe agent is het addertje onder het gras. Immers daarmee geef jij te kennen dat jij WILT dat nieuwe agent het domein gaat beheren voor je en derhalve die agent moet verwittigen indien je wilt opzeggen.
    Tevens ligt het aan leveringsvoorwaarden of na verhuizing van een domein welke partijen je moet betalen. Ten onrechte denken veel mensen dat weg verhuizen = opzegging maar dat is niet zo net zo min niet betalen = opheffing.


    Qua opzeg termijn dien je algemene voorwaarden na te kijken, vaak is het dertig dagen, als je binnen dertig opzegt en van deze termijn sprake is ben je sowieso te laat.

  3. #3
    Contractovername - Mag je dit als klant weigeren?
    geregistreerd gebruiker
    26 Berichten
    Ingeschreven
    16/10/08

    Locatie
    prive

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: Prive
    Ondernemingsnummer: prive

    Thread Starter
    Hallo pdu,

    Bedankt voor je reactie. Ik had nog wel enkele aanvullende vragen / informatie -- wellicht dat dat de zaak iets anders belicht?

    Ik heb in ieder geval wel op tijd van te voren opgezegd, 14 januari 2011 is zeker een maand voor 26 februari.

    Het probleem is echter (weet niet of ik dat hierboven goed heb beschreven), dat de oude hoster haar diensten staakt per 1 januari 2011. Dit terwijl het contract dat ik toentertijd heb getekend dus het domein vastlegt tot 26 februari 2011. Het is toch de plicht van de oude hoster om in ieder geval de overeenkomst na te komen (en dat als hij besluit eerder te stoppen, daar met de nieuwe hoster zelf de consequenties voor moet dragen?)

    Bovendien snap ik je verhaal wat je zegt over verhuizen = opzeggen, en dat dat eigenlijk niet klopt. Echter vind ik het wel belangrijk om op te merken dat de verhuizing dus niet een initiatief is van mij, maar waar ik min of meer mee ben opgezadeld. De oude hoster besluit te staken en daardoor moet ik de voorwaarden accepteren om mijn domeinen niet per 1 januari te verliezen.

    Althans dat is mijn denkwijze. Ik zal uiteraard even contact opnemen met de betrokken partijen, maar ik wilde graag even weten hoe het in ieder geval juridisch zit. Het gaat om een laag bedrag, maar ik vind het principieel gezien wel een interessante vraag.

    Nogmaals bedankt voor je reactie en tijd om mee te denken

  4. #4
    Contractovername - Mag je dit als klant weigeren?
    geregistreerd gebruiker
    743 Berichten
    Ingeschreven
    19/11/07

    Locatie
    Dordrecht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 Berichten zijn liked


    Naam: Theo Dumoulin
    Bedrijf: InterOps Storage Diensten
    Functie: Algemeen Directeur
    URL: www.interops.nl
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 24383741
    Ondernemingsnummer: nvt
    TrustCloud: oehTie
    View theodumoulin's profile on LinkedIn

    Het kan van belang zijn wat voor rechtsvoor partij B heeft. Echter heb je de domeinnaam laten verhuizen naar partij C dus je bent in feite akkoord met dat zij dit overnemen.

    Hoe dit kan: (denk ik) Partij C moet nu een heel jaar betalen. Zij hebben, per verhuisdatum een domein er bij wat voor minimaal 1 jaar geregistreerd is. Dat jouw overeenkomst voor die tijd afloopt is voor hun een risico en daar lopen ze nu tegenaan. Jij had een overeenkomst tot 26-2 en per die datum zeg je dus op.

    Als de oude partij een BV was, hebben ze de contracten overgenomen en kan je uitgaan van die 26-2. Denk wel aan de opzegtermijn, maar je geeft aan dat je op tijd was. Als de oude partij een eenmanszaak was, hadden ze je sowieso een nieuw contract aan moeten bieden. Jij hebt met de rechtspersoon B te maken welke onder handelsnaam B handelt. Dat C dit overneemt is leuk, maar heb jij niets mee te maken. Ook in dit geval, 26-2 als einddatum hanteren.

    Wel vreemd dat ze niet je ticket bevestigd hebben. Is de dienst electronisch aangevraagd kan je hem ook op die manier beeindigen. Heb je een bevestiging dat je nieuwe hoster wel de tickets kan lezen? Zo ja lijkt mij dat voldoende maar het blijft lastig. Opzeggen doe ik daarom bij voorkeur aangetekend, dan kan je aantonen dat je bericht aangekomen is.
    Storage diensten en meer!



  5. #5
    Contractovername - Mag je dit als klant weigeren?
    geregistreerd gebruiker
    2 Berichten
    Ingeschreven
    29/07/09

    Locatie
    Bergeijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Nee hoor.

    Verhuizing van het domein heeft hier niets mee te maken.

    Jij had een afspraak met partij B. Partij C neemt deze afspraak 1 op 1 over. Dus als je binnen deze originele afspraak opzegt is dit gewoon geldig. Dat partij C besloten heeft het domein te verhuizen en hiervoor dus langer voor moet betalen dan het contract met jou is hun probleem.

    Ik ga er dan wel vanuit dat je uitsluitend accoord gegaan bent met de domeinoverdracht. (bevestigingslink in het transfer mailtje van de registrar)
    Als je bij het accoord klikken ook accoord gegaan bent met nieuwe voorwaarden voor de hosting dan ben je daar aan gebonden.

    Even nakijken wat je exact bevestigd hebt destijds dus.

    Als je alleen de transfer bevestigd hebt gewoon partij C berichten dat je de hosting opgezegd hebt en verwijzen naar de originele opzegging.

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics