Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 22
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Geen
  1. #1
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    2 Berichten
    Ingeschreven
    03/01/11

    Locatie
    Heerlen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Beginner. Doen of niet doen?

    Hallo mensen,

    Ben nieuw hier, eigenlijk ook alleen geregistreerd voorlopig om enkele vragen te stellen. Ik heb een eigen community lopen, met enkele gameservers, een voiceserver, een webserver, etc etc, eigenlijk alles wat een goede "game-community" nodig heeft. Huidige situatie:

    - Webserver (15 euro per maand)
    - 9 Gameservers Call of Duty 4 (zo'n 90 euro per maand)
    - 1 Voiceserver (zo'n 40 euro per half jaar)

    Wat wil ik? Ik zit erover te denken om aan colocatie te doen. Echter heb ik zelf geen verstand van linux, maar wil dat wel erop hebben, dit zal ik ook uiteraard nog eerst gaan uittesten. Het liefste bouw ik zelf mijn eigen server, dat kan ik dan weer wel, en co-locate ik die dan weer ergens.

    Tweede optie zou zijn om gewoon ergens een server te huren en per maand ook daarvoor te gaan betalen.

    Wat ik dus op die server wil gaan doen, is de webserver draaien, e-mail server, voice server en dus enkele game servers.

    Mijn vraag aan jullie is dus nu, iemand met ervaring hiermee, tips, adviezen etc etc? Moet ik het doen of niet? Als je me ook maar een kleine tip kunt geven op bovenstaand verhaal, dan kom ik al verder, alvast bedankt

  2. #2
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    254 Berichten
    Ingeschreven
    01/02/05

    Locatie
    Den Haag

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Waarom zou je het willen doen?

  3. #3
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    2.483 Berichten
    Ingeschreven
    03/09/08

    Locatie
    Maasbracht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    32 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Piwi-Web
    Functie: Eigenaar
    URL: www.piwi-web.com
    KvK nummer: 14097251

    In het verleden heb ik veel met gameservers en voiceservers gewerkt. Wat je vooral niet moet doen is webservices en gameservers op 1 server draaien. Je wilt namelijk geen 'lag' hebben in je gameservers. Ik zou de webhosting dus gewoon apart laten draaien.

    Je kan inderdaad ergens een server huren, maar kost je op lange termijn meer dan dat je een eigen server aanschaft.
    Ga je voor een eigen server, neem dan wel serverhardware. Desktop werkt ook, is een stuk minder duur, maar veel foutgevoeliger en zeker in een 1u kast is de airflow verre van optimaal. Zelf heb ik ook nog 2 dekstopservers draaien (beide backupservers) en dat werkt goed (ze worden namelijk niet echt gestrest) maar zou ik er services op draaien die veel van de CPU vergen heb ik het wel eens zien gebeuren dat de CPU naar de 70 graden gaat (en dat is schadelijk, en dat met een actieve koeler).

    Een leuke server (x3440 bijvoorbeeld) kan je al krijgen vanaf een euro of 600

    Hoop dat je er wat aan hebt!
    Piwi-Web IT Solutions - Website - E-mail

  4. #4
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    118 Berichten
    Ingeschreven
    14/03/10

    Locatie
    Dronten

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 32144229
    Ondernemingsnummer: nvt

    Helemaal mee eens richt gericht een server in en niet met meerdere doelen. zo heb je het beste rendement.

    Succes

  5. #5
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    98 Berichten
    Ingeschreven
    03/12/09

    Locatie
    Ridderkerk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Je hebt in ieder geval een redelijke server nodig om het bovenstaande voor elkaar te krijgen.

    Om de betreffende gameservers, voiceserver en webserver online te krijgen is het voor een linux beginner even zoekwerk, er zijn genoeg tutorials te vinden. [ Tijdrovend, maar lukt je vast! ]

    Aangezien je aangeeft dat je misschien ook een dedicated server wilt huren, komen er voordelen en nadelen te voren. Bijvoorbeeld als je een zelfbouw server bij een co-locatie provider in het rack plaatst, zal de betreffende provider geen garantie voor de server zelf leveren, omdat het ook nog is een zelfbouw server is, kun je meerdere garantie problemen verwachten.

    Bij een dedicated server heb je hier geen last van, hier is de provider voor verantwoordelijk, echter ligt de prijs vaak wat duurder.

    Ook zijn er enkele bedrijven, welke bereid zijn voor een maandelijks bedrag je server te onderhouden m.b.t. de webserver, gameservers en voice server. In de meeste gevallen word dit pas na contact beantwoord.


    Houdt er uiteraard ook rekening met Control Panels. Je hebt zowel gratis als betaalde. De een beter dan de ander.

    Veel Succes!

  6. #6
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    6.041 Berichten
    Ingeschreven
    23/10/04

    Locatie
    Amersfoort

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    171 Berichten zijn liked


    Functie: Freelance IT Professional
    URL: localhost
    View randytenhave's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door badHabitZ Bekijk Berichten
    Echter heb ik zelf geen verstand van linux, maar wil dat wel erop hebben, dit zal ik ook uiteraard nog eerst gaan uittesten. Het liefste bouw ik zelf mijn eigen server, dat kan ik dan weer wel, en co-locate ik die dan weer ergens.
    CoD-servers draaien ook prima op Windows. Red je je hier beter mee? (En dan doel ik niet op wat klakkeloos geklik, maar ook "commandline voodoo", zoals een collega het wel eens zgt wanneer ik weer eens los ga).

    Even linux leren zit er niet in. Het is in ieder geval goed dat je een testserver wil bouwen. Hands-on ervaring is de beste manier namelijk, in combinatie met wat leerstof. Ik zou daarbij overigens gewoon Sun VirtualPC of VMware Server op je desktop installeren in plaats van met oude, trage en stoffige hardware werken.

  7. #7
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    143 Berichten
    Ingeschreven
    28/11/09

    Locatie
    Mechelen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked


    Ondernemingsnummer: 0890280054

    Het is inderdaad belangrijk de services op afzonderlijke servers te draaien. De webserver alleen op een server of een goede VPS.
    Voiceserver en de gameservers samen op een andere server. Is niet ideaal maar levert in principe geen probleem op. Natuurlijk afhankelijk van de slots en hardware. En nooit geen gameservers draaien op een virtueel platform want dit is om problemen vragen

    Succes

  8. #8
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    2 Berichten
    Ingeschreven
    03/01/11

    Locatie
    Heerlen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Bedankt voor de berichten.

    Op de vraag waarom ik dit wil doen, dat is simpel, ik wil alles zelf onder controle hebben, en ook bepaalde applicaties installeren die je bij een webhost niet krijgt. Maar het allerbelangrijkste is gewoon om zelf de controle te hebben.

    Maar goed, ik ga in ieder geval met Windows aan de gang, in plaats van linux, aangezien ik inderdaad op mijn desktopje hier ook gewoon gameservers kan draaien zonder problemen, en dat loopt op Windows.

    Nogmaals bedankt voor de reacties tot dusver, ik stel alle input zeer op prijs.

  9. #9
    Beginner. Doen of niet doen?
    .com
    2.656 Berichten
    Ingeschreven
    24/04/09

    Locatie
    Gemeente Castricum

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    104 Berichten zijn liked


    Bedrijf: WebMeso ISP
    Functie: Eigenaar
    URL: www.webmeso.com
    KvK nummer: 55691153

    Voice- & gameservers op één dedicated server moet makkelijk kunnen. COD4 zal vooral veel RAM vreten. Hoeveel slots zijn die 9 gameservers en hoe vol zitten ze maximaal? De webserver los. Heb je sowieso wel je eigen webserver nodig? Anders zou je voor de webhosting ergens een webhosting pakketje af kunnen nemen.

  10. #10
    Beginner. Doen of niet doen?
    EK-Media
    278 Berichten
    Ingeschreven
    03/04/10

    Locatie
    Den Haag

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Emile Kouer
    Bedrijf: EK-Media
    Functie: Eigenaar
    URL: www.ek-media.nl
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 27259820
    Ondernemingsnummer: nvt

    Mijn advies zou zijn huur een dedicated server laat hem voor managen, al zou je inderdaad aan aardige server hier voor nodig hebben.

  11. #11
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    611 Berichten
    Ingeschreven
    29/01/09

    Locatie
    Meerlo

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    32 Berichten zijn liked


    Naam: T
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 14115174
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik zou eerder kijken naar een goede hoster (wat is goed? Denk daar voor jezelf eens over na) die best bereid is om met je mee te denken en niet meteen uurtje factuurtje doet, maar ook niet de goedkoopste is. Zo leer je zelf ook beheren, of je dit wilt is aan jou. Anders is fully managed mogelijk.

  12. #12
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    149 Berichten
    Ingeschreven
    11/08/10

    Locatie
    Maastricht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10 Berichten zijn liked


    Bedrijf: MIDDAG
    Functie: Eigenaar / Software Architect
    URL: wijzijnmiddag.nl
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 14100581

    Wat je ook kunt doen is eens rondzoeken naar een aanbieder waarbij je voor een redelijke prijs met een maandcontract een dedicated server kunt afnemen, en dat je hier eens 1 of 2 CoD servers op draait. Op deze manier kun je eens kijken hoe het bevalt, of je genoeg hebt aan self-managed, en wat deze CoD servers met de resources doen. Hierop kun je dan een paar maanden later inspelen bij de "echte" server, zij het dedicated, zij het colocated. Ik zou hierbij echter niet voor al te lage specs gaan, niet dat je straks met een Celeron zit opgescheept en dan een totaal vertekend beeld krijgt qua resourceverbruik

    Een extra voordeel is dat je met een test-servertje je je niet al te druk hoeft te maken als je in de eerste instantie wat rond moet zoeken (lees: aanklooien) om iets aan de praat te krijgen. Op je uiteindelijke server kun je het dan meteen goed doen.

  13. #13
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    184 Berichten
    Ingeschreven
    13/11/09

    Locatie
    Venlo

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked



    Pak anders 1 dedicated server voor de gameservers/voiceservers, en 1 VPS voor de webserver.

    Dat is denk ik een van de betere oplossingen en zo heel duur hoeft het niet te zijn.

  14. #14
    Beginner. Doen of niet doen?
    Delftsche Bytes
    1.057 Berichten
    Ingeschreven
    27/09/06

    Locatie
    Rijswijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    46 Berichten zijn liked


    KvK nummer: 27270494

    Als de webserver maar 1 of enkele websites hoeft te draaien is een VPS misschien zelfs al overkill. Je kunt dan vast wel een deal sluiten met een dedicated aanbieder. Bij afname van 1 dedicated managed server gratis een reseller accountje op hun shared webplatform of een dergelijke constructie.

  15. #15
    Beginner. Doen of niet doen?
    geregistreerd gebruiker
    1.086 Berichten
    Ingeschreven
    30/04/09

    Locatie
    NL

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    14 Berichten zijn liked


    KvK nummer: 51985977

    Ik zou bijvoorbeeld voor een (simpele) Dell R210 gaan (Intel Xeon 3430 en 4GB / 8GB memory), betaal je zo een EUR 600,- voor (nieuw). Aan colocatie kosten moet je denken aan ~ EUR 40,- per maand.
    VMWare ESXi erop, 1 VM voor je web- en voice-server, 1 VM voor de gameservers. Afhankelijk van hoeveel gelijktijdig slots je hebt moet je server dit (makkelijk) aan kunnen.

    Bij een dedicated server moet je denken aan ~ 100,- per maand.

    Er zal vast wel iemand in de community zitten die wat snapt van Linux, of anders huur je iemand eenmalig in die het voor je inricht.

    Ik ben persoonlijk geen voorstander van Windows (vreet onnodig resources, licentie kosten, debugging is 0.0).

    Succes!



Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics