Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 19
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Geen

Onderwerp: Wanbetaler

  1. #1
    Wanbetaler
    Colocatie & Rackhousing
    439 Berichten
    Ingeschreven
    18/02/08

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee

    Thread Starter

    Wanbetaler

    Hallo,

    Uit meerdere topics hier op het forum heb ik me geinformeerd over wanbetalers en wat mijn rechten zijn als dienstverlener.
    Toch zit ik met een kwestie, en ik zou graag jullie mening willen weten.

    Ik heb een klant, welke op 25-08-2010 een aanvraag heeft gedaan voor een dedicated server. Ik heb hem een offerte toegestuurd, en hij antwoorde terug dat hij graag een behoorlijke opslag capaciteit wilde, dus of de hardeschijven konden worden geupgrade.

    Ja, dat kan, nieuwe schijven gekocht voor in die server en de server perfect opgeleverd. Contract voor 3 maanden en algemene voorwaarden toegestuurd en de eerste factuur erbij gedaan. Gelieve de factuur binnen 14 dagen te betalen.

    Na 14 dagen was de factuur nog steeds niet voldaan, herinnering gestuurd maar geen reactie op gekregen. op dag 19 heeft de server een glitch, en is deze een aantal uur offline, één van de schijven bleek overleden te zijn dus nieuwe schijf aangekocht. Mijn klant belt mij op, bespreekt mij het geval en de server was vlak daarna weer volledig bereikbaar.

    Na een tijd (kleine maand) heen en weer gemailt te hebben (vragen als hij die had, informatieverstrekking, etc.) word het opeens stil.
    Inmiddels tweede herinnering de deur uit, ook geen reactie.
    Na de tweede herinnering is er een aanmaning gestuurd, geen reactie.

    Nu zijn we bijna 3 maanden verder, 2 openstaande facturen (binnenkort al de derde) en ik heb al 2 maanden niks meer gehoord van deze meneer.
    Ondanks dat hij belde als iets niet functioneerde, mailde als hij vragen had, maar betalen, helaas...

    Op aanmaningen reageerd hij niet meer, het lijkt alsof hij van de aardbol verdwenen is. Heb hem al 3 keer gebeld, geen gehoor. Op meerdere verzoeken het contract te ondertekenen en deze te retourenen is ook niet voldaan.

    Wat nu? de server draait nog steeds.. ik heb hem al die tijd maar online gelaten en gewoon bereikbaar maar ik vind het nu een beetje welletjes.
    Vanaf volgende week staat er ruim 255 euro aan facturen open waar niet aan voldaan is, kan ik dit escaleren? of is het een kwestie van "jammer dan" want hij heeft geen contract teruggestuurd.
    Wél heb ik meerdere mailtjes van hem waarin hij schriftelijk toezegt met de bestelling.

    Jammer dat elke ondernemer ooit een keer last krijgt van dit soort mensen, zonde van het geld (de aangekochte schijven! welke niet goedkoop zijn) en ondertussen ook al 3 maanden afschrijven en stroom van de server.
    Uit goedwil lever je eerst de gewenste apparatuur op, en de betaling komt later wel, zo dacht ik dan tenminste, in gunste van de klant. Jammer dat het zo gegaan is, want voortaan word er eerst betaald en dan pas word iets opgeleverd.

    Graag zie ik advies van mede WHT-ers tegemoet.

  2. #2
    Wanbetaler
    geregistreerd gebruiker
    1.712 Berichten
    Ingeschreven
    03/01/07

    Locatie
    Winschoten / Groningen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked


    Naam: Kobus Draijer
    Bedrijf: IC Hosting
    URL: www.ic-hosting.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 02079831
    Ondernemingsnummer: nvt
    TrustCloud: ichosting

    Ik zou gewoon de server offline halen (kost jou immers ook stroom en dataverkeer) en de klant een laatste verzoek tot betaling sturen. Betaald ie dan nog niet, dan richting incasso bureau dan maar? Dan zie je vanzelf waar het schip strand. Wel goed alle communicatie bewaren die er per mail is geweest.

  3. #3
    Wanbetaler
    moderator
    4.749 Berichten
    Ingeschreven
    21/02/09

    Locatie
    Noord-Holland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185 Berichten zijn liked


    Naam: D. Koop
    Bedrijf: Yourwebhoster.eu
    Functie: baas
    URL: yourwebhoster.eu
    KvK nummer: 32165429
    View danielkoop's profile on LinkedIn

    Ik kan je algemene voorwaarden niet vinden maar het is normaal om een server offline te halen (termijn afhankelijk van je voorwaarden) tenzij je dit niet in je av hebt staan. Sterker nog, ik vind het rijkelijk laat om nu pas actie te ondernemen terwijl de klant al lang had moeten betalen. Mocht je op alle mogelijke manieren de klant niet kunnen bereiken danwel over kunnen halen, dan dien je gewoon de server offline te halen. Uiteraard dien je wel aan te geven dat de server offline gehaald gaat worden als bijvb binnen 5 dagen alle factureren niet voldaan worden. Mocht de server belangrijk genoeg zijn dan zijn ze vaak snel met betalen.
    Met vriendelijke groet, Yourwebhoster.eu - Managed VPS diensten met Epyc performance op 100% SSDs

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  4. #4
    Wanbetaler
    Colocatie & Rackhousing
    439 Berichten
    Ingeschreven
    18/02/08

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yourwebhoster Bekijk Berichten
    Ik kan je algemene voorwaarden niet vinden maar het is normaal om een server offline te halen (termijn afhankelijk van je voorwaarden) tenzij je dit niet in je av hebt staan. Sterker nog, ik vind het rijkelijk laat om nu pas actie te ondernemen terwijl de klant al lang had moeten betalen. Mocht je op alle mogelijke manieren de klant niet kunnen bereiken danwel over kunnen halen, dan dien je gewoon de server offline te halen. Uiteraard dien je wel aan te geven dat de server offline gehaald gaat worden als bijvb binnen 5 dagen alle factureren niet voldaan worden. Mocht de server belangrijk genoeg zijn dan zijn ze vaak snel met betalen.
    Bedankt dat je me er even op wijst, ik zal de AV pagina bijwerken, deze pagina is even erdoorheen geglipt. Ja dat het laat is weet ik, maarja, een stil stemmetje in mij hoopt dat de klant toch nog betaald, en dan is offline halen naar mijn mening een belemmering in de dienstverlening, jammer allemaal. Ik heb bij de aanmaningen duidelijk vermeld dat na 5 dagen de dienst offline gehaald werd, ik zal het dan nu ook maar doen. denk dat dit een wijze les geweest is.

  5. #5
    Wanbetaler
    Vivor B.V. (vivor.net)
    2.357 Berichten
    Ingeschreven
    19/07/03

    Locatie
    Nijmegen / Diemen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    57 Berichten zijn liked


    Naam: Wisselend
    Bedrijf: Vivor BV
    URL: www.vivor.net
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 32095794

    In het recht heet dit een "Toerekenbare tekortkoming in de naleving van een overeenkomst" (art. 6:74 BW), immers heeft de klant zich verbonden tot het voldoen van de facturen uit hoofde van de overeenkomst.

    Het bewijsprobleem bij het ontbreken van een echte zwart/wit handtekening daargelaten (met de mailtjes en verdere correspondentie over/weer valt er wel aan te tonen dat er sprake is van _een_ overeenkomst en de facturen zijn evenmin door de wederpartij betwist), dien je de klant in gebreke te stellen. Dit moet in principe schriftelijk, het liefst aangetekend. In de brief stel je de klant nog een laatste maal in de gelegenheid om te betalen (bijvoorbeeld binnen 7 dagen na datum briefhoofd), bij nalaten waarvan je hem reeds nu voor alsdan (zoals dat zo mooi heet) in gebreke stelt. Ten slotte zeg je hem dan aan de server te zullen afsluiten.

    Vaak wordt deze verplichting (tot expliciet in gebreke stellen) afgedekt in algemene voorwaarden, maar nu de toepasselijkheid van deze voorwaarden en de exacte letter van jullie overeenkomst betwist kan worden (er is immers geen zwart/wit), speel je het best op safe.

    Daarnaast doe je er verstandig aan om aan te geven dat je de klant, bij uitblijven van betaling, tevens aansprakelijk houdt voor de daaruit voortvloeiende schade - waaronder, maar niet uitsluitend, de kosten ter inning van de vordering door eventuele derden.

    Na de door jou genoemde (redelijke) termijn kun je de server rustig afsluiten en het dossier overdragen aan een incassobureau o.i.d.
    Vivor B.V. - Internet voor professionals (contact)



  6. #6
    Wanbetaler
    Colocatie & Rackhousing
    439 Berichten
    Ingeschreven
    18/02/08

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cybafish Bekijk Berichten
    In het recht heet dit een "Toerekenbare tekortkoming in de naleving van een overeenkomst" (art. 6:74 BW), immers heeft de klant zich verbonden tot het voldoen van de facturen uit hoofde van de overeenkomst.

    Het bewijsprobleem bij het ontbreken van een echte zwart/wit handtekening daargelaten (met de mailtjes en verdere correspondentie over/weer valt er wel aan te tonen dat er sprake is van _een_ overeenkomst en de facturen zijn evenmin door de wederpartij betwist), dien je de klant in gebreke te stellen. Dit moet in principe schriftelijk, het liefst aangetekend. In de brief stel je de klant nog een laatste maal in de gelegenheid om te betalen (bijvoorbeeld binnen 7 dagen na datum briefhoofd), bij nalaten waarvan je hem reeds nu voor alsdan (zoals dat zo mooi heet) in gebreke stelt. Ten slotte zeg je hem dan aan de server te zullen afsluiten.

    Vaak wordt deze verplichting (tot expliciet in gebreke stellen) afgedekt in algemene voorwaarden, maar nu de toepasselijkheid van deze voorwaarden en de exacte letter van jullie overeenkomst betwist kan worden (er is immers geen zwart/wit), speel je het best op safe.

    Daarnaast doe je er verstandig aan om aan te geven dat je de klant, bij uitblijven van betaling, tevens aansprakelijk houdt voor de daaruit voortvloeiende schade - waaronder, maar niet uitsluitend, de kosten ter inning van de vordering door eventuele derden.

    Na de door jou genoemde (redelijke) termijn kun je de server rustig afsluiten en het dossier overdragen aan een incassobureau o.i.d.
    Héél erg bedankt! dit soort informatie had ik juist nodig. bedankt.

  7. #7
    Wanbetaler
    geregistreerd gebruiker
    888 Berichten
    Ingeschreven
    02/10/08

    Locatie
    België

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    50 Berichten zijn liked


    URL: www.siteplan.be
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    En in de toekomst wachten op het ondertekende contract.

  8. #8
    Wanbetaler
    www.shockmedia.nl
    209 Berichten
    Ingeschreven
    01/05/03

    Locatie
    Almelo

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 09107826
    Ondernemingsnummer: NVT

    Daarom nieuwe klanten altijd eerst, naast een ondertekende overeenkomst, een aanbetaling laten doen van de setupkosten. Als iemand echt serieus is, betalen ze dat graag en dan heb je heel wat meer zekerheid.

  9. #9
    Wanbetaler
    moderator
    8.233 Berichten
    Ingeschreven
    29/03/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    266 Berichten zijn liked


    Naam: Ron
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Armitum IT Services Bekijk Berichten
    Uit goedwil lever je eerst de gewenste apparatuur op
    Beetje achteraf, en je koopt er niets voor, maar: niet meer doen. Eerst contract plus (aan)betaling, daarna leveren.
    Ik ben 1 maal (zakelijk) flink op mijn bek gegaan, en dat was een prima les. Dat overkomt mij niet mee, ook al komt een nieuwe klant met een prachtverhaal aan zetten.

  10. #10
    Wanbetaler
    Hostingvisions
    1.042 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/05

    Locatie
    Katwijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Hostingvisions
    Functie: Eigenaar
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 27313947

    Hou ons even op de hoogte als je wilt. Het is jammer maar soms heb je er zulke mensen tussenzitten.

  11. #11
    Wanbetaler
    administrator
    21.456 Berichten
    Ingeschreven
    17/12/01

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    70 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    590 Berichten zijn liked


    Naam: Domenico Consoli
    Bedrijf: Webhostingtalk.nl
    Functie: Oprichter
    URL: webhostingtalk.nl
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 51327317
    TrustCloud: domenico
    View domenicoconsoli's profile on LinkedIn

    Shared hosting klanten kan je gerust aansluiten voordat er betaald is (wel opletten op eventuele spamruns en rare naw gegevens) maar als je grote investeringen moet maken voor een klant dan is voorafbetaling wel slim.

    Ben hier zelf ook wel eens tegen aan gelopen maar hoewel het hier relatief grote bedragen betrof was de investering die er tegenover stond klein dus was de schade beperkt maar toch het blijft zuur.

  12. #12
    Wanbetaler
    EK-Media
    278 Berichten
    Ingeschreven
    03/04/10

    Locatie
    Den Haag

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Emile Kouer
    Bedrijf: EK-Media
    Functie: Eigenaar
    URL: www.ek-media.nl
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 27259820
    Ondernemingsnummer: nvt

    Wij hebben op dit moment ook helaas te maken met zo`n soortgelijke klant wellicht de zelfde haha, maar wij trekken morgen de stekker er uit bij deze klant, incasso`s zijn mislukt, telefonisch contact is niet meer te krijgen op brieven per post ook geen reactie.
    Het is nu gewoon genoeg, jammer maar helaas.

  13. #13
    Wanbetaler
    geregistreerd gebruiker
    213 Berichten
    Ingeschreven
    20/08/03

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 37099989
    Ondernemingsnummer: nvt

    Wij hebben helaas ook veel te maken met wanbetalers.. wij zijn daarom van een incassobureau overgestapt naar een gerechtsdeurwaarder (jorritsma) die mogen veel meer dan een incassobureau en tot nu toe hebben degene die uiteindelijk bij de gerechtsdeurwaarder terecht zijn gekomen allemaal betaald. De kosten worden verhaald op de wanbetaler.. natuurlijk sturen we ze pas door na 3 herinneringen en nadat we ze gebeld hebben..maar het werkt beter dan een incassobureau.

  14. #14
    Wanbetaler
    geregistreerd gebruiker
    240 Berichten
    Ingeschreven
    17/06/05

    Locatie
    Assen / Leeuwarden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 04078067
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos Bekijk Berichten
    Wij hebben helaas ook veel te maken met wanbetalers.. wij zijn daarom van een incassobureau overgestapt naar een gerechtsdeurwaarder (jorritsma) die mogen veel meer dan een incassobureau en tot nu toe hebben degene die uiteindelijk bij de gerechtsdeurwaarder terecht zijn gekomen allemaal betaald. De kosten worden verhaald op de wanbetaler.. natuurlijk sturen we ze pas door na 3 herinneringen en nadat we ze gebeld hebben..maar het werkt beter dan een incassobureau.
    Uiteraard, iedereen kan een incasso bureau beginnen in feite.
    Eigenlijk zou je als je er zin in hebt gewoon zelf een incasso bureautje kunnen beginnen.

    De deurwaarder mag meer en doet vaak ook meer voor je.
    Maargoed tussen die kantoren zit ook weer een groot verschil in service.

    Voor de TS zijn er denk ik voldoende tips over hoe te handelen in de toekomst.
    Je kunt nog proberen de facturen via een deurwaarder te verhalen op de wanbetalende klant. Echter maak je dan alleen maar meer kosten.
    No cure no pay incasso bureau is nog een optie.. maar verwacht er niet te veel van.

  15. #15
    Wanbetaler
    Kniest MultiMedia B.V.
    368 Berichten
    Ingeschreven
    04/11/05

    Locatie
    Uden, Nederland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 Berichten zijn liked


    Naam: Perry Kniest
    Bedrijf: Kniest MultiMedia B.V. / Hostingking.com
    Functie: CEO
    URL: http://www.hostingking.com
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 50384066
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CompanyTotal Bekijk Berichten
    Wij hebben op dit moment ook helaas te maken met zo`n soortgelijke klant wellicht de zelfde haha, maar wij trekken morgen de stekker er uit bij deze klant, incasso`s zijn mislukt, telefonisch contact is niet meer te krijgen op brieven per post ook geen reactie.
    Het is nu gewoon genoeg, jammer maar helaas.
    Ach, bij mij komt het vaak voor dat mensen beweren na alle herinneringen per email en aanmaningen per post op het moment dat ze een incasso krijgen dat ze nog nooit iets van mij hebben ontvangen en dat ze anders heus wel betaald hadden. Alsnog betalen doen ze dan ook niet.
    Kniest MultiMedia B.V. - Hostingking.com - NLDedicated.com Dedicated servers from €22,75

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics