Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 6 van de 6
Geen
  1. #1
    Desktop Online vs VPS
    geregistreerd gebruiker
    33 Berichten
    Ingeschreven
    22/02/06

    Locatie
    Oirschot

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Tom van Nunen
    Bedrijf: Onlinq
    Functie: CEO
    URL: www.onlinq.nl
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 17120628
    Ondernemingsnummer: nvt
    View tomvannunen's profile on LinkedIn

    Thread Starter

    Desktop Online vs VPS

    Beste mensen,

    Wie kan mij hierin duidelijkheid geven.

    Ik heb de beschikking over een VPS waarop ik een web applicatie draai.
    Deze VPS draait op Windows Server 2008 R2 Enterprise.

    Nu lees ik dat verschillende prijzen desktop online aanbieden zodat gebruikers overal van Office gebruik kunnen maken.

    Het is toch zo dat ik op een VPS ook Office 2010 kan installeren en dat alle gebruikers die toegang hebben tot remote desktop dan automatisch die programma's kunnen gebruiken.

    Kortweg: wat is de toegevoegde waarde van desktop online met office, als je een VPS afneemt? Tuurlijk je hoeft niet in één keer een licentie af te nemen voor Office, maar die betaal je natuurlijk dubbel en dwars door de abonnementskosten per user. De RDP's zijn bij een VPS immers een stuk lager dan de abonnementen die ze rekenen voor Desktop Online.

    Misschien zie ik iets verkeerd... Wie kan mij duidelijkheid geven?

    Tom

  2. #2
    Desktop Online vs VPS
    geregistreerd gebruiker
    246 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/07

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 Berichten zijn liked


    Naam: Patrick
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Met 1 licentie kan iedereen er inderdaad gebruik van maken maar voor zover ik weet moet je per gebruiker een licentie hebben als je legaal bezig wilt zijn.

  3. #3
    Desktop Online vs VPS
    ICTFrameworks
    1.584 Berichten
    Ingeschreven
    05/07/03

    Locatie
    's-Gravenzande

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    138 Berichten zijn liked


    Bedrijf: ICT Frameworks
    KvK nummer: 52425762

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomNL Bekijk Berichten
    Kortweg: wat is de toegevoegde waarde van desktop online met office, als je een VPS afneemt? Tuurlijk je hoeft niet in één keer een licentie af te nemen voor Office, maar die betaal je natuurlijk dubbel en dwars door de abonnementskosten per user. De RDP's zijn bij een VPS immers een stuk lager dan de abonnementen die ze rekenen voor Desktop Online.
    Als je Windows + Office aanbied aan klanten moet je verplicht gebruik maken van spla licenties, dat is maandelijks en per user, dus niet eenmalig.

    Tevens moet je rekening houden dat de VPS je die nu toch al hebt niet gratis is, het beheer dat je nu zelf doet is ook niet gratis, dat zit in de prijs van office online.

    Wij bieden zulke services niet aan, maar ik kan me best voorstellen dat dit per gebruiker best op een stevig bedrag uit komt.

  4. #4
    Desktop Online vs VPS
    geregistreerd gebruiker
    6.041 Berichten
    Ingeschreven
    23/10/04

    Locatie
    Amersfoort

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    171 Berichten zijn liked


    Functie: Freelance IT Professional
    URL: localhost
    View randytenhave's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomNL Bekijk Berichten
    Kortweg: wat is de toegevoegde waarde van desktop online met office, als je een VPS afneemt? Tuurlijk je hoeft niet in één keer een licentie af te nemen voor Office, maar die betaal je natuurlijk dubbel en dwars door de abonnementskosten per user. De RDP's zijn bij een VPS immers een stuk lager dan de abonnementen die ze rekenen voor Desktop Online.

    Misschien zie ik iets verkeerd... Wie kan mij duidelijkheid geven?

    Tom
    De grootste kostenpost tel je niet mee: beheer. Denk daarnaast ook aan monitoring en back-ups, de Time-to-recover, redundacy, etc.

  5. #5
    Desktop Online vs VPS
    geregistreerd gebruiker
    33 Berichten
    Ingeschreven
    22/02/06

    Locatie
    Oirschot

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Tom van Nunen
    Bedrijf: Onlinq
    Functie: CEO
    URL: www.onlinq.nl
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 17120628
    Ondernemingsnummer: nvt
    View tomvannunen's profile on LinkedIn

    Thread Starter
    Beheer valt m.i. bij een VPS sterk mee. Backup staan in gesteld en worden extern opgeslagen, daarnaast kan er een checkpoint worden ingesteld van de gehele VPS omgeving, zodat met een druk op de knop de VPS kan worden hersteld. Wanneer wij zelf een losse server zouden draaien, dan zie ik uiteraard het verschil. Het gaat mij in deze echt om het verschil tussen een VPS met Office en Desktop Online.

  6. #6
    Desktop Online vs VPS
    geregistreerd gebruiker
    3.705 Berichten
    Ingeschreven
    26/11/05

    Locatie
    Duivendrecht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    27 Berichten zijn liked


    Naam: Gert Jan
    KvK nummer: 34272910

    Een VPS kan je ook gebruiken voor desktop online, het een sluit het ander niet uit.

    Nu mag je verwachten wanneer een partij desktop online aanbiedt ze dit doen op een load balanced TS cluster met bijbehorend storage netwerk en niet 1 VPS maar ja, dat weet je nooit zeker.

    Maar zoals gezegd, wil je dit aan klanten aanbieden moet je SPLA partner zijn, wil je het zelf gebruiken kan je Office aanschaffen (met TS optie) en voldoende Windows en TS CAL's voor elke gebruiker.

    't Beheer bij desktop online zit niet zo zeer in de server kant maar ook in de gebruikers kant, gebruikers maken bestanden zoek, weten elk programma te slopen of gebruiken programma's die dat heel goed zelf al kunnen, hebben hulp nodig bij inloggen, kunnen niet printen, zijn hun wachtwoord vergeten, etc etc.



Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics