Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 19
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Geen
  1. #1
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    225 Berichten
    Ingeschreven
    27/01/05

    Locatie
    Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    rechtmatige eigenaar domeinnaam

    Beste WHT'ers,

    Dit is al vaker voorgekomen op WHT en op internet maar toch wil ik het even aan jullie voorleggen, vooral gezien mijn gebrek aan juridische kennis.

    de feiten:
    - Mijn achternaam is Hermkens en wij hebben een bedrijf genaamd Hermkens organisatie BV.
    - Domeinnaam hermkens.nl is in 2000, voor de oprichting van de BV, geregistreerd door blixem (domeinenbank.nl)

    nu heb ik rondgekeken op wht en domjur.nl waarna ik op wht het volgende vond
    http://www.webhostingtalk.nl/domeinn...chternaam.html (Domeinenbank.nl + Achternaam) Echter staat er in die case geen handelsnaam op het gewilde domein.

    Ongeveer een jaar geleden heb ik bij domeinnbank een prijsopgave aangevraagd en het bedrag wat hier gevraagd werd vond ik onredelijk hoog.

    Nu is mij algemeen bekend dat een handelsnaam die voor registratie van de website bestond veel kans maakt deze domein te claimen maar andersom dit vrijwel nooit het geval is. Echter in deze case is het domein nooit geëxploiteerd en is alleen geregistreerd met verkoop als doel.

    Mijn vraag is in hoeverre dit laatste mijn positie kan versterken om de domeinnaam te claimen?
    Zo ja is de geschillenregeling .nl domeinnamen de goede weg om dit aan te kaarten?

    Alvast bedankt!

    ps. kan dat dit onder Domeinnamen Algemeen hoort, mijn excuses in dat geval.

  2. #2
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    1.839 Berichten
    Ingeschreven
    17/06/04

    Locatie
    Heerhugowaard,Schiphol Rijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked


    Bedrijf: truong-is
    Functie: System Engineer
    URL: truongis.com
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 37112402
    Ondernemingsnummer: NVT

    Wie het eers komt, wie het eerst maalt bij deze.
    Aangezien je kvk inschrijving als BV ook pas later is geweest dan de registratie van de .NL (door iemand anders ) heb je vrij weinig kans ondanks dat hij het wel of niet gebruikt.
    Onze klant had dit ook met een .NL domein net 1 dag voor hij was ingeschreven bij de kvk was zijn domein voor zijn neus "geregistreerd" door een ander.

    de mogelijkheid was het domein dan te kopen, wat is veel en wat is weinig ?
    Ik zie domeinen van en naa onze klanten verhuisd worden voor xx.xxx dus net wat je een domein waard vind.

    Juridisch kan je het proberen aan te vechten echter domeinbank doet niets illegaal
    ze bieden het domein te koop aan en take it or leave it is het dan.

  3. #3
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    245 Berichten
    Ingeschreven
    07/12/06

    Locatie
    Noordwijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 28079203
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik geef je hier weinig kans mee, zoals je al uit de jurisprudentie kan opmaken sta je zeer zwak als jouw handelsnaam is geregistreerd na de domeinregistratie. Wat ik me kan herinneren, toen ik hiermee bezig ben geweest, is het zelfs zo dat je pas echt sterk staat als je merkrecht hebt op een bepaalde naam en dat merkrecht hebt verkregen voor registratie van de domeinnaam. Een handelsnaam geeft je niet automatisch recht op de domeinnaam, zelfs al gebruikte je de handelsnaam al voor de registratie van de domeinnaam.

  4. #4
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    Allrounder
    1.420 Berichten
    Ingeschreven
    18/04/06

    Locatie
    Groningen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    27 Berichten zijn liked


    Naam: Maarten
    Bedrijf: Keizer IT
    URL: keizer.it
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 56981139

    Als je hem graag wilt hebben, biedt dan 1/3e van de vraagprijs en hoop dat je op 1/2 of 2/3 van de vraagprijs eindigt.

    Hoe langer je wacht hoe meer ze willen hebben, helemaal nu je dit topic hebt aangemaakt.

    De domeinnaam opeisen gaat in deze sowieso niet werken.

  5. #5
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    179 Berichten
    Ingeschreven
    31/03/09

    Locatie
    Haarlem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 34237541
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edwinhermkens Bekijk Berichten
    de feiten:
    - Mijn achternaam is Hermkens en wij hebben een bedrijf genaamd Hermkens organisatie BV.
    - Domeinnaam hermkens.nl is in 2000, voor de oprichting van de BV, geregistreerd door blixem (domeinenbank.nl)
    http://jure.nl/BK6883

    Naar een advocaat gaan, je kunt sowieso eisen dat het domein gestaakt word en gestaakt blijft. Omdat het een inbreuk maakt op je handelsnaam.

    Verder heeft Blixem er geen belang bij, en indien je aannemelijk kan maken dat ze er mee handelen (verkopen van domein is handelen) kun je hem mogelijk terug vorderen. Overigens die je dat alleen te verzoeken indien je het hof kunt overtuigen, omdat anders de vordering word afgewezen en juridische kosten elk voor eigen rekening is. (wat je ook niet wilt).
    Blixem en andere domeinhandelaren zullen hun business niet gericht hebben op juridische claims, waardoor ze mogelijk eieren voor hun geld kiezen zodra ze een met grote kosten worden geconfronteerd.

    Indien je op zeer korte termijn (deze week) stappen wilt ondernemen, kun je ons berichten, wij hebben twee zaken op stapel staan en een derde zaak kan mogelijk nog meer voordeel opleveren in de juridische kosten. (aangezien voorwerk gelijkwaardig is.)

    Overigens geldt deze oproep voor iedereen die soortgelijke issue heeft.

    Overigens 2 opmerkingen:

    Registrant:
    PAR001536-BLXIS
    PARKNET BV
    Kwikriem 17
    5351SM BERGHEM
    Netherlands

    2) Bij KvK blijkt een hele rits bedrijven zelfde handelsnaam te hebben, als daar 1 in dezelfde branche zit als jezelf dan gaat het verhaal niet op.

    3) Het is geen merk daar heb je geluk aan.

    Het is algemeen bekend (en expliciet door KvK aangeraden) om een handelsnamen onderzoek te doen voordat je een handelsnaam gaat gebruiken.
    Laatst gewijzigd door ResellerHosting; 16/01/10 om 19:07.

  6. #6
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    1.839 Berichten
    Ingeschreven
    17/06/04

    Locatie
    Heerhugowaard,Schiphol Rijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 Berichten zijn liked


    Bedrijf: truong-is
    Functie: System Engineer
    URL: truongis.com
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 37112402
    Ondernemingsnummer: NVT

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ResellerHosting Bekijk Berichten
    Het is algemeen bekend (en expliciet door KvK aangeraden) om een handelsnamen onderzoek te doen voordat je een handelsnaam gaat gebruiken.
    Denk dat hij het domein naam wilt hebben omdat het een familie naam is.
    Een onderzoek is mogelijk echter zie bij onbekendere familie namen niet zo snel dat het als een merk geregistreerd word (eurID praktijken uitgezonderd).

  7. #7
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    543 Berichten
    Ingeschreven
    06/10/06

    Locatie
    Zuidhorn

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked


    Naam: Rudy
    Bedrijf: Brinkman IT
    Functie: Directeur/eigenaar
    URL: www.brinkhost.nl
    KvK nummer: 02069024
    Ondernemingsnummer: nvt
    View brinkman.it's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edwinhermkens Bekijk Berichten
    Nu is mij algemeen bekend dat een handelsnaam die voor registratie van de website bestond veel kans maakt deze domein te claimen maar andersom dit vrijwel nooit het geval is. Echter in deze case is het domein nooit geëxploiteerd en is alleen geregistreerd met verkoop als doel.
    Je hebt geen zaak. Ze hadden het domein immers al geregistreerd voordat jij je bedrijf inschreef? Zie ook de site van de SIDN.
    Brinkman.IT - Hosting & Design - https://www.brinkhost.nl/



  8. #8
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    moderator
    7.022 Berichten
    Ingeschreven
    29/07/03

    Locatie
    Nijmegen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    175 Berichten zijn liked


    Naam: Mike
    Bedrijf: admin.nu
    URL: www.admin.nu
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 09139651

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brinkie Bekijk Berichten
    Je hebt geen zaak. Ze hadden het domein immers al geregistreerd voordat jij je bedrijf inschreef? Zie ook de site van de SIDN.
    ik kan uit ervaring zeggen dat ondanks er kvk en merkenrecht inschrijving na de registratie gedaan is, je wel degelijk een zaak kunt hebben. Zolang je als eiseres maar goede argumenten hebt ....
    "Zo zijn ook wij één leverancier. Dé leverancier in gedegen Linux kennis, wanneer jij dat nodig hebt."
    Boek je admin vandaag nog via : www.admin.nu
    Gevestigd in Nederland en Moldavië

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  9. #9
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    543 Berichten
    Ingeschreven
    06/10/06

    Locatie
    Zuidhorn

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked


    Naam: Rudy
    Bedrijf: Brinkman IT
    Functie: Directeur/eigenaar
    URL: www.brinkhost.nl
    KvK nummer: 02069024
    Ondernemingsnummer: nvt
    View brinkman.it's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikey Bekijk Berichten
    ik kan uit ervaring zeggen dat ondanks er kvk en merkenrecht inschrijving na de registratie gedaan is, je wel degelijk een zaak kunt hebben. Zolang je als eiseres maar goede argumenten hebt ....
    De naam waarom het gaat is veel te algemeen. Je kunt je afvragen of zoiets een rechtszaak waard is. Ik gok op 99,9% kans om het te verliezen.
    Brinkman.IT - Hosting & Design - https://www.brinkhost.nl/

  10. #10
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    162 Berichten
    Ingeschreven
    27/11/07

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 34281958
    Ondernemingsnummer: nvt

    Het lijkt mij inderdaad ook een te algemene naam. Er zijn toch aardig wat mensen die zo heten, kunnen ze ook nog zeggen dat ze het voor iemand anders die zo heet hebben geregistreerd. Vinden ze iemand die mee wil werken, dan ben je helemaal kansloos lijkt mij.

  11. #11
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    179 Berichten
    Ingeschreven
    31/03/09

    Locatie
    Haarlem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 34237541
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik zie hierboven een aantal termen zoals "familienaam" en "algemene naam" deze termen komen in juridisch niet voor.

    Het is gewoon handelsnamenwet (kort artikel 50 regels meen ik).
    Als hij handel drijft onder naam XYZ en een ander partij doet dat niet, maar gebruikt wel een domeinnaam met XYZ, dan kan hij rechtbank verzoeken dat te staken en gestaakt houden. Ongeacht dat het domeinnaam eerder geregistreerd is. Het gaat erom dat de handelsnaam in economisch verkeer gebruikt word. De enige uitzondering is dat de handelsnaam niet de taal mag gijzelen. Dus een woord als "welkom" kan geen handelsnaam zijn.

    De hier genoemde naam is geen woord, het is naam van een rechtspersoon en er wordt handel mee gedreven, daardoor ontstaat het handelsnaam recht van betreffende rechtspersoon.

    Doordat huidige domeinhouder de handelsnaam (ogenschijnlijk) niet gebruikt, ontstaat daarmee verwarring. Zeker indien er nu content op staat die gelijkwaardig is als wat handelsnaam gebruiker handel in drijft (onder die naam.)

    Echter blijkt uit KvK dat er meer bedrijven zijn die betreffende naam in hun handelsnaam/rechtspersoonnaam hebben staan.

    Indien die in dezelfde markt bevinden zal een rechter niet kunnen beoordelen dat het handelsnaam recht enkel en aan hem toekomst en derhalve zijn verzoek gerechtigd is, dan zou eerst moeten worden vastgesteld wie de eerste handelsnamen rechten heeft opgebouwd.

    Mijn opmerking dat het algemeen bekend is om eerst een handelsnamen onderzoek te doen voordat je een handelsnaam (of domeinnaam) gaat gebruiken slaat daar ook op.

    Vroeger toen je nog een ondernemers diploma moest hebben (later kort vervangen door AOV) om een vestigingsvergunning te krijgen, werd daar een hele hoofdstuk aan gespendeerd.

    Ik denk dat het weer tijd wordt dat je eerst een diploma moet hebben voordat je een onderneming mag inschrijven, scheelt erg veel rechtszaken als ook minder wanbeleid (en dus minder faillissementen)

  12. #12
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    225 Berichten
    Ingeschreven
    27/01/05

    Locatie
    Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Bedankt voor het advies tot dusver,
    Ik heb uitgestippeld wat nu als volgt te doen maar wil dit nog niet bekend maken gezien het feit dat ik uiteraard niet weet wie hier mee leest.

  13. #13
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    225 Berichten
    Ingeschreven
    27/01/05

    Locatie
    Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ResellerHosting Bekijk Berichten

    Ik denk dat het weer tijd wordt dat je eerst een diploma moet hebben voordat je een onderneming mag inschrijven, scheelt erg veel rechtszaken als ook minder wanbeleid (en dus minder faillissementen)
    Ik vind deze opmerking kant noch wal slaan omdat dit suggereert dat het in eerste instantie geen belang besteden aan de .nl domeinnaam suggereert dat er niet goed na is gedacht over het oprichten van de BV en de persoon in kwestie geen diploma's zou bezitten. Ik denk niet dat hier over valt te oordelen als je de feiten niet kent.

  14. #14
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    moderator
    8.233 Berichten
    Ingeschreven
    29/03/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    266 Berichten zijn liked


    Naam: Ron
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik roep zomaar even wat:
    wat heeft een BV genaamd "Hermkens organisatie BV" voor rechten op hermkens.nl? Hermkensorganisatie.nl is vrij....

    In hoeverre maakt dat verschil?

    @ edwinhermkens: ik denk dat de opmerking van ResellerHosting meer in het algemeen bedoeld is, en niet specifiek aan jou gericht.

  15. #15
    rechtmatige eigenaar domeinnaam
    geregistreerd gebruiker
    1.418 Berichten
    Ingeschreven
    13/09/08

    Locatie
    zuid-west Brabant

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    215 Berichten zijn liked


    Naam: Chris van Winden
    Bedrijf: Verkocht 😉
    URL: chris.cfmweb.nl

    En wat is er mis met hermkens.org die je nu hebt ? NL is ook niet alles..

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics