Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 14 van de 14
  1. #1
    Geschikte hoster en configuratie
    geregistreerd gebruiker
    2 Berichten
    Ingeschreven
    15/10/09

    Locatie
    leiden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Geschikte hoster en configuratie

    Goedenmiddag,
    Als software ontwikkelaar ben ik opzoek naar geschikte hostingpartij om een (adult)site te laten draaien. Momenteel hebben we een account in de Cloud bij Rackspace. Echter hier zijn we totaal niet tevreden mee. Database storingen, performance problemen. Wel erg goede support overigens maar met falende techniek (lijkt structureel) begin je hier ook niet veel mee.
    Daarom maar opzoek naar nieuwe partij. Het lijkt echter geval 'door de bomen het bos niet meer zien' worden. We schrijven fraaie applicaties maar hostingconfiguraties is weer een totaal ander verhaal. Daarom op webhostingtalk gekeken en gemerkt dat aan kennis hier geen gebrek is.

    Op dit moment hebben we een aanbieding gekregen van phatservers.com. Echter een configuratie obv een Atom Dual Core tegen 150US lijkt me wat veel voor zo'n config. Maar ik het mis hebben natuurlijk.

    Ook bij rackspace hebben we gekeken voor een Dedicated oplossing. Echter daar moeten we zelf alles van scratch installeren (100% unmanaged). Het ontbreekt ons echter aan kennis om een goed functionerende en veilige server configuratie neer te zetten.

    We hebben een wishlist opgesteld, graag jullie mening:

    1) PHP / MySQL
    2) fast / stable database connection (!)
    3) fast / stable site performance (!)
    4) unlimited amount of mails to send to our members (OPT-IN). At Rackspace it's limited at 250 / 20mins or 5000 / day.
    5) Seperate IP's voor sending activation emails and newsupdate emails
    6) Run multiple sites (no more than 5)
    7) Avg. database size is 100 Mb (at this moment)
    8) Avg. daily visitors 6000 unique (at this moment), expanding to 20K next year.
    9) Bandwith 80 Gb a month (at this moment)
    10) Good techsupport
    11) 50% of our members are in US
    12) Use of cronjobs

    Hopelijk kunnen jullie als experts (in mijn ogen) mij helpen om z.s.m. een goede hoster / configuratie te vinden (het liefst in US) tegen een juiste prijs.

    Alvast dank!

    Jeroen

  2. #2
    Geschikte hoster en configuratie
    geregistreerd gebruiker
    2.483 Berichten
    Ingeschreven
    03/09/08

    Locatie
    Maasbracht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    32 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Piwi-Web
    Functie: Eigenaar
    URL: www.piwi-web.com
    KvK nummer: 14097251

    Aanbiedingen mogen we hier niet doen maar ik denk dat elke hoster je hiermee wel kan helpen.
    6000 bezoekers per dag (en maar 80gb verstoken per maand) is niet veel en zou een gemiddelde server makkelijk moeten kunnen trekken.

    De vraag is alleen als jullie de software zelf installeren of dat de hoster dat voor jullie moet doen. Dat zullen ook de kosten worden denk ik (managed / unmanaged)
    Piwi-Web IT Solutions - Website - E-mail

  3. #3
    Geschikte hoster en configuratie
    Internet Services
    186 Berichten
    Ingeschreven
    08/07/03

    Locatie
    Doetinchem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Skyberate Internet Services B.V.
    Functie: CEO
    URL: http://www.skyberate.nl/
    Registrar SIDN: Ja
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 09134396
    Ondernemingsnummer: 09134396

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vengo Bekijk Berichten
    11) 50% of our members are in US
    Waar komt de rest v/d gebruikers vandaag?

  4. #4
    Geschikte hoster en configuratie
    geregistreerd gebruiker
    2 Berichten
    Ingeschreven
    15/10/09

    Locatie
    leiden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    hi Piwi-web / Skyberate,

    @ Piwi-web: Uiteraard installeren we onze eigen (PHP/MySQL) software. Echter het tweaken van database settings, security updates, firewalls etc. moet ik mijn ogen toch echt gebeuren door personen die daar echt verstand van hebben. Dat mag natuurlijk wel wat kosten.
    @Skybernate: rest komt uit gehele wereld eigenlijk. Groot gedeelte Europa en verder versnipperd.

    Maar wat vinden jullie van zo'n 'goedkope' oplossing op basis van een Atom? Volgens mij zitten die dingen alleen in Aldi Netbooks

    Ik zoek eigenlijk een stukje advies volgens bovenstaande specs. Zodat ik niet e.e.a fantastische aanbieding aanschaf waar ik na een maand al spijt van heb. dus een goede (buitenlandse) partij met juiste prijs / kwaliteit verhouding.

  5. #5
    Geschikte hoster en configuratie
    geregistreerd gebruiker
    2.483 Berichten
    Ingeschreven
    03/09/08

    Locatie
    Maasbracht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    32 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Piwi-Web
    Functie: Eigenaar
    URL: www.piwi-web.com
    KvK nummer: 14097251

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vengo Bekijk Berichten
    hi Piwi-web / Skyberate,

    @ Piwi-web: Uiteraard installeren we onze eigen (PHP/MySQL) software. Echter het tweaken van database settings, security updates, firewalls etc. moet ik mijn ogen toch echt gebeuren door personen die daar echt verstand van hebben. Dat mag natuurlijk wel wat kosten.
    @Skybernate: rest komt uit gehele wereld eigenlijk. Groot gedeelte Europa en verder versnipperd.

    Maar wat vinden jullie van zo'n 'goedkope' oplossing op basis van een Atom? Volgens mij zitten die dingen alleen in Aldi Netbooks

    Ik zoek eigenlijk een stukje advies volgens bovenstaande specs. Zodat ik niet e.e.a fantastische aanbieding aanschaf waar ik na een maand al spijt van heb. dus een goede (buitenlandse) partij met juiste prijs / kwaliteit verhouding.
    ATOM Cpu's zitten inderdaad normaal in netbooks en zijn dus ook niet de snelste Voor zo'n oplossing zou ik dan ook zeker niet kiezen.

    Qua specificaties moet je kijken naar een Dual/Quad core CPU met een minimum van 4 GB geheugen een een RAID set (RAID-1) voor veiligheid.
    Ook zou ik zeker elke avond een backup wegschrijven naar een externe server (dat kan een backupserver van je hoster zijn of zelf bij jouw thuis).

    Wat je zegt over security, updates, etc. valt dus onder managed
    Piwi-Web IT Solutions - Website - E-mail

  6. #6
    Geschikte hoster en configuratie
    geregistreerd gebruiker
    2.003 Berichten
    Ingeschreven
    23/11/05

    Locatie
    Amsterdam en Schiphol-Rijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 33304957
    Ondernemingsnummer: nvt

    ATOMs zijn niet supersnel, maar de ATOM dualcore 2,13 ghz heeft toch best een flinke performance. Maar helaas kan de ATOM maar met 2 gigabyte geheugen werken (volgens mij) en daar kan voor jou de bottleneck optreden.

    Als je een USA unmanaged server wilt, zou je kunnen kijken naar Softlayer, ThePlanet or gigenet.com. Voor management kun je dan weer terecht bij allerlei partijen, maar misschien kun je daarvoor initieel het beste een Nederlandse partij voor aantrekken.



  7. #7
    Geschikte hoster en configuratie
    Programmeur / Hoster
    3.952 Berichten
    Ingeschreven
    20/06/06

    Locatie
    Wijlre

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    647 Berichten zijn liked


    Naam: John Timmer
    Bedrijf: SystemDeveloper.NL
    Functie: Eigenaar
    URL: www.systemdeveloper.nl
    KvK nummer: 14083066
    View johntimmer's profile on LinkedIn

    Een mening ... you asked 4 it...

    Het ligt een beetje aan de pet je op hebt nu:

    - als ontwikkelaar heb je eisen mbt de software en de pakketten die je nodig hebt voor je ontwikkeling. Misschien heb je wel dingen zoals ffmpeg, extra perlmodulen e.d. nodig, weet ik veel. Ontbreekt het je aan kennis om dat zelf in orde te houden, dan heb je een managed server nodig of iemand die je dat struktureel gaat onderhouden.

    - als cashmaster van de site wil je dat alles gewoon in de lucht blijft. Misschien verdienen jullie niks met de site, mogelijk.... maar de meeste sites (in de adult) met 20k bezoekers per dag leveren wel een leuke cent op. Een dag plat kost dan ook een leuke cent. Dus in dit geval wil je beveiliging, stabiliteit en een goede beschikbaarheid. Ook hiervoor heb je redelijk wat kennis nodig, dus managed is the way to go.

    Heb je 1 server dan heeft of de US of de EU de relatief 'tragere' verbinding. Dit riekt naar een leuke manier om redundantie en beschikbaarheid eventueel te combineren

    Zelf zou ik dus eigenlijk helemaal niet aan een goedkope oplossing denken maar eerder aan een goede oplossing.

    Nu kan je vast overal die fantastische aanbieding krijgen, maar als je dan straks te horen krijgt dat je server geen raid had en de backups al 3 maanden niet meer draaiden, zul je niet vrolijk worden, vrees ik. Dus... levert de site substantieel cash op, pak de goede managed oplossing, levert het niet veel op, pak een managed vps, maar ga niet iets prutsen met 'aanbiedingen' als binnen een jaar je traffic met ruim 200% extra gaat stijgen.
    SystemDeveloper.NL - 64BitsWebhosting.EU : Softwareontwikkeling & Hosting freaks

  8. #8
    Geschikte hoster en configuratie
    Registered User
    1.610 Berichten
    Ingeschreven
    14/12/06

    Locatie
    Utrecht, Haarlem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: MS
    Bedrijf: XSXN
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 30212937
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swiftway-UK Bekijk Berichten
    ATOMs zijn niet supersnel, maar de ATOM dualcore 2,13 ghz heeft toch best een flinke performance. Maar helaas kan de ATOM maar met 2 gigabyte geheugen werken (volgens mij) en daar kan voor jou de bottleneck optreden.
    Niet geheel correct. Van de ATOM serie dualcore is er een 1.6Ghz versie. De ATOM 330 is een prima CPU met Hyper-Threading dus 4 cores. Deze CPU is prima geschikt voor hosting doeleinde en is daarnaast ook nog eens zeer efficiënt. Er zijn ook ATOM borden die 4GB ondersteunen.

  9. #9
    Geschikte hoster en configuratie
    ICTFrameworks
    1.584 Berichten
    Ingeschreven
    05/07/03

    Locatie
    's-Gravenzande

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    138 Berichten zijn liked


    Bedrijf: ICT Frameworks
    KvK nummer: 52425762

    Ik lees hier een paar dingen in....

    1) je verwacht een groei van 300%, dat is echt flink.
    2) Je infra is nu al niet toereikend en je kan het niet beheren
    3) Je zoekt eigenlijk een oplossing in de VS op een NL forum

    Je kan dit op een aantal manieren aanpakken:

    1) je zoekt een managed solution, bij een partij die bereid is een oplossing in de VS te managen, die jullie bij een andere partij afnemen
    2) je zoekt zelf een (jonge, enthousiaste, goedkope) medewerker die dit wel kan in de VS
    3) je zoekt een all-in-one oplossing bij 1 partij

    voor oplossing 1 en 2 kan je beter denk ik op webhostingtalk.com je vraag kwijt
    voor oplossing 3 moet je misschien een paar consessies doen (zoals lokatie servers)

  10. #10
    Geschikte hoster en configuratie
    moderator
    8.233 Berichten
    Ingeschreven
    29/03/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    266 Berichten zijn liked


    Naam: Ron
    Ondernemingsnummer: nvt

    Rackspace biedt voor zover mij bekend ook managed oplossingen aan. Is dat, icm. een dedicated machine, geen oplossing? Zeker als je tevreden bent over de support zou ik toch kijken of je er met hen niet uit kan komen.

  11. #11
    Geschikte hoster en configuratie
    moderator
    18.077 Berichten
    Ingeschreven
    02/06/04

    Locatie
    Breda

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    53 Berichten zijn liked


    Naam: Berrie Pelser
    Bedrijf: Ber|Art
    Functie: Founder/CEO
    URL: berart.nl
    KvK nummer: 52138917
    TrustCloud: BerriePelser
    View berriepelser's profile on LinkedIn

    En anders kijk een bij 1 and 1 (1and1.com) die hebben goede prijzen!
    Berrie Pelser, Ber|Art Visual Design V.O.F. Managed Secure WordPress SEO Cloud Hosting met Zoekmachine Optimalisatie en Social Media Strategie

  12. #12
    Geschikte hoster en configuratie
    moderator
    4.749 Berichten
    Ingeschreven
    21/02/09

    Locatie
    Noord-Holland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185 Berichten zijn liked


    Naam: D. Koop
    Bedrijf: Yourwebhoster.eu
    Functie: baas
    URL: yourwebhoster.eu
    KvK nummer: 32165429
    View danielkoop's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serveo Bekijk Berichten
    Niet geheel correct. Van de ATOM serie dualcore is er een 1.6Ghz versie. De ATOM 330 is een prima CPU met Hyper-Threading dus 4 cores. Deze CPU is prima geschikt voor hosting doeleinde en is daarnaast ook nog eens zeer efficiënt. Er zijn ook ATOM borden die 4GB ondersteunen.
    mwah kijk het hangt er ook van af wat voor soort applicaties op de server draaien, als deze zwaar is geeft een ATOM sowieso al snel de nok.

    BTW Het is HT, dus ter duidelijkheid er zijn 2 fysieke cores en dankzij HT 4 cores. Hierdoor heb je ietsje meer performance, maar je hebt nooit de performance van 4 fysieke cores. Dat even ter duidelijkheid:-)

    Offtopic: Voor een serieuze hosting omgeving zou ik Atom's alleen gebruiken als backup server en niet voor een productie webserver:-)

  13. #13
    Geschikte hoster en configuratie
    geregistreerd gebruiker
    572 Berichten
    Ingeschreven
    31/05/07

    Locatie
    Meppel

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Naam: Marcel Stegeman
    Bedrijf: Datacenter Meppel BV
    Functie: DGA
    URL: www.datacentermeppel.nl
    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 50762354
    Ondernemingsnummer: nvt

    Wanneer je x omzet haalt uit je sites en geen tot zo min mogelijk downtime wilt dan moet je (in mijn ogen) ook zorgen voor een goede server setup en locatie. De succesvolle adult webmasters die ik ken doen geen consessies mbt tot de server setup. Daar moeten de verdiensten immers vandaan komen. Downtime kost geld, en soms veel ook.

    Bij de inkomsten van adult sites (zeker bij de aantallen die je noemt) moet een fatsoenlijke setup geen probleem zijn.

    Ik zou dus in nederland een hoster zoeken, en zo te horen een managed server op een platform die degelijk en stabiel is + waar je ruimte hebt om te groeien, vanuit dezelfde server zonder telkens te moeten migreren.

    De aantallen die je noemt wat betreft de bezoekers zijn voor adult sites eerder laag dan hoog, om daar een server voor samen te stellen kan je in principe bij elke hoster hier wel voor terecht, dan rest je alleen nog hoeveel eisen je stelt aan de kwaliteit van die diensten mbt het managed deel en de uptime.

  14. #14
    Geschikte hoster en configuratie
    moderator
    4.784 Berichten
    Ingeschreven
    04/11/05

    Locatie
    Gent

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    12 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0475284162

    ga bij een partij die je alles kan leveren (hardware, goed systeembeheer, tuning, samen zorgen dat alles werkt...), en waar je een goed gevoel bij hebt.

    Ga ernaartoe zonder exacte specs, zij moeten dat maar uitzoeken. Verder moet je er wel rekening mee houden dat professionals ietwat kosten... in ruil kan je normaal wel goed slapen snachts

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics