Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 22
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Geen
  1. #1
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    geregistreerd gebruiker
    3 Berichten
    Ingeschreven
    21/08/09

    Locatie
    Utrecht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents

    Hallo,

    Ik ben van plan mijn eerste eigen website te maken en ik vroeg mij af of het illegaal is om te linken naar torrents van games. Zo ja is het ook illegaal om te linken naar een site die vervolgens met een click op de knop doorlinkt naar de desbetreffende torrents?

    Zo ja, kom ik onder deze wetgeving uit door mijn site te laten hosten in het buitenland?

    Ik besef me dat dit forum misschien niet de goede plaats is om deze vragen te stellen, maar de expertise is duidelijk hier en deze Nederlandse regelgeving is zodanig onduidelijk dat ik geen antwoorden kan vinden en mijn vragen slecht beantwoord worden elders op het net.

    Mijn excuses,
    Robert.

  2. #2
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    moderator
    8.233 Berichten
    Ingeschreven
    29/03/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    266 Berichten zijn liked


    Naam: Ron
    Ondernemingsnummer: nvt

    Dit forum biedt een zoekfunctie. Topics als deze zijn reeds meerdere keren besproken.

  3. #3
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    .com
    2.656 Berichten
    Ingeschreven
    24/04/09

    Locatie
    Gemeente Castricum

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    104 Berichten zijn liked


    Bedrijf: WebMeso ISP
    Functie: Eigenaar
    URL: www.webmeso.com
    KvK nummer: 55691153

    Als ik het goed begrijp bedoel je gewoon een link naar de torrent site zelf? En niet links naar torrent-downloads? Naar mijn idee is het linken naar een torrent site zelf niet echt iets om je zorgen over te maken, aangezien de hosters van torrent sites eerder zullen worden aangepakt dan iemand die er een aantal links naartoe heeft geplaatst.

    Daarnaast heb ik geen idee of dit illegaal is.

  4. #4
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    moderator
    6.028 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

    Locatie
    NPT - BELGIUM

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked


    Naam: Dennis de Houx
    Bedrijf: All In One
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.all-in-one.be
    Ondernemingsnummer: 0867670047

    mij lijkt het simpel, als de makers van die games jou toestemming geven is er geen probleem. Of als een eigenaar van software/films etc jouw toesteming geeft om hun torrent te linken zie ik ook geen probleem. Vanzodra je content promoot waarvoor je geen toestemming hebt ben je illegaal bezig. Dit met uitzondering van bvb opensource en freeware natuurlijk.
    Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  5. #5
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    geregistreerd gebruiker
    3 Berichten
    Ingeschreven
    21/08/09

    Locatie
    Utrecht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Oké duidelijk genoeg, is het mogelijk om onder deze (de nederlandse) wetgeving uit te komen door de server te laten hosten in het buitenland?

    Wat is de consequentie voor het (massaal) posten van links naar de torrents?
    een verzoek om link zus en link zo te verwijderen? een boze brief naar de provider? of een aanklacht aan je broek?

    Ik vind het maar een rare situatie, waarom zou het wel legaal zijn om een site zoals ThePirateBay to hosten maar niet om te linken naar hun content? Verder
    is deze wetgeving zo onduidelijk dat ik het me niet kan voorstellen dat mensen dit niet al doen, zonder te beseffen dat ze illegaal bezig zijn.

    Bedankt voor de hulp
    Robert

  6. #6
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    Joh.3:16
    1.552 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/08

    Locatie
    Delfzijl

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked



    voor het moment is the piratebay in nederland illegaal, omdat Brein een rechtszaak gewonnen heeft(al dan niet eerlijk)

  7. #7
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    geregistreerd gebruiker
    243 Berichten
    Ingeschreven
    15/04/09

    Locatie
    Hoogerheide

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 20142610
    Ondernemingsnummer: nvt

    RobertG, je moet wel onthouden dat wanneer je in het buitenland host, je onder de buitenlandse regelgeving valt.
    Zweden was een populaire gebied ervoor, maar nu kun je beter uitwijken naar ergens anders. Waar? Geen idee. De Sahara misschien, maar dan moet je wel erg goede koeling hebben...

    Consequenties: Meestal beginnen ze met een 'Cease and Desist' brief, dit kan uitlopen tot een rechtszaak. Een rechtszaak doen ze echter liever bij de grote sites (kosten efficiënt). Je kunt last hebben van invallen in de datacenter (waar het zelfs zo ver kan gaan dat ze je server meenemen voor onderzoek).


    Rest het mij te zeggen, dit is WHT. We zijn nooit objectief, en onze antwoorden over juridische zaken moet je meestal niet als 100% waar aannemen maar in plaats daarvan met iemand die er echt verstand van heeft inschakelen. ICTrecht zou misschien kunnen helpen.

  8. #8
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    moderator
    6.028 Berichten
    Ingeschreven
    21/05/03

    Locatie
    NPT - BELGIUM

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    481 Berichten zijn liked


    Naam: Dennis de Houx
    Bedrijf: All In One
    Functie: Zaakvoerder
    URL: www.all-in-one.be
    Ondernemingsnummer: 0867670047

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kutagh Bekijk Berichten
    Rest het mij te zeggen, dit is WHT. We zijn nooit objectief, en onze antwoorden over juridische zaken moet je meestal niet als 100% waar aannemen maar in plaats daarvan met iemand die er echt verstand van heeft inschakelen. ICTrecht zou misschien kunnen helpen.
    Klopt helemaal, je kan misschien ook eens contact opnemen met auteursrecht organisaties zoals brein, BaF, sabam, buma, stemra, sena, ... om 100% zeker te zijn. Misschien vragen ze dan bvb kleine vergoeding maar ben je wel legaal bezig.
    Dennis de Houx - All In One ~ Official ISPsystem partner

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  9. #9
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    geregistreerd gebruiker
    3 Berichten
    Ingeschreven
    21/08/09

    Locatie
    Utrecht

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The-BosS Bekijk Berichten
    Klopt helemaal, je kan misschien ook eens contact opnemen met auteursrecht organisaties zoals brein, BaF, sabam, buma, stemra, sena, ... om 100% zeker te zijn. Misschien vragen ze dan bvb kleine vergoeding maar ben je wel legaal bezig.
    Dat lijkt me helemaal sterk, voor zo ver ik weet hebben deze organisaties niet de rechten in handen van games/tv-series. De rechten kopen van games en series zodat je deze kunt uploaden op je website is waarschijnlijk rete duur. Als dit wel zo zou zijn dan buigt zo'n organisatie de wet voor een vergoeding.

    Ik lees nog steeds tegenstrijdige verhalen.

    The-boss zegt dat het linken naar torrents waarvan je geen toestemming hebt illegaal is. In dit topic meld FransVanNispen dat linken naar torrents gewoon legaal is.

    In dit artikel wordt een uitspraak gedaan over een vergelijkbare zaak maar ik zal torrents gebruiken in plaats van Edonkey.

    Er is ook onduidelijkheid over of als je je site buiten Nederland laat hosten, je dan ook buiten de nederlandse wetgeving valt. Kutagh meldt van wel, maar in dit topic zegt Swiftway-uk van niet.

    Ik zou het erg fijn vinden als iemand dit wil/kan ophelderen, meningen en theorieën zijn welkom maar tenzij je het absoluut zeker weet zou ik het waarderen als je text niet als feitelijk presenteerd. Bronnen zijn ook welkom.

    P.S. Ik kan nog gewoon naar thepiratebay.org surfen, hoe zit dat dan?

  10. #10
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    Joh.3:16
    1.552 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/08

    Locatie
    Delfzijl

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobertG Bekijk Berichten
    Ik lees nog steeds tegenstrijdige verhalen.

    The-boss zegt dat het linken naar torrents waarvan je geen toestemming hebt illegaal is. In dit topic meld FransVanNispen dat linken naar torrents gewoon legaal is.
    Dat bedoelde kutagh dus met het feit dat wij niet100% objectief zijn, ieder heeft zijn/haar mening over dit onderwerp.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobertG Bekijk Berichten
    P.S. Ik kan nog gewoon naar thepiratebay.org surfen, hoe zit dat dan?
    Dan moet je het nieuws een beetje volgen....

  11. #11
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    geregistreerd gebruiker
    243 Berichten
    Ingeschreven
    15/04/09

    Locatie
    Hoogerheide

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 20142610
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik zei niet dat je buiten de Nederlandse wetgeving valt, echter dat als je in het buitenland host, je onder de buitenlandse wetgeving zult vallen. Dit kan samenvallen met de Nederlandse wetgeving.

    Thepiratebay.org mag nog in hoger beroep gaan, en zelfs dan is de uitspraak op het moment zo dat de blokkering vanuit TPB moet gaan. Als ze dat niet doen, merk jij er niks van.

  12. #12
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    geregistreerd gebruiker
    380 Berichten
    Ingeschreven
    30/06/04

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 34216164
    Ondernemingsnummer: nvt

    Als het goed is, komt op 26 augustus het vonnis in de Mininova-zaak. BREIN had precies dit argument in een rechtszaak tegen de torrentzoeksite op tafel gelegd. In tegenstelling tot de Pirate Bay-zaak is dit een echte inhoudelijke rechtszaak met argumenten van beide kanten (en topadvocaten ook), dus wat de rechtbank ook gaat zeggen, het zal flinke impact hebben. Misschien is het handig om in deze topic even af te wachten tot dat het vonnis er is?

    Arnoud

  13. #13
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    geregistreerd gebruiker
    243 Berichten
    Ingeschreven
    15/04/09

    Locatie
    Hoogerheide

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 20142610
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik ben benieuwd naar wat je gaat zeggen naar aanleiding van de vonnis...

  14. #14
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    Joh.3:16
    1.552 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/08

    Locatie
    Delfzijl

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kutagh Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd naar wat je gaat zeggen naar aanleiding van de vonnis...
    anders ik wel



  15. #15
    Linken naar auteursrechtelijk beschermde torrents
    geregistreerd gebruiker
    1.185 Berichten
    Ingeschreven
    26/08/04

    Locatie
    Groningen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Voor de duidelijkheid: bij burgerrecht is er zelden sprake van een precieze definitie van iets. Vaak wordt toepasselijke wetgeving pas duidelijk na een uitspraak van een rechter. Er zijn volgens mij wel uitspraken geweest tegen torrentsites, maar wat nu de precieze uitkomst hiervan is weet ik is.

    In het geval van linken naar een webpagina waar een torrent bestand wordt genoemd (dus indirect naar bestanden met een copyright) is volgens mij nog helemaal niets bekend over legaliteit. In mijn ogen is het zo indirect, dat jij niet echt verantwoordelijk gehouden kan worden voor de content die op zo'n webpagina staat.

    Het is even afwachten wat er gaat gebeuren in de komende maanden, naast mininova gaat geloof ik TPB alsnog een procedure starten om hun site toch gewoon te mogen aanbieden in NL. Tot die tijd blijft het allemaal erg vaag.

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics