Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 4 van de 4
Geen

Onderwerp: DNS vraagje

  1. #1
    DNS vraagje
    geregistreerd gebruiker
    13 Berichten
    Ingeschreven
    24/07/09

    Locatie
    Brugge

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0859744157

    Thread Starter

    DNS vraagje

    Momenteel gebruik ik de dns server van hexonet.net waar ik mijn domein koppel aan het ip adres van mijn server. Ik heb op mijn windows server 2008 die DNS role geactiveerd. Maar ik heb daar enkele vraagjes over :

    1. Stel ik wil een subdomein koppelen aan een andere server, kan ik dan op mijn server, een dns instelling doen om een subdomein naar een andere server te laten verwijzen ?

    2. Kan ik aan mijn domeinnaam ook mijn dns server koppelen ? Of raad je dit sterk af ?

  2. #2
    DNS vraagje
    moderator
    4.784 Berichten
    Ingeschreven
    04/11/05

    Locatie
    Gent

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    12 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0475284162

    De eerste vraag geeft aan dat je nog niet veel kaas gegeten hebt van DNS. Een subdomein is een extra A/CNAME-record, met de juiste waarde.

    Je kan je eigen dns-server gebruiken als authorative. Echter, ik zou het je nog niet aanraden (zie hierboven), met één foute instelling kan je veel stuk maken. Probeer misschien eerst eens in een testsituatie het één en ander uit, en kijk hoe je dat ervanaf brengt.

  3. #3
    DNS vraagje
    addicted!
    1.457 Berichten
    Ingeschreven
    13/09/03

    Locatie
    Tilburg / KVK Midden Brabant

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 Berichten zijn liked


    Naam: M. Groenleer
    Registrar SIDN: JA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wonko Bekijk Berichten
    De eerste vraag geeft aan dat je nog niet veel kaas gegeten hebt van DNS. Een subdomein is een extra A/CNAME-record, met de juiste waarde.

    Je kan je eigen dns-server gebruiken als authorative. Echter, ik zou het je nog niet aanraden (zie hierboven), met één foute instelling kan je veel stuk maken. Probeer misschien eerst eens in een testsituatie het één en ander uit, en kijk hoe je dat ervanaf brengt.
    Als we subdomein nemen in de zelfde manier als we een domein zouden behandelen, is een subdomein een gewone ordinaire zone. Deze kan men naar een andere dns server sturen doormiddel van NS records.
    Wanneer men een subdomein bedoelt als in een andere host als de www-hostm dan kan men volstaan met een A/CNAME record.

  4. #4
    DNS vraagje
    geregistreerd gebruiker
    2 Berichten
    Ingeschreven
    28/09/09

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked



    En voor de volledigheid, die CNAME is een alias voor een A-record, bijvoorbeeld www.jouw-domein.nl als CNAME voor jouw-domein.nl (A-record). Wat jij wil is een subdomein.jouw-domein.nl als A record met het IP adres van de server waar hij naartoe moet.



Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics