Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 10 van de 10
Geen
  1. #1
    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven
    Hostingvisions
    1.042 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/05

    Locatie
    Katwijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Hostingvisions
    Functie: Eigenaar
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 27313947

    Thread Starter

    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven

    Het zit als volgt. Wegens de gevoeligheid ga ik geen namen, branche of welke shop-software er gebruikt word noemen.

    Klant host bij ons zijn website. Klant is een soort reseller van een groter bedrijf met een eigen webshop. Klant koopt dus in bij dat bedrijf (voor zijn eigen klanten) en gebruikt een account op hun webshop.

    Nu is het zo dat het vermoeden bestaat dat het andere bedrijf, het grote bedrijf, kijkt welke klanten van hun resellers vaak grote bestellingen plaatsen, deze benaderen ze dan zelf, zodat die bedrijven direct bij hun in gaan kopen, in plaats van bij de reseller.

    Het schijnt dat het grote bedrijf, dit doet op basis van het ipadres. Om zo ongeveer uit te vinden van waar er besteld wordt. (Dit betreft een specifieke branche, dus er kan makkelijk gekeken worden of er een bedrijf in de buurt zit in die branche).

    Dit leek mij dus sterk, omdat meestal het ipadres niet veelzeggend is over de locatie. Maar toch heb ik een proxyserver opgezet om te linken naar de reseller-webshop. Dit mocht niet baten, want de shop-software werkte niet hiermee (niet in kunnen loggen).

    Ik heb toen verder gevraagd, en het is dus zo dat als een bedrijf, bij mijn klant bestelt via de shop, dat bedrijf een emailadres opgeeft, zodat de bevestiging naar dat emailadres gestuurd kan worden. Als hier dus een bedrijfsemailadres ingevoerd wordt, is het simpel om te zien welk bedrijf, wat en hoeveel besteld heeft.

    Mijn vraag is nu. Het verhaal van het ipadres locaten ipadres. Is dit mogelijk? Want mijn ervaring is dat als je een ipadres wilt locaten, je dan bij de server zelf uitkomt, in een datacentrum. Ik heb al gezocht en via google ben ik terechtgekomen op sites, waar je lijsten kunt kopen met ip-adressen gekoppeld aan plaatsen in Nederland.

    Mijn volgende vraag. Ik heb een oplossing bedacht. Elke bedrijf die inlogt op de webshop van mijn klant dient een emailadres in te voeren. Wat nu als ik gewoon voor elke bedrijf een emailadres maakt, zoals random@domeinnaamvanklant.nl, waarnaar dit doorverwijst naar hun echte emailadres. Zou dit een goede oplossing kunnen zijn?

    Welke mogelijkheden zijn er nog meer om het grote bedrijf niet de mogelijkheid te geven, in te zien wie er specifiek besteld bij zijn reseller?

  2. #2
    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven
    moderator
    7.022 Berichten
    Ingeschreven
    29/07/03

    Locatie
    Nijmegen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    175 Berichten zijn liked


    Naam: Mike
    Bedrijf: admin.nu
    URL: www.admin.nu
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 09139651

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ahmed Bekijk Berichten
    Mijn vraag is nu. Het verhaal van het ipadres locaten ipadres. Is dit mogelijk? Want mijn ervaring is dat als je een ipadres wilt locaten, je dan bij de server zelf uitkomt, in een datacentrum. Ik heb al gezocht en via google ben ik terechtgekomen op sites, waar je lijsten kunt kopen met ip-adressen gekoppeld aan plaatsen in Nederland.
    Sommige dsl providers registeren de ip blocken op naam van de klant. Kpn doet dit bijvoorbeeld voor de zakelijke gebruikers die meer dan een ip adres hebben. Een whois op ip adres laat dan al snel zien wie de eigenaar is.
    "Zo zijn ook wij één leverancier. Dé leverancier in gedegen Linux kennis, wanneer jij dat nodig hebt."
    Boek je admin vandaag nog via : www.admin.nu
    Gevestigd in Nederland en Moldavië

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  3. #3
    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven
    Hostingvisions
    1.042 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/05

    Locatie
    Katwijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Hostingvisions
    Functie: Eigenaar
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 27313947

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikey Bekijk Berichten
    Sommige dsl providers registeren de ip blocken op naam van de klant. Kpn doet dit bijvoorbeeld voor de zakelijke gebruikers die meer dan een ip adres hebben. Een whois op ip adres laat dan al snel zien wie de eigenaar is.
    Ah kijk, hier heb ik wat aan. Dit wist ik dus niet. Maar ik geloof dat de bedrijven die bestellen geen hele blocken hebben. Hoogstens een zakelijk dsl lijn.
    Is er een oplossing om het ip-adres te verbergen, zonder proxy te gebruiken dus, dat jij weet?

  4. #4
    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven
    moderator
    7.022 Berichten
    Ingeschreven
    29/07/03

    Locatie
    Nijmegen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    175 Berichten zijn liked


    Naam: Mike
    Bedrijf: admin.nu
    URL: www.admin.nu
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 09139651

    Ik denk dat je beter kan proberen bovenstaande hard te maken en de klanten pikkerij aan te vechten. Hoe wil je een klant vertellen dat ze niet hun eigen e-mail adres moeten gebruiken maar de gegeneerde. Met de kans dat ze eventueel gecontacteerd worden en vervolgens goedkoper in kunnen kopen.... Verder wie levert de spullen uit ?

    Lastige situatie lijkt mij.
    "Zo zijn ook wij één leverancier. Dé leverancier in gedegen Linux kennis, wanneer jij dat nodig hebt."
    Boek je admin vandaag nog via : www.admin.nu
    Gevestigd in Nederland en Moldavië

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  5. #5
    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven
    Hostingvisions
    1.042 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/05

    Locatie
    Katwijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Hostingvisions
    Functie: Eigenaar
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 27313947

    Thread Starter
    Het is inderdaad een erg lastige situatie. De spullen die besteld worden via de reseller, worden naar de reseller gestuurd, deze levert dan uit aan hun eigen klanten.

    Het grote bedrijf kijkt of er vaak grote bestellingen van een klant van de reseller binnenkomen en contacteert dan die klant, zodat ze direct bij het grote bedrijf inkopen.

    Hardmaken is ook de beste oplossing, maar er is mij verteld dat ze dit willen voorkomen, omdat ze toch willen blijven inkopen bij het grote bedrijf. Het is meer uit voorzorg dat ze aan mij hebben gevraagd dit uit te zoeken cq een oplossing voor te vinden.

    De optie om een emailadres in te vullen kan de reseller uitschakelen, of standaard zijn eigen emailadres in laten vullen.
    Ik heb toen aangeraden om als tijdelijke oplossing dit te doen. Hij krijgt dan alle bevestigingen binnen. Deze stuurt hij dan weer door. Maar dat vind hij zelf niet fijn (elke keer zoveel bevestigingen doorsturen naar de juiste klanten)

  6. #6
    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven
    moderator
    7.022 Berichten
    Ingeschreven
    29/07/03

    Locatie
    Nijmegen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    175 Berichten zijn liked


    Naam: Mike
    Bedrijf: admin.nu
    URL: www.admin.nu
    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 09139651

    Ik vermoed dan ook eerder dat er naar het e-mail adres gekeken wordt dan het ip. Iemand die vaak en groot besteld zal denk ik ook wel een bedrijf zijn. En eerder op die manier de klant achterhaald wordt.
    "Zo zijn ook wij één leverancier. Dé leverancier in gedegen Linux kennis, wanneer jij dat nodig hebt."
    Boek je admin vandaag nog via : www.admin.nu
    Gevestigd in Nederland en Moldavië

    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!



  7. #7
    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven
    Web hosting diensten
    4.705 Berichten
    Ingeschreven
    09/02/04

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 Berichten zijn liked


    Bedrijf: DreamHost.nl Web hosting
    Functie: Managing Director
    URL: www.dreamhost.nl
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 24269577

    Het doorsturen van de e-mail zou je ook geautomatiseerd kunnen laten plaatsvinden. Dit is niet zo heel moeilijk te realiseren lijkt me.
    DreamHost.nl Web hosting - cPanel hosting om bij weg te dromen.

  8. #8
    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven
    Meneer de Directeur
    12.253 Berichten
    Ingeschreven
    11/05/04

    Locatie
    Valkenswaard / Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 17186890

    Op IP kan het niet, simpel.

    Wie verstuurd de producten? Als de groothandel dat doet heeft hij alle adressen natuurlijk, dan wordt het simpel.

  9. #9
    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven
    geregistreerd gebruiker
    58 Berichten
    Ingeschreven
    02/03/09

    Locatie
    Zwolle

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ahmed Bekijk Berichten
    [...]
    De optie om een emailadres in te vullen kan de reseller uitschakelen, of standaard zijn eigen emailadres in laten vullen.
    Ik heb toen aangeraden om als tijdelijke oplossing dit te doen. Hij krijgt dan alle bevestigingen binnen. Deze stuurt hij dan weer door. Maar dat vind hij zelf niet fijn (elke keer zoveel bevestigingen doorsturen naar de juiste klanten)
    Als de reseller weet waar hij het naar toe moet sturen dan kan dat dus betekenen dat het email adres ergens wel wordt opgeslagen en in de mail getoond wordt. Dan kan de leverancier dus nog steeds de mail adressen bekijken.

    Is het niet gewoon mogelijk om aan klanten die weg gaan te vragen waar ze naar toe gaan en waarom. Je kan dit onder de noemer klantvriendelijkheid/verbetering doen. Dit gebeurt wel vaker, of iedereen dit wil vrij geven is de vraag maar je kan het allicht proberen.

  10. #10
    ipadres maskeren, oplossing om anoniem te blijven
    Hostingvisions
    1.042 Berichten
    Ingeschreven
    18/01/05

    Locatie
    Katwijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 Berichten zijn liked


    Bedrijf: Hostingvisions
    Functie: Eigenaar
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 27313947

    Thread Starter
    Geautomatiseerd de email doorsturen is inderdaad ook een optie!
    De groothandel verstuurt de bestelde items naar de reseller, deze stuurt 't dan weer door naar de klant die besteld heeft.

    @Arh; er is nog geen sprake dat klanten weggaan, maar mijn klant vermoedt zulke praktijken, omdat dit bij andere resellers is gebeurd. Hij wil niet dat dit bij hem gebeurd.

    Bedankt voor de antwoorden!

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics