Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 50
Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Geen
  1. #1
    Onterechte facturen E-dentify
    geregistreerd gebruiker
    41 Berichten
    Ingeschreven
    30/09/08

    Locatie
    Roermond

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    9 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 14105382
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Onterechte facturen E-dentify

    Beste WHT-ers,

    Het volgende:
    Vandaag belde een van mijn klanten mij op dat hij een factuur had ontvangen van E-dentify inclusief een brief van het incassobureau. Dit terwijl de klant een tweetal weken geleden een factuur van mij heeft ontvangen voor zijn .nl domeinnaam + hosting voor het komende jaar.

    De betreffende .nl + bijbehorende hosting is gestart in begin 2006 bij E-dentify internet diensten. Door de vele problemen bij deze "hoster" was destijds besloten de 3 daar lopende domeinnamen en hosting op te zeggen en te gaan verhuizen naar een andere hoster. Dit is destijds schriftelijk gedaan.

    Vandaag heb ik dus contact op genomen met Paul S. van E-dentify internet diensten (die trouwens zeer slecht bereikbaar is voor een hoster, na 3 dagen pas aan de lijn gekregen) met de vraag hoe het kan dat er plotseling een factuur verschijnt na die tijd. Dit was een factuur die gefactureerd is op de datum 28-12-2007 die nog altijd niet betaald was. En in zijn 'systeem' stond dat het domein en de hosting nooit opgezegd waren. Dit terwijl ik het destijds schriftelijk kenbaar heb gemaakt. Helaas heb ik hier geen bewijs meer van aangezien het zolang geleden is en ik nooit eerder een factuur meer heb ontvangen.

    Wat is er te doen tegen dit soort oplichterij? Want het moet natuurlijk niet kunnen dat als personen iets opzeggen, ik een paar jaar later ineens een factuur ga sturen die nooit betaald zou zijn terwijl de hosting en domeinnamen al lang bij een andere hoster liepen.
    Laatst gewijzigd door Domenico; 31/10/11 om 13:48. Reden: privacy

  2. #2
    Onterechte facturen E-dentify
    geregistreerd gebruiker
    333 Berichten
    Ingeschreven
    07/05/08

    Locatie
    nvt

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nvt
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Je zou kunnen zeggen dat je het voor laat komen omdat je wel een opzegging hebt gestuurd. Misschien schrikt dat af. Hij is tenslotte de eisende partij en het incassobureau doet graag mee (ook al kunnen ze in feite niets), of de eiser nou wint of verliest. Een rechtszaak zullen ze niet gauw aanspannen hiervoor.

    Let op: alles komt nu wel in Google te staan door je post.

  3. #3
    Onterechte facturen E-dentify
    Meneer de Directeur
    12.253 Berichten
    Ingeschreven
    11/05/04

    Locatie
    Valkenswaard / Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: 17186890

    Uit je verhaal begrijp ik ook dat er dus geen bevestiging is dat het opgezegd is. Dan wordt het allemaal wel een moeilijk verhaal..

  4. #4
    Onterechte facturen E-dentify
    geregistreerd gebruiker
    41 Berichten
    Ingeschreven
    30/09/08

    Locatie
    Roermond

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    9 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 14105382
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Deze heb ik wel gehad, en ook een tijd bewaard. Echter blijf ik dit niet altijd bewaren en was hij voor mij gedaan toen ik al meer dan een jaar niets meer gehoord had. Ik vind het dan ook raar dat de klant nu ineens een factuur krijg met een factuurdatum van 27-12-2007.

  5. #5
    Onterechte facturen E-dentify
    geregistreerd gebruiker
    6.041 Berichten
    Ingeschreven
    23/10/04

    Locatie
    Amersfoort

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    171 Berichten zijn liked


    Functie: Freelance IT Professional
    URL: localhost
    View randytenhave's profile on LinkedIn

    Gebruik de zoekfunctie eens. Opzeggingen worden nooit ontvangen daar. En over de bereikbaarheid kan het best kloppen. Meneer de directeur zit tot een uur of 3 's middags nog in de schoolbankjes. Je bent dus niet de enigste. Gewoon negeren. Een incassobureau kan en mag niets en tot een rechtzaak zal hij het niet laten komen.

  6. #6
    Onterechte facturen E-dentify
    HIER GEEN URL PLAATSEN!
    2.323 Berichten
    Ingeschreven
    08/04/04

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 10042199
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Randy Bekijk Berichten
    Gebruik de zoekfunctie eens. Opzeggingen worden nooit ontvangen daar. En over de bereikbaarheid kan het best kloppen. Meneer de directeur zit tot een uur of 3 's middags nog in de schoolbankjes. Je bent dus niet de enigste. Gewoon negeren. Een incassobureau kan en mag niets en tot een rechtzaak zal hij het niet laten komen.
    Onzin. Schoolbankjes of niet, je zult toch wat bewijs is handen moeten hebben. Een incasso bureau kun je natuurlijk altijd dreigend proberen. Maar als ze daar niet intrappen heb je denk ik wel een probleem.

  7. #7
    Onterechte facturen E-dentify
    Ook U bent bij ons koning
    497 Berichten
    Ingeschreven
    30/11/06

    Locatie
    Linschoten

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 Berichten zijn liked


    KvK nummer: 30253206

    [offtopic]
    Wat ik mij net af vraag, als ik een contract sluit voor hosting. En de hoster blijkt minderjarig te zijn. Is het contract dan wel rechtswegen geldig?
    [/offtopic]

  8. #8
    Onterechte facturen E-dentify
    geregistreerd gebruiker
    14 Berichten
    Ingeschreven
    22/11/07

    Locatie
    Hengelo OV

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Dit is absoluut geen lastig verhaal. In dit soort gevallen moet je je oogkleppen opzetten en incassobureau laten schrijven wat ze willen. Als ze echt hun centen willen hebben, moet er een kort geding komen.

    Ik ben absoluut van mening dat je zaken altijd eerlijk moet spelen, maar dat meneer dan eerder moeten bedenken en bij voorkeur ergens begin 2008. Daarnaast, als er voor vordering niet een tijdige herinnering is geweest, is het nog maar de vraag of er (ondanks ontbreken van opzegging; al dan niet waar) überhaupt geïncasseerd kan worden door de betreffende toko.

    Al met al kost het dus teveel energie als je je hier druk om moet gaan maken. Brieven bewaren en netjes in map stoppen. Waarschijnlijk hoor je er niets meer van, maar indien wel, sta je sterk genoeg.

    Niet betalen en geen acties.

  9. #9
    Onterechte facturen E-dentify
    :-)
    528 Berichten
    Ingeschreven
    17/06/05

    Locatie
    Roosendaal

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 20121430
    Ondernemingsnummer: nvt

    Gewoon netjes richting incassodienst aangeven dat je de vordering niet herkent en opgezegd hebt. Plus ze om een kopie van de overeenkomst tussen jou en e-d vragen. Daarna ze gewoon laten komen met herinneringen en weet ik het, een incassodienst kan weinig behalve heel hard BOE roepen. En voor de prijs van een hosting pakketje bij E-D maakt niemand een zaak.



  10. #10
    Onterechte facturen E-dentify
    moderator
    5.444 Berichten
    Ingeschreven
    12/09/05

    Locatie
    Zuid Holland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 Berichten zijn liked


    Naam: Stijn
    KvK nummer: 14074337

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QBell Bekijk Berichten
    [offtopic]
    Wat ik mij net af vraag, als ik een contract sluit voor hosting. En de hoster blijkt minderjarig te zijn. Is het contract dan wel rechtswegen geldig?
    [/offtopic]
    In het geval van edentify zijn er twee keuzes:
    - Of de toko staat niet op naam van de minderjarige
    - Of hij kreeg al toestemming van de rechter om een bedrijf te voeren toen hij nog op school zat

    Maar volgens mij kan hij toch niet meer minderjarig zijn? Anders is hij de toko begonnen toen hij nog groep 7 basisschool deed. Ook een uitdaging
    De standpunten en meningen op dit discussieforum zijn persoonlijk van aard en vertegenwoordigen in geen geval eventuele officiële standpunten van derden.
    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  11. #11
    Onterechte facturen E-dentify
    geregistreerd gebruiker
    402 Berichten
    Ingeschreven
    23/12/03

    Locatie
    ergens onder Leeuwarden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 01104341
    Ondernemingsnummer: nvt

    Nee ben al tijd niet meer minderjarig

    TS belde me gisteren namens een klant, wij hebben de betrokken klant:
    1 keer per e-mail herinnerd
    2 aanmaningen per post gestuurd
    Klant heeft dus ruim de tijd gehad te reageren op de vordering, wij hanteren ook zeer redelijke termijnen. De factuur is dus ook niet "plotseling" tevoorschijn gekomen.

    TS heeft mij enkele keren proberen te bellen in de avonduren en geen poging ondernomen om per e-mail contact te zoeken.

    In ons ticketsysteem konden we ook geen zaken vinden die het verhaal van de TS ondersteunen, terwijl dit systeem toch al zeker 4 jaar in gebruik is.

    Ik heb TS aangeboden de domeinnaam in mindering te brengen op de vordering, aangezien deze wellicht al wegverhuisd was destijds, verder zijn we niet bereid de vordering in te trekken.

  12. #12
    Onterechte facturen E-dentify
    eet modder
    1.954 Berichten
    Ingeschreven
    22/12/03

    Locatie
    Leeuwarden

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    37 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 50113348
    Ondernemingsnummer: nvt

    s2software,

    What about die opzegging en de bevestiging die jullie gestuurd hebben? Dat jullie daar werkelijk een teringzooi van maken mag wel duidelijk wezen; even Googlen op E-dentify + opzegging.

    @TS: vordering zou je voor kunnen laten komen met dien verstande dat de rechter vrijwel altijd partij voor de "zwakkere" consument kiest. Zeker als je wat uitdraaien maakt van de hits die je op Google vind.

  13. #13
    Onterechte facturen E-dentify
    geregistreerd gebruiker
    41 Berichten
    Ingeschreven
    30/09/08

    Locatie
    Roermond

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    9 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 14105382
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s2software Bekijk Berichten
    Nee ben al tijd niet meer minderjarig
    TS heeft mij enkele keren proberen te bellen in de avonduren en geen poging ondernomen om per e-mail contact te zoeken.
    Ook reeds verschillende keren overdag op je 088-0000088 nummer gebeld. Hier krijg ik alleen maar een paar cijfers te horen, door een zeer slechte verbinding trouwens, wat daarna in het engels wordt afgesloten door een vrouwtje met de zin dat het nummer onbereikbaar is.

    E-mail contact met jou blijkt uit ervaring niet te werken of je moet bereid zijn extreem lang op antwoord te willen wachten, en dat werkt niet in dit soort zaken.

    Ik heb tijdig aangegeven dat de domeinnaam en hosting ging verhuizen naar een andere hoster. Dit heb ik destijds schriftelijk gedaan, aangezien het al verjaard is heb ik hiervan geen bewijs. Jij hebt bent akkoord gegaan met de verhuizing want het domein is ook daadwerkelijk verhuisd.

    Daarnaast was jij minderjarig ten tijde van onze overeenkomst dus ik wil nog wel eens zien in hoeverre dat de overeenkomst bindend was.

    Dan nog blijf ik het raar vinden dat jij een factuur met de datum 27.12-2007 wil gaan innen aan het einde van 2008.

  14. #14
    Onterechte facturen E-dentify
    geregistreerd gebruiker
    2.003 Berichten
    Ingeschreven
    23/11/05

    Locatie
    Amsterdam en Schiphol-Rijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 33304957
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik vind de topicstarter enigzins verwarrend. Gaat dit nu om een klant van de TS of om te TS zelf die zijn eigen hosting pakket op wilde zeggen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valcuo Bekijk Berichten
    Het volgende:
    Vandaag belde een van mijn klanten mij op dat hij een factuur had ontvangen van E-dentify inclusief een brief van het incassobureau. Dit terwijl de klant een tweetal weken geleden een factuur van mij heeft ontvangen voor zijn .nl domeinnaam + hosting voor het komende jaar.
    En

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valcuo Bekijk Berichten
    Ik heb tijdig aangegeven dat de domeinnaam en hosting ging verhuizen naar een andere hoster. Dit heb ik destijds schriftelijk gedaan, aangezien het al verjaard is heb ik hiervan geen bewijs.
    Ik begrijp niet goed of je nu je klant aan het quoten bent of dat jij de afnemer was van het hosting pakket.

  15. #15
    Onterechte facturen E-dentify
    geregistreerd gebruiker
    2.003 Berichten
    Ingeschreven
    23/11/05

    Locatie
    Amsterdam en Schiphol-Rijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 33304957
    Ondernemingsnummer: nvt

    Om het bij juridisch en recht te houden, in plaats van roddel en achterklap wat men in de Nederlandse webhosting markt net iets te graag doet, zullen we de situatie van jou of je klant analyseren:

    Jij hebt een hosting pakket afgenomen bij hoster X - dat er een overeenkomst is, dat valt haast niet te betwisten, aangezien er een webhosting pakket is aangemaakt en een domeinnaam. Ik denk dat je ook eerder een factuur voldaan hebt.

    Er is dus een overeenkomst. Overeenkomsten zijn ook geldig indien zij afgesloten worden met minderjarigen, de ouders /verzorgers kunnen echter verzoeken bij een rechter om de overeenkomst te ontbinden (etc etc) laten we dat even buiten beschouwing houden hier, aangezien het niet van toepassing is op deze overeenkomst.

    Er is een overeenkomst, deze moet schriftelijk worden opgezegd. Jij geeft aan dat je dit gedaan hebt, de hosting partij geeft aan dat zij geen opzegging ontvangen hebben.

    In dit geval ligt de bewijslast bij jou, als klant van de hosting partij. een rechtbank zal in vrijwel alle gevallen vragen om een bewijs van opzegging (bijvoorbeeld een copy van het aangetekend verzendbewijs, een email (met volledige headers) van je hosting partij met toezegging dat zij de opzegging verwerkt hebben, etc).

    Mocht dit voorkomen, dan geef ik jou, als klant zonder bewijs van opzegging, weinig tot geen kans om de zaak te winnen. mijn advies: betaal deze factuur en je bent ervanaf, zonder al teveel jurdisch geneuzel dat alleen extra kosten met zich mee zal brengen.

    Wil je een dieper advies op je specifieke zaak, leg je zaak dan eens voor bij een jurist of advocaat.
    Laatst gewijzigd door Swiftway-UK; 06/02/09 om 09:51.

Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics