Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 22
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
  1. #1
    Even voorstellen en vraag hosting
    geregistreerd gebruiker
    3 Berichten
    Ingeschreven
    14/01/09

    Locatie
    Gouda

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Even voorstellen en vraag hosting

    Ik ben een 30 jarige grafisch en webdesigner uit Gouda. Momenteel beheer ik voor mezelf een aantal websites en voor een bedrijf 3 webwinkels. Het bedrijf waarvoor ik de webwinkels host is ontevreden over de hosting. Het was een hostingcontract wat zij al hadden lopen voordat ik daar kwam.

    De eigenaar van het bedrijf is echter niet bang om wat nieuws aan te pakken en vroeg of ik met hem de webhosting in wilde. Ik moet daar echter even over nadenken want ik ben degene met technische kennis dus die verantwoording komt op mijn schouders.

    Daar komt bij dat mijn technische kennis beperkt is tot het locaal draaien van Apache, Mysql etc en het gebruik van Cpanels ed. Het toewijzen van domeinen enz. heb ik nog nooit gedaan.

    Mijn vraag is dan ook, is het te doen voor iemand zoals mij om hierin te duiken? En zo ja, hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb begrepen dat reseller paketten goed zijn om mee te beginnen, maar is dat ook zo? Of raden jullie een andere methode aan?

    Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!

    Maybehost

  2. #2
    Even voorstellen en vraag hosting
    geregistreerd gebruiker
    1.674 Berichten
    Ingeschreven
    15/02/04

    Locatie
    Arnhem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaybeHost Bekijk Berichten
    Het bedrijf waarvoor ik de webwinkels host is ontevreden over de hosting.
    Waarom?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaybeHost Bekijk Berichten
    Daar komt bij dat mijn technische kennis beperkt is tot het locaal draaien van Apache, Mysql etc en het gebruik van Cpanels ed. Het toewijzen van domeinen enz. heb ik nog nooit gedaan.
    Duik dan niet te diep...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaybeHost Bekijk Berichten
    Mijn vraag is dan ook, is het te doen voor iemand zoals mij om hierin te duiken? En zo ja, hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb begrepen dat reseller paketten goed zijn om mee te beginnen, maar is dat ook zo? Of raden jullie een andere methode aan?
    Oefen/lees veel thuis op je localhost en begin inderdaad met een net resellerpakket. Er zijn genoeg respectabele hosts hier op dit forum die je hiermee kunnen helpen. Kijk vantevoren goed wat je eisen zijn wat betreft:

    - ruimte
    - traffic
    - uptime
    - support vanuit host

  3. #3
    Even voorstellen en vraag hosting
    geregistreerd gebruiker
    333 Berichten
    Ingeschreven
    07/05/08

    Locatie
    nvt

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nvt
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Bij je domeinnaam reseller krijg je ook een control panel erbij. Daar hoef je alleen de 2 of 3 nameservers bij elk domein in te vullen die jij bij je resellerpakket toegewezen gekregen hebt. En dan is een domein toegewezen, that's all.

    Voor de aanvraag en vooral bij de verhuizing en opheffing van domeinen moet je goed opletten. Zitten wat juridische dingen aan vast, je mag bijv. een domein niet zomaar opheffen als je onenigheid hebt met de betreffende klant. Zie daarvoor ook op WHT.

  4. #4
    Even voorstellen en vraag hosting
    Geregistreerd Gebruiker
    4.754 Berichten
    Ingeschreven
    23/04/05

    Locatie
    Eindhoven

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    353 Berichten zijn liked


    Naam: Toin Bloo
    Bedrijf: Dommel Hosting
    URL: www.dommelhosting.nl
    ISPConnect: Lid
    KvK nummer: 17177247

    als ik het zo lees:

    reseller: ja, eigen servers huren of kopen: nee

    voor dat laatste heb je veel technische kennis nodig en ook extra tijd en extra geld

  5. #5
    Even voorstellen en vraag hosting
    45North Websolutions
    449 Berichten
    Ingeschreven
    02/05/07

    Locatie
    Gouda / Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 24400745 / 30213423
    Ondernemingsnummer: nvt

    Eerst zelf genoeg kennis op doen, uiteraard kan je het ook via "aldoende leert men" . Maar dan ligt het er aan of je er een beetje affiniteit voor hebt ervoor of niet.

    Het is natuurlijk altijd goed om eerst te beginnen met een reseller account , of eventueel een managed VPS. Met de laatste kan je ook met de technieken kennis maken, en je hier in verdiepen. In principe kan je met een net control panel (ik denk aan Plesk) al heel ver komen, zoek dan wel een bedrijf of persoon die goed kan helpen mocht het fout gaan. Al is de kans hierop niet zo heel groot.

    Ik woon zelf ook in Gouda, wellicht kan ik wel een keer langskomen om je hier in te adviseren en eventueel mijn ervaring met je te delen.

  6. #6
    Even voorstellen en vraag hosting
    Kris De Rocker
    4.684 Berichten
    Ingeschreven
    18/09/03

    Locatie
    Wetteren (België)

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    194 Berichten zijn liked


    Naam: Kris De Rocker
    Bedrijf: ROKR Services BV
    Functie: Zaakvoerder
    URL: rokr.services
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0788717490

    Misschien kan je ook investeren in een VPS, je zet er een controlpanel op (bvb directadmin) en je koopt een testdomeintje. Daar kan je dan in prutsen zoveel je wilt. Gaat het fout, dan doe je gewoon een nieuwe install en verder doen maar! En ondertussen draaien je andere domeinnamen op de reseller.

    Heb je genoeg kennis, schakel dan alles over naar de vps of een eigen server.

  7. #7
    Even voorstellen en vraag hosting
    geregistreerd gebruiker
    4.149 Berichten
    Ingeschreven
    09/12/05

    Locatie
    Almere

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    76 Berichten zijn liked


    Naam: Ramon Fincken
    Bedrijf: Managed WordPress Hosting / Codert.cloud
    Functie: CEO
    URL: www.managedwphosting.nl
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 30262182
    TrustCloud: ramonfincken
    View ramonfincken's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IT-worX Bekijk Berichten
    Misschien kan je ook investeren in een VPS, je zet er een controlpanel op (bvb directadmin) en je koopt een testdomeintje. Daar kan je dan in prutsen zoveel je wilt. Gaat het fout, dan doe je gewoon een nieuwe install en verder doen maar! En ondertussen draaien je andere domeinnamen op de reseller.

    Heb je genoeg kennis, schakel dan alles over naar de vps of een eigen server.
    euh nee?

    TS geeft aan dat hij niet teveel kennis heeft en jij wil hem een VPS aanraden? Ok.. fully managed wellicht maar dat kan ook aardig wat kosten.

    Ook om puur voor je eigen domein een VPS te draaien voor tests is het wellicht wat overkill en ik geloof niet dat je dan wel de kennis gaat opdoen ( server aanvallen, security etc.. ).

    Een mooi reseller pakket should do the trick.
    WordPress hosting Optimalisatie webbouw debugging door WP Core developers

  8. #8
    Even voorstellen en vraag hosting
    Kris De Rocker
    4.684 Berichten
    Ingeschreven
    18/09/03

    Locatie
    Wetteren (België)

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    194 Berichten zijn liked


    Naam: Kris De Rocker
    Bedrijf: ROKR Services BV
    Functie: Zaakvoerder
    URL: rokr.services
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0788717490

    TS geeft ook aan dat hij leergierig is naar de hostingwereld toe. Als hij zijn sites/domeinen zet op een resellerpakket, kan hij met de vps aan het spelen gaan voor ervaring op te doen.

  9. #9
    Even voorstellen en vraag hosting
    geregistreerd gebruiker
    4.149 Berichten
    Ingeschreven
    09/12/05

    Locatie
    Almere

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    76 Berichten zijn liked


    Naam: Ramon Fincken
    Bedrijf: Managed WordPress Hosting / Codert.cloud
    Functie: CEO
    URL: www.managedwphosting.nl
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 30262182
    TrustCloud: ramonfincken
    View ramonfincken's profile on LinkedIn

    Point taken, maar dat botst op deze punten:

    * Met enkel een eigen testdomein ga je ( IMHO ) niet genoeg leren van serverbeheer
    * Met alle klanten er meteen op kun je potentieer meer leren, maar loop je ook meer risico's
    WordPress hosting Optimalisatie webbouw debugging door WP Core developers

  10. #10
    Even voorstellen en vraag hosting
    geregistreerd gebruiker
    1.331 Berichten
    Ingeschreven
    10/08/08

    Locatie
    Nuland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    19 Berichten zijn liked


    Naam: Raoul Vos
    Bedrijf: WeservIT
    Functie: Eigenaar
    URL: http://weservcloud.nl
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 66365414
    Ondernemingsnummer: nvt

    Het is inderdaad het verstandigste om met een Reseller pakket te beginnen. Daarna kun je eventueel uitbreiden naar een VPS server, daarna naar een dedicated.

  11. #11
    Even voorstellen en vraag hosting
    Kris De Rocker
    4.684 Berichten
    Ingeschreven
    18/09/03

    Locatie
    Wetteren (België)

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    194 Berichten zijn liked


    Naam: Kris De Rocker
    Bedrijf: ROKR Services BV
    Functie: Zaakvoerder
    URL: rokr.services
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0788717490

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ramon Fincken Bekijk Berichten
    Point taken, maar dat botst op deze punten:

    * Met enkel een eigen testdomein ga je ( IMHO ) niet genoeg leren van serverbeheer
    * Met alle klanten er meteen op kun je potentieer meer leren, maar loop je ook meer risico's
    => Je hebt de volledige vps om te leren hé, dus hij kan al eens testen voor een emailadres aan te maken, subdomein, myslql database, ... (kort : het controlepanel) en dan verder graven in linux. Als hij iets fout doet, is het geen ramp daar zijn echte werk op de reseller staat. Pas als hij voldoende kennis heeft kan hij van de reseller naar de vps overstappen.

    Reseller kost een euro of 10 per maand, vps ook zoiets (maar niet in NL dan) en domeinnaam...eurotje of 10 per jaar?



  12. #12
    Even voorstellen en vraag hosting
    geregistreerd gebruiker
    6.041 Berichten
    Ingeschreven
    23/10/04

    Locatie
    Amersfoort

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    171 Berichten zijn liked


    Functie: Freelance IT Professional
    URL: localhost
    View randytenhave's profile on LinkedIn

    Er zijn grofweg drie opties:

    - Resellerpakket
    Dit is een gedeelde omgeving zonder enige vorm van garanties. Immers, een andere reseller kan 'foute' scripts draaien en doordat beiden op dezelfde server staan, hebben ze ook toegang tot je data als de beveiliging niet afdoende is. Dit is overigens bij het meerendeel van de servers, zo weet ik uit ervaring. Met name de kleinere providers schieten hierin nogal eens tekort. Het voordeel van een resellerpakket is dat je zelf geen zorgen hebt om het beheer van de server. En omdat alle resellers/users deze kosten delen, is de prijs relatief goedkoop. Een goed pakket bij een zakelijke provider begint bij een 25 euro per maand. Het pakket is verder schaalbaar; opslagruimte en extra bandbreedte of users zijn makkelijk toe te voegen. Lastiger wordt het, wanneer je custom (PHP) modules geïnstalleerd wilt hebben. Ook back-ups worden veelal (vraag dit na!) door de provider geregeld.

    - Virtual Private Server
    Een Virtual Private Server (VPS) is een volledig geïsoleerde eigen server, waarvan er meerdere VPS servers op dezelfde hardware draaien. De voordelen verschillen per provider. De ene provider ziet hierin een optie om op hardware en stroomkosten te besparen, de andere provider past het toe om de beschikbaarheid te vergroten door bijvoorbeeld een VMware High Availlability oplossing te maken. Een VPS is duurder en de kosten voor het beheer komen hier apart bij. Een standaard VPS zal beginnen bij 50 euro in het budgetsegment en de prijs kan oplopen tot ca. 180 euro in het enterprise segment (met High Availlability opties, etc.). Van een managed VPS verwacht ik dat de provider het voledige beheer doet, inclusief een goed werkende DNS infrastructuur en de back-ups.

    - Dedidated server
    Dedicated servers zijn fysieke servers die geheel beschikbaar zijn voor de klant. Het beheer en de back-ups dienen - evenzo geldt voor een VPS - bij een unmanaged serie zelf geregeld te worden. Zelf lever ik vrijwel geen dedicated servers meer. Er zijn maar een paar toepassingen die nog een dedicated server vereisen, maar inmiddels zijn dedicated servers achterhaald, vind ik zelf omdat je voor de prijs van een _goede_ dedicated server een Managed VPS kunt bieden met High Availlability opties: een hogere beschikbaarheid. En met slimme virtualisatiesoftware en goed beheer, zal een VPS altijd sneller zijn. Vanzelfsprekend zijn de meningen hierover nogal verdeelt. Met name van kleine providers komt wel eens kritiek op deze opmerking. Deels terecht, omdat het opzetten van een goed High Availlability platform geld kost. Veel geld. In mijn situatie ca. 52.000 euro, maar ben dan van 54 fysieke naar 6 fysieke servers terug gegaan en bespaar nu veel geld op stroom, beheer en ruimte.

    Het beheer is altijd uit te besteden. Je kunt dit door de provider laten doen, dan wel door een extern systeembeheerder. Het laatste heeft het voordeel dat deze full-time met beheer bezig is en je dit terug mag zien in de kwaliteit, kennis en certificeringen. Zorg altijd voor een duidelijk Service Level Agreement (SLA) op papier. Termen als "99,8%" uptime garantie zijn leuk, maar hebben in de praktijk veelal geen waarde doordat alle schade altijd beperkt wordt in de Algemene Voorwaarden.

  13. #13
    Even voorstellen en vraag hosting
    geregistreerd gebruiker
    3 Berichten
    Ingeschreven
    14/01/09

    Locatie
    Gouda

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Wauw wat ontzettend veel antwoorden. Superbedankt allemaal!!!

    Ik las ergens de vraag waarom mijn baas niet tevreden is met de huidige hosting. Dat is omdat de kosten hoog zijn en de service niet goed genoeg. Hij vind het niet erg om ergens veel voor te betalen mits het dan ook goed werkt en dat is op het moment niet het geval. De sites die wij draaien vereisen nogal veel vrijheid en dat krijgen we op het moment ondanks hoge kosten niet.

    Reseller is dus de beste optie als ik het zo lees. En tussen de regels door lees ik ook dat het een idee is als ik zelf wat ga expirimenteren,om ervaring op te doen.Dit zou dus kunnen op een vps, maar mijn vraag is, kan ik het ook op een thuisservertje doen (lees oude pc die ik gewoon even tot server bombardeer?) Ik leer op zich redelijk snel en ik vind het ook leuk om meer over de techniek te leren. Als ik het dan kan leren is dat mooi meegenomen en zo niet dan blijven we gewoon bij de reseller paketten.

    Nogmaals bedankt allemaal voor de vele reacties!

  14. #14
    Even voorstellen en vraag hosting
    Kris De Rocker
    4.684 Berichten
    Ingeschreven
    18/09/03

    Locatie
    Wetteren (België)

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    194 Berichten zijn liked


    Naam: Kris De Rocker
    Bedrijf: ROKR Services BV
    Functie: Zaakvoerder
    URL: rokr.services
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0788717490

    Je kan dit perfect op een oude pc doen, mits je internetlijn maar een eigen, vast ip heeft (eigenlijk wel een must!). Je kan die bak ook in een servercase proppen en die gaan co-locaten maar dan zal je evenveel kwijt zijn als met een vps hoor.

  15. #15
    Even voorstellen en vraag hosting
    geregistreerd gebruiker
    6.041 Berichten
    Ingeschreven
    23/10/04

    Locatie
    Amersfoort

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    171 Berichten zijn liked


    Functie: Freelance IT Professional
    URL: localhost
    View randytenhave's profile on LinkedIn

    Op www.howtoforge.net staan leuke tutorials. Houdt er wel rekening mee dat je met <3 jaar ervaring gewoon niet aan hosten moet beginnen, zoals een systeembeheerder ook geen designer/grafisch vormgever is. (Al weet een enkeling dat niet ).
    Toch is het een leuke manier om wat meer kennis op te doen.

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics