Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 27
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Geen
  1. #1
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    geregistreerd gebruiker
    7 Berichten
    Ingeschreven
    30/12/08

    Locatie
    België

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)

    Beste,

    Ik wist niet zo goed waar ik deze post moets plaatsen, dus heb ik het hier maar gedaan, mocht hij beter passen in een ander onderdeel van het forum, laat dan gerust iets weten.

    Ik heb momenteel een 5 tal Shared Hosting accounts bij een WebHosting bedrijf in de VS. Het gaat in totaal over een 5 tal websites met een totale schijfruimte van ongeveer 5 Gb, maandelijkse totale bandbreedte van ongeveer 10 Gb, een 1500 tal Unieke bezoekers per maand met zo'n 40.000 pageviews per maand. Het geheel kost mij zo'n 30$ per maand (voor een periode van 3 jaar).

    Nu heb ik niet echt veel klachten over die hosting, al vind een klant van mij echter nogal aan de trage kant. Voor mijn persoonlijke sites (zitten daar ook tussen) heb ik daar niet echt een probleem mee, maar voor sites van mogelijke klanten is dat natuurlijk wel belangrijk. Het kan immers zijn dat er in de toekomst nog sites bijkomen van nieuwe klanten. Ik vermoed dat de redenen hiervoor eerst en vooral liggen bij het feit dat het een Shared Hosting account is, en we dus met X aantal mensen op dezelfde server zitten, en dat de servers zelf vermoeddelijk ook in de VS Staan.

    Ik vraag mij dus af of het niet interessant zou zijn om voor die zaken hosting dichter bij huis te nemen. Daarnaast begin ik mij ook de vraag te stellen of ik niet beter ga voor een Virtual Private Server of zelfs een Dedicated (managed) server. Mits de nodige tools kan ik zelf wel configuratie doen van eventuele MySQL Databases, installatie van WordPress, Drupal, en andere CMS software, Gallery2 en zo van die zaken. Ik heb echter totaal geen verstand van al het hardware matige dat hierbij komt kijken.

    Mijn vraag is dus of het uberhaupt wel de moeite loont om uit te kijken naar een andere oplossing. Qua snelheid zou het zeker beter kunnen, maar aan 30$ per maand zal ik er niet onmiddellijk geraken in België of Nederland of zo. Komen er echter in de toekomst nog sites bij, dan betekent dat voor mij wel constant 6$ per maand extra kosten voor die website, en ik vermoed dat het wel de moeite zal lonen eens het aantal te hosten websites oploopt.

    Hebben jullie eventueel voorstellen hieromtrent ? Waar kijk ik het best naar uit ? Welke oplossingen zijn in deze situatie voor handen ? Tegen welke prijs, en eventueel ook waar ik die zaken kan vinden ?

    Mocht je dus bijkomende informatie hebben, of suggesites / tips, aarzel dan niet om hier even een reply te posten.


    Met vriendelijke groeten,




    Stefaan

  2. #2
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    geregistreerd gebruiker
    144 Berichten
    Ingeschreven
    21/08/07

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 24393351
    Ondernemingsnummer: nvt

    In principe moet een shared hosting account met reseller toegang voor de huidige configuratie die u hebt opgegeven gewoon snel kunnen draaien op een shared machine (hangt natuurlijk af wat voor applicaties er gedraait worden).
    Een VPS daarentegen heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden met bijvoorbeeld eigen geheugen en processorkracht wat er natuurlijk wel bijkomt kijken is dat kennis op servergebied wel groter moet zijn.
    In Nederland moet je toch al gauw rekenen op een 150 euro voor een VPS met een controlpanel.

    Grtz Martijn

  3. #3
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    ISP
    1.099 Berichten
    Ingeschreven
    14/11/05

    Locatie
    `s-Hertogenbosch / Haarlem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 172177180000
    Ondernemingsnummer: n.v.t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Egasel Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat de redenen hiervoor eerst en vooral liggen bij het feit dat het een
    Een goed georganiseerd webhosting bedrijf zal natuurlijk haar klanten een zo goed mogelijke performance moeten bieden. Echter zie je vaak dat er aan overselling gedaan wordt, waardoor servers inderdaad een lagere performance bieden. Daarnaast kan de verbinding ook een knelpunt vormen.

    Qua schijfruimte en dataverkeer is een klein Reseller Pakket eingelijk al ruim voldoende. Misschien is het een idee om een bedrijf te benaderen welke NIET aan overselling doet en goede verbindingen heeft liggen, daarentegen is natuurlijk de hardware van de server waarop je websites gedraait worden ook belangrijk om te weten.

    Een VPS of Dedicated Server lijkt mij al een overkill.

  4. #4
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    geregistreerd gebruiker
    6.041 Berichten
    Ingeschreven
    23/10/04

    Locatie
    Amersfoort

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    171 Berichten zijn liked


    Functie: Freelance IT Professional
    URL: localhost
    View randytenhave's profile on LinkedIn

    Hoi,

    Een VPS is leuk, maar je zit ook met het beheer ervan, wat een VPS met een controlpanel een stuk duurder maakt (>75 euro incl basis beheer). Als ik je eisen lees, is een normaal hostingpakket waarbij je meerdere domeinen kunt toevoegen echter meer dan voldoende. Ga iets ruimer zitten (10 Gbyte disk / 100 Gbyte dataverkeer) en je zit ook de komende jaren nog goed, zonder zorgen over het serverbeheer. Voor het installeren van Joomla / Wordpress zijn er genoeg aanbieders die Installatron (Fantastico) aanbieden zodat ook het installeren - EN UPDATEN - hiervan snel en makkelijk kan. Je budget zal waarschijnlijk iets omhoog moeten naar ~30 euro, maar dan heb je wel iets bij een goede partij die fulltime bezig is.

  5. #5
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    geregistreerd gebruiker
    7 Berichten
    Ingeschreven
    30/12/08

    Locatie
    België

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sorcer Bekijk Berichten
    Misschien is het een idee om een bedrijf te benaderen welke NIET aan overselling doet en goede verbindingen heeft liggen, daarentegen is natuurlijk de hardware van de server waarop je websites gedraait worden ook belangrijk om te weten.
    Tja, de vraag is ook waar ik dat zou kunnen vinden he :-) Ik dacht zelf ook wel dat een Dedicated Server / VPS misschien wel overkill was, vandaar dat ik even bij de experts ten rade kom.

    Zijn er eventueel enige suggesties voor zo'n Hosting bedrijf waar ik zo'n Reseller pakket zou kunnen bemachtigen ?

    Als ik bv. een Reseller Pakket bekijk hier in België, dan zie ik zaken staan zoals WebRuimte 2500 Mb, en dat is dus al niet genoeg voor mijn 5 sites als ik zo snel even alles uitreken (al vermoed ik dat er misschien wel wat data op staat die niet meer nodig is). De 70 Gb dataverkeer die ze bieden zou wel voldoende moeten zijn, en de 35 domeinnamen ook. Daar hangt echter al snel een prijskaartje van 500 Euro aan vast (per jaar, dus zo'n 42 Euro per maand).

    Weet iemand eventueel andere hosting providers die zo'n paketten beschikbaar hebben, en waar ik dus ook op zou kunnen vertrouwen ?


    Met vriendelijke groeten,



    Stefaan

  6. #6
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    Confidus
    179 Berichten
    Ingeschreven
    11/05/08

    Locatie
    Gent

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0518.782.229

    Geen leading! veel mede-WHT'ers kunnen dit aanbieden.
    Je kan het best je vraag plaatsen in "Aanbieding gezocht", dan kan iedereen je vrijblijvend een prijsopgave doen.
    Laatst gewijzigd door wonko; 30/12/08 om 14:16.

  7. #7
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    moderator
    4.784 Berichten
    Ingeschreven
    04/11/05

    Locatie
    Gent

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    12 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0475284162

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Egasel Bekijk Berichten
    Weet iemand eventueel andere hosting providers die zo'n paketten beschikbaar hebben, en waar ik dus ook op zou kunnen vertrouwen ?
    Ofwel ga je even zelf op zoek via google of zo, ofwel zet je even een vraag tot aanbiedingen neer in het "aanbiedingen gezocht" forum.

  8. #8
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    ISP
    1.099 Berichten
    Ingeschreven
    14/11/05

    Locatie
    `s-Hertogenbosch / Haarlem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 172177180000
    Ondernemingsnummer: n.v.t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Egasel Bekijk Berichten
    Tja, de vraag is ook waar ik dat zou kunnen vinden he :-) Ik dacht zelf ook wel dat een Dedicated Server / VPS misschien wel overkill was, vandaar dat ik even bij de experts ten rade kom.

    Zijn er eventueel enige suggesties voor zo'n Hosting bedrijf waar ik zo'n Reseller pakket zou kunnen bemachtigen ?

    Als ik bv. een Reseller Pakket bekijk hier in België, dan zie ik zaken staan zoals WebRuimte 2500 Mb, en dat is dus al niet genoeg voor mijn 5 sites als ik zo snel even alles uitreken (al vermoed ik dat er misschien wel wat data op staat die niet meer nodig is). De 70 Gb dataverkeer die ze bieden zou wel voldoende moeten zijn, en de 35 domeinnamen ook. Daar hangt echter al snel een prijskaartje van 500 Euro aan vast (per jaar, dus zo'n 42 Euro per maand).

    Weet iemand eventueel andere hosting providers die zo'n paketten beschikbaar hebben, en waar ik dus ook op zou kunnen vertrouwen ?


    Met vriendelijke groeten,



    Stefaan
    Je bevindt je momenteel op een forum waar echter vele bedrijven actief zijn. Wellicht kun je www.ispgids.com / www.isp25.nl bevindingen vinden over kwalitatieve bedrijven! Succes

    Edit: Wonko was me voor

  9. #9
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    Bram V.
    487 Berichten
    Ingeschreven
    04/07/08

    Locatie
    Sint-Niklaas

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0899.003.423

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Egasel Bekijk Berichten
    Als ik bv. een Reseller Pakket bekijk hier in België, dan zie ik zaken staan zoals WebRuimte 2500 Mb, en dat is dus al niet genoeg voor mijn 5 sites als ik zo snel even alles uitreken (al vermoed ik dat er misschien wel wat data op staat die niet meer nodig is). De 70 Gb dataverkeer die ze bieden zou wel voldoende moeten zijn, en de 35 domeinnamen ook. Daar hangt echter al snel een prijskaartje van 500 Euro aan vast (per jaar, dus zo'n 42 Euro per maand).
    Naar mijn mening betaald u wel relatief veel voor uw hosting in de VS. Vergeleken met die prijzen zal het in België maar een klein verschil zijn voor diensten van dezelfde kwaliteit.
    De snelheid zal in vergelijking met een server is de VS natuurlijk wel een stuk hoger liggen.
    Misschien handig om even te vermelden welk hosting panel u gebruikt. Dit is namelijk wel belangrijk in de afweging of een reseller account een mogelijke optie is. Anders zal u misschien eerder naar een VPS server moeten stappen. Al dan niet managed.
    Een dedicated server zou ik niet aanraden. De reden hiervoor is dat deze moeilijk verder uit te breiden is indien nodig wat bij een VPS server helemaal geen probleem zou mogen zijn.
    Afhankelijk van het control panel zal een reseller account het voordeligste uitkomen, echter is de snelheid hiervan heel afhankelijk van de hosting.
    Meestal zijn de budget hosters hiervoor een slechte oplossing voor u vanwege het oversellen van hun diensten waardoor de snelheid in gedrang zal komen.
    Maar als u ons kan vertellen welk webhosting panel u gebruikt dan kunnen wij u veel beter informeren.

  10. #10
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    geregistreerd gebruiker
    7 Berichten
    Ingeschreven
    30/12/08

    Locatie
    België

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Als ik de terminologie onder de knie heb, dan is mijn Hosting Panel een cPanel, maar zoals ik reeds heb vermeld zijn het momenteel 5 verschillende accounts.

    Met vriendelijke groeten,


    Stefaan

  11. #11
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    Bram V.
    487 Berichten
    Ingeschreven
    04/07/08

    Locatie
    Sint-Niklaas

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0899.003.423

    Ik neem aan dat u niet de beschikking hebt over een eigen CPanel licentie. In dat geval moet u ofwel een host vinden die CPanel gebruikt (de meeste op dit forum zijn al lange tijd geleden overgestapt op DirectAdmin). Of u kan natuurlijk zelf ook overstappen naar DirectAdmin. Zo bestaat er een omzet tool om Cpanel backups om te zetten naar DirectAdmin backups.
    Eens u DirectAdmin gebruikt heeft u de keuze tussen een reseller of een VPS server. Veel hosters kunnen bij hun VPS servers gewoon een directadmin licentie leveren. DirectAdmin in samenwerking met een VPS server werkt goed maar heeft u wel minimaal een VPS nodig met 256MB geheugen. Afhankelijk van de websites die hierop gehost staan zal u meer geheugen nodig hebben.
    Wilt u bij CPanel blijven dan heeft u nog maar de keuze uit enkele bedrijven (1 of 2 als ik het goed heb) in België die hun servers fysiek in België hebben staan. Een VPS server aanbieder in België die CPanel kan aanbieden is er voor zover ik weet niet. (Maar kan natuurlijk altijd een over het hoofd zien.)
    Ik stel voor dat u eens een kijkje neemt naar het DirectAdmin control panel. Hiervoor zijn demo's te vinden op hun website en kijken of u dit panel wel wilt gaan gebruiken.
    De prijzen voor CPanel hosting zal wel iets hoger liggen. Dit vooral door de meerkost van het panel en omdat er maar weinig bedrijven zijn die dit panel willen aanbieden.

    Veel succes!

  12. #12
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    Confidus
    179 Berichten
    Ingeschreven
    11/05/08

    Locatie
    Gent

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0518.782.229

    // Was die tool om cPanel naar DirectAdmin om te zetten niet ontzettend verouderd?

    Sowieso is een dedicated inderdaad overbodig. Een resellerpakket lijkt mij in eerste instantie voldoende, of indien gewaarborgde snelheid een vereiste is, een VPS.
    In dat geval zou ik wel voor een vorm van managed VPS kiezen, zodat de technische kant van de zaak uit handen wordt genomen.

  13. #13
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    geregistreerd gebruiker
    6.041 Berichten
    Ingeschreven
    23/10/04

    Locatie
    Amersfoort

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    171 Berichten zijn liked


    Functie: Freelance IT Professional
    URL: localhost
    View randytenhave's profile on LinkedIn

    Waarom een VPS, voor die 40K pageviews? Ik heb websites die shared staan en het 10-voudige doen.



  14. #14
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    moderator
    8.233 Berichten
    Ingeschreven
    29/03/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    266 Berichten zijn liked


    Naam: Ron
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eXtreme Service Bekijk Berichten
    (de meeste op dit forum zijn al lange tijd geleden overgestapt op DirectAdmin).
    Flauwekul, en gebaseerd op lucht.

  15. #15
    Advies gezocht i.v.m. Hosting (Dedicated/Colocated)
    Confidus
    179 Berichten
    Ingeschreven
    11/05/08

    Locatie
    Gent

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0518.782.229

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Randy Bekijk Berichten
    Waarom een VPS, voor die 40K pageviews? Ik heb websites die shared staan en het 10-voudige doen.
    Je resources zijn (bij de koosjere aanbieders) gewaarborgd, dat vind ik een heel groot voordeel.

    Ik zou in de situatie van een TS eerder geneigd zijn naar een resellerpakket over te stappen, maar de optie VPS ligt toch zeker open. Het hoeft niet noodzakelijk enorm veel meer te kosten dan een resellerpakket en je bent imo toch iets zekerder van je resources dan bij een resellerpakket.

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics