Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 23
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Geen

Onderwerp: Opgelicht

  1. #1
    Opgelicht
    Banned
    76 Berichten
    Ingeschreven
    06/09/07

    Locatie
    Limburg

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Opgelicht

    Hallo,

    Ik heb een eigen onderneming gehad wat ik te koop heb aangeboden tegen overname. Het bedrijf Heeft gereageerd op het forum van webhostingtalk en had interesse in de overname. O.P. en B.W. zijn bij mij thuis geweest om de zaken te bespreken en gingen akkoord met een bedrag van 5500 euro.

    Afspraken werden gemaakt en er werd een overeenkomst gemaakt en ondertekend. O. P. heeft een bedrag aanbetaald van 1500 euro en zou alles afbetalen nadat alle stukken geleverd werden. In de overeenkomst stond dat mij een boete werd opgelegd van 400 euro indien een klant bezwaar zou indienen, ik ben hiermee akkoord gegaan. Ik heb alle klanten ingelicht over de overname. Ik heb zwart op wit dat Oscar eerst met mij contact zou opnemen indien een klant een bezwaar indiende.

    Nu verteld hij dat ik fraude heb gepleegd in het verleden en dat een aantal klanten een bezwaar hebben ingediend, ik heb hier tot heden nog steeds geen bewijs van of bezwaar van de klanten uit. O. P. Hij maakte 350 euro over.

    Hij zei dat ik nog werk moet verrichten voor een klant waar we samen met O, de klant en ik overeen gekomen waren dat dit buiten de overname valt en dit staat ook niet in de overeenkomst. En dan zou O. P. mij nog 1300 euro afbetalen en dit moest ik maar aanvaarden en accepteren aangezien ik volgens hem niet correct volgens de overeenkomst gehandeld heb, wat dus wel zo is.

    Ik heb O verteld dat ik mijn ervaring zal gaan delen op het internet en een civile procedure zal gaan starten tegen hem en kreeg per email het volgende antwoord hierop terug:

    “Dreigen met negatieve publiciteit is niet de weg die je wil volgen, je maakt dan een reus wakker voor de rest van je leven en je wilt niet weten wat dan allemaal over je heen komt”

    “Succes met je verdere leven, wij zullen elkaar niet meer zien of spreken, wellicht nog via advocaten, rechter of justitie, maar hopelijk zie je in dat je dan niet de goede weg bewandeld, de weg van rechtzaken is een lange dure weg voor ons beiden.”

    En dit was voor mij de druppel en laat mij niet zomaar bestelen door O. P. en heb een advocaat ingeschakeld en alle stukken, bewijs, overeenkomst, en email verkeer toegestuurd. Mijn Advocaat verteld dat dit een grote bluf is van Meneer P en ik wel degelijk het recht heb op mijn geld en hier een rechtzaak van word gemaakt.

    Mijn vrije meningsuiting: Doe geen zaken met O. P., B. W. of andere mensen. Ik zal vast en zeker niet de enigste geweest zijn die ze hebben opgelicht.

    O.P , helaas wil je het op deze manier doen en dan krijg je het ook op deze manier.

    Foto O. P.:

    <knip>


    Foto B> W.

    <knip>
    Laatst gewijzigd door Ber|Art; 12/10/08 om 10:29.

  2. #2
    Opgelicht
    Dennis.
    3.862 Berichten
    Ingeschreven
    11/07/06

    Locatie
    Oosterhout

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    262 Berichten zijn liked


    Naam: Dennis
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 20144338

    haha foto's en al. Kan je niet beter de foto's weg halen?

  3. #3
    Opgelicht
    Banned
    76 Berichten
    Ingeschreven
    06/09/07

    Locatie
    Limburg

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Nou iedereen mag weten wie deze oplichters zijn, ik doe hier niets verkeerd toch ?

  4. #4
    Opgelicht
    moderator
    5.444 Berichten
    Ingeschreven
    12/09/05

    Locatie
    Zuid Holland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 Berichten zijn liked


    Naam: Stijn
    KvK nummer: 14074337

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alifar Bekijk Berichten
    "je maakt dan een reus wakker voor de rest van je leven en je wilt niet weten wat dan allemaal over je heen komt”
    Hoe jong moet je zijn voor zo'n uitspraak?
    De standpunten en meningen op dit discussieforum zijn persoonlijk van aard en vertegenwoordigen in geen geval eventuele officiële standpunten van derden.
    Lees hier de webhostingtalk.nl forum regels en voorwaarden!

  5. #5
    Opgelicht
    Dennis.
    3.862 Berichten
    Ingeschreven
    11/07/06

    Locatie
    Oosterhout

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    262 Berichten zijn liked


    Naam: Dennis
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 20144338

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alifar Bekijk Berichten
    Nou iedereen mag weten wie deze oplichters zijn, ik doe hier niets verkeerd toch ?
    Je bent pas oplichter als het door de rechter is uitgesproken dacht ik. Weet niet precies hoe het zit.

  6. #6
    Opgelicht
    geregistreerd gebruiker
    1.080 Berichten
    Ingeschreven
    10/04/03

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    72 Berichten zijn liked


    Naam: Dreas van Donselaar
    Registrar SIDN: Ja
    Ondernemingsnummer: nvt
    TrustCloud: dreas

    Je moet ook zorgen dat men eerst het geld overmaakt en dan pas de boel overdragen .. sterkte er mee iig!

  7. #7
    Opgelicht
    SolidHost
    8.296 Berichten
    Ingeschreven
    29/06/03

    Locatie
    Rotterdam/Amsterdam/Barcelona

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    323 Berichten zijn liked


    Naam: Andre van Vliet
    Bedrijf: SolidHost Managed Hosting
    Functie: CEO
    URL: www.solidhost.com
    KvK nummer: 24366308
    View andrevanvliet's profile on LinkedIn

    Foto's verwijderd, dat gaat me toch een beetje te ver.

    Er zijn natuurlijk 2 kanten aan dit verhaal, en zonder verdere bewijsvoering heeft niemand echt wat aan jouw verhaal. Wellicht dat je simpelweg beter die advocaat vooraf had kunnen inschakelen om je te adviseren.

    Wat betreft een rechtzaak; voor een restbedrag van 2700 euro (als ik niet verkeerd gekeken heb) is dat nu niet bepaald de moeite waard. Daarnaast; als je daadwerkelijk een rechtzaak aan wilt spannen, dan is het niet bepaald slim om dit soort uitlatingen te doen op een publiek forum. Iemand met foto's en al uitmaken voor oplichter. Tja.. google eens op "smaad / laster" en "portretrecht".

  8. #8
    Opgelicht
    geregistreerd gebruiker
    2.003 Berichten
    Ingeschreven
    23/11/05

    Locatie
    Amsterdam en Schiphol-Rijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 33304957
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreas Bekijk Berichten
    Je moet ook zorgen dat men eerst het geld overmaakt en dan pas de boel overdragen .. sterkte er mee iig!
    Buy outs in termijnen zijn heel normaal bij een overname, je weet als koper immers ook vaak niet wat er allemaal tevoorschijn komt.

    Wel kun je als verkopende partij een escrow of bankgarantie vragen voor het bedrag, dat lijkt me ook een redelijke eis.

  9. #9
    Opgelicht
    Managed Hosting
    3.704 Berichten
    Ingeschreven
    26/04/04

    Locatie
    Oldenzaal

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 08157036
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apoc Bekijk Berichten
    Wat betreft een rechtzaak; voor een restbedrag van 2700 euro (als ik niet verkeerd gekeken heb) is dat nu niet bepaald de moeite waard.
    Hoezo niet de moeite waard? Het gaat om de helft van het overname bedrag. Bovendien ga ik er vanuit dat de 'oplichters' op kunnen draaien voor de kosten van de rechtzaak, maar overleg dit even met de advocaat.

  10. #10
    Opgelicht
    Web hosting diensten
    4.705 Berichten
    Ingeschreven
    09/02/04

    Locatie
    Rotterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 Berichten zijn liked


    Bedrijf: DreamHost.nl Web hosting
    Functie: Managing Director
    URL: www.dreamhost.nl
    Registrar SIDN: JA
    KvK nummer: 24269577

    Dat is inderdaad iets waar je aan moet denken. Het volledige bedrag bij een notaris zodat je zeker weet dat het ook daadwerkelijk door de bieder betaald kan cq. wil worden. Maar TS heeft daar niets aan momenteel.
    Op basis van het verhaal van TS denk ik ook dat de tegenpartij er vanuit ging dat TS voor het nog te vorderen bedrag niet tot een rechtzaak over zou willen gaan. Misschien dat je het ook via een deurwaarder had kunnen spelen. Het volledige bedrag staat immmers contractueel vastgelegd. Als de tegenpartij dit niet betaald zijn ze zelf in gebreke.
    DreamHost.nl Web hosting - cPanel hosting om bij weg te dromen.



  11. #11
    Opgelicht
    geregistreerd gebruiker
    288 Berichten
    Ingeschreven
    12/05/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    Ondernemingsnummer: nvt

    Je had een duidelijke keuze moeten maken. Nu ga je hier de boel lopen provoceren en haal je je meer op de hals dan je eigenlijk wil doen. Als je naar de rechter wil moet je dat doen, maar dan had je dit beter even kunnen laten of zonder namen kunnen afhandelen. Je hebt al een advocaat in de arm genomen, dus om advies van ons kan het je hier niet meer gaan lijkt me.

    Wat betreft de rest van het verhaal: als jij naar een rechter stapt voor de overige 2350 euro zal hij toch echt bewijs moeten aandragen m.b.t. die protesterende klant. En als hem dat lukt heeft hij nog 1950 euro te betalen. Het lijkt me de moeite, mits je alle proceskosten ook op deze persoon kunt verhalen.

    EDIT: Wat ik overigens wel aardig vind om op te merken is dat uit zijn reactie blijkt dat hij geen zin heeft er een rechtszaak van te maken en daarom maar gaat dreigen. Spreek hem daar ook op aan, geef aan dat indien hij niet betaalt, hij er zeker van kan zijn dat het tot een rechtszaak komt en hij die ook gaat verliezen. Ik denk dat hij liever 2350 euro betaalt dan het bedrag dat het hem gaat kosten als het tot een rechtszaak komt.

  12. #12
    Opgelicht
    Banned
    76 Berichten
    Ingeschreven
    06/09/07

    Locatie
    Limburg

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Het restbedrag is 3650 euro. O. is ook actief op dit forum.
    Laatst gewijzigd door Ber|Art; 12/10/08 om 10:30.

  13. #13
    Opgelicht
    Server Freak
    3.640 Berichten
    Ingeschreven
    19/05/06

    Locatie
    Assen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    215 Berichten zijn liked


    Naam: Sinterklaas

    En laatst actief: Laatste activiteit: 10 October 2008 16:47

    Dus hij had zijn kant van het verhaal hier uiteraard kunnen posten. Als iemand dan toch hier een verhaal betreft een persoon / bedrijf plaatst, is het wel zo fijn het van 2 kanten te horen.

  14. #14
    Opgelicht
    SolidHost
    8.296 Berichten
    Ingeschreven
    29/06/03

    Locatie
    Rotterdam/Amsterdam/Barcelona

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    323 Berichten zijn liked


    Naam: Andre van Vliet
    Bedrijf: SolidHost Managed Hosting
    Functie: CEO
    URL: www.solidhost.com
    KvK nummer: 24366308
    View andrevanvliet's profile on LinkedIn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyder01 Bekijk Berichten
    En laatst actief: Laatste activiteit: 10 October 2008 16:47

    Dus hij had zijn kant van het verhaal hier uiteraard kunnen posten. Als iemand dan toch hier een verhaal betreft een persoon / bedrijf plaatst, is het wel zo fijn het van 2 kanten te horen.
    Dit topic is pas op 11 oktober gestart..

  15. #15
    Opgelicht
    geregistreerd gebruiker
    399 Berichten
    Ingeschreven
    03/07/04

    Locatie
    nvt

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apoc Bekijk Berichten
    Wat betreft een rechtzaak; is dat nu niet bepaald de moeite waard.
    Eigen mening onafhankelijk van dit verhaal:
    Soms gaat het om principe. Ik heb ook een keer +/- €7000 uitgegeven voor een bedrag van €1250. Echter is die persoon door de autoriteiten aangepakt en zijn anderen gedupeerden die het advocaten en rechtzaak niet zelf konden betalen me zeer dankbaar geweest. Misschien een Robin Hood idee.

    Terug naar dit verhaal. Eigen tip.
    Probeer altijd zelf eruit te komen via normale weg. Beleefde gesprekken (waar je je punt wel maakt zonder beledigingen) en brieven helpen vaak meer dan dreigende zaken. Ook een compromis komt vaak beter uit. (waar je misschien wat inlevert maar meer krijgt dan nu)
    Laat advocaten, deurwaardes, gerechtshof en al die dingen pas echt als je helemaal niet uitkomt. "Believe you me, it's a drag of a very heavy wooden cross".

Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics