Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 37
Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste
  1. #1
    Betalings problemen ?
    geregistreerd gebruiker
    5 Berichten
    Ingeschreven
    20/07/08

    Locatie
    Steenbergen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter

    Exclamation Betalings problemen ?

    Beste webhosters,

    Er zijn in ons land zeer veel aanbieders van webruimte. Iedereen kan zomaar een ‘bedrijfje beginnen’ onder de goede zitten helaas ook bedrijfjes die minder goed zijn. Ik constateer veel klachten over met namen facturen.
    Helaas ben ik nu zelf ook ‘slachtoffer’?

    In september 2005 heb ik een domeinaam.nl overgezet naar aanbieder X (zal geen namen noemen hier), ik huurde daar ook webruimte. Van september 2005 tot februari 2006 was de site vaak uit de lucht. Omdat deze problemen aanhielden heb ik in februari 2006 per E-mail opgezegd. Waarop ik antwoord kreeg dat dit schriftelijk moet. Ik heb toen ook per brief (niet aangetekend, want dat vroegen ze ook niet / staat niet in hun voorwaarden) opgezegd. 1 maart was mijn site.nl omgezet naar de nieuwe provider.
    Nu ontving ik in november 2006 een factuur voor de periode september 2006 – september 2007.
    (Ik had betaald tot september 2006 hoewel ik dus in maart al weg was). Ik heb toen gemaild (de factuur was ook per mail) dat ik al had opgezegd. ‘Zijn antwoord’ Ik heb uw opzegging niet ontvangen, stuurt u mij maar het bewijs van uw aangetekend schrijven’ . (lekker makkelijk)
    In mei 2008 ontvang ik plots een factuur van een incasso/gerechtsdeurwaarder kantoor, die ik vervolgens schrijf hoe de vork in de steel zit. (met kopie van mijn brief van toen) 19 juli 2008 ontvang ik een tweede acceptgiro van dit bureau. (22 euro is inmiddels 72 euro) .

    Ik voel mij bedrogen door deze webhoster.

    1. Ik heb zowel per E-mail als schriftelijk opgezegd. (Hij heeft mijn E-mail beantwoord met de stelling dat dit schriftelijk moet. (Hiermee wist hij dus dat ik op zou zeggen) maar ontkent nu mijn brief te hebben ontvangen.
    2. In maart 2005 moet hij toch van SIDN bericht gehad hebben dat mijn domeinnaam zou verhuizen naar een andere aanbieder? Dus nog eens ’n kennisgeving.
    3. Zijn algemene voorwaarden (waarvan ik betwijfel of ze wel zijn vastgelegd / geldig zijn) spreken over schriftelijk opzeggen (niet over aangetekend).

    Hoe nu verder ?
    Ik weet dat ik juist heb gehandeld (tja.. alleen niet aangetekend opgezegd) maar hij heeft die brief gewoon ontvangen, alsmede is er het feit dat hij wel een paar mail heeft beantwoord toen.

    Betalen doe ik niet, niet om het geld maar om het principe!
    (Hoewel dit mij natuurlijk ergernis en energie gaat kosten aan schrijven enz.)

  2. #2
    Betalings problemen ?
    geregistreerd gebruiker
    2.731 Berichten
    Ingeschreven
    20/05/05

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 Berichten zijn liked



    1] Heb je die 'paar' mail nog?
    2] weet niet of dat rechtsgeldig mee telt.
    Evt. mag je me de naam even pm'en....



  3. #3
    Betalings problemen ?
    is een geregistreerd merk
    1.200 Berichten
    Ingeschreven
    18/11/04

    Locatie
    Wijchen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 09147410
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niek538 Bekijk Berichten
    maar hij heeft die brief gewoon ontvangen

    Dat weet je niet als je de brief niet aangetekend hebt opgestuurd.
    Natuurlijk komen 999 van de 1000 normale brieven wel gewoon aan.

    Als er in zijn algemene voorwaarden staat dat het schriftelijk moet, dan heb je je daar aan te houden omdat je destijds akkoord bent gegaan met deze voorwaarden.

    Dat een domein verhuisd is wil niet zeggen dat je abbonement stopgezet wordt.

  4. #4
    Betalings problemen ?
    geregistreerd gebruiker
    5 Berichten
    Ingeschreven
    20/07/08

    Locatie
    Steenbergen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    1] Heb je die 'paar' mail nog?

    Ja, ik heb kopie van die maitjes bewaard.
    Volgens mij weegt de rechter toch alles mee?

  5. #5
    Betalings problemen ?
    Boxke it
    575 Berichten
    Ingeschreven
    23/12/03

    Locatie
    brugge belgium

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: BE0885734021

    Beste,

    het beste wat ja kan doen is een brief + mail sturen naar:

    - het incassokantoor
    - de betreffende webhoster

    met als bijlage de mailcommunicatie en brief omtrent de opzegging. Schrijf er ook bij dat je pertinent weigert te betalen en dat je vanaf heden hun schrijven ook zult negeren.

    De hoster was op de hoogte van je opzegging aangezien hij heeft gereageerd op uw mail, hij kon ook weten dat hij een brief per post kon ontvangen. Hij heeft deze zogezegd niet ontvangen, maar moest hij hem echt niet ontvangen hebben en zijn klanten wat zou opvolgen zou hij u zeker contacteren dat hij deze brief niet had ontvangen.

    De rechtszaken en hoge kosten waarmee het incassobureau dreigt moet je niet mee inzitten. Bij mijn weten is ernog geen rechtszaak gevolgd uit een betwiste factuur van € 22,00.

    mvg,

    Tim Van Maele

  6. #6
    Betalings problemen ?
    geregistreerd gebruiker
    5 Berichten
    Ingeschreven
    20/07/08

    Locatie
    Steenbergen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WebXtra Bekijk Berichten
    Dat een domein verhuisd is wil niet zeggen dat je abbonement stopgezet wordt.
    Het abonnement hield in : “domeinnaam + webruimte”
    Aan die ruimte heb je eigenlijk niets zonder domeinnaam. Bovendien heb ik bewijs dat mijn domeinnaam vanaf 1 maart elders was ondergebracht. Ook SIDN moet hem hebben bericht dat de domeinnaam was verhuist. Ik weet niet of SIDN dubbele betalingen per domeinnaam kan krijgen? Dan heeft hij nl. ook niet meer betaald voor mijn domeinnaam. Dit is door ander gedaan.
    Kortom zijn antwoorden op mijn mailtjes, en deze gegevens erbij is toch voldoende bewijs dat ik geen diensten meer afnam!

  7. #7
    Betalings problemen ?
    Professionele Webhosting
    4.394 Berichten
    Ingeschreven
    14/03/05

    Locatie
    tilburg

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked


    Naam: erwin
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 18078304
    Ondernemingsnummer: nvt

    @ webxtra

    Voorwaarden staan niet boven de wet.
    Digitaal aangegaan mag digitaal ook opgezegd worden ongeacht wat de AV vermelden.
    Je mag er wel om vragen maar als je klant het weigert om het schriftelijk te doen is die mail opzegging geheel geldig.

  8. #8
    Betalings problemen ?
    Wesley Bakker
    1.411 Berichten
    Ingeschreven
    22/03/04

    Locatie
    Arnhem

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 09141982
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BsHosting Bekijk Berichten
    @ webxtra

    Voorwaarden staan niet boven de wet.
    Digitaal aangegaan mag digitaal ook opgezegd worden ongeacht wat de AV vermelden.
    Je mag er wel om vragen maar als je klant het weigert om het schriftelijk te doen is die mail opzegging geheel geldig.
    Maar TS heeft het niet geweigerd om schriftelijk op te zeggen, dus telt bovenstaand niet mee.

    TS wat je kunt doen is inderdaad wat hierboven al aangegeven is alle mail communicatie + kopie van je opzegbrief versturen aan zowel hoster als incassobureau en hierbij aangeven dat voor jouw de kous af is en dat dit maar intern opgelost dient te worden.

  9. #9
    Betalings problemen ?
    Boxke it
    575 Berichten
    Ingeschreven
    23/12/03

    Locatie
    brugge belgium

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: BE0885734021

    als het betreffende bedrijf de brief niet heeft ontvangen bestaat deze dus niet voor het bedrijf dus telt de digitale opzegging nog. Sowieso is de TS in zijn recht als zijn kant van het verhaal klopt en het bedrijf gereageerd heeft op zijn mail voor opzegging.

    mvg,

    Tim Van Maele

  10. #10
    Betalings problemen ?
    geregistreerd gebruiker
    5 Berichten
    Ingeschreven
    20/07/08

    Locatie
    Steenbergen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Thread Starter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wbakker-letsgoonline Bekijk Berichten
    kopie van je opzegbrief versturen aan zowel hoster als incassobureau en hierbij aangeven dat voor jouw de kous af is en dat dit maar intern opgelost dient te worden.
    Ik heb die kopie al aan het incasso/gerechtsdeurwaarder bureau gestuurd, (in mei) ondanks dat kreeg ik dus toch in juli een nieuwe duurdere acceptgiro.

    Incacsso bureau schrijft:

    "In antwoord op uw schrijven kunnen wij u het volgende meedelen.
    Onze client heeft aangegeven dat uw account nog actief is en dat men geen schriftelijke opzegging heeft ontvangen.

    Betaling dient plaats te vinden binnen VIJF DAGEN NA HEDEN
    Indien tijdig betaling uitblijft zien wij ons genoodzaakt verder executiemaatregelen te nemen."

    Nu daar kan ik het dus mee doen.
    Wordt dus in iedergeval vervolgt...
    Laatst gewijzigd door niek538; 20/07/08 om 13:23. Reden: taalfout

  11. #11
    Betalings problemen ?
    Professionele Webhosting
    4.394 Berichten
    Ingeschreven
    14/03/05

    Locatie
    tilburg

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked


    Naam: erwin
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 18078304
    Ondernemingsnummer: nvt

    @ Wesley

    Klopt.
    Maar verhaal telt uiteraard ook als klant wel de brief stuurt en hij zgn niet aankomt.

    Maar gezien de werkwijze weet ik wel bijna zeker welk stuk vuilnis hier mee bezig is, wij hebben ook 2 klanten die problemen met deze figuur hebben, dreigen kan ie goed maar verder niks.

    Zelfs Trosradar staat er vol mee met dit figuur, bij onze klanten flikte ie het het was opgezegd per mail incl bevestiging en toch wilde ie een brief, kwam spontaan natuurlijk niet aan.

    Dreigde met die klanten zwart te maken etc etc, want ze waren akkoord met zijn AV, toch knap want ten tijde van de digitale overeenkomst had meneer niet eens AV, en wil nu die klanten laten opdraaien voor zijn fouten met een AV uit 2008 waar klanten nooit akkoord mee zijn gegaan.

    Incassobureau luisterd ook maar half dus die klanten wachten op een rechtszaak die nooit zal komen.
    Winnen doen ze het gegarandeerd.

  12. #12
    Betalings problemen ?
    geregistreerd gebruiker
    1.080 Berichten
    Ingeschreven
    10/04/03

    Locatie
    Amsterdam

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    72 Berichten zijn liked


    Naam: Dreas van Donselaar
    Registrar SIDN: Ja
    Ondernemingsnummer: nvt
    TrustCloud: dreas

    Ik zou inderdaad ook een kopie van de mailtjes + brief (hoop dat je die nog wel hebt!) naar het incasso bureau en de hoster sturen. Met daarbij de mededeling dat je ervanuitgaat dat daarmee de zaak is afgedaan, je niet meer zal reageren op verdere correspondentie van hun kant, en je een eventuele rechtzaak vol vertrouwen tegemoet ziet. Dit zal er dan echt niet van komen Succes!

  13. #13
    Betalings problemen ?
    is een geregistreerd merk
    1.200 Berichten
    Ingeschreven
    18/11/04

    Locatie
    Wijchen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 09147410
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niek538 Bekijk Berichten
    genoodzaakt verder executiemaatregelen te nemen."
    Fijn incasso bureau als ze met executiemaatregelen dreigen..
    Mocht het incasso bureau aangesloten zijn bij het NVIO dan zou ik de NVIO eens aanschrijven, want indien men het keurmerk heeft mag men niet dreigen met falliesement e.d.

  14. #14
    Betalings problemen ?
    Bram V.
    487 Berichten
    Ingeschreven
    04/07/08

    Locatie
    Sint-Niklaas

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: 0899.003.423

    Toch wel erg dat dit allemaal bestaat. Beste blijft gewoon een aangetekende brief sturen (oke kost je natuurlijk geld) maar dat is toch de zekerheid dat ze achteraf niks meer te zeggen hebben. In België zijn volgens mij Algemene Voorwaarden wel bindend. Meestal staat hier wel in dat opzeggen via brief moet gebeuren maar niks over het wel dan niet aankomen van de opzegging. Wat wilt zeggen dat indien u de opzegging wel gedaan hebt en deze niet aangekomen is via de post, deze toch geldig is aangezien u de Algemene Voorwaarden wel bent nagekomen.

    Correct me if I'm wrong.

  15. #15
    Betalings problemen ?
    Professionele Webhosting
    4.394 Berichten
    Ingeschreven
    14/03/05

    Locatie
    tilburg

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    38 Berichten zijn liked


    Naam: erwin
    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 18078304
    Ondernemingsnummer: nvt

    AV staan in geen 1 land boven de wet.

    Digitaal aangaan is Digitaal opzeggen ook in Belgie.

Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics