Likes Likes:  0
Resultaten 1 tot 15 van de 38
Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Geen

Onderwerp: hoe bereik ik dit?

  1. #1
    hoe bereik ik dit?
    geregistreerd gebruiker
    219 Berichten
    Ingeschreven
    10/01/05

    Locatie
    nijmegen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 37085977
    Ondernemingsnummer: NL191987542B01

    Thread Starter

    hoe bereik ik dit?

    Goedendag,
    Gezien de problemen met mijn hostingprovider de afgelopen week wil ik meer zekerheden gaan krijgen.

    Wat ik wil is als volgt:
    * Ik wil volledig beheerde dedicated servers hebben die geheel zijn ingericht en worden onderhouden.
    * Bij storingen wil ik dat er direct wordt ingegrepen.
    * Ik wil goede beveiligingen hebben tegen virussen, spam enz..
    * Beheer via plesk of direct admin
    * Indien de server uitvalt, storing heeft of van mij part uitbrand of dat de hosting provider wordt afgesloten of het hele datacentrum plat komt te liggen door storingen of wat voor andere ramp dan ook wil ik dat er een complete copie van de website staat op een 2de server bij een geheel andere hosting provider in een volledig ander datacentrum staat die de functie van de defecte server zo snel mogelijk maar in elkgeval binnen 30 minuten automatisch overneemt.
    * indien de backup/fallover server niet direct de boel kan overnemen moet er op de website automatisch een bericht kunnen verschijnen dat de website wegens technische problemen momenteel niet bereikbaar is.
    * eventueel voor als de eerste fallover server weigerd dan een 2de fallover server??
    * naast de fallover server(s) wil ik ook nog dat er elke 6 tot 12 uur een backup van het gehele systeem gemaakt wordt welke naar nog een ander systeem (lokale computer(s) of naar g-mail account) gestuurd word (via e-mail of wat voor manier dan ook) zodat mochten alle fallover functies weigeren of wat dan ook gebeuren dat ik altijd een volledig en zo actueel mogelijk backup heb om via nog een andere provider snel weer online te kunnen komen.

    Is dit een goede manier?
    Wat heb ik hiervoor nodig?
    Zijn er nog betere manieren om dit te bereiken?

  2. #2
    hoe bereik ik dit?
    SolidHost
    8.296 Berichten
    Ingeschreven
    29/06/03

    Locatie
    Rotterdam/Amsterdam/Barcelona

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    323 Berichten zijn liked


    Naam: Andre van Vliet
    Bedrijf: SolidHost Managed Hosting
    Functie: CEO
    URL: www.solidhost.com
    KvK nummer: 24366308
    View andrevanvliet's profile on LinkedIn

    Wat je feitelijk nodig hebt is een betrouwbare managed hoster. Uiteraard is dit mogelijk, maar hou er rekening mee dat je hier wel iets meer voor betaalt dan wat je voorheen bij een unmanaged low-budget bedrijf betaalde.

    Het is voor aanbieders niet toegestaan je hier een aanbieding te doen. Ik zou je aan willen raden een aanvraag te plaatsen in het hosting aanvragen forum.

    Het is uiteraard aan jezelf om vervolgens enige achtergrondinformatie op te zoeken over het bedrijf waarmee je in zee wilt gaan. Als het bedrijf al lange tijd bezig is en een goede reputatie heeft, dan zit je goed.

    Succes!

  3. #3
    hoe bereik ik dit?
    geregistreerd gebruiker
    219 Berichten
    Ingeschreven
    10/01/05

    Locatie
    nijmegen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 37085977
    Ondernemingsnummer: NL191987542B01

    Thread Starter
    bedankt voor je reactie.
    Ik plaats het bewust hier omdat ik niet opzoek ben naar aanbiedingen.
    Ik wil graag weten wat er precies voor nodig is en of er nog betere oplossingen zijn.

    De providers waar dit komt te staan (dus 2 of 3 verschillende partijen in verschillende datacentra's zullen daarna door mij zelf worden uitgezocht op basis van ervaringen op internet, bedrijfsstructuren, adviesen van andere mensen en op basis van portfolio's met andere klanten.

    Dat ik hiervoor meer zal betalen is duidelijk.
    Voorheen betaalde ik iets meer als 200 euro (inclusief remote hands) en ik (we) zijn bereid uiteindelijk een bedrag van tussen de 300 en 400 euro per maand te gaan betalen voor alles bij elkaar.

  4. #4
    hoe bereik ik dit?
    WHT Parasiet
    1.835 Berichten
    Ingeschreven
    02/07/03

    Locatie
    Eindhoven & Elsloo

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 14090161
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik denk dat je zo'n budget zeker nodig zult hebt om deze opzet te financieren. Deze redundant opzet zou voldoende moeten zijn om jou site continu running te houden. Wel komen er genoeg kosten bij kijken, plus heb je een provider nodig die in twee verschillende datacenters racks heeft. In dit geval raad ik aan minder te letten op je budget en meer naar de provider zelf. Zeker, zoals jij al aangaf, omdat je webshop duizenden euro's misloopt bij calimiteiten,

  5. #5
    hoe bereik ik dit?
    VoipQ
    1.298 Berichten
    Ingeschreven
    26/07/05

    Locatie
    Delft

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Naam: Ryan Kalkhoven
    Bedrijf: VoipQ
    Registrar SIDN: Nee
    KvK nummer: 27183560
    Ondernemingsnummer: nvt

    Dergelijke high availability oplossingen kunnen <knip>geleverd worden door vele</knip> betrouwbare hostingpartijen.
    De oplossing welke je hierboven omschrijft is in mijn ogen al een goed pakket van eisen om te starten. Tevens kunnen we wellicht nog wat aanvullende punten bieden.
    Aanbiedingen voor dergelijke oplossingen zullen we niet hier online geven aangezien we hier graag eerst voor om tafel gaan zitten, gezien het een geheel op maat gemaakte oplossing zal worden.

  6. #6
    hoe bereik ik dit?
    geregistreerd gebruiker
    219 Berichten
    Ingeschreven
    10/01/05

    Locatie
    nijmegen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 37085977
    Ondernemingsnummer: NL191987542B01

    Thread Starter
    Aanbiedingen vragen is lastig in deze aangezien ik 2 of 3 verschillende bedrijven nodig heb in verschillende datacentra.
    Bovendien vermoed ik bij het vragen om aanbiedingen tal van bedrijven te krijgen waar ik nooit van heb gehoort.

    Indien iemand mij kan vertellen of wat ik wil dus mogelijk is, hoe dat opgebouwd moet worden en wat dan ook ben ik erg blij.
    Mogelijk dat ik dan uiteindelijk vanzelf via de reclame in de handtekening onder het bericht bij je terecht kom.

    Gezien de problemen van de afgelopen week ben ik extreem voorzichtig met het uitkiezen van partijen om mee samen te gaan werken en zal ik daar zeer nadrukkelijk op selecteren.



  7. #7
    hoe bereik ik dit?
    Delftsche Bytes
    1.057 Berichten
    Ingeschreven
    27/09/06

    Locatie
    Rijswijk

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    46 Berichten zijn liked


    KvK nummer: 27270494

    Het kan lastig worden om de failover te realiseren, indien je gebruik wenst te maken van 2 afzonderlijke bedrijven. Wellicht is het verstandig eens met een hosting provider die je zegt dit aan te kunnen bieden aan tafel te gaan zitten, een koffie of biertje te nuttigen en dan de vragen een voor een voor te leggen om te zien hoe eea kan worden opgelost. Een redundante oplossing met voldoende backup faciliteiten is niet goedkoop maar goed haalbaar.

    Hou er daarnaast rekening mee dat indien er elke 6 uur een incremental backup gemaakt wordt, ook eventuele fouten die op de live server komen elke 6 uur in die backup kunnen komen. Hackt iemand de ene machine, dan zal binnen 6 uur de evt backdoor ook in je backup staan. Externe backups zijn heel goed, maar je moet ze nooit te snel achter elkaar maken. Elke 6 uur houdt in dat je voor die 6 uur dus moet verifieren dat je systeem nog goed is, ipv bijvoorbeeld wekelijks. Dit maakt een SLA onnodig duur. (*vooral als er al een 2de redundante machine aanwezig is, en beide machines raid draaien)

  8. #8
    hoe bereik ik dit?
    geregistreerd gebruiker
    3.709 Berichten
    Ingeschreven
    22/05/05

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    24 Berichten zijn liked


    Naam: Jeroen

    Ook is het misschien handig om te vertellen wat voor website je op deze manier wilt hosten.. een paar simpele html pagina's zijn natuurlijk heel wat anders dan een dotnet/php site met mssql/mysql database en vanalles meer

    Daarnaast, zoals eerder gezegd, komt er een fout in je database terecht, dan staat die binnen 6 uur ook op de rest van je servers. Denk dus niet alleen aan een backup van 6 uur, maar ook 1 van elke avond die bewaard wordt, en niet gebruikt wordt voor de failover situatie.

  9. #9
    hoe bereik ik dit?
    aktieve deelnemer
    2.782 Berichten
    Ingeschreven
    10/05/02

    Locatie
    Noordwest Holland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: Ja
    KvK nummer: 37093085
    Ondernemingsnummer: nvt

    Ik zou gewoon contact opnemen met een aantal Providers waarin je vertrouwen hebt. En die goed bekend staan in de markt. En die vervolgens jou een oplossing laten aanbieden, ipv zelf een technische oplossing bedenken en die vervolgens voorleggen.

    Zelf zou ik bijv. contact opnemen met Proserve, Interconnect, en dat soort grotere partijen.

  10. #10
    hoe bereik ik dit?
    geregistreerd gebruiker
    2.837 Berichten
    Ingeschreven
    31/08/03

    Locatie
    BE- Tessenderlo

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: ja
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: BE 0870.656.558

    En je moet er vooral op letten dat je nu niet gaat overreageren omdat je 1 teleurstellende ervaring hebt gehad. Als je een beetje uitkijkt en bij een gevestigd bedrijf terecht komt en je niet te erg let op de prijs zullen dergelijke ervaringen wel uitblijven.

    Nu ga je wel je budget optrekken maar je legt ook meteen weer veel hogere eisen waardoor je met het budget misschien opnieuw te hard op de prijs moet gaan letten om de eisen ingewilligd te krijgen waardoor je zonder het te beseffen mogelijk dezelfde problemen gaat creëren die je nu hebt meegemaakt.

  11. #11
    hoe bereik ik dit?
    geregistreerd gebruiker
    219 Berichten
    Ingeschreven
    10/01/05

    Locatie
    nijmegen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 37085977
    Ondernemingsnummer: NL191987542B01

    Thread Starter
    een complete backup van de server is opzich natuurlijk niet elke 6 uur nodig maar b.v. 1 keer in de zoveel dagen.
    Echter moeten dan b.v. wel van de databases elke paar uur een backup gemaakt worden (die veranderen immers elke minuut).

    De websites die erop draaien zijn diverse webshops met grote databases en andere bedrijfs sites welke ook met php systemen en databases werken.

    Het is vervelend als een goed fallover systeem niet mogelijk is met verschillende providers in verschillende datacenters.
    Dan blijf je namelijk b.v. het risico houden van een faillisement waardoor in 1 keer beide servers tegelijk uitgeschakeld zijn en je dus weer terug bij af bent (of de externe backup na dus).

    Mogelijk dat dit als een overdreven reactie gezien wordt maar de afgelopen dagen heb ik en de andere partij op de betreffende server behoorlijke schade opgelopen (vele duizenden euro's) en dat wil ik dus absoluut niet een 2de keer meemaken.
    Zeker niet aangezien ik met steeds meer grote partijen ga samenwerken die me absoluut direct zullen afrekennen/afstraffen (opzeggen samenwerking/ niet binnenhalen van grote nieuwe klanten) op dergelijke problemen.

    ik heb van een paar mensen begrepen dat het absoluut niet mogelijk is om fallover server(s) in een ander datacentrum bij een andere host neer te zetten. Klopt dit?
    Zoja... hoe kan dat dan opgelost worden als ik de fallover niet in hetzelfde datacentrum en dezelfde host wil?

    Anders blijf je nog steeds het risico lopen van het afsluiten/faillisement van de host of het compleet plat komen te liggen van een datacentrum
    Laatst gewijzigd door dfeenstra; 28/06/08 om 17:12. Reden: Automerged Dubbelpost

  12. #12
    hoe bereik ik dit?
    geregistreerd gebruiker
    272 Berichten
    Ingeschreven
    23/11/05

    Locatie
    Zuid Holland

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: nvt
    Ondernemingsnummer: nvt

    Bijvoorbeeld BIT kan dit prima voor je opzetten. Ze hebben twee eigen datacenters in gebruik, waar ze voor meerdere grotere partijen failover constructies hebben draaien.

    BIT is een prima bedrijf en zal ook niet zo snel failliet gaan, ze zijn echter niet de goedkoopste.

  13. #13
    hoe bereik ik dit?
    Roxic Multimedia
    315 Berichten
    Ingeschreven
    05/07/04

    Locatie
    Dronten

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 32133060
    Ondernemingsnummer: nvt

    Let wel op dat als je jouw servers in verschillende datacenters zet en deze moet laten syncen dit over internet gaat dus als er veel data overheen gaat dit toch wel aardig hard kan gaan met dataverkeer en tevens tijdens het syncen ook je uplink naar de gebruiker kan beïnvloeden. Ik zou gewoon even je situatie voorleggen bij verschillende bedrijven en offertes gaan opvragen. Hiermee zal je veel meer kennis en informatie winnen.

  14. #14
    hoe bereik ik dit?
    geregistreerd gebruiker
    219 Berichten
    Ingeschreven
    10/01/05

    Locatie
    nijmegen

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 Berichten zijn liked


    Registrar SIDN: nee
    KvK nummer: 37085977
    Ondernemingsnummer: NL191987542B01

    Thread Starter
    Het probleem is dus mijn wens van verschillende partijen en verschillende datacentrums.

    Ik vrees dat als je dat dus niet doet dezelfde risico's blijft lopen als wat afgelopen week gebeurd is.

    En zeggen dat een bepaald bedrijf niet zo snel failliet zal gaan is riskant, gaan tegenwoordig zoveel bedrijven failliet, en dat zijn zeker niet enkel kleine bedrijven.
    Kans dat een bedrijf failliet gaat moet je dus als een serieuse mogelijkheid meewegen

  15. #15
    hoe bereik ik dit?
    moderator
    8.233 Berichten
    Ingeschreven
    29/03/03

    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    266 Berichten zijn liked


    Naam: Ron
    Ondernemingsnummer: nvt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dfeenstra Bekijk Berichten
    Ik vrees dat als je dat dus niet doet dezelfde risico's blijft lopen als wat afgelopen week gebeurd is.
    Indien er gekozen wordt voor een betrouwbare partij zal dat zeker niet gebeuren.

    Zelf heb je een aantal zaken in de hand, en kun je reeds vooraf problemen zien aankomen (geen inloggegevens voor 2e server ontvangen, ontbrekend storingsnummer na x aantal maanden navraag doen etc.). Het zijn van die kleine dingen die aangeven of een dienstverlener serieus met zijn vak/bedrijf en klanten omgaat.
    Een servertje ophangen kunnen we allemaal wel

Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Webhostingtalk.nl

Contact

  • Rokin 113-115
  • 1012 KP, Amsterdam
  • Nederland
  • Contact
© Copyright 2001-2021 Webhostingtalk.nl.
Web Statistics