PDA

Bekijk Volledige Versie : hoster bied vertelde dienst niet aan



Mastje
19/07/06, 23:50
Ik zit bij een hoster die mij alleen een hostingpakket als dienst levert.
Nu heb ik uit een email conversatie bewijs dat er een mail fallback server bij zat. Nu heb ik het domein extern gehost en bij het opvragen van de servernaam voor de MX20 record, krijg ik het volgende terug:



Oke duidelijk, maar helaas moet ik je teleur stellen dat domeinen die niet gehost worden op onze hosting omgeving niet gebruik kunnen maken van de mail fallback.


Naar mijn mening wordt er een onvolledige dienst geleverd, want uit email conversatie stond erbij dat dit wel geleverd werd:


Daarnaast hebben wij een server in het datacenter “Concepts-ICT” te Breda voor secondary DNS en mail fallback server, dat wil zeggen dat mocht er ooit in Amsterdam een storing zijn dan wordt alle mail opgevangen door onze server te Breda en zodra de mailserver in Amsterdam weer operationeel is wordt deze als nog gestuurd naar de geadresseerde dus geen verlies van emailberichten.


Mag ik mij nu berusten op wat hier staat? http://www.consumentenbond.nl/voorennadekoop/vragenklagen/233269/?ticket=nietlid&view=overzicht_items
Of kan ik andere acties ondernemen?

Na wat onderzoek van wat websites die op webhosters.nl staan, heeft geen van alle een MX20 of hogere record. Dit betekend dat deze dienst niet geleved wordt (naar mijn mening, ik heb voor de rest nog geen contact opgenomen hierover). Het lijkt mij echt dat dit het lokken is met een dienst niet niet geleverd kan worden.

Ik heb nog geen contact opgenomen met de hoster, omdat ik eerst wil weten wat mijn rechten zijn.

Paulewk
19/07/06, 23:57
jouw rechten staan in je contract en av, lees die dus maar na dan weet je waar je aan toe bent

Mastje
20/07/06, 00:11
Het staat niet duidelijk in de algemene voorwaarden over een dienst die niet geleverd kan worden. Punten die ik ben tegengekomen.



1.6. *** is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade, derving of soortgelijke welke cliënt ondervindt door het niet naar wens functioneren van de faciliteiten of diensten van ***.

2.3. *** behoudt zich het recht voor om een aanvraag of dienst te
weigeren, zonder reden van opgaaf.


Uit 2.3 kan ik begrijpen dat indien de dienst niet geleverd kan worden, dat Dit bedrijf deze mag weigeren. Maar uit emailconversatie werd gezegd dat deze geleverd werd. Maar er werd niet medegedeeld dat deze dienst niet actief zou zijn indien het domein extern werd onder gebracht. Ook werd dit alleen verteld per email, bij de pakket specificaties op de website staat dit echter niet.

lifeforms
20/07/06, 01:32
Het lijkt mij een misverstand. Jij dacht dat je onbeperkt gratis fallback MX erbij kreeg, maar volgens de hoster alleen voor domeinen die je bij hun host. Het lijkt mij vrij gebruikelijk dat je alleen fallback MX krijgt voor de domeinen die je bij hun ondergebracht hebt. Uit het bovenstaande haal ik niet dat je onbeperkt fallback MX zou krijgen dus ik denk dat je het gewoon verkeerd hebt gelezen. Maar alleen jij kent het pakket dat je gekocht hebt en de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan, dus verder kunnen we er weinig over zeggen.

Mastje
20/07/06, 01:36
Maar waar lees jij dat ik niet onbeperkt gebruik mag maken van de gratis Fallback MX ? Dat heb ik vooraf nergens gehoord?

Mijn vraag is welke actie ik kan ondernemen hiertegen? Kan ik mijn geld terugvragen of kan ik andere eisen stellen?

//edit: uit onderzoek is gebleken dat bij domeinen die ik weet die bij dit bedrijf gehost is, dat er geen mx fallback server is.

En als je een domeinnaam aanschaft hier, dan krijgt je toch ook geen emailservices erbij? dit zit in het hostingpakket inbegrepen.

lifeforms
20/07/06, 01:39
Nou ja, onbeperkt is nogal wat, ik heb NIET gehoord dat je dat niet hebt, ik heb ook NIET gehoord dat je er geen auto bij krijgt, etc. :) De vraag is wat gebruikelijk is, en dan denk ik dat de meeste providers niet onbeperkt fallback MX erbij geven want dat zou dermate aantrekkelijk zijn dat ze het echt wel zouden vermelden.

Ik denk dat je het beste in samenwerking met de hoster eruit kunt komen, gewoon vriendelijk vermelden dat het een misverstand is en of ze je kunnen helpen. Als ze al kosten hebben gemaakt dan is het natuurlijk fair dat ze niet alles teruggeven.

Kom je er samen niet uit dan zou het een rechtzaak verhaal moeten worden, op basis van wat je hier hebt verteld denk ik niet dat dat heel veel kans maakt. Dus ik denk dat je het best ff je beste smile opzet en probeert ze met je charmes te overtuigen om geld terug te storten.

londoneye
20/07/06, 01:47
Fallback-MX lijkt me onderdeel van de webhostingdienst.

Dus is juist alleen het domein of alleen de hosting bij hun geregeld?

En gaat het om meerdere domeinen dan? Dat je bij andere domeinen ook van zijn fallback-MX service gebruik wilt maken?

Volgens mij is dit het geval... jij registreerde een domein bij iemand, de hosting heb je ergens anders, de hoster die het domein levert, levert zelf ook fallbackmx voor zijn hosting, en nu wil jij ook graag van zijn fallbackmx gebruik maken op je domein die je bij hem geregistreerd hebt, maar ergens anders gehost. Klopt dit? (Sorry voor alle komma's)

Mastje
20/07/06, 01:54
Dit is incorrect.

Ik heb het domein bij een externe domeinaanbieder. Bij de host waar ik het nu over hebt, heb ik een pakket voor 1 domeinnaam. Het domein bij de externe domeinaanbieder dus.

Uit emailconversaties van de host waar ik het nu over hebt, kan ik geen gebruik maken van de MX20, maar uit onderzoek van domeinen die bij deze host werkend zijn en die ook bij dit bedrijf hosting hebben, staat geen MX20 record. Dus vraag ik mij af of er wel een mail fallback service is. (Indien ik mijn domein verhuis, krijg ik het dan wel of niet?!?)

En inderdaad: als je een domeinnaam aanschaft bij dit bedrijf, dan krijgt je toch ook geen emailservices erbij? dit zit in het hostingpakket inbegrepen.

crazycoder
20/07/06, 08:19
Na wat onderzoek van wat websites die op webhosters.nl staan, heeft geen van alle een MX20 of hogere record. Dit betekend dat deze dienst niet geleved wordt (naar mijn mening, ik heb voor de rest nog geen contact opgenomen hierover). Het lijkt mij echt dat dit het lokken is met een dienst niet niet geleverd kan worden.

Ik heb nog geen contact opgenomen met de hoster, omdat ik eerst wil weten wat mijn rechten zijn.
Het is voor jou helemaal niet relevant wat zij aan anderen leveren omdat daar hele andere afspraken kunnen gelden.

Eerst contact opnemen en aan de hand daarvan bepalen wat je verder wil gaan doen. Bedenk ook dat gelijk hebben en gelijk krijgen 2 dingen zijn, soms moet je naar de rechter om dat gelijk te krijgen.. dat kost meer dan een paar jaar hosting..
Kortom, wat al eerder is gezegd, je beste glimlach en vriendelijk vragen........

dimitrivisser
20/07/06, 08:25
Hi,


Dit is incorrect.
Ik heb het domein bij een externe domeinaanbieder. Bij de host waar ik het nu over hebt, heb ik een pakket voor 1 domeinnaam. Het domein bij de externe domeinaanbieder dus.

een ander citaat:
Oke duidelijk, maar helaas moet ik je teleur stellen dat domeinen die niet gehost worden op onze hosting omgeving niet gebruik kunnen maken van de mail fallback.


Is er hier geen sprake van een spraakverwarring tussen jou en de hoster ? Want hij zegt hier zelf dat het wel kan als je je domein bij hun host. Dat is wat jij doet dus dan moet het kunnen.Dat de domeinnaam ergens anders is geregistreerd zou niets uit mogen maken.



host werkend zijn en die ook bij dit bedrijf hosting hebben, staat geen MX20 record. Dus vraag ik mij af of er wel een mail fallback service is. (Indien ik mijn domein verhuis, krijg ik het dan wel of niet?!?)


Daar kan je weinig uit opmaken. Het er wel of niet bijzetten is iets wat je zelf kunt doen (of kunt nalaten). Dat het bij andere domeinen niet staat is dus geen bewijs dat de fallbackserver niet bestaat.

Waarom bel je ze niet even ? Dat is beter dan hier speculeren.

sander
20/07/06, 10:09
wie zegt dat ze op die andere domainnamen het hebben ingesteld als mx20 misschien wel als MX 100

Mastje
20/07/06, 10:36
omdat er alleen een mx10 record staat ?

Na een nachtje over geslapen te hebben, ga ik ze even mailen, met de vraag of ze de opzeggingsbrieven het liefst per post of per fax ontvangen. Ik kijk zelf wel of ik ergens een mail fallback server kan opzetten.

Proxio
20/07/06, 10:41
Is het misschien niet gewoon slimmer om samen naar een oplossing te zoeken? :)

Mastje
20/07/06, 11:03
Waarom? Er zijn duizenden hosts, ze moeten hun zaakjes maar op orde hebben, anders zullen ze klanten verliezen aan de concurrent. Indien een hoster iets niet kan regelen, dan moet je tot het einde van dit contract het toch zelf regelen. De hoster heeft mij gelokt door te schreeuwen, wij hebben een mail fallback server! maar dan moeten ze hem wel gebruiken.

crazycoder
20/07/06, 11:08
Waarom? Er zijn duizenden hosts, ze moeten hun zaakjes maar op orde hebben, anders zullen ze klanten verliezen aan de concurrent. Indien een hoster iets niet kan regelen, dan moet je tot het einde van dit contract het toch zelf regelen. De hoster heeft mij gelokt door te schreeuwen, wij hebben een mail fallback server! maar dan moeten ze hem wel gebruiken.
Bijvoorbeeld omdat jij ze niet in gebreke heb gesteld.

Als jij van mening bent dat het na toezeggingen onderdeel uitmaakt van de dienst dan moet je ze in de gelegenheid stellen om een eventueel gebrek te herstellen.

Proxio
20/07/06, 11:12
Waarom? Er zijn duizenden hosts, ze moeten hun zaakjes maar op orde hebben, anders zullen ze klanten verliezen aan de concurrent. Indien een hoster iets niet kan regelen, dan moet je tot het einde van dit contract het toch zelf regelen. De hoster heeft mij gelokt door te schreeuwen, wij hebben een mail fallback server! maar dan moeten ze hem wel gebruiken.

Tja, zo kan je natuurlijk blijven verhuizen :). Overal kan er wel eens wat fout gaan imo. Maar het is jouw hosting/beslissing uiteraard.

Mastje
20/07/06, 11:35
Bijvoorbeeld omdat jij ze niet in gebreke heb gesteld.

Als jij van mening bent dat het na toezeggingen onderdeel uitmaakt van de dienst dan moet je ze in de gelegenheid stellen om een eventueel gebrek te herstellen.

Ze krijgen 2 weken de tijd om dit te herstellen, zoals in de opzeggingsbrief beschreven staat.

@ Proxio als jij zegt, ik heb een mail fallback server, dan gebruik je die toch ook voor de hostingpakketten? Ik ben van mening dat dit bedrijf er geen heeft en indien een bedrijf loze beloften geeft, ben ik er weg.

tdw
20/07/06, 11:38
Tja, zo kan je natuurlijk blijven verhuizen :). Overal kan er wel eens wat fout gaan imo. Maar het is jouw hosting/beslissing uiteraard.
'Wel is wat fout gaan' is iets anders dan met een dienst schreeuwen die je niet bied.

MathijsH
20/07/06, 11:58
Ze krijgen 2 weken de tijd om dit te herstellen, zoals in de opzeggingsbrief beschreven staat.

@ Proxio als jij zegt, ik heb een mail fallback server, dan gebruik je die toch ook voor de hostingpakketten? Ik ben van mening dat dit bedrijf er geen heeft en indien een bedrijf loze beloften geeft, ben ik er weg.

Ja, maar staat er ook ergens aangegeven dat jij er gebruik van MAG maken?
Dat is nog weer heel wat anders..

rjonker
20/07/06, 18:32
Ik vind het een beetje onzin allemaal. Als je die hoster nou eerst eens belt en hem jouw probleem uitlegt. Het zou mij zeer verbazen als jullie er dan niet samen uitkomen.

londoneye
20/07/06, 19:07
Oke duidelijk, maar helaas moet ik je teleur stellen dat domeinen die niet gehost worden op onze hosting omgeving niet gebruik kunnen maken van de mail fallback.Vroeg je dit aan je domain-provider of je hosting-provider dan? Dit is enigzins verwarrend. Is dit het excuus van je hostingprovider? Dat ze geen fallbackmx leveren? Is er geen sprake van miscommunicatie in dat geval?

Str@nger
20/07/06, 20:14
Ik denk idd dat dit een klassiek geval is van miscommunicatie...

Leg nog eens duidelijk uit aan je hoster wat jij hebt en wat jij graag wilt hebben...
Ga niet meteen dreigen en opzeggen...

Mastje
20/07/06, 23:07
Als jullie het topic nou eens doorlezen, dan staat er al de informatie die jullie nodig hebben. Voor de rest dreig ik niet, ik heb zo snel mogelijk actie ondernomen.

Ik heb gezorgd dat de contractverlenging niet doorgaat, indien ze binnen 2 weken geen mail fallback leveren en heb een tijdelijk mail fallback server geregeld hier thuis en binnen 3 weken heb ik een mail fallback server in een ander land.

Zoals ik alles heb begrepen, heeft de hoster een mail fallback server maar wordt deze niet gebruikt en gebruikt als excuus dat ik het domein bij hem moet onderbrengen, maar indien ik dit doe, weet ik niet zeker of ik wel deze dienst krijgt. (en het kost me 5 euro meer voor minder dnsservers)

crazycoder
20/07/06, 23:28
Het spijt mij zeer maar ik vind het verhaal van ts verre van helder uitgelegd.

Als een provider de hosting voor een domein doet, zal deze vaak ook fallback mx meeleveren. Bij alleen een domeinnaam is dat vast wel mogelijk, maar zeker niet gangbaar.



Zoals ik alles heb begrepen, heeft de hoster een mail fallback server maar wordt deze niet gebruikt en gebruikt als excuus dat ik het domein bij hem moet onderbrengen, maar indien ik dit doe, weet ik niet zeker of ik wel deze dienst krijgt. (en het kost me 5 euro meer voor minder dnsservers)
eur 5 meer voor minder dnsservers.. ik wist niet dat de waarde van hosting uit werd gedrukt in het aantal nameservers.

Mastje
21/07/06, 00:31
Ik wist niet dat DNS servers voor hosting bedoeld waren? ik dacht toch echt dat het was om domeinnamen door te sturen naar een ipadres, waarnaar de virtual host (indien ingesteld) weet welke mappen/bestanden er benodigd zijn om de website te laden.. Ik kies liever voor veiligheid, dus prefereer ik 3 DNS servers in plaats van 2

------------------------------------------

provider 1 is domeinaanbieder
provider 2 is hostingaanbieder

provider 1 heb ik geen problemen mee.. en hier is het domein gehost

provider 2 zegt een mail fallback server te leveren bij het pakket, maar doet dit niet. En gebruikt als excuus dat ik het domein bij hem moet onderbrengen, terwijl ik naar onderzoek heb begrepen dat er geen mail fallback is.

Wat kan ik hier tegen doen? Voor de rest zit er een extra uitleg bij van wat er allemaal is gebeurd.

------------------------------

Dit is het gehele topic samengevat. Nu kan je toch wel antwoorden geven, maar dat is onnodig, omdat er al actie ondernomen is -> contract verlenging afgezegd, eigen mail fallback server. Van mijn part hangslot erop.

Str@nger
21/07/06, 00:36
Kort wat ik ervan begrijp:

TS heeft een domeinnaam bij een externe Registrar.
Hij heeft hosting bij Hoster Y; Y zegt dat hij ook een MX fallback server heeft. TS wil daar graag gebruik van maken. Y reageert: dit kan alleen bij een hostingpakket van ons. --> zo staat het in zijn antwoord!
Ik zie nergens in correspondentie van de HOSTER staan dat het domein bij hem geregistreerd moet zijn...

En dat onderzoek is niet echt kwalitatief...niet iedereen hoeft/wil een fallback, en dus niet bij iedereen wordt dit aangezet/aangeboden...?
Dus je weet alsnog niks...

Maar blijkbaar denkt Y dat de domeinnaam bij Y is geregistreerd en niet de hosting...dus is er sprake van miscommunicatie...even aangeven dat jij weldegelijk hosting hebt maar het domein ergens anders hebt lopen, zou het probleem moeten oplossen...

En 'binnen 2 wkn is het geregeld anders verbreek ik het contract op basis van in gebreken blijven mbt de aangeboden fallback mailserver' is wel degelijk dreigen! Je dreigt op te stappen...

Mastje
21/07/06, 01:28
En dat onderzoek is niet echt kwalitatief...niet iedereen hoeft/wil een fallback, en dus niet bij iedereen wordt dit aangezet/aangeboden...?
Dus je weet alsnog niks...


owja?



Mijn vraag is allereerst waarvoor je die zou willen gebruiken, het is niet zomaar mogelijk om gebruik te maken hiervan en alle shared hosting accounts maken hier automatisch gebruik van.


Ik heb maar een powerpoint presentatie gemaakt voor de mensen die het niet snappen. Laatste poging om het te snappen voor jullie. Na 3 keer hetzelfde uitleggen met andere woorden weet ik het niet meer.

londoneye
21/07/06, 01:45
Biedt DOMEINPROVIDER op al zijn domeinen fallbackMX?
Of biedt HOSTINGPROVIDER op al zijn domeinen fallbackMX?

"Daarnaast hebben wij een server in het datacenter “Concepts-ICT” te Breda voor secondary DNS en mail fallback server"
Komt dit van de DOMEINPROVIDER of HOSTINGPROVIDER?

crazycoder
21/07/06, 06:13
Ik wist niet dat DNS servers voor hosting bedoeld waren? ik dacht toch echt dat het was om domeinnamen door te sturen naar een ipadres, waarnaar de virtual host (indien ingesteld) weet welke mappen/bestanden er benodigd zijn om de website te laden.. Ik kies liever voor veiligheid, dus prefereer ik 3 DNS servers in plaats van 2

Zonder nameservers heb je geen hosting.. de door jou omschreven werking komt in de richting.

3 nameservers hoeft niet per definitie te betekenen dat ze op 3 geografisch gescheiden locaties en netwerken staan. Daarom kunnen 2 nameservers evenveel zekerheid bieden..

Str@nger
21/07/06, 09:27
Mastje, je maakt zelf de fout waardoor de hoster reageert 'je krijgt het niet':

"Hierna heb ik de reden opgegeven dat ik het domein extern heb gehost" -- JE HEBT HET DOMEIN NIET EXTERN GEHOST MAAR JUIST EXTERN GEREGISTREERD EN GEHOST BIJ DE HOSTINGPROVIDER!

Als jij zegt dat je het extern hebt gehost, dan maak je dus zelf een enorme fout...HOSTEN != REGISTREREN!

Als je dit duidelijk maakt tegenover je HOSTINGPROVIDER, dan komt alles goed...

Mastje
21/07/06, 11:00
Doe maar slotje, regel het zelf wel

Str@nger
21/07/06, 11:13
Als je hier om advies vraagt, moet je -vind ik- niet klagen als het ander advies is, dan je wilt...
En als het onduidelijk verwoord wordt, richting de gebruikers van dit forum én je hoster...dan zul je sowieso ander advies krijgen dan je wenst...