PDA

Bekijk Volledige Versie : virusscanning op Windows servers



IN 4 business?
19/07/06, 11:00
Hallo,

Heeft er iemand ervaringen met het beheer van virrusscanning op meerdere Windows servers?

We hebben een 20tal eigen Windows servers draaien en wensen de virusscanning gecentraliseerd te gaan beheren.

Voorbeeld Symantec :
http://www.symantec.com/small_business/products/features.jsp?pcid=vp&pvid=sav101gw

Alvast bedankt voor jullie input...

Friso Haringsma

WilloW
19/07/06, 11:11
ik heb wel ervaring daarmee. Opzich niet zo spannend je wilt alleen file scanning gaan doen of ook op al die server email etc etc?

GlobalServe
19/07/06, 11:36
Wij gebruiken Symantec Multi Trier Protection.
Die is makkelijk te beheren met de management console.

Zelf ben ik aan het overwegen voor eens te kijken naar Trend Micro produkten.

IN 4 business?
19/07/06, 11:54
Als we ineens de mailscanning kunnen laten uitvoeren op de Windows servers is dat mooi meegenomen maar dat is geen echte vereiste. Als dat voor een zacht prijsje als extra feature erbij is is dat natuurlijk super...

Standaard setup Windows servers draaien met :
Mailprogramma = MailEnable Professional
Control Panel = Ensim

-----------------------------------
GlobalServe,

Vanwaar het kijken naar de Trend Micro produkten? Schort er iets aan de prijs/kwaliteit van de Symantec range of zijn er andere oorzaken?

Een positief element is op het eerste zicht de management console. Over prijs en functionaliteit van dit type kan ik nog niet oordelen, ben je daar eigenlijk tevreden over?

GlobalServe
19/07/06, 12:03
Ben er tevreden over.
Maar bij Trend Micro hebben zo toch nog een hele hoop meer features die je niet allemaal nodig hebt, maar sommige wel.

Alsook de prijs.

Symantect doet zen werk overigens wel goed, nooit geen problemen mee gehad. Voor zowel EmailScanning / Anti-Spam / FileScanning.

Jij gebruikt wel MailEnable, ik gebruik Exchange. Dit is wel een groot verschil.

IN 4 business?
19/07/06, 12:07
Okee, ik zal ze beide eens naast elkaar op de rooster leggen.

Op zich zijn features wel leuk en aardig maar het moet natuurlijk geen afbreuk doen aan de "core" van het product.

Thx voor de feedback!