PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik heb een vraag.



Case
16/07/06, 22:58
Ik heb een vraag en die luid als volgt:

Hoe kan ik een hosting bedrijf starten.
Hierbij wil ik weten wat ik kwijt ben aan servers en software.
Met kvk enzovoorts.
Ik heb het geld ervoor om te starten.
(Zo ongeveer 7500 euro)
En kom niet met een antwoord aan van:
Er valt hier niets meer te verdienen :mad: .

M.v.g. Case :cool:

martysmarty
16/07/06, 23:13
Zoek even rond op het forum, er zijn hier honderder topics over.

BsHosting
16/07/06, 23:15
kvk ongeveer 76 euro hangt af van woonplaats

servers hangt compleet van je eisen af je kunt een buget server pakken of bv een dell van 2500 euro

vergeet ook niet je verzekeringen, administratiesoftware, briefpapier etc etc.
boekhouder en ga zo maar door.

en zo zijn er nog veel meer dingen waar je rekening mee moet houden maar we kunnen dat allemaal gaan typen hier maar als je hier zoekt op dit forum kom je heel erg veel informatie tegen.

Luuc
16/07/06, 23:17
Begrijp me niet verkeerd hoor maar waarom wil je een hostingbedrijf starten terwijl je dit niet eens weet? De kosten zijn afhankelijk van zoveel factoren, o.a. afhankelijk van je kennis van servers, boekhouding, etcetera..

Ondernemen is uitvinden ;)

Case
16/07/06, 23:18
Waar zijn die topics???
Heb er geeneen kunnen vinden.

M.v.g. Case :cool:

TiMMiEJ
16/07/06, 23:29
Waar zijn die topics???
Heb er geeneen kunnen vinden.

M.v.g. Case :cool:

Stap eens binnen bij de KVK, die kunnen je wel het eea uitleggen.

ensermo
17/07/06, 00:26
Hoi Case,

Ik kan je niet een kant en klare antwoord geven en ik denk dat niemand dit kan doen. Waarom?

Omdat alles afhankelijk is van wat je zelf wilt.
Als je een bedrijf gaat starten moet je zelf bepalen wat je wilt mbt. doelgroep, kwaliteit, etc.

Wil je bijvoorbeeld budgethosting aanbieden, zakelijke hosting, gameservers?
Afhankelijk van je keuze kan je zeggen wat voor server je moet aanschaffen.
Wil je telefoon support of mail support of allebei?
Ga je alleen werken of met nog iemand?
Hoe wil je reclame maken? Begin je met vrienden en kenissen of ga je voor onbekende klanten?
Wil je eigen servers beheren? Wil je server kopen of leasen? Wil je eigen server in elkaar stellen of liever een merkserver die 4 hour hardware garantie geeft?

Er zijn zoveel vragen dat het moeilijk is om 123 een antwoord te geven. Brainstormen. Veel schrijven en zelf eerlijk op papier zetten van wat je wilt bereiken, in welke termijn, hoe je dit wilt doen etc.

In ieder geval welkom alvast in de ondernemers wereld. Je zult zien dat het geen exacte wetenschap is. Je moet veel gevoel hebben. Trouwens met 7500 kan je wel wat opzetten ongeacht wat anderen je hier vertellen. (ben zelf met 0 begonnen ;) ) MAAAAAAAAR je moet wel PLANNEN en ALLES in het begin goed overnemen voordat je zomaar beslissingen neemt (bijvoorbeeld reclame maken... hoe , waar, hoeveel etc).

Ik zal hier wat prijzen plaatsen om je alvast een idee te geven.
- Server (HP, Dell) 2000-2500 Euro (Eigen Server Bouwen 1500-2000)
- Linux Software Gratis
- Beheerpaneel (CPanel 450 per jaar, DA 225 PJ, Plesk 250 PJ)
- Licentie Linux.. Gratis, Windows SPLA 20-30 P/M
- KVK inschijving 80 PJ
- Adverteren Afhankelijk van wat je wilt
- Colocatie - 20-50Euro p/m
- Serverbeheer 50-100 Euro p/m
- Telefoonabbo -50-100 Euro p/m
- Werkplek Computer/Laptop 1000-2000 Euro
- Backup Server (1000-1500 Euro)
- Backup Extern (20-50 Euro p/m)
- Administratiekantoor (79 - 300 Euro p/m)
- Bankrekening/Paypal Etc (+/- 3-5% per transactie)

Nou de prijzen zullen niet precies zijn maar dit geeft je een idee van waar je op moet gaan letten, wat allemaal bijkomt etc.

Alvast success en vergeet niet dat ondernemen niet 123 uitkomt tenzij je echt energie, tijd en geld erin steekt!

Deimos
17/07/06, 00:32
En dicht, hier zijn genoeg topics over geweest. Verder lijkt je post er niet echt op alsof je zelf moeite hebt gedaan om achter een aantal zaken te komen. Kosten van KvK e.d. staan toch echt op de website vermeld.