PDA

Bekijk Volledige Versie : Interesse in 'basic' controlepanel..?



TiMMiEJ
15/07/06, 19:44
Wij hebben onlangs voor onze nieuwe site een zeer compleet gameserver panel ontwikkeld.

Omdat ik in een aantal andere topics best vaak de vraag "Kan ik ook alleen de restart functie kopen?" voorbij zag komen. Wil ik er een bouwen! Dus dan krijg je zoiets:

- Klanten beheren
- Volledig geautomatiseerd administratie systeem (het stuurt automatisch facturen en herinneringen)
- Restart functie voor alle games (behalve bf), deze functie kan meerdere machines beheren.

Panel zal gemaakt worden in PHP en een beetje C. Het bouwen zal niet beel tijd in beslag nemen omdat ik al alle code heb.

Prijs? Ligt een beetje aan de interesse.

WilloW
15/07/06, 21:10
Je zegt zelf Basis control panel..

Ik zou het facturatie gedeelte eruit halen want wat moet ik nou met nog een facturatie pakket :) 1 pakket is al voldoende

Kenneth
15/07/06, 21:32
Wat is er in C gemaakt als ik vragen mag?

Bento
15/07/06, 22:17
Hoe werkt het, werkt het ook op windows? IIS, Apache, Ingebouwde webserver?

TiMMiEJ
15/07/06, 23:34
Werkt niet op Windows...werkt op iedere webserver waar PHP op geinstalleerd kan worden. Script logt in op een machine dmv sshkeys. Administratie systeem als losse module bijleveren is misschien een goed idee.

B3rt
16/07/06, 00:30
En hoe start je dan games die op een windows machine draaien als je met sshkeys werkt? Een commercieel panel (vind ik) moet zowel met windows als linux servers kunnen werken.

Wat betreft de webserver, je kan op een Windows machine toch ook PHP icm IIS installeren, waarom zou het dan niet werken?

Wat volgens mij een basis panel minstens moet kunnen:
- start/stop gameserver
- user logins met subusers
- controle systeem of server regels overtreed (controleren op max spelers, public/private mode en name branding)
- heel eenvoudig te intigreren in je eigen website

Dat zouden voor mij minimale eisen moeten zijn voor een commercieel panel.

DruM
16/07/06, 04:48
Hier alleen zelf geintreseerd in een Start/Stop/Restart functie voor een leuk particulier prijsje.

Voor gameservers en misschien VoiP servers?

TiMMiEJ
16/07/06, 14:08
Wat volgens mij een basis panel minstens moet kunnen:

- controle systeem of server regels overtreed (controleren op max spelers, public/private mode en name branding)


Dan wijk je erg af van het basic gedeelte, omdat het dan zeker niet meer werkt bij vrijwel alle games. Omdat iedere game zijn eigen netcode heeft, moet je voor iedere game een ander script schrijven om de status op te halen. Zoals hostname, max spelers enz.

JayvD
16/07/06, 16:20
Als je bezig gaat en je gaat ook voor windows maken raad ik je aan om eventueel gebruik te maken van ASP. De meeste mensen hebben problemen met IIS icm PHP.

Sander-
16/07/06, 18:07
Hier alleen zelf geintreseerd in een Start/Stop/Restart functie voor een leuk particulier prijsje.

Voor gameservers en misschien VoiP servers?

Webmin installeren en dan het scriptje eronder hangen ;)

Apoc
16/07/06, 18:25
Werkt niet op Windows...werkt op iedere webserver waar PHP op geinstalleerd kan worden.

Dat is nogal tegenstrijdig :)

B3rt
16/07/06, 21:13
Dan wijk je erg af van het basic gedeelte, omdat het dan zeker niet meer werkt bij vrijwel alle games. Omdat iedere game zijn eigen netcode heeft, moet je voor iedere game een ander script schrijven om de status op te halen. Zoals hostname, max spelers enz.

Voor mij hoef je het ook niet te maken, wij hebben zelf al een eigen panel wat dit doet :)

Stewie
16/07/06, 21:15
De meeste mensen hebben problemen met IIS icm PHP.
Is dat zo? :huh:
Zijn dat de mensen die het moeilijk vinden om 4x 'next' en 1x 'finish' te klikken in de installer? :rolleyes:

TiMMiEJ
16/07/06, 23:27
Is dat zo? :huh:
Zijn dat de mensen die het moeilijk vinden om 4x 'next' en 1x 'finish' te klikken in de installer? :rolleyes:

Beetje een onnozele reactie, het is inderdaad een eitje om PHP op ISS werkend te krijgen. Maar het werkt niet soepel ivm rechten.

Sphere
16/07/06, 23:47
Zou je een antwoord kunnen geven op Kenneth's vraag?
Ben er zelf ook benieuwd naar :)

Stewie
16/07/06, 23:54
Beetje een onnozele reactie, het is inderdaad een eitje om PHP op ISS werkend te krijgen. Maar het werkt niet soepel ivm rechten.
Dat heeft uiteraard niets met PHP of IIS te maken, dat zijn gewoon de standaard rechten die Windows hanteert op de diverse executables waarvan je nogal eens gebruikt wilt maken als je een controlpanel voor windows installeert. :)

WF WebHosting
17/07/06, 00:57
Voor mij zou een basic panel de volgende functies moeten hebben:

User login
Start/stop/restart

Maar dit is ook gemakkelijk te integreren in webmin.

En heren graag ontopic, de vraag is wat jullie vinden dat er in een basic panel moet.

Danger
18/07/06, 01:19
de vraag is wat jullie vinden dat er in een basic panel moet.

* Start/stop/restart.
* Server configuratie aanpassen.
* FTP password aan kunnen passen.
* evt, via de website maps uploaden [Bladeren] -> map_file selecteren -> uploaden.


Dit zijn de basic opties die je minimaal zult moeten kunnen uitvoeren als klant zijnde. Zo heb je al gamehoster ook minder werk aan je klanten. Dit zijn de meest voorkomende dingen waar een klant hulp bij nodig hebben.

Bento
18/07/06, 16:15
Start
Stop
Restart

Meganic
14/08/06, 18:52
Dus,
als ik het goed begrijp is het gewoon een site waarmee je allerlij games kunt activeren (ook players/public/private) en alles kunt instellen zonder commands te gebruiken.

Danger
16/08/06, 17:57
die commands zijn verwerkt in een script dat aan de knop op die website is verwerkt.

EHS-Jerre
16/12/06, 15:46
is dit script nu te koop of is het gratis? en is het voor windows?

BM-Solutions
19/12/06, 11:13
Wij hebben onlangs voor onze nieuwe site een zeer compleet gameserver panel ontwikkeld.

Welke functies zitten er in het zeer complete panel ? Behalve dan start/stop/restart ?

Op wat voor termijn is dit script af ? Ik heb nl. al veel van dit soort topics gezien maar niet echt een die ook daadwerkelijk afgemaakt is.

Persoonlijk zou ik wel graag een administratiesysteem willen, maar als extra module is dit ook prima. Heb je een demo account of wat screenshots hiervan ?

TiMMiEJ
19/12/06, 16:52
Ik zie toevallig dat dit topic omhoog is gehaald. Ik kwam hier met de vraag of er interesse in is. Maar naar mijn idee werd het me uit mijn hoofd gepraat. Omdat het geen Windows zou ondersteunen. De meerderheid host op Linux en die paar games die persé Windows nodig hebben ondersteun ik niet. Ik ben alsnog bereid om mijn pakket gebruiksklaar te maken. Je hebt dan het volgende:

- Start/stop/restart (dit werkt op alle games die op linux draaien, en is verkrijgbaar als aparte module);
- Server automatisch laten installeren;
- Automatisch ftp gebruikers aanmaken;
- Gebruikers kunnen de game opnieuw installeren (je kunt ook instellen dat dat maar een x aantal keer per maand mag);
- Wachtwoord wijzigen ftp;
- Server config kan gewijzigd worden;
- RCON commands uitvoeren vanaf het panel;
- Gebruikers kunnen maps uploaden naar de server;
- Gebruikers kunnen 'upgraden' naar een andere game;
- MODS installeren via het panel (denk aan: amxmod, manimod enz);
- Bestelmodule;
- Je kunt games toevoegen (en een aparte prijs eraan plakken of kortingen geven);
- Facturen worden automatisch aangemaakt en verstuurd via e-mail (deze kunnen ze terugvinden in het controlpanel;
- Herinneringen worden automatisch verstuurd.

Als er interesse zit het pakket binnen een maand in elkaar, omdat alle scripts al zijn geschreven.

EHS-Jerre
19/12/06, 17:21
wat me niet helemaal duidelijk is: is dit nu ook voor windows? want is beetje verwarrend

BM-Solutions
19/12/06, 17:49
Ik heb zeker interesse. Weet je wat ongeveer de prijs gaat worden ?

Serve-xs
19/12/06, 20:16
wat me niet helemaal duidelijk is: is dit nu ook voor windows? want is beetje verwarrend

Linux


Ik heb zeker interesse. Weet je wat ongeveer de prijs gaat worden ?

U heeft een PM ontvangen met de nodige contact gegevens.

ErikKosters
19/12/06, 21:01
Als het klaar is, post maar een test link. Wil het graag even bekijken :).

TiMMiEJ
19/12/06, 21:18
En deze reacties heb ik (en mijn collega) al een heel stuk meer. Nu ik weet dat er interesse is ga ik het pakket compleet maken en vervolgens uitgebreid testen.

Glenn
19/12/06, 23:59
Als je bezig gaat en je gaat ook voor windows maken raad ik je aan om eventueel gebruik te maken van ASP. De meeste mensen hebben problemen met IIS icm PHP.

Ga jij even ergens anders anti-MS propaganda verkondigen. PHP werkt prima op IIS!

JayvD
20/12/06, 06:41
Ga jij even ergens anders anti-MS propaganda verkondigen. PHP werkt prima op IIS!

Waar the fuck heb jij het over? Overigens wel heel erg koeien uit de sloot halen.

PHP versie 5.1.x draait gigantisch kut, de ATAPI module crasht continue. En nee dit heb ik niet met 1 systeem maar met meerdere. Hoe het met 5.2.x is geen idee.

"anti-MS propaganda" lees mijn andere topics eens door en oordeel again.

B3rt
20/12/06, 14:41
on topic houden svp!

Stewie
20/12/06, 16:08
Ga jij even ergens anders anti-MS propaganda verkondigen. PHP werkt prima op IIS!
Geheel mee eens :) :lovewht:

dark1990
02/01/07, 13:30
En deze reacties heb ik (en mijn collega) al een heel stuk meer. Nu ik weet dat er interesse is ga ik het pakket compleet maken en vervolgens uitgebreid testen.

Hey timmiej ik heb ook zeker intresse zou je eens wat info kunnen sturen naar : robert@xtreemservers.com

ValuePing
08/01/07, 21:54
Mijn team is al reeds maanden bezig met de ontwikkeling van een buitengewoon controle paneel voor gamehosters. Het resultaat is redelijk indrukwekkend als ik eerlijk mag zijn. Het controle paneel heet "OperationsBase" en is momenteel nog gratis. Het is een PHP script geëncrypteert met Ioncube met een Mysql Backend. Voor meer informatie kan u Operationsbase.net bezoeken.

Met hoogachting,
Jelle Van den Broeck
OperationsBase Management

jelle@operationsbase.net

TiMMiEJ
26/01/07, 19:26
Kleine update vanaf mijn kant. Ik hoop mijn panel binnen 1 maand volledig operationeel te hebben.

Ik zal het pakket in het begin gratis gaan aanbieden. Als er teveel tijd gaat zitten in support ed. Dan ben ik genoodzaakt om een prijskaartje aan het paneel te hangen.

Wat kan het pakket allemaal:

- Automatische installatie
* Serverfiles worden automatisch gedownload.
* Config wordt automatisch geladen
* Directory's worden automatisch aangemaakt
* FTP login wordt automatisch aangemaakt
* Automatisch MODs installeren

- Gameserver beheer
* Gameerver configs kunnen gewijzigd worden
* start/stop/restart
* CPU Load en Memory usage per gameserver (realtime)
* WebFTP
* RCON command invoeren vanaf web-panel
* Status overview van de gameserver, denk aan:
o Geconnecte spelers
o Aantal frags
o Hostname, versie, password ja/nee
* Spelers kicken vanaf web-panel
* Gebruikers kunnen hun gameserver automatisch opnieuw installeren.
* Gebruikers kunnen switchen naar een andere game (wat binnen hun prijsklasse valt)
* FTP password kan gewijzigd worden

- Administratie
* Facturen worden automatisch aangemaakt en verzonden via E-mail (ook op te vragen via web-panel.
* Herinneringen worden automatisch verstuurd
* Gameserver wordt automatisch afgesloten bij te late betalingen en een groot deel van het CP wordt dan geblokkeerd voor de gebruiker.

- Klantenbeheer
* Duidelijk klantenoverzicht
* Mailings
* Makkelijk bestaande klanten importeren in nieuwe systeem

- Extra's
* Server status wordt iedere 5 minuten nagekeken.

Dit panel zal enkel Linux gaan ondersteunen.

Volgende dingen heb je nodig om het panel te kunnen gebruiken:
- Linux machine
- SSH2 Extentie (php)
- SCREEN
- FTP server
- MySQL server

acrosoft
26/01/07, 19:44
Is het geen idee om gewoon een module te schrijven welke de webhosters hier standaard kunnen inbouwen in hun controle paneel zodat hier een kleine moeite voor nodig is. Het was ons idee om voor onze diensten: game, web, dds, streaming, vps te intergreren in 1 controle paneel doormiddel van modules.

Het vergt natuurlijk veel werk. Maar denk dat een vergelijkbaar controle paneel in een module vorm handiger zou zijn dan als een compleet pakket, want die zijn er al zoveel.

IT-worX
27/01/07, 12:09
Ben hier ook wel geïnteresseerd in!!!

Kahil
27/01/07, 14:48
Is er al een richtprijs?

TiMMiEJ
27/01/07, 18:51
Is er al een richtprijs?

Zie mijn post ;)

Ik zal het pakket in het begin gratis gaan aanbieden. Als er teveel tijd gaat zitten in support ed. Dan ben ik genoodzaakt om een prijskaartje aan het paneel te hangen.



Is het geen idee om gewoon een module te schrijven welke de webhosters hier standaard kunnen inbouwen in hun controle paneel zodat hier een kleine moeite voor nodig is. Het was ons idee om voor onze diensten: game, web, dds, streaming, vps te intergreren in 1 controle paneel doormiddel van modules.

Het vergt natuurlijk veel werk. Maar denk dat een vergelijkbaar controle paneel in een module vorm handiger zou zijn dan als een compleet pakket, want die zijn er al zoveel.

Is voor mij niet haalbaar. Ten eerste heb ik er geen tijd voor en ik heb niet genoeg kennis van VPS, Streaming om daar een goed controle-panel voor te schrijven!

WF WebHosting
28/01/07, 11:51
Ook wij zijn zeer geintresseerd, erg benieuwd wanneer ie af is.

Gj

Blade

dennis0162
28/01/07, 13:30
Wij zijn ook geintresseerd hier in.

Serve-xs
28/01/07, 17:40
Basic controlepanel? :D

thunder
19/02/07, 04:23
ik ben wel geintereseerd als ik het kan integreren in een facturatiesyteem dat we zelf aan het ontwikkelen zijn. ik heb ook enkel de Automatische installatie en het gameserverbeheer module nodig.

scenestar
19/02/07, 09:43
Zie mijn post ;)

Ik zal het pakket in het begin gratis gaan aanbieden. Als er teveel tijd gaat zitten in support ed. Dan ben ik genoodzaakt om een prijskaartje aan het paneel te hangen.


Onder welke licentie ga je het paneel uitbrengen?

xYnta
19/02/07, 13:23
Is er al een demo beschikbaar?

nzyme
07/03/07, 23:51
hier hier ook interese in screens of een demo :)

Serve-xs
08/03/07, 12:19
Er is nog geen demo beschikbaar. Sceens zal ik zo snel mogelijk even online plaatsen.

thunder
11/03/07, 02:20
en wat word de licentie?

Lo-nrd
12/03/07, 20:54
Ik was ook wel benieuwd naar de licentie.

En misschien een screenshot.

Serveo
13/03/07, 01:34
Ik was ook wel benieuwd naar de licentie.

En misschien een screenshot.

ditto

ik wacht :X

thunderbird
15/03/07, 19:30
Ik ben ook wel benieuwd :O

Beestje
17/03/07, 16:19
Ook ik ben nieuwsgierig geworden :P

BM-Solutions
17/03/07, 18:11
Ik denk niet dat dit panel van de grond gaat komen, ik heb Tim al tig keer op msn gevraagd maar meestal geen reactie zelfs of een antwoord als in nog twee weken, maar die heb ik al zo vaak gehoord en de genoemde screenshots van 8 maart zie hierboven komen er ook maar niet.

vagekennis
24/03/07, 10:23
Te druk met z'n huiswerk denk ik

daanl
25/03/07, 14:51
beter zelf maken neemt wat tijd in maar dan heb je wat je wilt

digitalservers
27/03/07, 11:55
ik zoek ook nog een start/stop/restart panel voor mijn windows servers
het liefst op php
graag reacties:)

B3rt
27/03/07, 12:54
tcadmin, echter dit is niet in php

digitalservers
27/03/07, 13:34
ik heb alleen een web based paneeltje nodig waarmee mijn klanten hun server kunnen restarten na het instaleren van een mod etc
het gaat hierbij om call of duty 2

Serve-xs
16/04/07, 13:43
Ik denk niet dat dit panel van de grond gaat komen, ik heb Tim al tig keer op msn gevraagd maar meestal geen reactie zelfs of een antwoord als in nog twee weken, maar die heb ik al zo vaak gehoord en de genoemde screenshots van 8 maart zie hierboven komen er ook maar niet.

Heb ik ook ervaring mee hoor.. Maar het komt zeker van de vloer. Er is alleen een hoop werk dat voor gaat momenteel en daarom kan ik zelf ook nog geen screenshots beschikbaar stellen.

dark1990
17/04/07, 18:08
Domenico Edit: Spam!

BM-Solutions
20/04/07, 23:06
Heb ik ook ervaring mee hoor.. Maar het komt zeker van de vloer. Er is alleen een hoop werk dat voor gaat momenteel en daarom kan ik zelf ook nog geen screenshots beschikbaar stellen.

Heb je een gerichte indicatie hoe lang dit nog zal duren ? We zijn nl. druk bezig met een nieuwe website welke zo goed als af is en we willen het liefste meteen een dergelijk systeem integreren.

McG_NL
20/04/07, 23:56
Ik heb intresse in een windows based systeem.

Stewie
21/04/07, 12:23
Bizar dat mensen zoveel interesse hebben in een panel dat
1) niet een demo heeft
2) niet eens dicht bij af is
3) waarvan de maker al maanden spoorloos is
4) en waar mensen over specificaties blijven roepen (windows !!11) die niet eens in het panel zitten

Ga lekker zelf bouwen, koop iets anders in. Zo'n superbasic panel dat je niet met je bestaande administratie automatisch zal kunnen koppelen zal je niet rijk maken.

Serve-xs
22/04/07, 12:00
Bizar dat mensen zoveel interesse hebben in een panel dat
1) niet een demo heeft
2) niet eens dicht bij af is
3) waarvan de maker al maanden spoorloos is
4) en waar mensen over specificaties blijven roepen (windows !!11) die niet eens in het panel zitten

Ga lekker zelf bouwen, koop iets anders in. Zo'n superbasic panel dat je niet met je bestaande administratie automatisch zal kunnen koppelen zal je niet rijk maken.

Er liggen momenteel anderen projecten op tafel die voor gaan. Daarna zal er inderdaad een demo beschikbaar worden gesteld.

The Unknown
01/06/07, 20:20
Domenico Edit: Spam!

TiMMiEJ
31/07/07, 22:35
Voor de mensen die dachten dat het er nooit meer van zou komen heb ik slecht nieuws. Ik zal eind deze week een eerste versie uitbrengen uiteraard met een live omgeving voor de geinteresseerde.

Ik probeer deze week het paneel ook gereed te maken voor de Windows liefhebbers.

Het systeem kan COMPLEET geintegreerd in bestaande sites, doormiddel van bestaande templates aanpassen of een eigen templates inbouwen.

Cyberdevil
31/07/07, 22:51
Blijkbaar leek dit te veel op spam dus heb ik het zelf maar aangepast.



Spam of geen spam. Dit control panel laat al 8 maand op zich wachten en wou de andere mensen verder helpen.

Mensen die verder geholpen willen worden kunnen mij altijd een PB bericht sturen.

Stewie
31/07/07, 23:14
Een tijdje terug ging iedereen een spannend webhosting controlpanel programmeren, nu gaat men massaal gameserver controlpanels programmeren.
Zet door, maak het af, maar doe het goed, want aan een half panel heb je niets :)

TiMMiEJ
31/07/07, 23:58
Een tijdje terug ging iedereen een spannend webhosting controlpanel programmeren, nu gaat men massaal gameserver controlpanels programmeren.
Zet door, maak het af, maar doe het goed, want aan een half panel heb je niets :)

Mijn panel is niet zo uitgebreid als andere panelen, maar is qua uitbreidbaarheid vele male beter opgezet dan andere panelen. Het hele panel wordt dynamisch opgebouwd en ik kan in een handomdraai nieuwe modules toevoegen (of verwijderen).

Ik heb nu een basis gemaakt die ik zo uitgebreid kan maken als ik zelf wil!

iktinos
11/08/07, 22:05
Kun je niet al iets laten zien dan ? ^^. Ben benieuwd hoe je sommige dingen anders hebt aangepakt dan ik zelf :)

TiMMiEJ
12/08/07, 14:26
Ik zal zo even een screenshot uploaden van de index. Denk niet dat je daar aan kunt zien hoe ik dingen heb aangepakt.

Het paneel is eigenlijk zo goed als af, ik ga nu eerst aan de slag met de website voor het paneel en dan kan het de verkoop in. De code is deels geencrypt mbv Ioncube. Met deels bedoel ik het hart van het systeem, de classes. De rest is vrij aan te passen (als je dat zou willen). Je kunt de templates volledig aanpassen, dit is gewoon pure HTML, of je eigen template ontwerpen en in het systeem laden.

Qua content blokken kun je ook alle kanten uit. Of je maakt je eigen stijl, of je past de huidige stijl aan. Bijvoorbeeld het menu link, de header onder en de content boven (ik zeg maar wat). Of je maakt je eigen ding en op die manier kun je het paneel perfect wegwerken in je eigen site.

Met dit systeem kun je alle kanten uit, het ondersteunt Windows en Linux. Je kunt iedere gameserver besturen, of het nou CS, UT, COD, SoF of je eigen gemaakte game, het wordt ondersteund. De mogelijkheden worden wel beperkt tot het simpel starten, stoppen, restarten van je gameserver. Voor de bekendere games zal ik later meer ondersteuning gaan toevoegen.

Ik heb een paar screens van het paneel hier neergezet:
http://www.servexs.nl/screen.jpg

Het menu is niet compleet, dit komt omdat ik een aantal opties heb uitgeschakeld in deze versie. Op de meeste rechtse screen zie je hoe ik de gameservers doe refreshen. Bij het inloggen gebeurt dit één keer automatisch. Wil je daarna nog een keer de status ophalen dan kan je ze refreshen zo vaak als je wil (of allemaal tegelijk). De status ophalen gebeurt via AJAX, dan heb je geen last van lange laadtijden bij het openen van de pagina.

Zodra ik een update voor het paneel uitbreng dan kan deze automatisch geinstalleerd worden door het paneel zelf.

-Kevin
13/08/07, 22:40
Ik wacht in spanning! Hoge verwachtingen van...

TiMMiEJ
14/08/07, 20:25
Ik ben op het moment druk bezig met de site. Het probleem is dat ik deze week weer moet werken, waardoor ik alleen in de avonduren tijd heb.

frvge
15/08/07, 00:18
Wordt er intern nog een peer-review gedaan? En is er al een prijs-indicatie?

TiMMiEJ
15/08/07, 11:28
Wordt er intern nog een peer-review gedaan? En is er al een prijs-indicatie?

Interne peer-review, in wat voor opzicht? Ik dacht meer aan een publieke testversie die ik ga uitgeven aan een aantal geinteresseerde.

Prijs heb ik (nog) niet over nagedacht.

bvankuik
15/08/07, 11:41
Hij bedoelt met peer-review waarschijnlijk: heeft een collega naar je code gekeken, om eventuele bugs of gare code te spotten?

Hiermee voorkom je security holes en brakke code. Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Code_review

TiMMiEJ
15/08/07, 13:14
Nee, ik ben de enige met programmeerkennis.

BramuS
29/08/07, 15:38
ik heb voormezelf wat gemaakt, en wil weten of jullie nog tips / idee's hebben voor mij. Het betreft maar 1 server van CS:Source dus niet voor meerdere servers.

Het is voor een CounterStrike Source server (deze host ik voor mezelf).

RCon interface via php, editen van de config files status van de server zien + naam + spelers, en dit was het zo'n beetje.

Via de RCon interface kun je dus eigenlijk al alles, server restarten mensen kicken settings veranderen etc. Verder heb ik een lijstje met de files die men MAG editen, dus maplist etc.

Ik denk dat ik nu toch al een aardig "basic" control panel heb.

daanl
29/08/07, 19:22
ik heb voormezelf wat gemaakt, en wil weten of jullie nog tips / idee's hebben voor mij. Het betreft maar 1 server van CS:Source dus niet voor meerdere servers.

Het is voor een CounterStrike Source server (deze host ik voor mezelf).

RCon interface via php, editen van de config files status van de server zien + naam + spelers, en dit was het zo'n beetje.

Via de RCon interface kun je dus eigenlijk al alles, server restarten mensen kicken settings veranderen etc. Verder heb ik een lijstje met de files die men MAG editen, dus maplist etc.

Ik denk dat ik nu toch al een aardig "basic" control panel heb.


Naar mijn mening te veel opties voor een control panel start restart config veranderen is meer dan genoeg. Meeste functies worden toch niet gebruikt

BramuS
30/08/07, 11:42
ik denk dat het editen van config files of de maplist toch ook handig is net als warconfig maken/editen

daanl
30/08/07, 21:13
Zou niet weten waarom ze dat via het control panel willen/zouden doen hiervoor heb je toch gewoon ftp?

Sorcer
30/08/07, 21:30
Daar zitten verschillende gedachtes achter waarom men niet zomaar FTP login afgeeft. Kan beveiligsredenen bevatten maar ook het verkeerd uploaden van dingen etc.

digi128pci
30/08/07, 21:42
Zou niet weten waarom ze dat via het control panel willen/zouden doen hiervoor heb je toch gewoon ftp?

Waarom bestaat een control panel ? Om het simpel en makkelijk te maken voor de gebruikers. Is dus heel logisch dat dergerlijke functies ingebouwd worden in control panels. Alleen is dit ook volgens mij niet echt nodig in een basic controlpanel.

Stewie
30/08/07, 21:47
Waarom bestaat een control panel ? Om het simpel en makkelijk te maken voor de gebruikers. Is dus heel logisch dat dergerlijke functies ingebouwd worden in control panels. Alleen is dit ook volgens mij niet echt nodig in een basic controlpanel.

Jij bekijkt een CP te eenzijdig. Een controlpanel kan namelijk ook bedoeld zijn om beheer en administratie te vereenvoudigen vanuit de kant van de leverancier!

digi128pci
30/08/07, 21:49
Als het om een vol automatisch systeem gaat maar dacht dat we over een basic control panel bezig waren. Zo een volledig automatisch systeem heeft weer het nadeel dat je afhankelijk bent van het systeem en dat is ook niet altijd alles.

BramuS
31/08/07, 09:58
dus volgens jouw is een basic panel alleen start / restart / stop? Ik vind persoonlijk dat een basic panel deze functies ook moet bevatten ja, maar het bewerken van files lijkt me toch ook pretty basic. En het is gewoon eenvoudiger alles in een site te stoppen dan dat je via de site je server kan stoppen en dan nog eens moet gaan inloggen op een ftp om daar de files te bewerken.

Onder een uitgebreid panel versta ik dus ook nog factuur functies, het installeren van een gameserver/herinstalleren dmv 1 simpele knop.