PDA

Bekijk Volledige Versie : Meerdere Ip adressen op Co-colocated server



Armando23
13/07/06, 21:00
Beste allemaal ,

Ik ga mijn eerste echte server in een data centre zetten... me colocated machine is al aangeschaft. Ik ga een pakket nemen met 4 IP adressen. Op mijn machine heb ik maar 2 ethernet poortjes zitten. Hoe ga ik dit aanpakken ? moet ik meerdere netwerkkaarten erin bouwen ? of is er een andere manier ?? Bedankt alvast voor de reacties !!

groeten
Rob

Ryan Kalkhoven
13/07/06, 21:04
Meer info zoals OS is handig om te vermelden.

Rob77
13/07/06, 21:09
Je kunt aan 1 netwerkkaart meerdere IP adressen hangen, kijk eens in de FAQ van je OS, of op wat fora.

Armando23
13/07/06, 21:39
ik heb op dit moment fedora core 4 met plesk 8.0.1 geinstalleerd...

crazycoder
13/07/06, 21:42
Ik voorspel dat we jou nog vaak terug zullen zien.

Zoek eens met google, daar staat o.a. deze vraag beantwoord.

Armando23
13/07/06, 21:46
dat ben ik al aan het doen in het engels : multiple ip addresses fedora 4 - maar niet echt een concreet antwoord.

trouwens het is toch de bedoeling om je vragen hier te posten als je iets niet helemaal begrijpt ?

WI-Hosting
13/07/06, 21:52
trouwens het is toch de bedoeling om je vragen hier te posten als je iets niet helemaal begrijpt ?

Dus ik mag hier uitleg gaan vragen als ik mijn sok niet aankrijg?

Ik denk dat er wel een beetje verwacht kan worden dat mensen zelf kunnen nadenken en kunnen zoeken, daar zijn immers zoekmachines (ja, het zit al in de naam) voor gemaakt.

Iedereen op dit forum doet het helpgedeelte vrijwillig om beginners op weg te helpen met problemen. Maar dit soort problemen zijn gewoon 300 keer op google te vinden, en waarschijnlijk ook gewoon op de OS site forum.

Google op wat verschillende termen ipv 1 term en dan opgeven :)

"Add IP fedora 4"
"Additional IP fedora 4"
etc.

crazycoder
13/07/06, 22:03
dat ben ik al aan het doen in het engels : multiple ip addresses fedora 4 - maar niet echt een concreet antwoord.

trouwens het is toch de bedoeling om je vragen hier te posten als je iets niet helemaal begrijpt ?
Uit jouw vraag maak ik op dat jij niet bepaald veel van linux weet. Deze vraag is namelijk heel erg basic.

Laat ik, zonder verder op je vraag in te gaan, je adviseren om morgen even naar Amstel 312 te gaan, daar zit Computer Collectief. Zij hebben een leuke collectie Linux gerelateerde boeken.
Koop er minimaal 1 en ga de informatie obsorberen. Speel er wat mee en ga pas daarna verder.

D. ter Horst
13/07/06, 22:15
Ow en nog een toevoeging:

Als je Plesk gebruikt, moet je de IP's via Plesk toevoegen!

MediaServe
13/07/06, 22:16
Multiple IP Addresses on a Single NIC (http://www.linuxhomenetworking.com/wiki/index.php/Quick_HOWTO_:_Ch03_:_Linux_Networking#Multiple_IP_ Addresses_on_a_Single_NIC)

Wordt ook wel IP aliasing genoemd :)

Thafusion
13/07/06, 22:17
Zal je even op weg helpen: http://www.linode.com/wiki/index.php/Multiple_IPs#CentOS.2FRHEL_way_for_permanent_setup

Ben weer eens te laat.

D. ter Horst
13/07/06, 22:53
Heel leuk en leerzaam die links, maar chef vermeld dat ie Plesk heeft. Als ie nou 'per ongeluk' één van jullie howto's volgt komt hij er nooit meer uit aangezien ze dan niet in Plesk staan en hij er nog weinig mee kan (als hij er websites op wil hoten). Dus niet om iemand af te kraken, maar die het via Plesk, is sowieso heel erg simpel dus had je zelf ook kunnen vinden maargoed, dat is al verteld.

Armando23
13/07/06, 22:55
allemaal bedankt voor de posts (tenminste die me een stukje op weg helpen)... heb idd niet zo heel veel ervaring met linux ... maar wil het graag leren hoor ... geen probleem , idd goede tip om eens een goed boek erover te kopen ! maar gelukkig dat het niet zo moeilijk is kennelijk !!

ik heb trouwens nu ook plesk geinstalleerd op een vm machine en idd ... ik heb het zelf ook al gevonden !! ik wist niet dat het mogelijk was, op 1 nic meerdere ip's ...