PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameservers en de ellende die erbij komt



Genesisfm
13/07/06, 16:21
Hey,

Misschien is dit eens een plaats om te praten over alle ellende die bij het hosten van gameservers komt.
Ik heb zelf een aantal jaren ervaring gehad op het gebied van hosten van games. Ik hoste de servers (10+) voor mijn eigen clan (dus geen commerciele doeleinden).
Maar door de onderstaande punten ben ik mijn eigen af gaan vragen of het wel allemaal de moeite waard was/is. Daarom ben ik ook gestopt met gamen c.q. hosten.

Hieronder een aantal line's die voor mijn het meest opvallen:

- Vaak gezeik over LAG (en het ligt altijd aan de server)
- Vaak gezeik over mensen die zich niet kunnen gedragen op een server (mensen schijnen hun eigen niet te kunnen beheersen tijdens het spelen van een game)
- Vaak de vraag of je geen gameserver kan sponsoren.
- Cheaters zijn vandaag de dag standaard op een server aanwezig.

En ga zo nog maar even door.

Wat boeit het nog om games te gaan hosten? Geld? Toch nog dat kleine beetje plezier wat je erin kan beleven?

Ik denk trouwens dat de meeste mensen op dit forum hun buik vol hebben van de gamers die met bovenstaande opmerkingen aankomen.

Kortom geef jou mening / ervaringen eens over het hosten van games.

Greetz Rob

Genesisfm
13/07/06, 16:26
Ik heb het idee dat het erger is geworden.
Zo ben ik in 1998 begonnen met gamen (online) en toen ging het er een stuk anders aan toe dan nu. (lees socialer)

_arno_
13/07/06, 16:31
Host zelf ook 1 aardig bekende server en zie precies in wat je bedoelt.
Kost teveel tijd (kleuterklas), alles moet gratis zijn en je krijgt weinig dank terug.

Swiftway-UK
13/07/06, 16:48
Ik denk dat je als gamehoster een hele strakke policy moet handhaven, support is basic support en geen onnodige klachten over "lag" het is nu eenmaal Internet en geen lokale LAN.

Maar of het de moeite waard is? hosten van gameservers? ik denk van niet.

B3rt
13/07/06, 16:50
Bij ons meest voorkomende dingen (commercieel verhuur dus):

- Men besteld iets, je stuurt ze een betaal instructie (online factuur) en vervolgens hoor je nooit niks meer van ze.
- Huur periode is afgelopen, je stuurt een nieuwe factuur en dan hoor je ook niets meer van ze, niet eens een opzegging.
- sponsor aanvragen, soms wel 70 per dag, gaan allemaal direct de prullenbak in zonder zelfs een antwoord.

Gamehosten bieden wij als "extra" service aan aan onze ADSL klanten maar je kan er absoluut niet van leven.

Swiftway-UK
13/07/06, 16:52
):
- Men besteld iets, je stuurt ze een betaal instructie (online factuur) en vervolgens hoor je nooit niks meer van ze.
- Huur periode is afgelopen, je stuurt een nieuwe factuur en dan hoor je ook niets meer van ze, niet eens een opzegging.

Je kunt beter proforma facturen sturen, boekhoudkundig moet je namelijk de BTW wel afdragen over de verzonden facturen, die mag je weer afboeken als je hen een debet factuur toestuurt.

Indien er nog een contract loopt, kun je ook een incasso procedure starten natuurlijk.

Paulewk
13/07/06, 16:53
wat verwacht je in een markt waarvan 95% <16 jaar oud is.

Bento
13/07/06, 17:03
Kan me geheel in de post van de TS vinden. Zelf host ik momenteel ook een stel servertjes voor mezelf. Eentje daarvan is de best bezochte van Nederland, het is dan ook niet voor niets dat ik 200+ bans heb staan op de server.

Elk irritant ventje word eraf geknikkerd zonder pardon, zo houd ik het leuk voor mezelf en voor anderen.

Overigens kunnen veel mensen de situatie van een "admin" niet echt begrijpen, vaak hebben ze het over "admin-abuse".
En het mooie is dat als deze heren eindelijk zelf een server hebben gekocht (of lang genoeg gezeurd om sponsoring) dat ze zelf de grootste misbruikers zijn van het admin menuutje :)

Meest voorkomende ergernissen/problemen:
- Sponsoring vragen
- Niets mag ook maar een cent kosten
- Iedereen die een keertje een domme fout maakt ingame word gelijk verrot gescholden als noob, kaknaab enzovoort.
- Het is cliche om de admins te haten, maar ondertussen speelt het volk wel op jouw server :huh: ;)

Oplossing: Smijt de rotte appels eruit, draai (op HL servers) Steambans.com. Record elke cheater en stuur 't op.

Werkt perfect, ikzelf heb de grootste cheater in het spel CS:CZ van NL te grazen genomen. Zijn ego was gelijk gekrent, tot op heden heeft nooit meer iemand wat van hem gehoord.


wat verwacht je in een markt waarvan 95% <16 jaar oud is.
Klopt als een bus, alhoewel de "oudere" gamers over het algemeen fatsoenlijk zijn is het niet altijd waar :)

3j3ct
13/07/06, 17:06
waarom zou je als host wakker liggen van cheaters?

Bento
13/07/06, 17:11
Hosters gamen zelf ook wel is? Zoals ik in mijn post al aangaf host ik niet commercieel.

Mikey
13/07/06, 17:11
ikzelf heb de grootste cheater in het spel CS:CZ van NL te grazen genomen. Zijn ego was gelijk gekrent, tot op heden heeft nooit meer iemand wat van hem gehoord.

Vreemd, ik speel nog steeds op jouw server hoor !

swedendedicated
13/07/06, 17:17
Hosters gamen zelf ook wel is? Zoals ik in mijn post al aangaf host ik niet commercieel.

Alleen om de server te testen ;-) Heb echt geen tijd om te gamen.

Meest irritante is toch wel de sponsor aanvragen, ontdanks dat er duidelijk op je site staat dat je niet aan sponsoring doet.
Ook heel vervelend, kleine jongetjes waarvoor je alles moet doen, mods installeren config aanpassen enz... En dan vervolgens gaan zeiken als hun server opeens private is of een ander slot aantal heeft. Maar dat hoort het nou eenmaal bij :D

Genesisfm
13/07/06, 17:18
waarom zou je als host wakker liggen van cheaters?

- Als host zijnde komen de admins naar je toe om evt. software te installeren (anti-cheat).
- Deze dient dan altijd up to date te zijn.
- Als ze iemand verdenken op cheaten dan werkt de anti cheat niet.
- De mensen gaan zelf anti cheatsoftware installeren en de server werkt niet meer optimaal en jij mag als host in actie komen.
- De anti cheat software zorgt weer voor de nodige LAG dus de server is kl*te enz.

Uiteindelijk krijg je een heel circus waarbij jou naam als hoster vermeld wordt.
Of erger nog de admins zijn zo onredelijk dat ze de host de schuld gaan geven enz..............

Bento
13/07/06, 17:22
[17:06] <01+trebbor_> die bento is zon eikel he
[17:06] <trebbor_> die gast beetje groot ego ofzo =)
[17:09] <01+trebbor_> grootste gameserver van NL
[17:09] <01+trebbor_> nou nou[/C
[17:10] <01+trebbor_> wel grappig grootste cheater

Wat denk je wel niet? Jaloers ofzo ;) Met grootste server bedoel ik natuurlijk de server van de game waar ik het over had.

3j3ct
13/07/06, 17:41
[17:06] <01+trebbor_> die bento is zon eikel he
[17:06] <trebbor_> die gast beetje groot ego ofzo =)
[17:09] <01+trebbor_> grootste gameserver van NL
[17:09] <01+trebbor_> nou nou[/C
[17:10] <01+trebbor_> wel grappig grootste cheater

Wat denk je wel niet? Jaloers ofzo ;) Met grootste server bedoel ik natuurlijk de server van de game waar ik het over had.

een spion in ons midden :D

rayden
13/07/06, 17:47
Inderdaad.. even de WIA (Webhostingtalk Intelligence Agency) erop zetten.. :p

ontopic: Ik deel de mening van TS compleet, vandaar dat wij er ook mee gekapt zijn.. tis echt een ramp!

ensermo
13/07/06, 18:39
Er is voor gameservers wel een markt en die bestaat echt niet uit alleen maar 16 jarigen. Ik wordt vaak door kennissen gevraagd of ik aan gamehosting doe en het zijn vaak ook afgestudeerden of mensen die op de TU zitten. Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat gamers gemiddeld 23 jaar oud waren in Europa en 28 in VS. Dus tja. Alleen trek je ook veel meer kinderen dan bij een andere soort hosting service of domeinnaam registratie.

Maar goed. Je moet ook gamer zijn (vind ik persoonlijk) om gameservers te hebben. En daarom doe ik er niet aan want ik speel maar een beperkt aantal games once in a blue moon....

Maar kijk hier rond. Er zijn wel wat bedrijven die het goed voor melkaar hebben. Wellicht door een strenge en duidelijke policy te hanteren.
Of als je het gaat aanbieden dan zorgen dat het duurder is dan standaard... heb je meteen de zeurders niet op je server :)!

BeneluxGaming
13/07/06, 19:44
Ik host al een lange tijd gameservers en heb ook veel ervaring op gedaan bij het werken bij andere gamehosters. En als je het goed doet, kun je er ook nog eens van leven.

Danger
13/07/06, 19:51
Bij ons meest voorkomende dingen (commercieel verhuur dus):

- Men besteld iets, je stuurt ze een betaal instructie (online factuur) en vervolgens hoor je nooit niks meer van ze.
- Huur periode is afgelopen, je stuurt een nieuwe factuur en dan hoor je ook niets meer van ze, niet eens een opzegging.
- sponsor aanvragen, soms wel 70 per dag, gaan allemaal direct de prullenbak in zonder zelfs een antwoord.


Precies het zelfde hier, om gek van te worden.

Bento
13/07/06, 19:57
De gemiddelde leeftijd ligt i de VS hoger omdat de winkels zich ook echt aan de minimum leeftijds-regels moeten houden. Net als wij hier die maffe kijkwijzer hebben zou er in Nederland ook zoiets gemaakt moeten worden voor games.

Gewoon alle FPS games 16+ maken enz. :D

ErikKosters
15/07/06, 08:49
Kijk het allemaal leuk en aardig hoor, het verdiend meer dan gemiddeld die gameservers. Alleen wat die clans soms vragen is gewoon ZIEK, ze vragen zo een server van 30/40 euro per maand hoor. En laatst was ik op Marktplaats zag ik zelfs een gevraagd advertentie met 'Ik zoek een sponsor' oid.

Verder doen wij nu ook al iets van 3 kwart jaar gamehosting, waarbij we over het algemeen weinig last van zulke mensen hebben gehad. Wel eens een gastje waarbij je 3 keer de mod moet installeren of zelfs de game overnieuw maargoed niet iedereen is zo slim om alles te weten.

Verder ben ik het af en toe wel eens met de TS, echter zijn er ook wel goede tijden. Heb namelijk nu al 1 a 2 maand geen klachten gehoord van klanten en alles draait toppie. Ik zou ook willen zeggen, haal wat meer klanten uit het buitenland die betalen misschien wel via PayPal ofzo maargoed dan tel je er ee n paar procent bij op. Mijn ervaring is dat die mensen beter betalen.

BeneluxGaming
15/07/06, 09:22
En over dat sponsoren, ik krijg elke dag ook vele sponsoraanvragen maar ga er nooit op in. Daar heb je een leuke prullenbak voor =) Ik wil best wel eens een keertje iets sponsoren maar mijn ervaring is gewoon als mensen voor hun dienst betalen gaan ze er beter mee om dan dat ze iets ''krijgen''.

WF WebHosting
15/07/06, 09:46
Je kan natuurlijk ook een voorwaarde stellen aan sponsoring.

Eerst komende 3 maanden dienen ze tenminste 3 betalende klanten te werven. Lukt dat niet dan is het einde sponsoring, lukt het wel dan gaat dat weer door naar de volgende 3 maanden.

75% haakt al af als ze het lezen, nog eens 23% haakt af als je hun dit uitlegt. Blijft nog 2% over die dan trachten dit te halen.

Blade

Genesisfm
15/07/06, 09:51
Zo heb ik eens een enquete moeten invullen en daarbij werden er vragen gesteld zoals:

- Heeft een spel invloed op de gamer
- Vind je dat er een minimale leeftijd aan moet zitten

Enz.
Allemaal van dat soort vragen waar je direct een dikke JA op kan antwoorden.

Hieronder een voorbeeld:

http://youtube.com/watch?v=Ee18vXyLBMM&search=crazy%20german%20kid

Zulke mensen komen op jullie gameservers spelen :D

Ik heb zelf ook jaren online gespeeld en mijn ervaring was dat mensen die in het verliezende team zaten na de game tijdelijk niet meer aanspreekbaar waren.
Laat staan als ze verloren hadden omdat er LAG op de server zat.

Maar nu even de stelling:

Een moderne game gaat steeds meer data opvreten (netcode is ook niet altijd optimaal), hoe zien jullie de toekomst in?
Ik geloof namelijk niet dat je op een 64 slots gameserver LAG vrij kan spelen.

ErikKosters
15/07/06, 11:12
Ikzelf ben van mening dat ze max slots van 32 moeten downgraden. Ik bedoel in Battlefield is het misschien nog 'leuk'. Maar andere games zit ik niet echt op 64 slots te wachten en die zal ik nooit joinen. Ikzelf speel een aantal FPS games en daarop ga ik alleen op servers die < 20 slots hebben.

Kenneth
15/07/06, 13:27
je hebt ook wel eens van die clans die alleen maar klage over lag terwijl het vaak aan hun kant ligt (slechte pc oid.), en dan zijn ze weer pissed dat ze war ofzo hebben verloren.

ook altijd bij elke sponsor aanvraag... ja we staan plaats x maar we worden zeker eerste blabal en heel de onzin ;)

The_cobra666
15/07/06, 14:25
Het is ERG.

Wij van WMC (wishmasterclan.nl) draaien zelf een stuk of 5 / 6 cod 2 servers en we hebben al een leuke ban lijst van cheaters en pret bedervers. Ben je te goed wordt je als cheater uitgeroepen. Ben je slecht wordt je als noob uitgeroepen. Persoonlijk zie ik niet echt de fun er nog in om servers te draaien aangezien het 3/4 vol zit met kleine kinderen. Het is om mee te LACHEN.

Volgens mij vatten veel van die gasten niet dat het een fulltime job is om alles draaiende te houden en zeker als er iets verkeerd loopt oh, dan staan ze aan de deur te kloppen met de vraag waarom de servers down zijn terwijl het toch duidelijk op de site staat waarom moeten ze toch nog een topic openen op het forum er over. Ik vraag me dan af leest men feitelijk nog?

Ik vind dat het niet meer kan. In Trackmania Nations wordt de gameplay bederft door het vote systeem. Kan men de track niet spelen ==> voten en men blijft maar door voten zodanig dat je ze er van moet kicken en dan komen ze boos terug omdat ze hun gedacht niet krijgen. Wat voor kinderachtige streken zijn dit eigenlijk? Online gaming is totaal niet meer van toen ik 2 jaar geleden er aan begon ( heb nog maar 2 jaar breedband, vroeger 56k en dat ging niet echt goed :p ).

Ik vind het jammer om te zien hoe alles er aan toe gaat de laatste jaren. En het strafste van allemaal: het wordt alleen maar erger! Moet je eens in je hoofd krijgen dat IK (=wmc= cobra*wm (webmaster) uitgeroepen wordt als cheater in onze eigen servers... of er is dan 1tje dat roept: wmc are cheaters. Men kan niet meer tegen hun verlies en schiet je er een paar te snel dood na elkaar dan ben je een cheater.

Online gaming zal stuk gaan en het zal niet meer lang duren. De fun is weg. Er is niets meer aan als je het zo bekijkt. Zelfs in Wars baah dan is het nog slechter, je vind maar zelden een clan dat hun hoofd koel kan houden en nog fun kan maken als ze verliezen. Zo hebben we 1 keer op een map 20-0 gespeelt voor ons hoe worden we uit geroepen ==> cheaters en ze gaan weg. We hebben wel ook al een keer 37-3 gewonnen op 2 mappen en deze clan bleef rustig door spelen en alles ging goed. Je vind ze nog maar ze zijn zeldzaam!

Het cheaten en het gezeik over lag moet echt wel stoppen. Het ligt idd altijd aan de server, terwijl andere spelers niets hebben van lag, oei? maar het lag toch aan de server hoe komt dan dat zij het niet hebben ==> yeah right bol het af. Als ze zagen dat dit of dat anders moet zeggen wij hun doodleuk ==> trap het af en ga naar een andere server als het je niet aanstaat, je speelt op onze server met onze regels of je speelt niet! En meestal komt er dan een KICK omdat ze het nog niet vatten.

En oja dan komen we nog niet op het recruten, men heeft nog het lef om te recruten op onze server terwijl iedereen weet dat dit niet toegelaten is. Kvind het nogal zwak hoe alles er aan toe gaat in de gaming wereld. Waar was de tijd dat je vroeger FUN kon maken en kon LACHEN zonder uitgescholden te worden als cheater of noob! Die tijd is al lang weg!

Dus zover deze kleine lezing :D

Genesisfm
15/07/06, 14:30
Ik moet zelf zeggen dat ik altijd erg geholpen ben door sponsors.
En ik hoop dat bedrijven ook de kans blijven geven aan clans om gesponsord te worden.
Maar bij een sponsoring horen natuurlijk voorwaarden bij.
Bijv. Hoeveel hits per maand / welke ranking / groote van de clan / het organiseren van events kunnen een rol spelen bij een beslissing of je iemand gaat sponsoren.
Op het moment worden er ook diverse projecten van mijn gesponsord en ik moet zeggen dat ik met alle partijen van dit soort afspraken heb gemaakt (wat staat er tegenover enz.)

rq
15/07/06, 14:45
wat verwacht je in een markt waarvan 95% <16 jaar oud is.
Bron? Ik geloof hier namelijk geen snars van.

Daarnaast hangt het ook van het type bedrijf af, wat voor personen er op af komen.

The_cobra666
15/07/06, 14:59
Bron? Ik geloof hier namelijk geen snars van.

Daarnaast hangt het ook van het type bedrijf af, wat voor personen er op af komen.

Toch is het waar. 3/4 van die kinderen start een clan en stuurt naar zoveel bedrijven sponser aanvragen en na 2 maanden hoor je er niets meer van. Deze clans verpesten het voor de serieuzere clans!

rq
15/07/06, 15:20
Toch is het waar. 3/4 van die kinderen start een clan en stuurt naar zoveel bedrijven sponser aanvragen en na 2 maanden hoor je er niets meer van. Deze clans verpesten het voor de serieuzere clans!
Heb ik het daar over? Nee, dus. Ik geloof er niks van dat 95% jonger is dan 16. Een gemiddelde leeftijd van 23 komt denk ik meer in de buurt. Maargoed, wie stelt moet bewijzen, vandaar dat ik naar een bron vroeg.

En om eventjes in te gaan om jouw zure verhaal hierboven. Het zijn voornamelijk pubers die zich heel erg druk maken over andere pubers.

Bento
15/07/06, 21:16
veel gepraat.
Amen!

eagl0r
17/07/06, 15:34
Ik vind die minpunten nogal meevallen.

Bovendien gooi je nu een beetje serveradmins & gamehosters op een hoop. Als gamehoster heb ik niets met de gebeurtenissen op de server te maken en wat voor mods en adjustments mr de admin wil, daar heeftie FTP voor. Die 10 sponsor-verzoeken per week krijgen gewoon een template mailtje terug dat ze op Drome/Regroup een server kunnen komen winnen met die uberhighskillat van ze.

Zo'n 5 jaar geleden was ik een simpele admin van een 20x CS 1.3 public met de clan gehuurd bij Jolt.co.uk en als je daar volop zelf speelt en je voor inzet zijn die cheaters, mods en zogenaamde lag (had 1mbit kabel, nooit lag) ook geen issue.

Dusss o.O

Paulewk
17/07/06, 16:18
Heb ik het daar over? Nee, dus. Ik geloof er niks van dat 95% jonger is dan 16. Een gemiddelde leeftijd van 23 komt denk ik meer in de buurt. Maargoed, wie stelt moet bewijzen, vandaar dat ik naar een bron vroeg.

En om eventjes in te gaan om jouw zure verhaal hierboven. Het zijn voornamelijk pubers die zich heel erg druk maken over andere pubers.

Zet even de airco aan, je komt wel erg gepiqueerd over.

En de bron.... ?

Ik game zelf. En komop zeg, 23, die mensen hebben wel iets beters te doen als de hele dag door gamen, sterker nog, die hebben'r geen tijd voor.

En een 23 jarige gamer is geen malloot die elke hoster in nederland in gebrekkig nederlands vraagt of iemand zijn Surfar kan Sp0nzorrex (bij wijze van :P). Die heeft die 10 euro per maand er wel voor over.

gasemans
18/07/06, 17:54
Ik ben de admin van een bepaalde clan en beheer zelf alle servers.
2 servers in een datacenter met in totaal 4 games online.
Ellende? cheaters natuurlijk, maar dat is een bekend verhaal waar iedereen tegen aan loopt.

En ik moet zeggen dat wij eigenlijk vrij weinig cheaters tegen komen.
in het begin hadden wij aardig wat cheaters elke keer, maar nadat ik meerdere admins heb toegewezen is de controlle en de actie vrij streng.
Onze banlist bevat dan ook aardig wat cheaters.

Verdere problemen zijn vaak de games opzich.
Wij hosten het spel back hawk down en die heeft een heel leuk geintje.
En dat is dat hij de 3d kaart moet detecteren.
Niet leuk wel waar :(

Is het nog wel leuk? ja wel als je met meerdere mensen van je clan in de server aan het spelen bent.
Grote mond tegen anderen?
1 waarschuwing, nog een keer kick.
Je komt weer terug om verder te zeuren, zoek maar een andere server BAN.

meestal krijg je dan een mailtje of een post op je site van admin abuse, bla bla bla.
Maar ja niemand bij ons die zich om hem druk gaat maken.

Heel af en toe zit er iemand bij die zijn excusses komt aanbieden (meestal dag later)
En die krijgt dan ook een 2de kans, weer mis? en weg.

Is het wel waard? absoluut.
wel met mijn team tenminste.

Niels Lelieveld
18/07/06, 22:50
das lekker

3j3ct
18/07/06, 23:01
das lekker

waaaaaaat bier?

wvdkooij
18/07/06, 23:03
(multiplayer) gamers ftw!

sponsoraanvragen en cheaters hou je toch niet tegen.

AlexanderOnline
19/07/06, 00:29
Ik de gameserverbranche overwogen. Het lijkt me nog steeds leuk (de technische kant, zegma), maar ik laat het idee toch vaak vallen omdat ik besef dat een grote groep klanten van het type is waar ik gewoon niet mee wil werken. Ik heb gewoon geen zin in het gezeur met die mensen.

daanl
19/07/06, 10:50
Ik heb ook wat servertjes van gameservers.net in de beheer de heilige game counter strike. Heb gewoon een zooitje admins stuk of 15 voor 1.6 ingeval. De meeste admins zijn bij ons niet zo streng behalve ik natuurlijk. We werken ook met anti cheat programma echter is dat er maar 1 omdat nog meer server verpest. Kwa pings etc. Sponsoring aanvragen krijg ik gelukkig niet of amper thank god! Voor de rest juiste plugin's en beetje laten zien wie de baas is en je hebt leuke servers bijna de hele dag vol.

Cheaters en mensen die zeuren zijn bij ons dan ook snel niet meer van de partij.

Bento
19/07/06, 11:00
Cheaters en mensen die zeuren zijn bij ons dan ook snel niet meer van de partij.
Hier ook niet :D Ik snap ook niet dat die mensen nog plezier beleven aan het spel, maarja dat zel wel aan mij liggen :)

Als je alle zeikerds eruit gooid blijft het leuk, je bent dan bijna wel gedwongen eigenlijk om een eigen server te huren.

Horatio
19/07/06, 11:33
Het hebben van een eigen server heeft inderdaad zijn voordelen. Momenteel heb ik de beschikking over een dual opteron met 3 publics en 2 privates van Counter-strike: source. Er is een beperkte voorraad aan admins, maar de dekking over de hele dag is goed. Afgezien dat we een gemiddelde unieke hits op de servers hebben van meer dan 1200, is het aantal zeikende spelers ook fors. Een aantal regels worden bij ons ten strengste nageleefd; zoals kk of kanker, recruiten of advertising en natuurlijk respectloos gedrag. Dit alles wordt beloond met een perm ban. Enkel dit strenge optreden maakt het voor de vaste bezoekers een prettige server.

Het nadeel van de makkelijke hedendaagse instap in het hebben van een server (in combinatie met clans) is de slechte inschatting die mensen van anderen kunnen maken. Zo heb ikzelf een t3 verbinding en sta ik continue via hamachi (hamachi.cc / vpn) met onze eigen dual opteron in verbinding, waardoor ik altijd een ping onder de 5 heb (in de warserver continue 1). De meeste Nederlanders hebben daarom ook vaak een ping rond de 5 (minimum zonder lan). Desalniettemin worden ik en deze 5-pingers maar al te vlug voor rate-hackers uitgemaakt, waarna ook meteen het magische woord cheater volgt.

Reeds uit voorgaande posts, oa over de frustraties van sponsoraanvragen, heb ik kunnen afleiden dat de "kk hacker b1ts, gho fewk ja mamma" - generatie (noteer de woorden die correct geschreven zijn) dicht achter de mijne ligt en een minder sterke barriere tot instap in de online wereld kent. Ook omdat er weinig controle is in wat ze doen en ze hun waarden en normen overgedragen krijgen van de stoerste binnen de clan (diegene die dag en nacht gamed - zie voorbeeld purepwnage), verandert het concept 'Mag ik aub van u een server?' naar 'haii, wiij siijn clan ujber liet en mottu servertje, welku jiij kan miisu'.

Het is ook enorm verrassend dat sommige heel snel leren (op de server) en anderen na 15 waarschuwingen nog steeds een gratis kick krijgen na kanker.
Desalniettemin verhardt de gameswereld wat dat betrefd steeds meer en krijg je een sterkere splitsing tussen de jongere gamers en de ervaren, oudere gamers. Maar zowel serveradmins als de hosters blijven dezelfde doelgroep behouden en het is dus ook aan hen (ons) om te zorgen dat we duidelijk blijven in wat onze waarden en normen zijn, zodat we niet de minder aantrekkelijke waarden en normen gaan overnemen.

Bento
19/07/06, 11:51
Leg dat Hamachi gebeuren eens uit :D

Timmetje1989
19/07/06, 12:38
Correct me if i'm wrong, maar zo kun je zeg maar een LAN via het internet maken, het lijkt alsof de pc waarmee je verbonden bent in het LAN staat, ook al staat deze aan andere kant van de wereld.
Heb met iemand geprobeerd om 2 niet-legale Red Alert 2 clients te verbinden en ze zo tegen mekaar te laten gamen, lukte maar half dus dan toch maar spel gekocht :)

Horatio
19/07/06, 12:58
ra2 + hamachi : http://forums.hamachi.cc/viewtopic.php?t=1551

but anyways, je kan er veel mee, zo deel ik al mijn files via hamachi, maar niet via internet.. Maar het belangrijkste is toch wel de lan verbinding met de server.

Timmetje1989
19/07/06, 13:00
@ Horatio,

Zo hebben we het inderdaad geconfigureerd, we zagen elkaar wel maar joinen wou niet echt (als ik het me nog goed kan herinneren).

daanl
19/07/06, 19:06
Hier ook niet :D Ik snap ook niet dat die mensen nog plezier beleven aan het spel, maarja dat zel wel aan mij liggen :)

Als je alle zeikerds eruit gooid blijft het leuk, je bent dan bijna wel gedwongen eigenlijk om een eigen server te huren.


Niet echt ik beheer de hele afdeling van Counter Strike op gameservers.net de test publics. Source heb ik uit handen gegeven dat waren nog eens 6 publics. Ik heb me gewoon op gewerkt van speler tot "head admin" zoals ze dat daar noemen. Het enige wat met kost is tijd voor de rest help ik hun gratis naja heb er al aardig wat uurtjes ingestoken constant bezig met verbeteringen etc. Iig het loopt wel als een trein zoals het hoort

Bento
19/07/06, 19:16
Mag ik vragen hoe je heet op GS.net?

JayvD
19/07/06, 20:15
Begrijp niet waarom iemand zo'n topic hiero post, je kiest toch echt er zelf voor om gameservers te hosten.

Ik deed zelf al webhosting, leuk werk en was geintresseerd in games dus ging voor eigen gebruik gamehosten, van een kwam het andere.

Nog nooit problemen gehad met bovenstaande dingen, krijg wel elke dag minstens 10 sponsoraanvragen maarja dat hoort erbij. Overigens sponsor ik af en toe wel, ligt er maar niet aan wat ik ermee opschiet.

Sommige groepen zijn dusdanig bekend dat je naamsbekendheid in 1x omhoog schiet, kost je wat maar helpt je wel.

Bento
19/07/06, 20:39
ra2 + hamachi : http://forums.hamachi.cc/viewtopic.php?t=1551

but anyways, je kan er veel mee, zo deel ik al mijn files via hamachi, maar niet via internet.. Maar het belangrijkste is toch wel de lan verbinding met de server.
Meh dat gaat toch niet, in mijn commandline staat doodleuk +ip 123.456.etc dan kan je hem niet via hamachi benaderen lijkt mij. Omdat de server alleen luistert op het ip in de startup line.

ispi
19/07/06, 21:59
Sponsoring levert alleen meer sponsoraanvragen, das mijn ervaring.

Gamde 3 jaar cs en 1.5 jaar css en een tip, zoek een sponsor die niets te maken heeft met hosting ed.

Wij betaalden onze dure maar extreem stabiele server met het geld we kregen van de sponsor alsook de ventrilo server. Veel beter dan die gratis servers op overbelaste servers.

Ik schat gemiddelde leeftijd 16jaar bij de cs/css-ers. Bij andere games ligt dat denk ik, veel hoger. Ben er nu enkel nog bf2.

ispi

Horatio
19/07/06, 22:02
@bento,

je kan in de startup line ook het ip van hamachi gebruiken :P

Bento
19/07/06, 22:14
Ja en dan speel ik lekker in m'n eentje :)

Horatio
19/07/06, 23:12
om via hamachi te werken moet je net als bij een lan het lan-ip gebruiken, wat voor hamachi dus het hamachi ip is ;) dan kunnen anderen op je hamachi netwerk jouw server joinen. Natuurlijk kun je niet twee ip's instellen dus kun je niet zowel lan als internet servertje hebben..

eagl0r
20/07/06, 01:34
Ik heb me gewoon op gewerkt van speler tot "head admin" zoals ze dat daar noemen. Het enige wat met kost is tijd voor de rest help ik hun gratis naja heb er al aardig wat uurtjes ingestoken constant bezig met verbeteringen etc. Iig het loopt wel als een trein zoals het hoort

Wij vinden daan en eigenlijk al onze HA's dan ook erg lief :D

daanl
20/07/06, 02:51
Mag ik vragen hoe je heet op GS.net?

daan dus zoals eagle al zei

daan@gameservers.net :B

Wido
20/07/06, 09:56
Gameservers lijken me een regelrechte hel, al die patches die er uit komen, bagger geprogte servers die er elke keer uit klappen....

Ik heb een tijd een gameserver bij GS.net gehuurd met mijn clan (destijds), dat ging allemaal prima, maar sommige van mijn clanleden wilde echt GS.net de hele dag mailen voor dit en dat.

Ik deed de communicatie met GS.net, dus gaf ze wat tijd.

Maar als ik gameservers zou gaan verhuren zou ik dat voor een wat hogere prijs gaan doen zodat ik alle kiddo's heel ver weg houd.

boogiewoogie
21/07/06, 14:48
ik heb samen met een paar vrienden een cs clan opgericht, gewoon voor de fun. Dit liep een beetje uit de hand, we hebben nu 15 leden en 2 eigen dedicated servers met in totaal 100 slots voor cs source (36 en 64) Het grootste probleem blijven de cheaters, die kun je het beste oplossen door te zorgen dat je een groot aantal admins hebt. Steambans werkt leuk maar 20000 cheaters is slechts het topje van de ijsberg. Al de andere plugins geven eigenlijk alleen maar meer cpu load en leveren vrij weinig op.
Ik krijg eigenlijk alleen maar vragen over recruiting of ze deel mogen uitmaken van de clan, technische zaken heb ik een forum voor van de clan maar daar krijg ik niet zoveel vragen over. Toch is het onderhouden van een gameserver best wat werk, ik vind het leuk maar er is toch altijd wel wat waar je naar moet kijken. (dit komt denk ook omdat ik niet alleen beheerder ben maar ook speel en in een clan zit).

Bento
21/07/06, 19:29
@ Boogiewoogie, ik kan me helemaal in je verhaal vinden :P Zelf is het ook een soort uit de handgelopen hobby geworden hehe :) Toch blijft het meestal wel leuk om een gameservert te beheren als je zelf ook nog gamed.

Florisjuh
04/09/06, 16:53
Ik kom uit een wat rustigere 'scene', namelijk van Enemy Territory. Ik heb daar meerdere clans gestart en onderhouden, geen profesionele teams natuurlijk, maar gewoon funclans. We huurden dan ook altijd onze eigen server. Ik heb toen ook een league begonnen, één gameserver in europa, eerst bij e-dentify die op een gegeven moment overgenomen werden door icehosting, die geen facturen stuurden en na een maand of twee ons eruit gooiden :), en daarna bij JFL-Gameservers. Bij JFL waren we toen één van de eerste Enemy Territory klanten en we hadden één van de populairste gameservers op ET, omdat ik nogal bekent was in Enemy Territory heb ik toen een hoop klanten naar JFL geleid, maar jammergenoeg boden ze geen korting daarvoor aan.

Daarna ben ik samen met een erg goed ET team naar de multigaming clan Qlasics gegaan, waar ik met mijn leiding gevende ervaringen in het verleden het tot manager heb geschopt.. Maar nu moet ik dus ook regelmatig sponsorings emails naar bedrijven sturen. Ik besteed hier een hoop tijd aan, maar met weinig succes. Het klopt dat er heel veel kinderclans zijn (ik ben zelfs ook nog maar 16, maar ik heb nooit op jonge leeftijd CS gespeeld dus dat heeft een positieve uitwerking gehad) en het is jammer dat deze de mening van hosting bedrijven over sponsoring zo erg benadeeld, maar ik kan het begrijpen. Ik denk dat ik op slechts 10% van de emails die ik verstuur een andwoord krijg, waarvan 9% mij verwijzen naar een refferal programma. Op zich is er niets mis met refferal programma's, alleen het probleem bij een clan is dat vooral in game reclame en reclame op grote LAN events de doorslag geven.. Niet te vergeten denk ik dat een sponsor zich knap belazert voelt als wij biijvoorbeeld reclame maken voor een bedrijf wat dezelfde dienst levert voor misschien wel een goedkopere prijs.

guest18
04/09/06, 23:21
Ik ben lang admin geweest op een Quake 3 server en in den beginne waren hier ook mensen aan het spelen waarvan je bijna zeker wist hoe oud ze waren..

Veel last van mensen die proberen op te vallen, heb ik niet gehad. Ze wisten wat voor server het was, en wat ze er konden doen. Veel misbruik heb ik ook niet meegemaakt. Ik denk je als hoster bijna verplicht bent een zéér goede Policy op te stellen om zulke probleempjes (in 't alles dus een groot probleem) tegen te gaan. Eens je wat erkenning hebt bij de mensen zullen ze je evenredig behandelen. Ze weten wat ze aan je hebben en daarmee dus ook de dingen die je hun niet kan geven.

Het gedrag op andere spelletjes is denk ik te wijten aan het taalgebruik..
Een klein 'grapje' kan al eens gauw escalleren en een iets groter ruzietje (:O) uitlokken... Eens je het andere mensen bijbrengt zich wat volwassener te gedragen (als je hun zegt hun te gedragen zoals de anderen, zal dit niet werken;)) doen ze dit meestal.

Ik denk ook dat je de spelers moet laten merken dat jij als hoster de touwtjes in handen hebt en niet omgekeerd. Klant is koning wordt wel eens gezegd, maar je moet niet lang wachten of er is een andere klant in de gameserverrental. Zo simpel is het denk ik dan..

Nuja, dit is mijn mening. Verder wil ik hier niemand viseren:)

Cybafish
05/09/06, 00:26
Het hebben van een eigen server heeft inderdaad zijn voordelen. Momenteel heb ik de beschikking over een dual opteron met 3 publics en 2 privates van Counter-strike: source. Er is een beperkte voorraad aan admins, maar de dekking over de hele dag is goed. Afgezien dat we een gemiddelde unieke hits op de servers hebben van meer dan 1200, is het aantal zeikende spelers ook fors. Een aantal regels worden bij ons ten strengste nageleefd; zoals kk of kanker, recruiten of advertising en natuurlijk respectloos gedrag. Dit alles wordt beloond met een perm ban. Enkel dit strenge optreden maakt het voor de vaste bezoekers een prettige server.

Het nadeel van de makkelijke hedendaagse instap in het hebben van een server (in combinatie met clans) is de slechte inschatting die mensen van anderen kunnen maken. Zo heb ikzelf een t3 verbinding en sta ik continue via hamachi (hamachi.cc / vpn) met onze eigen dual opteron in verbinding, waardoor ik altijd een ping onder de 5 heb (in de warserver continue 1). De meeste Nederlanders hebben daarom ook vaak een ping rond de 5 (minimum zonder lan). Desalniettemin worden ik en deze 5-pingers maar al te vlug voor rate-hackers uitgemaakt, waarna ook meteen het magische woord cheater volgt.

Wijssss

Anyway, gameserving: hoge kosten, veel dubieuze debiteuren. Not done.

Servenet
13/09/06, 19:40
Ze betalen niet en als je ze een laatste herinnering stuurt doen ze heel onnozel alsof hun neus bloed, geldgebrekkige pubers...

WouterG
16/09/06, 00:22
Wij hebben zelf 2 servers draaien met daarop een stuk of 5x Enemy Territory. Wisselt nogal eens overigens, momenteel maar 3x30.
Eerst vond ik het nog leuk om te spelen maar de lol is er voor mij vanaf. Veel onderlinge strubbelingen onder de admins over vermeende cheaters en dergelijke.

Ik beheer alleen de hardware/linux/netwerk nog, games worden ingesteld door een ander. Zo blijf ook ik het leuk vinden ;)

Wij hebben overigens geen sponsoring nodig, onze kosten worden volledig gedekt door donaties. Ik geloof nog steeds dat mensen bereid zijn om voor een goede kwaliteit gameserver te betalen. Door een community op te bouwen kun je zelfs groeien, wij hebben op dit moment al capaciteitsproblemen, met twee servers.

Gaat wel veel tijd in zitten, een server van ons is momenteel een desktopbordje in een 1u kast en die geeft nogal eens problemen. Naar de colo is nogal een stukje rijden en kom dus 's ochtends vroeg zo af en toe flink uitgeput op mn werk aan.

hitkid
21/11/06, 18:05
De gemiddelde leeftijd ligt i de VS hoger omdat de winkels zich ook echt aan de minimum leeftijds-regels moeten houden. Net als wij hier die maffe kijkwijzer hebben zou er in Nederland ook zoiets gemaakt moeten worden voor games.

Gewoon alle FPS games 16+ maken enz. :D

mee eens alleen vindt wel dat ze nog 1 jaar mogen wachten der mee met die regel:rolleyes: