PDA

Bekijk Volledige Versie : Co-locatie ervaring (EasyNet - LeaseWeb)



Jean-Daniel
09/07/06, 16:12
Dag beste mensen,

Ondanks gebruik te hebben gemaakt van de zoekfunctie op dit forum, heb ik helaas niet kunnen vinden waar ik naar zocht (wel soortgelijke threads, maar niet in het specifiek datgene waar ik naar op zoek ben). Vandaar dat ik nu mijn vraag hier op dit forum voorleg.

Zijn er ook mensen aanwezig die ervaring hebben met co-locatie via het EasyNet netwerk van LeaseWeb? Ik ben van plan om een gameserver te plaatsen, maar na het pingen van het test-ip adres dat op hun website staat vermeld, blijkt dat er regelmatig de melding "Request timed out" verschijnt. Hierover heb ik LeaseWeb gemaild waarop het antwoord was dat "dat wel snor zit omdat Nederlands grootste gamingsite op het netwerk draait". Volgens mij (maar als ik het mis heb, dan hoor ik dat graag) zijn dit soort timeouts niet geschikt voor het draaien van een gameserver.

Het zou ideaal geweest zijn wanneer er reeds een gameserver zou draaien op dat netwerk zodat ik zelf kon nagaan of de "Request timed out" melding binnen het spel zelf merkbaar is. Vandaar dat ik ben gaan 'googlen' om op zoek te gaan naar gameservers onder dezelfde IP range als die van dit test-ip, maar helaas geen enkel resultaat.

Voordat ik nu een jaarcontract aanga leek het mij niet onverstandig om eerst eens goed te kijken of er niet andere mensen zijn die ervaring hebben met het draaien van een gameserver via LeaseWeb's EasyNet.

Bij voorbaat dank,

Jean-Daniel

MikeN
09/07/06, 16:19
Gezien http://smokeping.clanhost.nl/cgi-bin/smokeping.cgi?target=Netherlands.LeasewebESY lijkt de Easynet locatie mij nog wat minder stabiel dan de overige Leaseweb locaties. Overigens staat Gameservers.net volgens mij nog altijd in TC2 en niet op Easynet, dus dat argument van Leaseweb klopt niet helemaal.

Mark17
09/07/06, 18:25
Als ik het goed heb zit Leaseweb nog niet al te lang in Easynet. Echter kan ik wel zeggen dat het Easynet datacenter op zich goed is. Leaseweb op zichzelf is ook goed, echter de combinatie weet ik dus niet op dit moment.

Binnenkort eens een testserver regelen om er neer te hangen aangezien uitbreiding over een tijdje weer nodig is.

Kenneth
09/07/06, 18:54
volgens mij zijn ze zelfs nog bezig met bouwen van sommige delen van suite ;)

is250
09/07/06, 19:05
volgens mij zijn ze zelfs nog bezig met bouwen van sommige delen van suite ;)

Volgens mij niet, ik denk dat je de verkeerde suite voor je hebt.

Showeb
09/07/06, 19:35
volgens mij zijn ze zelfs nog bezig met bouwen van sommige delen van suite ;)

Dat zijn de suites van Sky :)

Triloxigen
09/07/06, 20:29
LSW zit idd nog niet erg lang in EN, maar EN gaat wel de nieuwe hoofdlocatie worden van LSW dus wellicht dat Gameservers.net ook daarheen verhuist.

Kenneth
09/07/06, 20:38
zover ik weet gaat LeaseWeb niet weg uit Shuberg Philis omdat hitte probleem opgelost is hoorde ik? *correct me if I'm wrong*

BeneluxGaming
09/07/06, 21:03
zover ik weet gaat LeaseWeb niet weg uit Shuberg Philis omdat hitte probleem opgelost is hoorde ik? *correct me if I'm wrong*
Ja inderdaad, mij is ook niet anders verteld.

djalken
09/07/06, 22:35
gameservers.net staat volgens mij nog altijd grotendeels in tc2 ;) dus of ze weggaan uit sbp doet er niet toe. Verder zou ik kijken naar een goed netwerk, als je twijfels hebt over de lsw easynet locatie kijk dan eens naar andere netwerken in easynet of op andere locaties in adam/schiphol, er zit tenslotte genoeg :)

frag4u.com
10/07/06, 04:47
Wij hebben enkele racks in ESY op het LeaseWeb netwerk.

Zoals velen hier wellicht weten is het ESY Datacentrum een geweldig DC. De beveiliging is hier zeer streng, iets wat bij een ander bekend DC wel wat anders is. Het beveligingspersoneel hier is zeer professioneel, attent en altijd even vriendelijk.

De suite van LeaseWeb in ESY is uiteraard nog niet geheel gevuld. Maar technisch en kwalitatief is alles perfect op orde » wij zitten hier vanaf het begin en hebben een uptime van 100%. Tevens is de latency vanaf meerdere lokaties in Europe naar LW in ESY lager dan naar andere LeaseWeb lokaties. De service van de LW medewerkers verloopt ook geheel naar onze tevredenheid. Afgezien van dit, zijn de buitenlandse gamers sowiezo zeer tevreden over het LeaseWeb netwerk.

Natuurlijk zijn er ook andere goede netwerken waar ook wij gebruik van maken. Maar kies je voor LeaseWeb dan maak je in ieder geval geen verkeerde keuze voor je gameserver.

Wanneer de topicstarter nog twijfels mocht hebben, moet hij maar contact opnemen zodat wij hem een IP van een gameserver kunnen geven.

Zor.in
10/07/06, 06:42
Misschien kun je een IP van ESY posten? Dan hebben we er allemaal wat aan....

Jean-Daniel
10/07/06, 09:53
Iedereen bedankt voor het reageren, met name frag4u.



Maar kies je voor LeaseWeb dan maak je in ieder geval geen verkeerde keuze voor je gameserver.

Wanneer de topicstarter nog twijfels mocht hebben, moet hij maar contact opnemen zodat wij hem een IP van een gameserver kunnen geven.

Graag! Zoals Zor.In al aanhaalde, is het misschien een idee om een test IP hier te plaatsen? Mocht dat om één of andere reden niet kunnen/mogen, dan zal ik alsnog contact met u opnemen.

De voorkeur gaat overigens uit naar een Quake 4 gameserver (Quake 3 mag overigens ook), maar mocht u niet één van deze spellen hebben hangen aan EasyNet van LeaseWeb, dan volstaat ieder andere gameserver ook.

Jean-Daniel

-edit:



Maar kies je voor LeaseWeb dan maak je in ieder geval geen verkeerde keuze voor je gameserver.

Ondanks de regelmatige verschijning van "Request timed out" bij de ping-test?

MediaServe
10/07/06, 16:48
Misschien kun je een IP van ESY posten? Dan hebben we er allemaal wat aan....85.17.96.65

Bento
10/07/06, 22:05
Het beveligingspersoneel hier is zeer professioneel, attent en altijd even vriendelijk.
Nu moet je niet gaan overdrijven :) Ik draai een gameserver in Easynet, overigens wel in het Euro-Access netwerk. Draait goed hoor

WimVM
11/07/06, 23:59
Dag beste mensen,

Ondanks gebruik te hebben gemaakt van de zoekfunctie op dit forum, heb ik helaas niet kunnen vinden waar ik naar zocht (wel soortgelijke threads, maar niet in het specifiek datgene waar ik naar op zoek ben). Vandaar dat ik nu mijn vraag hier op dit forum voorleg.

Zijn er ook mensen aanwezig die ervaring hebben met co-locatie via het EasyNet netwerk van LeaseWeb? Ik ben van plan om een gameserver te plaatsen, maar na het pingen van het test-ip adres dat op hun website staat vermeld, blijkt dat er regelmatig de melding "Request timed out" verschijnt. Hierover heb ik LeaseWeb gemaild waarop het antwoord was dat "dat wel snor zit omdat Nederlands grootste gamingsite op het netwerk draait". Volgens mij (maar als ik het mis heb, dan hoor ik dat graag) zijn dit soort timeouts niet geschikt voor het draaien van een gameserver.

Het zou ideaal geweest zijn wanneer er reeds een gameserver zou draaien op dat netwerk zodat ik zelf kon nagaan of de "Request timed out" melding binnen het spel zelf merkbaar is. Vandaar dat ik ben gaan 'googlen' om op zoek te gaan naar gameservers onder dezelfde IP range als die van dit test-ip, maar helaas geen enkel resultaat.

Voordat ik nu een jaarcontract aanga leek het mij niet onverstandig om eerst eens goed te kijken of er niet andere mensen zijn die ervaring hebben met het draaien van een gameserver via LeaseWeb's EasyNet.

Bij voorbaat dank,

Jean-Daniel

Wacht tot je hun algemene voorwaarden begint te lezen... ;-)

Jean-Daniel
12/07/06, 02:13
Wacht tot je hun algemene voorwaarden begint te lezen... ;-)

Kort geleden heb ik je topic gelezen :), een engelstalig contract bestaande uit meer dan 40 pagina's lijkt mij geen pretje om door te moeten lezen. LeaseWeb zal hier vast wel een goede reden voor hebben.

Overigens zit men 12 maanden aan het contract gebonden zonder een proefperiode te mogen aangaan. Men zou de gok kunnen nemen en 'hopen' dat het goedkomt, maar dat is niet de zekerheid waar ik op kan bouwen.

Ik zie er toch maar vanaf en ga me verder oriënteren.

WimVM
12/07/06, 07:48
Kort geleden heb ik je topic gelezen :), een engelstalig contract bestaande uit meer dan 40 pagina's lijkt mij geen pretje om door te moeten lezen. LeaseWeb zal hier vast wel een goede reden voor hebben.

Overigens zit men 12 maanden aan het contract gebonden zonder een proefperiode te mogen aangaan. Men zou de gok kunnen nemen en 'hopen' dat het goedkomt, maar dat is niet de zekerheid waar ik op kan bouwen.

Ik zie er toch maar vanaf en ga me verder oriënteren.

Ik deel je mening voor 100%! Ik heb namelijk hetzelfde gedaan... Was aan het praten met EuroAccess maar daar werd plots door een misverstand (ik geef hen het voordeel van de twijfel) van datacenter veranderd (van Interxion BE naar LCL Antwerpen). Ben dus ook op zoek. Ik stel me flexibel op naar mijn klanten en kan dus niet ingaan op aanbiedingen die mij beperken, want dan draait ik op voor de fouten van mijn klanten...

frag4u.com
12/07/06, 17:40
Kort geleden heb ik je topic gelezen :), een engelstalig contract bestaande uit meer dan 40 pagina's lijkt mij geen pretje om door te moeten lezen. LeaseWeb zal hier vast wel een goede reden voor hebben.

Overigens zit men 12 maanden aan het contract gebonden zonder een proefperiode te mogen aangaan. Men zou de gok kunnen nemen en 'hopen' dat het goedkomt, maar dat is niet de zekerheid waar ik op kan bouwen.

Ik zie er toch maar vanaf en ga me verder oriënteren.

Wanneer jij een overeenkomst aangaat met een dedi- of coloprovider die haar diensten aanbiedt via LeaseWeb heb je niet te maken met deze overeenkomst maar met die tussen jou en je dedi- of coloprovider.

Djuri
16/08/06, 13:04
Mijn server gaat over 2 weken ook naar EasyNet verhuisd worden, hopelijk krijg ik binnen deze 2 weken nog een rondleiding want ik zit nu in RedBus Interhouse waar ik heel erg tevreden ben, en van EasyNet heb ik niet zo'n goed beeld (van hun website wordt je ook niet veel wijzer).
Erg jammer dat RedBus de prijzen 80% omhoog gooien waardoor EasyRacks heeft besloten naar ESY te gaan, aangezien RedBus erg goed via het OV bereikbaar is. Dit is bij EasyNet helaas een stuk slechter :( Heeft iemand eigenlijk foto's van hoe het er van binnen uitziet?

Technotop
16/08/06, 13:12
Dit is bij EasyNet helaas een stuk slechter :( Heeft iemand eigenlijk foto's van hoe het er van binnen uitziet?

OV is dramatisch voor het datacenter EasyNet. Bussen rijden er op vage tijden, vaak rijden ze niet. Bus 191 en 194 gaan door schipholrijk, waarvan 191 de 3/4 van de dag niet eens rijdt. Via 199 (schiphol plaza) kan je overstappen op de 194 die langs de capronilaan komt.


Je mag binnen geen foto's maken. De foto's die er zijn, zijn alleen van eigen apparatuur.

Via google de volgende foto's gevonden.

Voorkant, deel van gebouw.
http://www.truong-is.nl/images/easynet_gebouw.jpg
http://www.datacenterpics.com/albums/datacenter/easynet/normal_enterance2.jpg
http://www.datacenterpics.com/displayimage.php?album=51&pos=6

Hal
http://www.easynet.nl/img/pagina/datacenterentree.jpg

Meer:
http://www.datacenterpics.com/thumbnails.php?album=51

ErikKosters
16/08/06, 13:45
Wijzelf hebben ook aantal fotos geschoten:
http://fotos.ek-hosting.nl/index.php?folder=/01.%20Algemeen/01.%20Easynet%2030-04-2006/

Wij zijn zelf super tevreden over Easynet, echter mag de beveiliging soms IETS minder strikt (mensen onder 18 komen normaal gesproken er niet in zonder begeleiding, ik heb het wel voor mekaar maargoed:P).

Verder zijn ze over het algemeen super netjes inderdaad. Ook lopen ze er altijd goed gekleed bij wat bij Redbus inderdaad niet is. Ook loop je hier zo niet weg met hardware en dat vindt ik een goede zaak!

Djuri
16/08/06, 16:26
Onder 18 zonder begeleiding er niet inkomen? Staat dat ergens in hun algemene voorwaarden ofzo? Want als dat zo is ga ik direct op zoek naar een ander datacenter.
Zou toch belachelijk zijn als ik door een DC wissel niet meer zelfstandig bij mijn server kan? Ik heb 2 jaar geleden als 14 jarige zonder enige hulp van anderen zelf mijn 1U server in elkaar gezet, geinstalleerd, in een rack gezet in RedBus en na 2 jaar loopt hij nog steeds prima.

Swiftway-UK
16/08/06, 16:34
Dit zal misschien voor sommige suites gelden, maar er komt daar genoeg volk onder 18 zonder begeleiding binnen, dus maak je jezelf niet teveel zorgen.

Proxio
16/08/06, 16:37
Het is een regel van Easynet. Of het daadwerkelijk toegepast word op het moment dat er iemand onder de 18 staat, ligt er aan welke security er staat. Wij hebben het in ieder geval al bij klanten meerdere keren meegemaakt. Ene keer wel, andere keer niet.

Het staat overigens niet in de contracten of het datacenter regelement hier dat wij van Easynet hebben, maar schijnt wel een regel te zijn welke er al jaren is. Alleen laatste tijd letten ze er wat strenger op.

Swiftway-UK
16/08/06, 16:42
Als het niet in het DC regelement staat of contracten, dan kunnen ze dit niet zomaar toepassen. Wij hebben een klein groepje minderjarige klanten en zij hebben nog geen problemen ondervonden met toegang.

Technotop
16/08/06, 16:49
Onder 18 zonder begeleiding er niet inkomen? Staat dat ergens in hun algemene voorwaarden ofzo? Want als dat zo is ga ik direct op zoek naar een ander datacenter.
Zou toch belachelijk zijn als ik door een DC wissel niet meer zelfstandig bij mijn server kan? Ik heb 2 jaar geleden als 14 jarige zonder enige hulp van anderen zelf mijn 1U server in elkaar gezet, geinstalleerd, in een rack gezet in RedBus en na 2 jaar loopt hij nog steeds prima.

Zeer goede regel van EasyNet om minderjarige de toegang te ontzeggen. Je hebt hier te maken met professionele organisaties die nou niet echt veel te doen hebben met in hun ogen kinderen.

Het gaat hier om verantwoordelijkheid, gebeurt jou iets dan hebben ze geen poot om op te staan. Om verantwoordelijkheid te kunnen dragen moet je 18 jaar of ouder zijn, dit zijn nou eenmaal de regels. So be it!

Plus het openbaarvervoer is daar zo dramatisch slecht dat je wel met een meerderjarig persoon naar het datacenter moet. (of je moet willen wachten op de bus).

Djuri
16/08/06, 16:49
Als het niet in het DC regelement staat of contracten, dan kunnen ze dit niet zomaar toepassen. Wij hebben een klein groepje minderjarige klanten en zij hebben nog geen problemen ondervonden met toegang.

In welke suite zitten jullie dan? Mijn server komt in de LeaseWeb suite te staan...

Swiftway-UK
16/08/06, 16:51
We zitten in twee suites, waaronder de een de Leaseweb suite is, lijkt me geen probleem dus. Het lijkt me ook iets wat de rackhuurder zelf kan aangeven.