PDA

Bekijk Volledige Versie : Betaling aan designer in Belgie



EsMa
09/07/06, 12:57
Hallo,

Ik heb door iemand een flashintro laten maken tegen betaling. Deze persoon woont in Belgie en is niet bedrijfsmatig bezig.
Hoe kan ik dit het beste doen? Dacht zelf aan een creditnota struren en het bedrag overmaken.

HostingScala
09/07/06, 13:14
Even op de fiets langs gaan en het geld afgeven. :P

beetle
09/07/06, 14:22
creditfaktuur maken, doe ik ook altijd aan studentjes ect die voor me scripten, en dan uiteraard zonder BTW :)

joriz
09/07/06, 14:35
Je kan toch gewoon geld overmaken naar het buitenland? Via IBAN nummer en BIC code. Zie het probleem niet echt.

crazycoder
09/07/06, 14:39
Een partikulier mag gewoon een rekening voor jou schrijven die je betaal. Daar mag echter geen BTW op staan..
Je hoef dan zelf geen creditnota oid te maken.. vind dat trouwens geen elegante oplossing..

EsMa
09/07/06, 15:10
creditfaktuur maken, doe ik ook altijd aan studentjes ect die voor me scripten, en dan uiteraard zonder BTW :)

dus het totaal bedrag mag niet incl btw zijn?

crazycoder
09/07/06, 15:55
dus het totaal bedrag mag niet incl btw zijn?
En dan btw terughalen die je niet betaal????

maxnet
09/07/06, 16:22
Weet niet of dit ook hier het geval is omdat de designer in het buitenland woont, maar normaal gesproken dien je betalingen voor diensten vericht door particulieren apart bij de belastingdienst te melden.

Zie: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/ib46/ib46.html

Geoffrey
09/07/06, 16:28
Ik denk dat onze vriend EsMa er de regels eens moet op nalezen. Wanneer je een factuur niet inboekt en je dus geen BTW afdraagt mag je er ook nooit aanrekenen (dit vanuit het standpunt gezien van degene die de flash banner gemaakt heeft). Verder is het ook zo dat de persoon in BE het achter het hoekje deed. Als het een witte factuur is kan je natuurlijk wel je BTW recupereren, anders mag je dat alvast helemaal vergeten of ik vrees dat je de belastingsdienst vroeg of laat over de vloer gaat krijgen.

crazycoder
09/07/06, 17:39
Zwart uitbetalen is zo gek nog niet ;)

EsMa
09/07/06, 18:32
@Geoffrey:
hij wil wel belasting afdragen in zijn land. dus hoe dan op te lossen?

Mark17
09/07/06, 18:43
Bellen met de belastingdienst zal dit moeten verduidelijken of breng een bezoekje aan de belastingdienst. Dit laatste is het handigst waarbij je op papier moet zien te krijgen wat je moet doen met de gegevens van de medewerker van de belastingdienst, blijkt het dan toch anders te moeten dan is het risico voor jouw alweer wat kleiner (je doet immers wat de belastingdienst heeft gemeld).

beetle
09/07/06, 19:49
ik heb vele promoters in belgie zitten, en je mag gewoon geen btw uitbetalen..
dus aan belgie excl BTW uitbetalen

is wel vaker een topic over geweest bv:
http://www.adultwebmaster.nl/ubbt/showflat.php?Cat=0&Board=14&Number=21451834&Searchpage=4&Main=481422&Words=btw+belgie&topic=&Search=true#Post21451834