PDA

Bekijk Volledige Versie : Deurwaarder of Incassobureau Belgische wanbetalers



dreamhost_nl
09/07/06, 10:20
Beste concullegae,

Wie kan ons een goede deurwaarder e/o incassobureau aanbevelen - bij voorkeur no-cure no-pay - voor onze Belgische debiteuren? Het deurwaarderskantoor waar we onze vorderingen momenteel onderbrengen, stopt nl. met de acceptatie van vorderingen buiten Nederland.

Currente ervaringen met een ander Nederlands deurwaarderskantoor of incassobureau zijn ook welkom.

Alvast bedankt.

BsHosting
09/07/06, 11:27
ik heb er 2 voor je.

voor bedragen tot 50 euro of hoger www.credifin-nederland.nl ik heb hier zelf ook een vordering uit staan op een belgisch persoon.

persoon betaald eindelijk na 2 maanden en zegt dan doodleuk tegen hun kosten betaal ik allemaal niet alleen het originele bedrag omdat hij denkt dat ie in belgie niet gepakt zou kunnen worden.

credifin pakt hem wel degelijk aan op no cure no pay basis online incassosyteem dus realtime alles opgeven.

voor grotere bedragen advisieer ik bierens incassoadvocaten ook no cure no pay, maar alleen vanaf 50 euro ook in belgie.
voordeel van een incassoadvocaat is dat ie meer mag en kan dan alleen een incassobureau.

clesoft
09/07/06, 14:54
voordeel van een incassoadvocaat is dat ie meer mag en kan dan alleen een incassobureau.

Hij mag niets meer of minder dan een incassobureau. Dat hij zich incassoadvocaat noemt (leuk bedacht) is een commercieel foefje om geloofwaardiger over te komen.

almar
09/07/06, 14:55
Probeer het eens via incasso.com

Triloxigen
09/07/06, 15:17
www.iac.nu (Y)

veenman
09/07/06, 15:22
Hij mag niets meer of minder dan een incassobureau. Dat hij zich incassoadvocaat noemt (leuk bedacht) is een commercieel foefje om geloofwaardiger over te komen.
Natuurlijk kan een advocaat meer, een rechtzaak beginnen, daarvoor is het dan ook een advocaat!

Randy
09/07/06, 15:32
Natuurlijk kan een advocaat meer, een rechtzaak beginnen, daarvoor is het dan ook een advocaat!

Via kort geding kunnen jij en in dat ook. Alleen als je naar de 'echte' rechtbank moet, zul je een procureur nodig hebben die ook nog eens binnen dat arrondissement mag werken. Ooit eens een zaak betreffende bestuursrecht gehad, was een duur grapje, gelukkig gewonnen!

Trouwens, gelden er voor België geen andere regels? Ik meende dat incasso’s daar het eerste ½ jaar niet toegestaan waren en dat het minnelijk geregeld moest worden.
!google: http://www.vvcm.nl/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=12&TopicID=184&get=last

Voor de Nederlandze zaken gebruiken we Webcasso.nl trouwens. Leuke is dat alle dossiers gewoon online staan.

dreamhost_nl
10/07/06, 12:28
Bedankt voor jullie suggesties zover. Heeft iemand nog een of meerdere andere suggesties? Liefst op basis van eigen goede ervaringen. Lijkt me dat we hier bedrijfsmatig helaas allemaal ervaring mee hebben...