PDA

Bekijk Volledige Versie : Ze betalen niet!



Maxhost
08/07/06, 17:33
Hallo,
Mijn 2e vraag alweer:)
Ik heb het volgende probleem.
Mensen bestellen bij mij hosting. Ze gaan daarmee accoord met de AV.
Ik verzoek ze vriendelijk de factuur binnen 10 dagen te voldoen.
Na 10 dagen heb ik het geld nog niet ontvangen. dus ik stuur ze een E-mail dat ze een betalingsachterstand hebben en of ze de factuur alsnog binnen 7 dagen willen voldoen. Dan krijg ik een E-mail terug: ik hoef de hosting niet meer.
En daar zit ik dan. ik heb er werk van gehad. want ik heb omdat ik net begin geen programma voor boekhouding. het moet dus met de hand. ook maak ik een prijs. ga in overleg. kijk waar ik het vandaan haal enz.
En dat is dus allemaal voor niets. als dit nu 1 x voor komt, ok.
maar van de 5 klanten gebeurd dit bij 3. Zo weet ik nooit waar ik aan toe ben.
Hoe dan andere bedrijven dit? kan ik ze tot een betaling verplichten? ook als ze minderjarig zijn? en als het om kleine bedragen gaat? moet ik ze laten tekenen? Iemand tips?

Bedankt!
Marijn

ErikKosters
08/07/06, 17:35
Je zou ook online eerst prijsopgave kunnen geven en dan duidelijk bij zetten bijvoorbeeld dat je met de volgende knop het daadwerkelijk besteld. Echter heeft de klant dan alsnog 7 dagen bedenktijd als ik mij niet vergis?

Aar
08/07/06, 17:36
Als ze iets bij je bestellen, mag je er toch wel vanuti gaan dat ze binnen xx dagen betalen. Zo niet...
Afslutien die boel. En de domein pas aanmelden bij SIDN zodra er betaald is.

Dus als ze pas betaald hebben komen ze in je boekhouding...

LinQ
08/07/06, 17:36
Laat ze inderdaad tekenen.

Stuur ze een opdrachtbevestiging die ze ondertekend terug moeten sturen/faxen.
Deze drempel is meestal groot genoeg en houdt de mensen die toch niet willen wel tegen.

Als je de bevestiging terug hebt ook pas domeinen aanvragen (heb je sowieso formulieren voor nodig)

systemdeveloper
08/07/06, 17:39
Marijn,

als IK je AV lees dan zou ik de hosting ook niet willen. Die staat boordevol onredelijke voorwaarden waardoor je contract nooit overeind blijft en volgens mij, in beginsel al niet rechtsgeldig is.

3 van de 5.... Gaat er al een lampje branden?

Maxhost
08/07/06, 17:43
Of het rechtsgeldig is word al gechecked. het is opgstuurd naar advocaat. Hoe los ik het op met mensen die niet getekend hebben. wel besteld. 10 dagen de tijd hebben gehad. nog niet betalen. minderjarig zijn? kan ik dat vergeten? of kan ik ze verplichten te betalen?

Aar
08/07/06, 17:44
Marijn,

als IK je AV lees dan zou ik de hosting ook niet willen. Die staat boordevol onredelijke voorwaarden waardoor je contract nooit overeind blijft en volgens mij, in beginsel al niet rechtsgeldig is.

3 van de 5.... Gaat er al een lampje branden?
Kan je mij voorbeelden noemen dan?

systemdeveloper
08/07/06, 17:49
'Jaarlijks moeten de domeinnamen verlengd worden'
'Internationale wetgeving'...
'Negatieve kritiek is geen reden voor contractbeëindiging'
'je bent niet verantwoordelijk als je dienst uitvalt'...
Je bent nergens aansprakelijk voor maar geeft wel aan hoe hoog de schadeclaim mag zijn..
En waarom mag een klant van jou een andere klant niet benaderen?' Misschien heeft ie wel een ijskast te koop of zo..

More ???

crazycoder
08/07/06, 22:18
Als ze iets bij je bestellen, mag je er toch wel vanuti gaan dat ze binnen xx dagen betalen. Zo niet...
Afslutien die boel. En de domein pas aanmelden bij SIDN zodra er betaald is.

Dus als ze pas betaald hebben komen ze in je boekhouding...
Dat kon wel eens minder slim zijn. Kan en mag wel, dan voer je immers je boekhouding op kasbasis zoals dat heel mooi heet.

Ecatel
08/07/06, 22:20
vooruitbetaling :)

Eerst je klanten laten betalen en dan het product leveren.

WebXtrA-Rámon
08/07/06, 23:46
Echter heeft de klant dan alsnog 7 dagen bedenktijd als ik mij niet vergis?

Dat klopt, dat heet "Herroepingsrecht" en het is zelfs wettelijk verplicht om een toekomstige klant (indien dit een consument is) vóór dat de order geplaatst wordt door de klant, te laten weten dat deze van dit recht gebruik kan maken.

Wanneer men dit niet doet, dan kan de klant alsnog zonder opgaaf van reden de overeenkomst ontbinden.

Wanneer de algemene voorwaarden niet deugen en deze ook nog eens niet ter downloaden is aangeboden of per email/post/fax is verstuurd aan de klant, heb je zowiezo geen poot om op te staan.

alleznet
09/07/06, 00:26
Nieuwe klanten alleen domein registreren zodra ze hebben betaald. Hosting kun je gewoon aanmaken, want dat is allemaal "recyclebaar". Bij vaste klanten zou je domeinen ook gewoon in voren kunnen registreren (je hebt dan immers wat materiaal waar je beslag op zou kunnen leggen als ze niet betalen). Eventueel kun je een incassobureau inschakelen, maar ik denk dat het niet de moeite waard is (je hebt het over hosting, en klanten die zo simpel denken om na een paar dagen de factuur te betalen zullen geen pro's zijn met dedicated contracten enz.).

Mark17
09/07/06, 00:28
Dat klopt, dat heet "Herroepingsrecht" en het is zelfs wettelijk verplicht om een toekomstige klant (indien dit een consument is) vóór dat de order geplaatst wordt door de klant, te laten weten dat deze van dit recht gebruik kan maken.

Wanneer men dit niet doet, dan kan de klant alsnog zonder opgaaf van reden de overeenkomst ontbinden.

Wanneer de algemene voorwaarden niet deugen en deze ook nog eens niet ter downloaden is aangeboden of per email/post/fax is verstuurd aan de klant, heb je zowiezo geen poot om op te staan.

Mij lijkt het accepteren ervan (waarbij ze op dat moment zichtbaar zijn, boven of onder de acceptatie knop) ook voldoende. Hierbij bied je ze niet ter download aan (wel ter inzage voor akkoord en toesturen op verzoek kan altijd).

WebXtrA-Rámon
09/07/06, 01:12
Mij lijkt het accepteren ervan (waarbij ze op dat moment zichtbaar zijn, boven of onder de acceptatie knop) ook voldoende. Hierbij bied je ze niet ter download aan (wel ter inzage voor akkoord en toesturen op verzoek kan altijd).

Helaas, dat is wettelijk nog steeds niet voldoende. Je moet de klant is spee de algemene voorwaarden aanbieden op een manier zodat deze kan worden bewaard als naslag. Hetzij met doormiddel van een hardcopy per post, fax of PDF per email of de klant moet het kunnen downloaden.

Wij hebben dat zo opgelost:
Algemene voorwaarden

Door het aanvinken van de checkbox [checkbox] verklaar ik (namens het bovengenoemde bedrijf (indien van toepassing)) de Algemene Voorwaarden (PDF) van WebXtrA versie 1.0 te hebben ontvangen, opgeslagen en bekend te zijn met de inhoud daarvan.

Zie http://www.webxtra.nl/order.php?hosting=Xtra%20Hosting&pid=1 onderaan.


Eventueel kun je een incassobureau inschakelen, maar ik denk dat het niet de moeite waard is (je hebt het over hosting, en klanten die zo simpel denken om na een paar dagen de factuur te betalen zullen geen pro's zijn met dedicated contracten enz.).

Incasso bureau is zeer effectief, mits je je zaakjes goed op orde hebt.
Wanneer je de zaakjes niet goed op orde hebt, kun je het alsnog proberen, meestal betaalt men dan toch van schrik.

Incasso Direct handteerd "no cure, no pay" alleen de mensen die niet betaald hebben zullen het voelen.

Verder is het zo dat bij wanbetaling en wanneer niet gebruik is gemaakt van het herroepingsrecht, je de klant alsnog kunt uitsluiten van de service ookal betaald deze nadat deze ter incasso is gestuurd vanwege de geleden schade.

Maarja dat moet je allemaal afdekken in je AV.

Santario
09/07/06, 01:23
En check ook even de spelfouten die in je AV staan, komt beetje kiddie-achtig over om eerlijk te zijn.

t.bloo
09/07/06, 17:29
1. vooruit betaling is altijd een goed middel
2. andere soort klanten zoeken is waarschijnlijk de beste oplossing

binkie1979
14/07/06, 13:21
Ik heb vandaag zijn website bezocht en gelijk viel mij een paar dingen op. er staan weinig gegevens bij de pakketen en er staat ook niet vermeld of de bedragen per maand of per jaar zijn. in of excl. btw.Tegenwoordig wordt er veel aangeboden voor weinig.
Klein telefoongesprekje gevoerd met Marijn. De huidige klanten hebben voorrang die worden bediend hij heeft nu vakantie en zal kijken of dit later bijgewerkt kan worden.

Een (nieuw) bedrijf wat naast hobby, school en werk gerund wordt waarop je weinig kan bouwen vind ik. Maar dat zijn mijn woorden. En inderdaad de zinnen in zijn AV. Max-Host 1. Maxhost heeft geen verantwoording noch is zij aansprakelijk voor de inhoud van de diensten van een klant. Zij leveren toch de dienst. Is de klant zelf aansprakelijk voor de server die bij hun staat.

Wat ik ook een leuk onderdeel vind van de av is: Eigendomsvoorbehoud
1. Het door Maxhost vervaardigde materiaal is en blijft eigendom van Maxhost.
Je betaald voor een website die zij maken en dan is hij mijn eigendom. Bij Max blijft deze van hun en mag ik er niks mee.

een ander klein detail is dat zijn btw nummer ook niet vernoemd wordt in zijn contact gegevens is niet verplicht maar staat wel netjes cq klantvriendelijk

Swiftway-UK
14/07/06, 13:41
Je mag geen boekhouding voeren op het kas systeem, dus je kunt het beste proforma facturen sturen, zodra deze voldaan zijn stuur je de echte factuur, zo voorkom je creditering problemen en onnodig afdracht van BTW.

Maxhost
14/07/06, 13:45
Begrijp ik het goed dat je alle puntjes zoekt om kritiek te leveren op mij?
Ten 1e: kleinschalig hostbedrijf kan prima naast school. Ik heb mensen die mij mee helpen dus doe niet alles in mijn eentje.
Ten 2e: BTW-nummer heb ik nog niet. Ik heb brief naar de Belanstingdienst gestuurd. Het duurd ongeveer 8 weken voor je officieel bent opgenomen.
Ten 3e: Mijn AV zijn opgestuurd naar advocaat en worden als ik ze terug heb ingediend bij de KvK. (wat je ook hebt kunnen lezen?) Ik weet dat mijn AV nog niet helemaal in orde zijn. maar dat zijn er wel meer niet. Kijk eens rond. vind je het nu echt nodig om mij hierop af te vallen? beetje kinderachtig.

Swiftway-UK
14/07/06, 13:56
Wat ik ook een leuk onderdeel vind van de av is: Eigendomsvoorbehoud
1. Het door Maxhost vervaardigde materiaal is en blijft eigendom van Maxhost.
Je betaald voor een website die zij maken en dan is hij mijn eigendom. Bij Max blijft deze van hun en mag ik er niks mee.


Eigendomsvoorbehoud is juist een hele standaard voorwaarde, alles wat een programmeur of designer maakt blijft eigendom van de maker, gebruiker krijgt een al dan niet exclusief recht op gebruik, al dan niet overdraagbaar, maar het verkoop van broncode, code of designelementen word bijna niet gedaan, zodat designs aangekochte of gemaakte foto's wederom in andere design kunnen gebruiken, programmeurs code kunnen hergebruiken etc

Dit is dus geen gekke voorwaarde.

izdesign
14/07/06, 19:24
Ik sluit me aan bij swiftway, maar nog even iets anders in je profiel staat dat je sidn deelnemer bent maar dat lijkt me niet als je net begint?

FSCJasper
14/07/06, 20:04
Hij staat in ieder geval niet bij de deelnemerslijst van de SIDN.

midego
14/07/06, 20:07
Ik sluit me aan bij swiftway, maar nog even iets anders in je profiel staat dat je sidn deelnemer bent maar dat lijkt me niet als je net begint?
Categorie 2 ?

Maxhost
14/07/06, 22:20
Resller, indirect dus wel

veenman
14/07/06, 22:48
Resller, indirect dus wel
Zo werkt dat dus niet. Je bent toch ook geen klant van de groothandel, omdat de detailist daar inkoopt?! Overigens kun je voor 20 euro per jaar wel SIDN Deelnemer Categorie II worden. Dan kun je roepen dat je deelnemer bent en mag je zelfs het SIDN deelnemers logo gebruiken ;)

crazycoder
14/07/06, 23:05
Je mag geen boekhouding voeren op het kas systeem
Als je tot de juiste groep ondernemers behoor, of toestemming van de belastingdienst krijg wel.
Meer info:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob04/ob04-29.html

Bob2
15/07/06, 00:25
Probeer www.webcasso.nl eens. Hier goede ervaringen mee.
Uiteraard moet er wel een soort van overeenkomst zijn, anders is betaalplicht denk ik lastig te bewijzen.

®on
15/07/06, 02:46
Resller, indirect dus wel
Indirect is in dit geval misleidend. Je bent óf wel deelnemer, óf niet.

Tuneboy
19/07/06, 15:36
vooruitbetaling moet niet nodig zijn. als klanten getekend hebben, dan heb je veel meer in touw.

X-Hosted
19/07/06, 17:21
Dat is bij webhosting een beetje het probleem, dat ''getekend''.
Vaak gaan bestellingen via een online formpje en is er van echt tekeken geen sprake, maar wel van een overeenkomst... echter denken veel klanten dat bestellen en akkoord met av een vrijblijvend iets is.

Bij budget hosting heb je ook vaak wat 13-15 jarigen die achter de rug van pappie en mammie om wat bestellen en het dan niet kunnen betalen. (al zo vaak boze ouders aan de lijn gehad, het blijft trouwens grappig:) )

Om even een voorbeeldje te geven;
Electronica warenhuizen zien en spreke hun klant voordat ze iets verkopen, of in ieder geval tijdens het verkopen, bij webhosting is dat vaak niet zo dus je weet niet met wat voor klant je te maken hebt.

Wij herkennen je probleem ook wel maxhost, maar doe er bij pakketjes van 1.50 per maand niet al te moeilijk over, wij doen bij kleine pakketjes het volgende:
- Herinnering sturen per mail
- Nog een herinnering per mail
- Herinnering per post
- Aanmaning per post (met administratie kosten)

Horen we er daarna nog niets van, jammer dan.. om voor een pakketje van een paar euro per maand een incasso in te gaan zetten :rolleyes: bij grote bedragen is het dan weer wel interessant om een incasso in te zetten natuurlijk (vanaf 50 euro...).

Om een lang verhaal kort te maken:
Doe in ieder geval -zoals al meerde zeiden- alles op vooruit betaling en maak je niet al te druk om een pakketje van 1.50 per maand dat niet voldaan is.. en mocht er de 1e maand wel een betaling zijn gedaan en daarna niet.. je weet de suspend knop te zitten!:)

Maxhost
20/07/06, 15:10
Bedankt. zal ik doen. Ik heb ook gehoord dat het mensen afschrikt een brief door incasso te laten sturen. of zelf dat je hun inlicht. met naam en alles er bij. Mijn vader kent een goed incassobureau die hij zelf ook gebruikt voor zijn bedrijf. Die wil voor mij vast wel zon brief opstellen. die mensen komen hier wel vaker:P Maargoed. bedankt. en 1,50 is idd weinig. alleen als het gaat om 2 jaar... en vooral in het begin is zelfs 1,50 voor mij belangrijk. alle kosten moeten er weer uit he:P

Pegasus
20/07/06, 15:57
...




Zijn de diensten dan al geleverd of worden deze pas geleverd na de betaling?

Tuneboy
20/07/06, 17:05
Dat is bij webhosting een beetje het probleem, dat ''getekend''.
Vaak gaan bestellingen via een online formpje en is er van echt tekeken geen sprake, maar wel van een overeenkomst... echter denken veel klanten dat bestellen en akkoord met av een vrijblijvend iets is.

Bij budget hosting heb je ook vaak wat 13-15 jarigen die achter de rug van pappie en mammie om wat bestellen en het dan niet kunnen betalen. (al zo vaak boze ouders aan de lijn gehad, het blijft trouwens grappig:) )

Om even een voorbeeldje te geven;
Electronica warenhuizen zien en spreke hun klant voordat ze iets verkopen, of in ieder geval tijdens het verkopen, bij webhosting is dat vaak niet zo dus je weet niet met wat voor klant je te maken hebt.

Wij herkennen je probleem ook wel maxhost, maar doe er bij pakketjes van 1.50 per maand niet al te moeilijk over, wij doen bij kleine pakketjes het volgende:
- Herinnering sturen per mail
- Nog een herinnering per mail
- Herinnering per post
- Aanmaning per post (met administratie kosten)

Horen we er daarna nog niets van, jammer dan.. om voor een pakketje van een paar euro per maand een incasso in te gaan zetten :rolleyes: bij grote bedragen is het dan weer wel interessant om een incasso in te zetten natuurlijk (vanaf 50 euro...).

Om een lang verhaal kort te maken:
Doe in ieder geval -zoals al meerde zeiden- alles op vooruit betaling en maak je niet al te druk om een pakketje van 1.50 per maand dat niet voldaan is.. en mocht er de 1e maand wel een betaling zijn gedaan en daarna niet.. je weet de suspend knop te zitten!:)

Sorry, maar ik ben het absoluut niet met jou wijze van werken eens. Je neemt hiermee veel te veel risico... reken erop dat klanten steeds meer op dit beleid inspelen. Je moet natuurlijk geen duizenden euro's uitgeven aan incassobeleid, maar je moet zorgen dat je facturen gewoon betaald worden.

Wat is de afschrikking van een contract? Mensen moeten bij ons voor ALLES tekenen, wanneer ze nieuwe klant zijn, bestaande klanten kunnen telefonisch en via e-mail bestellen. Zo hebben wij altijd een papier achter de hand waarmee je zelfs voor een bedrag van 4 euro naar een incassobureau kan! Er zijn genoeg incassobureau's waarbij je voor een vast bedrag per jaar (denk aan ca. 100-200 euro) onbeperkt incasso-opdrachten kunt opgeven, hiermee werd minimaal 80% van de mensen die in eerste instantie niet betalen alsnog betaald, 10% liep uit op een rechtzaak die we wonnen, 5% hebben we geen rechtzaak van gemaakt, en 5% loopt uit op rechtzaken waarin wij niet volledig in het gelijk worden gesteld (percentages zijn enigszins geschat).


Bedankt. zal ik doen. Ik heb ook gehoord dat het mensen afschrikt een brief door incasso te laten sturen. of zelf dat je hun inlicht. met naam en alles er bij. Mijn vader kent een goed incassobureau die hij zelf ook gebruikt voor zijn bedrijf. Die wil voor mij vast wel zon brief opstellen. die mensen komen hier wel vaker:P Maargoed. bedankt. en 1,50 is idd weinig. alleen als het gaat om 2 jaar... en vooral in het begin is zelfs 1,50 voor mij belangrijk. alle kosten moeten er weer uit he:P

Natuurlijk, ik ben het helemaal met je eens! Mensen moet respect voor je hebben, ook al vraag je slechts 1,50 voor een bepaalde dienst. Wanneer jij die diensten naar afspraak hebt geleverd, moeten ze betalen, en daar ga jij gegarandeerd zorg voor dragen! Je zult zien dat bij een stevigere aanpak mensen veel sneller betalen. Do not hesisate om het volgende te doen: alles blokkeren, websites offline gooien, mensen betalen direct! Het is geen stijl, maar je hebt geen keus! Wij hebben het helaas (en ik doe het echt niet graag) moeten doen, mensen betaalden dan echt bijna altijd direct!

binkie1979
20/07/06, 22:14
Als ik het je verhaal goed lees en misschien kom ik dan rot uit de bocht of vertel ik misschien iets wat niet klopt. maar ik krijg de indruk dat je een bedrijf bent begonnen zonder over dingen na te denken. Ik begrijp dat je vader ook een bedrijf heeft waarom heb je niet samen met je vader een paar dingen door genomen zoals een bedrijfsplan?

waarom ben jij er zo zeker van dat het incassobureau van je vader die bij jullie vaker over de vloerkomt voor jouw een brief opstellen. Een zaak van 1,50levert voor een incassobureau niks op en is niet intressant mits je zelf voor alle kosten garant staat.

X-Hosted
21/07/06, 00:44
Zijn de diensten dan al geleverd of worden deze pas geleverd na de betaling?

Worden pas geleverd na de betaling, zowel hosting als domein.



Sorry, maar ik ben het absoluut niet met jou wijze van werken eens. Je neemt hiermee veel te veel risico... reken erop dat klanten steeds meer op dit beleid inspelen. Je moet natuurlijk geen duizenden euro's uitgeven aan incassobeleid, maar je moet zorgen dat je facturen gewoon betaald worden.

Dat mag;) Snap het enigzins wel, uiteraard gaat het verhaal alleen op voor nieuwe bestellingen.
Klant plaatst bestelling en wil factuur niet voldoen, ook niet na een herinnerings en aanmanings proces / geeft niet thuis = bestelling annuleren, wij leven zoals hierboven staat enkel en alleen na betaling.

Zoals binkie1979 al zegt: Een zaak van 1,50 levert voor een incassobureau niks op en is niet intressant mits je zelf voor alle kosten garant staat.

Wij kiezen er dan voor om de bestelling gewoon te annuleren en er verder geen moeite/tijd in te steken, dat is een bewuste keuze, mede omdat we nog geen echt incasso-contract hebben en de incasso kosten dan niet gering zijn t.o.v het bedrag.

Bij bestaande klanten die een x aantal maanden of de eerste maand hun factuur wel hebben voldaan en daarna ineens niet meer betalen gaat het natuurlijk niet op en schromen we niet om er incasso werk van te maken, hoewel het suspenden meestal voldoende is om een betaling te krijgen:), zoals je zelf ook al stelt ;)


Een niet betalende klant is inderdaad altijd vervelend, maar het is iets dat erbij hoort.. helaas.

Maxhost
21/07/06, 18:45
Nu ook weer. ik heb een klant voor 12 slots private call of duty server. hij is minderjarig. wel mag het van zijn ouders zegt hij. is het handig hem en zijn ouders te laten tekenen? zoja, wat moet ik op dat papiertje zetten? is het handig iets van een contract te hebben? heeft iemand zoiets?

Tuneboy
21/07/06, 20:18
Nee, neimand hier gebruikt een contract... duhhh

Sorry hoor, maar als jij niet eens serieus hebt nagedacht om een contract te gaan opzetten dan ben ik bang dat je verkeerd begonnen hebt. Ben je uberhaupt ingeschreven bij de KVK? Heb je je uberhaupt laten voorlichten voordat je hier aan begon?

izdesign
21/07/06, 22:04
Hij is ingeschreven bij de KVK zoals je kunt zien :)

Maxhost
21/07/06, 22:24
Ik ben juist begonnen om ervaring op te doen. Zoals je al had kunnen lezen ben ik reseller en heb ik nog geen servers. ik ga eerst alles goed leren kennen. zelf ben ik nog maar 14 en is dat een hobby voor mij. Dus nee ik heb geen voorlichting gehad.

Tuneboy
21/07/06, 23:16
OK, ik adviseer je dit forum eens goed door te lezen. Er zijn inmiddels zoveel topics geweest over (met alle respect) beginners die om hulp vragen. Lees alles eens gewoon door, als je echt wat wil leren dan vind je het wel interessant en zul je er ook zeker wat van leren!

Maxhost
22/07/06, 00:33
ok, bedankt. zal ik doen. maar kan iemand mij vertellen hoe zon contract er uit ziet? heeft iemand voorbeeld ofzo?

X-Hosted
22/07/06, 01:24
@ Tuneboy, heb je een airco? zo ja... ga er eens voorzitten en relax man ;) volgensmij maakt de warmte je een beetje pissed/gespannen... althans zo kom je over op me.

@ Maxhost, als je wat voorbeeld spul / advies wil hebben mag je me gerust een PM of mail sturen:)

Maxhost
22/07/06, 14:09
Ik heb je toegevoegd op msn.
Bedankt;):):D

Tuneboy
22/07/06, 18:52
[QUOTE=X-Hosted]@ Tuneboy, heb je een airco? zo ja... ga er eens voorzitten en relax man ;) volgensmij maakt de warmte je een beetje pissed/gespannen... althans zo kom je over op me.

Sorry, mijn airco heeft storing, :) Ik bedoelde het niet zo bot, maar ik denk dat er heel al zovaak hetzelfde wordt gevraagd, kom op zeg, dit soort dingen kunnen door even zoeken toch zo makkelijk opgezocht worden?
QUOTE]

Maxhost
22/07/06, 19:14
ik denk dat er heel al zovaak hetzelfde wordt gevraagd, kom op zeg, dit soort dingen kunnen door even zoeken toch zo makkelijk opgezocht worden?

Veel werk he. moet je weer antwoord geven. poeee strax wordt je nog moe man. en wat ik vroeg staat niet al eerder beschreven.

Tuneboy
24/07/06, 00:49
Veel werk he. moet je weer antwoord geven. poeee strax wordt je nog moe man. en wat ik vroeg staat niet al eerder beschreven.

Dat is het probleem niet, mag ik ten eerste even aangeven wat ik van een ondernemer vind die zich alles laat voorkauwen en zelf niets wil uitzoeken? Het antwoord weet je zelf wel denk ik...

Ten tweede, niemand heeft er baat bij als dit hele forum straks volstaat met dezelfde vragen en dezelfde topics.

Bullcat
24/07/06, 02:26
Ik wil een dagboek , dus hopla schrijf het van je af, "ik begin als ISP en snap er de ballen van", dus MaxHost, ga van kiet, wj smullen wel mee hier :D

Btw, staan er op de website van meneer M-Soft geen standaard contracten voor deze zaken, ?

Lennard
17/08/06, 11:50
Je zou ook online eerst prijsopgave kunnen geven en dan duidelijk bij zetten bijvoorbeeld dat je met de volgende knop het daadwerkelijk besteld. Echter heeft de klant dan alsnog 7 dagen bedenktijd als ik mij niet vergis?

Volgens mij geldt de zeven (acht, dacht ik zelfs) dagen cool off period alleen voor verkoop aan de deur. Als je zelf iets aanschaft, in een winkel of op het internet geldt dit niet.

Je kunt mensen verplichten bij annulering een gedeelte (max 33% van het aankoopbedrag) te voldoen, afhankelijk van de tijd die er overheen is gegaan en de moeite die jij erin hebt gestoken.

FransVanNispen
19/08/06, 00:36
Wij hebben dit soort problemen eigenlijk nooit. Als het écht zo erg is dat 3 of de 5 aanmeldingen annuleert, zou ik mij niet zo zeer richten op het zoeken naar een manier om daar toch geld van te innen.

Ik zou me juist richten op te onderzoeken wat de oorzaak is dat deze klanten allemaal afhaken. Dan kun je daar eerst wat aan doen.