PDA

Bekijk Volledige Versie : Sta ik in mijn recht?



Maxhost
08/07/06, 17:16
Hallo allemaal,
Pas geleden ben ik een hostbedrijf begonnen.
Zelf ben ik 14 jaar oud.
Daarom ben ik gestart als reseller om zo wat ervaring op te doen.
Ik loop al snel tegen een probleem aan.
De host waar ik mijn reseller pakket weg heb (ik zal hem niet noemen. is wel zo sportief) Zit te drijgen met allemaal dingen.
Ze leveren slechte support. Ze blokeren mij op msn omdat ze vinden dat ik zeur. ik moet lang wachten op E-mail antwoorden. Ze maken mij belagelijk. en dit alleen omdat ze aan mij niet zoveel verdienen als aan andere mensen. Ik vroeg of ze ook een Zend Optimizer wouden instaleren voor een forum. Eerst antwoordden ze: nee dat dan we niet. daarna kreeg ik een antwoord dat ze het voor 10 euro wouden doen. Ik praatte even met iemand. die voegde de eigenaar van het bedrijf toe op msn. Helaas vond de eigenaar dit niet zo leuk. hij zij tegen mij: je moet mijn msn niet door geven. je moet niets in mijn forum zetten. verder moet je ophouden met zeuren noob. stuur maar een E-mail. Hij zij ook: als ik dat niet deed, zou hij mijn account down gooien. want ik ben minderjarig en het contract is dus waardeloos. Volgens hem heb ik verder geen rechten. wie kan mij er meer over vertellen hoe dit inelkaar zit?

Bedankt!
marijn

P.S. Ik heb ook een KvK en die staat op mijn eigen naam.

veenman
08/07/06, 17:24
Dat ze niet zomaar even een php-extensie installeren vind ik niet meer dan logisch en dat ze je dan later tegemoed willen komen door het als nog voor 10 euro te doen, vind ik zelfs netjes. Verder is het verhaal over MSN ook iets waar de eigenaar van het webhostingbedrijf opzich gelijk heeft. Ik zou er ook niet blij van worden als iemand mijn MSN adres zou gaan uitdelen.

Daarnaast vind ik de uitingen/gedrag van het webhostingbedrijf ook niet al te professioneel, voornamelijk het 'je moet niet zeuren noob' en het dreigen met platgooien van het account. Wat betreft het contract dat waardeloos zou zijn, dat ben ik niet met de webhoster eens. Ze draaien de zaken om. Je ouders zouden het contract in kunnen ontbinden, de webhoster niet, gezien die betaling ontvangen en geaccepteerd heeft.

IT-worX
08/07/06, 17:27
Als ik dit zo hoor...gewoon verhuizen ;)

ErikKosters
08/07/06, 17:31
Inderdaad, beetje normaal met klanten omgaan lijkt met meer dan logisch.

LinQ
08/07/06, 17:40
Inderdaad, beetje normaal met klanten omgaan lijkt met meer dan logisch.

Dat klopt, maar ik hoop wel dat jij de mensen aan wie jij verkopt ook vertelt dat je 14 bent....
Gezien je andere topic over "niet betalen" hoeven ze jouw niets te betalen omdat je geen wettig bedrijf bent. Dus een tip: wees eerlijk

Maxhost
08/07/06, 17:46
Als mensen vragen zal ik altijd zeggen dat ik 14 jaar ben.
Maar ze moeten mij wel betalen. want ik heb een wettig bedrijf.
Ik sta ingeschreven bij de KvK zoals je kan zien.
Ook heb ik me aangemeld bij de belastigdiens.
De KvK zegt zelf ook dat ik wel een wettig bedrijf heb

JayvD
08/07/06, 17:58
Als mensen vragen zal ik altijd zeggen dat ik 14 jaar ben.
Maar ze moeten mij wel betalen. want ik heb een wettig bedrijf.
Ik sta ingeschreven bij de KvK zoals je kan zien.
Ook heb ik me aangemeld bij de belastigdiens.
De KvK zegt zelf ook dat ik wel een wettig bedrijf heb
Off-topic:
Gooi je tekst even door Word om de spellingsfouten eruit te halen en breng wat structuur in je berichten mikker het niet allemaal onder mekaar. Leest nogal lastig. :)

On-topic:
Je kan sportief zijn of niet maar iedereen weet dat je e-dentify bedoelt. Zijn zelfde soort verhalen hier geweest en op forum van Tros-Radar.

Even iets over e-dentify > zij zijn zelf ook minderjarig!
Maakt niets uit dat je minderjarig bent, enige lastige is dat als je geen handlichting hebt dat je ouders jouw beslissingen nietig kunnen maken. Zij zijn de enige die dat kunnen en mogen doen!
Iemand waar jij koopt kan niet zonder enige reden jouw account opheffen! Reden van teveel support vragen is niet geldig in dit geval.

Ik raad je aan om daar zo snel mogelijk weg te gaan en andere host te zoeken, en hou in de gedachte: Goedkoop is niet altijd beter.

systemdeveloper
08/07/06, 18:01
Dus als een 14 jarige een kvknummer heeft, is ie dus opeens volwassen met alle rechten, verantwoordelijkheden en plichten die daarbij horen? Ik dacht het niet. Een klant sluit een contract met een minderjarige en als ik me niet vergis is dat contract pas geldig als een meerderjarige en verantwoordelijke ook een krabbel zet. Dat staat los van het feit dat je een kvknummer hebt.

Een 14jarige moet ook altijd onder toezicht werken. Je mag niet na 19:00 en voor 8:00 uur werken. per schooldag zelfs maar max. 2 uur. En je mag geen kassawerk doen. En je mag geen werk doen dat risico met zich meebrengt.

Zo is het zelfs erg lastig om voor de belastingdienst als ondernemer te worden gezien..

snappie..?

Maxhost
08/07/06, 18:05
Yep,
Misshien moet ik naar de rechter gaan? Ik heb van de KvK gehoord dat je daar een krabbel kan krijgen dat jij zakelijk als volwassene word gezien en zo dus ook alle rechten/plichten kan krijgen. is dit slim om te doen?

LinQ
08/07/06, 18:17
Ok... het is nieuw voor mij dat je als minderjarige een bedrijf met kvk nummer kan hebben..

Kenneth
08/07/06, 18:29
Ok... het is nieuw voor mij dat je als minderjarige een bedrijf met kvk nummer kan hebben..

als ouders ondertekeningen is het geen probleem zo ver ik weet.

Danger
08/07/06, 18:32
Yep,
Misshien moet ik naar de rechter gaan?

Bespreek dit eerst eens met je vader.. Zoals eerder aangegeven kun je het beste verhuizen naar een andere reseller-host. Deze zijn genoeg te vinden op dit forum.

JayvD
08/07/06, 18:42
Dus als een 14 jarige een kvknummer heeft, is ie dus opeens volwassen met alle rechten, verantwoordelijkheden en plichten die daarbij horen? Ik dacht het niet. Een klant sluit een contract met een minderjarige en als ik me niet vergis is dat contract pas geldig als een meerderjarige en verantwoordelijke ook een krabbel zet. Dat staat los van het feit dat je een kvknummer hebt. (maar je bent niet verplicht om te melden dat je minderjarig bent als er niets vermeldt staat in av van verkoper!)

Een 14jarige moet ook altijd onder toezicht werken. Je mag niet na 19:00 en voor 8:00 uur werken. per schooldag zelfs maar max. 2 uur. En je mag geen kassawerk doen. En je mag geen werk doen dat risico met zich meebrengt.

Zo is het zelfs erg lastig om voor de belastingdienst als ondernemer te worden gezien..

snappie..?
Hij is ondernemer en heeft alle rechten en plichten, echter zijn ouders staan garant voor hem! Een meerderjarige hoeft geen krabbel erbij te zetten, echter kan de verkoper/koper daar wel op staan.

En al dat geshit van je mag dan en dan niet werken gaat niet op, je bent ondernemer en je mag zelf je aantal uren plannen. Je hebt niets te maken met die regels omdat die enkel gelden voor werkgevens richting werknemers niet als je zelf werkgever bent. :)

Ga eens langs bij kvk als je daar meer van wilt weten, zijn altijd bereid je te woord te staan en het hele verhaal uit te leggen.

maxnet
08/07/06, 18:52
Misshien moet ik naar de rechter gaan? Ik heb van de KvK gehoord dat je daar een krabbel kan krijgen dat jij zakelijk als volwassene word gezien en zo dus ook alle rechten/plichten kan krijgen.

Handlichting kan je pas op je 16e krijgen. In jouw geval is dat dus (nog) niet mogelijk.


Wat de problemen met je hoster betreft, zou ik je aanraden te verhuizen.
Als je al je klanten in een resellerpakket bij een hoster onderbrengt dan ben je volledig afhankelijk van deze partij.
Als je nu al aanvoelt dat de relatie niet werkbaar is, dan is het niet verstandig daar te blijven, ongeacht of je wel of niet in je recht staat.

blaaat
08/07/06, 18:53
Handlichting kan je pas krijgen vanaf je 16e. Verder zijn contracten alleen aan JOU kant te cancelen. *correct me if wrong*, je ouders kunnen bijvoorbeeld klagen dat je dit niet had mogen te doen (te groot bedrag gemoeid met contract of iets dergelijks). Dit is dus geen reden voor klanten op niet te betalen.

Verder zou ik zo snel mogelijk verhuizen van webhoster. Dat ze niet zomaar dingen gaan instaleren vind ik vrij logisch, hoewel zend of een alternatief wel vrij basic is.

FSCJasper
08/07/06, 19:01
Marijn, laat me jou een tip geven:

Vooral in de beginfase van je onderneming is het belangrijk goede partners en leveranciers te zoeken. Starten bij een levancier dat je zo te woord staat, is echt af te raden. Ik raad je aan naar een ISP over te stappen, dat bereid is jou te ondersteunen in je beginfase.

Iets meer betalen voor je diensten is geen ramp. Uiteindelijk betaalt alles zichzelf terug. Je verdient veel meer met het aanbieden van goede diensten, dan op besparen van je resellerpakket.

Veel succes ermee. Ik hoop dat je deze tip aanneemt.

Maxhost
08/07/06, 20:01
Wat je zei ben ik het niet mee eens.
Ik kan ook op mijn 14e naar de katonrechter ofzo stappen.
Die kunnen er voor tekenen en dan word ik zakelijk beschouwd als een meerderjarige. dat weet ik 100% zeker. ik heb er over gebeld naar de KvK.
Alleen is mijn vraag: Is het slim dit te doen?

blaaat
08/07/06, 20:04
Ik heb het zelf niet gedaan, het lijkt mij meer nodig als je je ouders niet vertrouwd ofzo, dat je echt onafhangekelijk wil zijn. En dat heb ik hier niet, indien nodig tekenen mijn ouders graag mee. Ben er nog nooit tegen aangelopen dat ik het niet heb.

maxnet
08/07/06, 20:10
Wat je zei ben ik het niet mee eens.
Ik kan ook op mijn 14e naar de katonrechter ofzo stappen.
Die kunnen er voor tekenen en dan word ik zakelijk beschouwd als een meerderjarige. dat weet ik 100% zeker. ik heb er over gebeld naar de KvK.


Dan ben ik bang dat de desbetreffende KVK medewerker verkeerd is ingelicht.



Afdeling 2. Handlichting

Artikel 235
1. Handlichting waarbij aan een minderjarige bepaalde bevoegdheden van een meerderjarige worden toegekend, kan wanneer de minderjarige de leeftijd van zestien jaren heeft bereikt, op zijn verzoek door de kantonrechter worden verleend.
2. Zij wordt niet verleend tegen de wil van de ouders voor zover deze het gezag over de minderjarige uitoefenen, met inachtneming nochtans van artikel 253a.
3. Bij het verlenen van handlichting bepaalt de kantonrechter uitdrukkelijk, welke bevoegdheden van een meerderjarige aan de minderjarige worden toegekend. Deze bevoegdheden mogen zich niet verder uitstrekken dan tot de gedeeltelijke of de gehele ontvangst van zijn inkomsten en de beschikking daarover, het sluiten van verhuringen en verpachtingen, het in een vennootschap deelnemen en het uitoefenen van een beroep of bedrijf. De minderjarige wordt echter door handlichting niet bekwaam tot het beschikken over registergoederen, effecten, of door hypotheek gedekte vorderingen.
4. Hij kan ter zake van de handlichting zelf en van handelingen, waartoe hij krachtens de verkregen handlichting bekwaam is, eisende of verwerende in rechte optreden. Artikel 12 lid 1 van dit boek geldt voor die handelingen niet.
(Red: zie ook artt. 247, 337, 381 BW Boek 1; artt. 32, 49 t/m 51 BW Boek 3)

Artikel 236
1. Een verleende handlichting kan door de rechtbank worden ingetrokken, indien de minderjarige daarvan misbruik maakt of er gegronde vrees bestaat dat hij dit zal doen.
2. De intrekking geschiedt op verzoek van een van de ouders van de minderjarige, voor zover deze het gezag over hem uitoefenen en met inachtneming van artikel 253a, of op verzoek van de voogd.

Artikel 237
1. Een beschikking waarbij handlichting is verleend of ingetrokken, moet worden bekend gemaakt in de Staatscourant en in twee in de beschikking aan te wijzen dagbladen.
2. In de bekendmaking moet nauwkeurig worden vermeld hoedanig, en tot welk einde zij is verleend. Vóór de bekendmaking werkt zomin de handlichting als haar intrekking tegen derden die hiervan onkundig waren.


Ook op de KVK site staat dat je hiervoor 16 moet zijn: http://assets.kvk.nl/assets/Starters/productassets/Minderjarigeondernemers.pdf

Maxhost
08/07/06, 20:12
Raar:S
Ik zal maandag is bellen naar de KvK.
Maar thx:)

FSCJasper
08/07/06, 20:20
Je weet overigens dat het aanvragen van handlichting tot wel €400,- in kosten kan oplopen?

JayvD
08/07/06, 20:43
Je weet overigens dat het aanvragen van handlichting tot wel €400,- in kosten kan oplopen?
Plus dat je advertensie moet zetten in bepaalde bladen.

Denk dat je beter geen handlichting kunt nemen als het niet nodig is, in dit geval is het niet nodig.
Die gast dreigt met iets wat hij niet kan waarmaken volgens de wet, je ouders kunnen zeggen ik wil dat geld terug, maar hij kan niet zeggen van ik verbreek contract omdat dat kan.

Geoffrey
08/07/06, 21:22
Als ik dit zo hoor...gewoon verhuizen ;)

Klopt! Hoe jong je klant ook is, hoe veel je er ook maar aan verdient, iedere klant verdient het om met respect te behandelen en dat is in de openingspost kennelijk niet het geval.

Kahil
08/07/06, 21:58
Als het om de dergelijke partij gaat die hier al genoemd is vrees ik dat verhuizen ook nog niet zo simpel zal zijn. Best een nieuwe betrouwbare, vriendelijke host zoeken die voor u de transfer kan regelen.
Ik wens u veel succes!

Aar
09/07/06, 00:44
Laat ik dan ook nog maar eens reageren in dit topic.
Ik noem de hostingprovider van Max-Hosting maar E.

Ikzelf heb van een medewerker van Max-Host gehoord dat er geen Zend Optimizer werd gedraaid, en dat dat niet wouden installeren.
Ikzelf was eens benieuwd om navraag te doen bij het bedrijf, met de reden waarom ze dat niet draaien, aangezien ikzelf er goede ervaringen mee heb...
Ik kreeg het MSN-adres van diegene van de hostingprovider van MaxHost.

Dat was inderdaad misschien niet al te netjes, maar toch.. :P
Ik werd ten eerste niet goed tewoord gestaan, en de beheerder wou dit niet installeren, tevens met mijn goede argumenten kreeg ik hem niet overgehaald (Hij is een HAVO-er meen ik, terwijl ik gediplomeerd MBO-er ben Niveau 4, en mijn beroep ervan heb gemaakt :P).

Uiteindelijk heeft hij mij geblokkeerd. Tevens heb ik gewoon mijn ervaring netjes uitgedrukt in zijn supportforum geplaatst waar hij niet van gediend was en mijn sporen uitwistte op zijn forum (hoezo alleen maar positief nieuws ontvangen?).

Vervolgens heeft hij mij nu zonder reden gebanned van zijn forum, wat ik erg kinderachtig vind (of hij geilt op Ban-knopjes). Ikzelf vind het 3-keer zo jammer dat deze 'prutser-toko' niet bij Webhosters.nl staat of HostingVisie zodat ik een 'leuke' review zou kunnen plaatsen...

Ikzelf vind het jammer dat er zulke bedrijven bestaan, en dat een reseller zoals MaxHosting de dupe wordt van de klantenomgang van E. wat totaal te slecht voor woorden is.

Mark17
09/07/06, 01:45
Laat ik dan ook nog maar eens reageren in dit topic.
Ik noem de hostingprovider van Max-Hosting maar E.

Ikzelf heb van een medewerker van Max-Host gehoord dat er geen Zend Optimizer werd gedraaid, en dat dat niet wouden installeren.
Ikzelf was eens benieuwd om navraag te doen bij het bedrijf, met de reden waarom ze dat niet draaien, aangezien ikzelf er goede ervaringen mee heb...
Ik kreeg het MSN-adres van diegene van de hostingprovider van MaxHost.

Dat was inderdaad misschien niet al te netjes, maar toch.. :P
Ik werd ten eerste niet goed tewoord gestaan, en de beheerder wou dit niet installeren, tevens met mijn goede argumenten kreeg ik hem niet overgehaald (Hij is een HAVO-er meen ik, terwijl ik gediplomeerd MBO-er ben Niveau 4, en mijn beroep ervan heb gemaakt :P).

Uiteindelijk heeft hij mij geblokkeerd. Tevens heb ik gewoon mijn ervaring netjes uitgedrukt in zijn supportforum geplaatst waar hij niet van gediend was en mijn sporen uitwistte op zijn forum (hoezo alleen maar positief nieuws ontvangen?).

Vervolgens heeft hij mij nu zonder reden gebanned van zijn forum, wat ik erg kinderachtig vind (of hij geilt op Ban-knopjes). Ikzelf vind het 3-keer zo jammer dat deze 'prutser-toko' niet bij Webhosters.nl staat of HostingVisie zodat ik een 'leuke' review zou kunnen plaatsen...

Ikzelf vind het jammer dat er zulke bedrijven bestaan, en dat een reseller zoals MaxHosting de dupe wordt van de klantenomgang van E. wat totaal te slecht voor woorden is.

Staat deze partij (naam laat ik in het midden) wel vermeld op ispgids.nl/trosradar.nl dan zou je daar je mening kunnen geven.

Kahil
09/07/06, 01:57
Deze partij staat trouwens wel op webhosters.nl. Ik raad je trouwens aan om voortaan eerst goed uit te pluizen of de host wel goed, betrouwbaar is, referenties,...

Maxhost
09/07/06, 02:39
Dat heb ik gedaan. Ik keek op hun forum. Stonden veel positieve berichten.
Maar schijnbaar halen ze alle negatieve weg, he aar?:P
Maarja. Waarsch. koop ik na een grote website klus een eigen server. dan heb ik namelijk wat $$$$.
Ben ik van het hele gezeur met E-.... af.

Kenneth
09/07/06, 10:54
je moet altijd naar alternatieve sites kijken zoals webhosters.nl of dergelijke ;), daar kunnen ze niet zomaar elk negatief bericht weghalen

Aar
09/07/06, 12:32
Deze partij staat trouwens wel op webhosters.nl. Ik raad je trouwens aan om voortaan eerst goed uit te pluizen of de host wel goed, betrouwbaar is, referenties,...
Nee hoor, die gasten staan er niet op...
En het is geen E-Dentify, trouwens...

Danger
10/07/06, 00:44
En het is geen E-Dentify, trouwens...

hmm.. nu ben ik ook zo nieuwsgierig dat ik het wil weten ook.

Active8
10/07/06, 01:47
Gewoon de firma bij naam noemen, zo kun je voorkomen dat andere mensen ook problemen kunnen krijgen met deze hoster.

Maxhost
10/07/06, 19:22
Ok,
Hopen dat het bedrijf het niet ziet dat ik dit allemaal vertel.
Dan zullen ze het mij nog wel moeilijker maken.
Het bedrijf heet E-visionz.
(www.e-visionz.nl)
Graag zo sportief wezen door dit bedrijf niet intelichten over deze berichten.
Bedankt

Swiftway-UK
10/07/06, 19:29
On-topic:
Je kan sportief zijn of niet maar iedereen weet dat je e-dentify bedoelt. Zijn zelfde soort verhalen hier geweest en op forum van Tros-Radar.



Beetje pijnlijk dat het nu E-dentify niet blijkt te zijn.

Kahil
10/07/06, 19:32
Ik moet nu toch ook eerlijk zeggen dat E-Dentify vlot aan het meewerken is met de verhuis van een domeinnaam. Ik hoop dat dit zo blijft. Als het positief is mag het ook gezegd worden :). Dit even ter zijde.

Maxhost
10/07/06, 20:12
Idd, het is niet E-dentify of hoe het ook was. het is gewoon E-visionz.
Maar ik heb nu vakantiebaantje. dat leverd 300 euro per week op.
Na de vakantie koop ik mezelf een leuke server in datacenter. en ben ik van alles af. onafhankelijk heet dat:) en heel miss samen werken met mijn pa. wil miss ict bedrijf oprichten. dus wens me succes:P. bedankt allemaal voor jullie reacties. en sluit dit toppic maar. ik denk dat we er over uit gepraat zijn

Maxhost
13/07/06, 14:34
Alles met deze host is ogelost. Ik wou even melden dat ze er proffesioneel mee omgegaan zijn. We hebben er gewoon over gepraat. Het is iets te ver komen in dit toppic. Weerhoud je er niet van om naar E te gaan. Ze hebben het gewoon opgelost.

mffryslan
13/07/06, 17:01
Een vrijwilliger vond het inderdaad niet leuk dat hij werd toegevoegd
Zend Optimizer was niet (zoals voorspeld door MaxHost) in 15 minuten te installeren, en vereist een formele opdracht tot installatie (zoals vermeld), dan zou er 1 uur zonder kosten naar gegekeken worden en daarna overlegt worden over de volgende stappen.
Wij hebben deze klacht onze klantvriendelijkheid erg serieus genomen en zijn sindien verbeterd tegenover nieuwkomers.

weeman
13/07/06, 18:27
E-visionz is een erg goeie gamebedrijf en ze hebben een erg goeie support maar volgens mij ben je beetje brutaal geweest want ik zie dit wel vaker.

Maar ik heb nu vakantiebaantje. dat leverd 300 euro per week op.

LOL en dat is?

mffryslan
13/07/06, 18:33
Unixboy Edit:
Onprofessioneel gedrag!

weeman
13/07/06, 19:33
Unixboy Edit:
Onprofessioneel gedrag!

Unixboy
13/07/06, 20:50
Beste mffryslan & weeman,

Dit bericht stuur ik als moderator van WHT.
Dit soort berichten zijn niet gepast en een ieder die de trend wil voortzetten door dit soort onprofessionele berichten te plaatsen kan waarschijnlijk een aantal punten ontvangen.

Dus wees gewaarschuwd!

Laat de moderators van WHT nu eens niet voor politie agent moeten spelen, gedraag je volwassen als je post of post niet.

Edit -1-:

@ iedereen die offtopic ging

Mensen stop ook eens met het niet zinvolle posten, post zinvol of doe het niet!

Edit -2-:

Slotje.