PDA

Bekijk Volledige Versie : Dual Core ervaring + game server info gevraagd



Thijssss
07/07/06, 16:05
WHT'ers,

Na mijn vakantie ben ik van plan om een dedicated server ergens te huren en nu zie ik regelmatig al dual core systemen in de lijsten staan.
Werkt dat nou echt zo vlot als een dual cpu systeem?

Het leek mij namelijk wel een idee om bijvoorbeeld battlefield 2 te serven en dan vast te zetten op Core 0 (ik had ergens gelezen dat zoiets mogelijk is onder linux) en de rest (wat web dingen.. mysql, mail etc'; geen super druk bezochte websites) op Core 1 te laten draaien. Heeft iemand zoiets al eens geprobeerd?

Trekt zo'n dedicated battlefield2 server echt zoveel ram (64 spelers)? Ik lees aanbevelingen van 2Gig aan ram maar dat lijkt me nogal overdreven veel voor een programma die enkel de game host. Het liefst zou ik alles op een 1 gig ram systeem willen draaien, wellicht kan iemand me hier wat over vertellen ;)

:lovewht:

swedendedicated
07/07/06, 16:09
bf2 server = +-260mb ram ongeacht aantal slots 2 of 64 ;-) voor 1 gameserver if 512mb ram voldoende. Maar dan moet je ook geen andere processen draaien. En dual core is niet zo snel dual cpu :D Het is heel anders, zie wiki voor dual core info.

WF WebHosting
07/07/06, 16:10
WHT'ers,

Trekt zo'n dedicated battlefield2 server echt zoveel ram (64 spelers)? Ik lees aanbevelingen van 2Gig aan ram maar dat lijkt me nogal overdreven veel voor een programma die enkel de game host. Het liefst zou ik alles op een 1 gig ram systeem willen draaien, wellicht kan iemand me hier wat over vertellen ;)

:lovewht:

BattleField2 trekt idd zoveel Ram geheugen en is ook afhankelijk van je bandbreedte. De python engine is niet bepaald zuinig met de resources van je machine. Je zal echter geen ranked software kunnen draaien daar EA dit angstvallig beschermd.

Blade

royen99
07/07/06, 16:16
Voor het vastzetten van BF2 op 1 core (voor Linux gewoon één bepaalde CPU) kan. Het restand zou ik dan gewoon door linux zelf laten regelen.
Linux is slim genoeg om als de ene CPU flink bezig is met Bf2 de rest van de processen op de andere CPU (core) te zetten.

Stewie
07/07/06, 16:37
BattleField2 trekt idd zoveel Ram geheugen en is ook afhankelijk van je bandbreedte. De python engine is niet bepaald zuinig met de resources van je machine. Je zal echter geen ranked software kunnen draaien daar EA dit angstvallig beschermd.

Blade
Battlefield 2 gebruikt helemaal niet veel RAM, het verbruikt alleen veel CPU kracht.

Denk voor een 64 slots server minimaal aan:
2,2 ghz Opteron
3,2 ghz Xeon

Gebruik je minder, dan heb je lag.
Kwa ram is 1 GB ruim voldoende voor 2 of 3 BF2 gameservers

Jim_Terminator
22/07/06, 18:10
WHT'ers,

Na mijn vakantie ben ik van plan om een dedicated server ergens te huren en nu zie ik regelmatig al dual core systemen in de lijsten staan.
Werkt dat nou echt zo vlot als een dual cpu systeem?

Het leek mij namelijk wel een idee om bijvoorbeeld battlefield 2 te serven en dan vast te zetten op Core 0 (ik had ergens gelezen dat zoiets mogelijk is onder linux) en de rest (wat web dingen.. mysql, mail etc'; geen super druk bezochte websites) op Core 1 te laten draaien. Heeft iemand zoiets al eens geprobeerd?

Trekt zo'n dedicated battlefield2 server echt zoveel ram (64 spelers)? Ik lees aanbevelingen van 2Gig aan ram maar dat lijkt me nogal overdreven veel voor een programma die enkel de game host. Het liefst zou ik alles op een 1 gig ram systeem willen draaien, wellicht kan iemand me hier wat over vertellen ;)

:lovewht:

Uit eigen ervaring is voor BF2 een dual-core niet echt veel beter dan een single-core cpu het beste is dual cpu.

2Gb geheugen is wel wat overdreven als je je besturingsysteem goed instelt kan je nog stabiel op 512Mb 2 64slots servers draaien zonder dat je lag hebt.

Het hangt ook af je besturingssysteem die je gaat draaien. De ene is net iets anders met de "resources" dan de andere.

Het is niet aan te raden website's samen te gaan draaien met games dus zorgt toch op een bepaalde manier voor vertraging.

Maar als je zelf aangeeft dat het simpele website's zijn dan kan je beter zelf php gaan compilen (neem aan dat je dat gebruikt) en de onnodige functie's eruit gooit zodat het wel redelijk samen kan werken.

Het zetten van je processen op verschillende core's vind ik persoonlijk een beetje flut omdat als je het op de standaard manier doet het toch meer performance heeft.

Mvg,

Jim

Stewie
22/07/06, 18:23
Uit eigen ervaring is voor BF2 een dual-core niet echt veel beter dan een single-core cpu.

Onzin.
Als je meerdere instances van BF2 wilt draaien (en dat doe je op een server) dan is dualcore echt vele malen beter dan single core.