PDA

Bekijk Volledige Versie : swyx ware



brugcom
07/07/06, 11:12
iemand ervaring met swyx ware?

www.swyx.com.

Kenneth
07/07/06, 11:16
ik heb hier al tijdje naar zitten kijken en het ziet er wel goed uit alleen ik mis paar dingen erin, misschien moet je demo eens downloaden? ;)

brugcom
07/07/06, 11:22
klopt heb een link om te downloaden al.
Maar heb morgen pas tijd om te testen.

Daarom vroeg ik me af of er al mensen zijn die er ervaring mee hebben.

Voys.nl
21/07/06, 14:12
Ik heb verschillende demo's en implementaties gezien van Swyx 5. Het is een mooi en compleet product. Je moet het zien als een concurrent van Avaya en het wordt vooral gebruikt bij bedrijven vanaf 20 a 25 medewerkers. In een onafhankelijke review heb ik ooit gelezen dat het product (en ik dacht exclusief toestellen) op ongeveer 150 euro per werkplek lag bij 50 werkplekken, wat aanzienlijk is maar goedkoper dan Avaya.

Ik kan me verder nog herinneren dat het pakket zeer uitgebreide schakel- en doorschakelmogelijkheden kent (die ook door de gebruiker in te stellen zijn).

Overige dingen die ik erover kan zeggen:
Ik ben geen fan van softphones, Je hebt altijd een windowsserver nodig.

Op de website zegt men dat het geschikt is voor bedrijven tot 10 medewerkers, maar hun resellers (versie 5) berekende toentertijd 5000 euro voor 5 medewerkers (kladbriefjes berekening).

dotnetjunkie
21/07/06, 17:07
Je hebt altijd een windowsserver nodig.
Dat is nu net HET grote voordeel, de bestaansreden zelfs van deze producten. De bedrijven waarop deze software gericht is hébben immers allemaal al een Windows server draaien, en kunnen dus dit als service erop zetten, iets wat niet gaat met bvb. Asterisk (wat een aparte linux server nodig heeft want een VM of emulator is geen optie in een productie-omgeving).

MathijsH
27/07/06, 21:58
Ja maar je wilt bijv. geen VoIP software naast je AD hebben draaien dus dan heb je toch een aparte server nodig. Enige nadeel wat ik dan kan bedenken is een sysadmin die geen kennis van Linux heeft.

eMiz0r
07/09/07, 17:56
Even een oud topic omhoog schoppen:

Inmiddels is Swyx toe aan versie 6 en lijkt het vrij uitgebreide callcenter functies te bevatten. Voor een 10tal werkplekken zijn we zo'n 7500 euro kwijt. Dan hebben we wel 4 uitbreidingen: recordfunctie (gesprekken opnemen), monitor (uitgebreide statistieken), uitgebreide gespreksroutering en CTI, de mogelijkheid om IP telefoons aan te sluiten.

De software is erg uitgebreid en compleet. Een klant kan zijn klantnummer invoeren, zodat je de gegevens op voorhand op je scherm hebt voordat je een klant aan de telefoon krijgt. De wachtrij-opties zijn erg uitgebreid (aantal wachtenden inkijken, dit kan je ook aan de klant melden, gemiddelde wachttijd enzovoort). Het is mogelijk om je toestel aan of af te melden op de server. Als je bent afgemeld zien je collega's (en de centrale) dat ze geen telefoontjes naar je kunnen doorsturen, je ziet wie in gesprek is, wie vrij is enz. Je kunt keuzemenu's invoeren aan de hand van wav. files en je kan on the fly een gesprek meeluisteren van een van de medewerkers of een gesprek direct overnemen wanneer het fout gaat.

Ik vind het een erg mooi en compleet pakket, maar ook goed aan de prijs. Vooral de IP telefoons kosten al snel 300 euro per stuk. We denken er nog hard over na..

DelekiHosting
07/09/07, 18:22
Pas een demo bijgewoond. Ziet er goed uit, alleen jammer dat het op Windows draait.

Mark Vletter
11/09/07, 12:23
Ik vraag me af of de connectie met VoIP providers inmiddels in orde is. Swyx 5 had daar veel problemen mee en zelfs de importeur Nederland had geen oplossing...

Het zou geweldig zijn als dat wel werkt, want dan kun je naar een full ip telefoon systeem.

Mikej0h
11/09/07, 13:36
Ik heb SwyxIT bij mijn oude werkgever zien werken.

Het bellen is mogelijk via zowel softphone als standalone telefoon.

Voornamelijk in het begin had het bedrijf waar ik werkte problemen met echo op de lijn, niet goed doorschakelen (lees: lijnen die 'verdwenen').
Inmiddels zijn die problemen opgelost, wel loopt de PBX server (versie 5 denk ik) af en toe spontaan vast.
Erg irritant, want dat betekend dat nieuwe gesprekken een afgesloten toon krijgen en bestaande gesprekken abrupt worden beeindigd.
Wellicht is dit opgelost in versie 6.

Wel zijn de meeste problemen snel opgelost, en ik geloof dat het product nu redelijk bevalt. Het is natuurlijk goed schaalbaar en dat is een voordeel.

Overigens is 300 euro voor een business phone niet zo heel duur. Aan de andere kant zijn de telefoons die SwyxIT aanbied niet erg spannend. De toestellen die zij aanbieden zijn overgelabelde Grandstreams (zover ik weet).
Je bent natuurlijk niet verplicht de hardphones af te nemen via SwyxIT zelf.