PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam - Folders - Telefoontjes afmelden



_Leitz
07/07/06, 10:11
Beste whters,

Werd zonet weer gebeld door een telemarketeer en word er eigenlijk wel een beetje gek van nu. Daarnaast ontvang ik meerdere dagen per week reclame en loopt mijn info@ account voller door ongewenste mail. Dit is dus allemaal geadresseerd aan het bedrijf, ik ga er dus vanuit dat de KvK deze adresgegevens doorgeeft (weet het wel zeker). Is er ook een manier om hier weer vanaf te komen? ik heb het niet aangegeven dat ik dit wens te ontvangen.

Alvast bedankt

M25
07/07/06, 10:58
Kvk is al veel aan het veranderen om dit soort spam te voorkomen.
Als je adres op een lijst verschijnt die op de zgn 'illegale' cdtjes worden doorverkocht is het einde zoek en kan je nog wel meer verwachten...

Wellicht tijd om info account te vervangen door een ander account?
Of de spamfilter wat verder aan te scherpen?

Er zijn ook nog filters waarbij men een bevestiging moet geven of de post die ze verstuurd hebben ook inderdaad moet worden afgeleverd, hiervoor is dus nog een interactie nodig voordat de post in het info account terecht komt.
Wellicht is dat wat?

crazycoder
07/07/06, 11:26
Beste whters,

Werd zonet weer gebeld door een telemarketeer en word er eigenlijk wel een beetje gek van nu. Daarnaast ontvang ik meerdere dagen per week reclame en loopt mijn info@ account voller door ongewenste mail. Dit is dus allemaal geadresseerd aan het bedrijf, ik ga er dus vanuit dat de KvK deze adresgegevens doorgeeft (weet het wel zeker). Is er ook een manier om hier weer vanaf te komen? ik heb het niet aangegeven dat ik dit wens te ontvangen.

info@ gewoon niet meer gebruiken. Inclusief andere accounts zoals webmaster.. als je die 2 trash dan ben je al een vrachtwagen spam kwijt.

Wat ook helpt is voor iedere leverancier een uniek adres gebruiken, dan kan je zien aan wie zij adressen doorgeven.

KvK heeft van ons geen enkel e-mail adres meer. Voor eigen gebruik vond ik het geen probleem, aangezien zij daar niet zoveel in zagen heb ik het totaal laten verwijderen.

Ga nooit in op telemarketeers, zeker niet als ze uit Groningen en omstreken komen. Doe je dat wel dan krijg je een S bij je naam en wordt je plat gebeld.

groenleer
07/07/06, 17:46
OOk zo iets leuks.

Telemarketeers houden er van om bestanden te koppelen.

Zo sta ik persoonlijk niet in het telefoonboek, en zakelijk ook niet.

Toch weten ze mijn prive nummer (dat niet bij de KVK ofzow bekend is) te achterhalen.
Ik word zelfs thuis door die idioten plat gebeld.
Iedere vraag waar ze het nummer vandaan hebben word niet beantwoord.
De eerst volgende vraag is of ik wel intresse heb in hun aanbieding.
Vaak is die zakelijk, waarop ik weer mooi kan zeggen dat ze mij prive bellen, en dat ik prive, geen zakelijke dingen beslis. :D


Beetje krom, maar veel telemarketeer zooi is nu weer gestopt.

Wido
07/07/06, 18:12
Ik ga altijd al die Nederlandse bedrijven die mij onderspammen opbellen en op een niet zo vriendelijke manier vertellen dat ze op moeten ****** met hun spam.

Daarnaast meld ik het direct bij spamvrij.nl

blaaat
07/07/06, 18:46
Ik ga altijd al die Nederlandse bedrijven die mij onderspammen opbellen en op een niet zo vriendelijke manier vertellen dat ze op moeten ****** met hun spam.

Doe ik ook, zijn altijd heel verbaad dat men niet wil kehhbbe, halen vaak ook uit goudengids, werd vanmorgen ook gebeld door tele2 :(

crazycoder
07/07/06, 19:00
Doe ik ook, zijn altijd heel verbaad dat men niet wil kehhbbe, halen vaak ook uit goudengids, werd vanmorgen ook gebeld door tele2 :(
Tele2 is veeeel te duur, dat heb ik ze ook al in kleurrijke bewoordingen verteld ;)

1601 is goedkoper en net zo goed. Dan taaien ze het gelijk af.

mind
07/07/06, 19:15
Zo sta ik persoonlijk niet in het telefoonboek, en zakelijk ook niet. Toch weten ze mijn prive nummer (dat niet bij de KVK ofzow bekend is) te achterhalen.

Kopen ze gewoon van KPN. Niet in de telefoongids is een andere status dan een geheim nummer. Je moet een briefje naar KPN sturen waarin je ze verbied om jou telefoonnummer aan derden beschikbaar te stellen. Je ontvangt dan een keurige bevestiging en na enige tijd wordt je telefoon weer rustig tussen 18:00 en 20:00 ;-)
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het perfect werkt... Ik wordt werkelijk NOOIT lastig gevallen door dit soort grappenmakers....

_Leitz
07/07/06, 19:44
Kopen ze gewoon van KPN. Niet in de telefoongids is een andere status dan een geheim nummer. Je moet een briefje naar KPN sturen waarin je ze verbied om jou telefoonnummer aan derden beschikbaar te stellen. Je ontvangt dan een keurige bevestiging en na enige tijd wordt je telefoon weer rustig tussen 18:00 en 20:00 ;-)
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het perfect werkt... Ik wordt werkelijk NOOIT lastig gevallen door dit soort grappenmakers....

het nummer wat ik zakelijk gebruik was/is een geheim nummer. voor de oprichting ben ik niet een keer gebeld en nou komt het met regelmaat voor. Logischerwijs is het dus de KvK die klantenbestanden doorgeeft, waarschijnlijk zal dit ook in hun Av staan. Het is ook vrij logisch omdat ik in het begin gebeld werd van: Uw nieuwe bedrijf heeft ook dingen nodig ala buros en pennen..

ik wil dat gewoon niet :)

Wido
07/07/06, 19:48
Doe ik ook, zijn altijd heel verbaad dat men niet wil kehhbbe, halen vaak ook uit goudengids, werd vanmorgen ook gebeld door tele2 :(Ze ontkennen altijd.

Zo spamde IceShop laatst (als ze mij spammen komt hun naam in Google :) ), ik belde ze op, ontkenden ze ooit mail verstuurd te hebben.

Goh, ik kreeg toch echt een mailtje of ik interesse had in hun spullen en hun telefoonnummer stond er onder.

d.sp1d3r
07/07/06, 20:13
stel dat het nou waar is dat het niet door die bedrijven zelf is gestuurd. Zou opzich kunnen dat er mensen zijn die om andere bedrijven zwart te maken spam versturden onder de naam van een bedrijf...

Wido
07/07/06, 20:14
stel dat het nou waar is dat het niet door die bedrijven zelf is gestuurd. Zou opzich kunnen dat er mensen zijn die om andere bedrijven zwart te maken spam versturden onder de naam van een bedrijf...Sorry, maar bij hen geloof ik daar niet in.

Ik heb verder nog wat nagevraagd en uiteindelijk was het via een subonderneming van hen verstuurd.

blaaat
07/07/06, 21:54
nummer waar tele2 vanmorgen op belde staat niet in telefoongids, niet in kvk, alleen op website & goudengids, denk dat ze daar dus lijst bedrijven van gehaald hebben. Ik zie dat ik wel een hele rare typfout in mijn vorig bericht heb gemaakt.
"wil kehhbbe,"... misschien voortaan toch maar is na lezen.

royen99
07/07/06, 22:09
De keren dat op het prive nummer wordt gebeld door die marketinglui is gelukkig nog niet heel veel. De paar die er wel waren geweest gewoon even "Heeft u ''één momentje..." en dan vrolijk weer TV kijken of iets anders doen.

Aar
08/07/06, 16:25
Ok, het klinkt bot. Maar gewoon keihard NEE zeggen tegen die telemarketeers. Of het "Tegenscript" downloaden als PDF, en die op hun loslaten. (Zie Google :) )

Vervolgens krijg je een kruisje bij je naam, en zullen ze je minder vaak bellen :P..

Werkt geheid...

blaaat
08/07/06, 17:37
http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html#het%20tegenscript

Hij is leuk :) er maar is bijhouden..

Danger
08/07/06, 17:38
gewoon vragen of ze interesse hebben in een domein met webhosting, gewoon keihard tegen in gaan :)

systemdeveloper
08/07/06, 17:43
Of zelf eindigen met "Mag ik dan nog even uw bankgegevens tbv. de automatisch incasso?"

Mark17
08/07/06, 18:04
Eerst even gegevens voor factuur opnemen (als ze je uren betalen is het geen punt voor de meesten hier, hoewel de tijd wel altijd rottig is).

crazycoder
08/07/06, 21:14
http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html#het%20tegenscript

Hij is leuk :) er maar is bijhouden..
Ze gek maken is inderdaad een goede manier.

Je kan er ook voor kiezen om ze gek te maken of te doen alsof je ze niet begrijp/versta.
Zijn ze Engelstalig dan is het helemaal leuk ;)

_Leitz
14/07/06, 11:11
Leuk en hoe kan ik het nou afmelden? Had vanmorgen weer 1 ;)

TotallyHosted
15/07/06, 12:04
Bij ons is het ook iets moois. Wij hebben laatst na een verhuizing twee nieuwe nummers genomen, dat nergens aangemeld is. Ook in de telefoongids niet vermeld, en bij de KVK ook niet aangemeld.

Blijkbaar verkoopt de KPN toch de nummers, ik word nu vrij vaak gebeld op de FAX, dat is het eerste nummer. Het tweede nummer heb ik nog geen "spamcall" op gehad, dat nummer gebruiken wij als telefoonnummer.

Ook een manier om het (voorlopig?) op te lossen...

Bob2
15/07/06, 12:24
http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

En met gebruik van bijv. greylisting blokker je zo 80% van de ongewenste email.

Wido
15/07/06, 20:44
Bij ons is het ook iets moois. Wij hebben laatst na een verhuizing twee nieuwe nummers genomen, dat nergens aangemeld is. Ook in de telefoongids niet vermeld, en bij de KVK ook niet aangemeld.

Blijkbaar verkoopt de KPN toch de nummers, ik word nu vrij vaak gebeld op de FAX, dat is het eerste nummer. Het tweede nummer heb ik nog geen "spamcall" op gehad, dat nummer gebruiken wij als telefoonnummer.

Ook een manier om het (voorlopig?) op te lossen...Maak het maar eens hard dat KPN dat doet, die lullen zich er toch wel uit.

crazycoder
15/07/06, 20:47
http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

En met gebruik van bijv. greylisting blokker je zo 80% van de ongewenste email.
infofilter.nl zou ik persoonlijk niet vertrouwen..

Helaas zijn er ook mailservers die niet zo van greylisten houden..

InterXS - Rick
19/07/06, 13:28
Iedereen heeft hier last van ben ik bang, genoeg werk nog voor de opta dacht ik zo!

bami82
19/07/06, 14:11
Wat betreft telefoon, via het verspreiden van je visite kaartjes kan je telefoonnummer natuurlijk altijd bij de verkeerde terechtkomen.

Wat betreft spam kan je email ook via spyware/adware ergens anders terecht komen. (Of spyware/adware wat bij de ontvanger van 1 van jou emails aanwezig is)

Bob2
19/07/06, 18:57
infofilter.nl zou ik persoonlijk niet vertrouwen..

Helaas zijn er ook mailservers die niet zo van greylisten houden..

Waarom zou je infofilter niet vertrouwen?
Gebruik geylisting voor zon 1000 NL emailaccounts, krijg enkel klachten over kleine vertraging. Dat is echter verwaarloosbaar met het aantal complimenten van gebruikers die daadwerkelijk veel minder spam ontvangen.

crazycoder
19/07/06, 19:41
Waarom zou je infofilter niet vertrouwen?
Gebruik geylisting voor zon 1000 NL emailaccounts, krijg enkel klachten over kleine vertraging. Dat is echter verwaarloosbaar met het aantal complimenten van gebruikers die daadwerkelijk veel minder spam ontvangen.
Voor zover ik het 123 heb gezien zit op dat adres ook een reclamebureau.

Mooi dat jij er nog geen problemen mee heb gehad. Heb greylisting overwogen maar verworpen gezien de providers die daar problemen mee hebben.. o.a. enkele luchtvaartmaatschappijen en grote providers.
Op zich werkt greylisting wel.. zeker in combinatie met andere maatregelen.