PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring met Slot Card PC's



Showeb
05/07/06, 23:45
Ik vroeg mij af of iemand een Slot Card PC van FabiaTech heeft draaien.
Of anders iemand die daar ervaring mee heeft.

Zie link: http://www.micropower.nl/sheets/FB2642.pdf

gasemans
06/07/06, 11:52
Geen ervaring mee
Maar ziet er opzich wel leuk uit
Leuk voor wat kleinere servers die in principe geen kracht nodig hebben
Ik mis alleen de mogelijkheid tot bijvoorbeeld een geheugenkaart als opslag mogelijkheid

Keenondots
06/07/06, 11:56
Dat kan hiermee:
http://www.m-systems.com/site/en-US/Products/IDESCSIFFD/IDESCSIFFD/IDE_Selection_Guide.htm

Showeb
06/07/06, 13:28
Het lijken mij ook leuke speeltjes, het heeft een eigen NIC, cpu, geheugen, cpu, kvm aansluiting enz.

Vergroot het plaatje maar 's in de pdf sheet, je kan er zelfs harde schijven aan koppelen. Het zijn complete pc's/servertjes die je in een pci slot kan douwen.

aleto
06/07/06, 14:14
Grappig ding, wat kost zoiets eigenlijk?

Wel leuk om daar een 4U kast mee vol te proppen, hele cheape fully dedicated servers. Heb nog wel een stapel 1 GHz Pentium 3's hier liggen die erop kunnen. Je zit alleen met het dure SDRAM geheugen.

Gomer
06/07/06, 16:06
Ik zie geen voedingconnector, en waar is die PCI bus voor nodig?

En wat is het nut daarvan?

Showeb
06/07/06, 16:15
Ik weet niet wat ze kosten. Binnenkort kan ik er een gratis krijgen om te testen :)

De PCI bus is er juist voor zodat je hem in een andere pc kan inbouwen.
Je krijgt dan een pc in een pc:)

Stel je hebt een 4u server zoals aleto aangaf. Daar douw je dan bijv 3 van deze dingen in. Ik zou zoiets dan niet inzetten als dedicated, maar bijvoorbeeld als firewall om je eigen server te ontlasten.

Maar heeft iemand hier wel 's zo'n ding gebruikt?

ivs
06/07/06, 16:31
Ik weet niet wat ze kosten. Binnenkort kan ik er een gratis krijgen om te testen :)

De PCI bus is er juist voor zodat je hem in een andere pc kan inbouwen.
Je krijgt dan een pc in een pc:)

Stel je hebt een 4u server zoals aleto aangaf. Daar douw je dan bijv 3 van deze dingen in. Ik zou zoiets dan niet inzetten als dedicated, maar bijvoorbeeld als firewall om je eigen server te ontlasten.

Maar heeft iemand hier wel 's zo'n ding gebruikt?

Zo zonder cpu lijken ze nog wel klein maar als er een cpu en cooler opzit wordt hij denk ik toch minimaal 2x zo breed. Vraag me af hoeveel je er dan nog in een kast krijgt.

gasemans
06/07/06, 16:49
aan de cooler zat ik ook te denken
Maar als je genoeg airflow in de kast hebt en je kan er een 1U cooler op monteren dan zou je op een normale ATX kast toch 3 kwijt kunnen

Als ze niet te duur zijn dan zou ik dat wel eens willen proberen
Puur als testomgeving