PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdien 300-450/maand. Wat nu!!??



demoz
04/07/06, 10:03
Hoi

Ik promoot een paar partnerprogramma's en tot enkele maanden terug haalde ik tussen de 20 en 40 Euro. Maar sinds ik twee nieuwe programma's promoot zit ik nu aan 300-450 Euro per maand. Hoe moet ik het nu oplossen met de belastingen?? Ben ik nu verplicht om in bijberoep te gaan of iets anders? :eek:

londoneye
04/07/06, 10:08
Ja uh, dat ligt aan de programma's... welke programma's? ^^

t.bloo
04/07/06, 10:11
Inkomsten zijn inkomsten. Je hebt zo te zien geen eigen bedrijf, dus dan is het simpel. Dit moet je op je belastingformulier aangeven als bijverdienste. En als je pech hebt dan betaal je daar een paar euro belasting over ja. Hetzelfde heb je bijvoorbeeld met beleggingen die goed lopen, veel geld op een spaarrekening en een erfenis die je krijgt.

BiLLie
04/07/06, 10:12
Je moet altijd je extra inkomsten opgeven. dat moest ook al toen je 20 tot 40 euro verdiende.

demoz
04/07/06, 10:24
Hoe lang kan het een bijverdienste genoemd worden? Ik ben namelijk ook niet van plan om een bedrijf op te starten. Ik wilde in het begin alleen maar mijn kosten van de domeinnaam en hosting terugverdienen.

londoneye: 20-40 Euro verdien ik met camz.nl en Klikeuro.nl. 50-80 Euro van Mobilemoney (GSM) en de rest van 7Days.be (hoofdzakelijk de adult).

xserve
04/07/06, 10:40
Hoe lang kan het een bijverdienste genoemd worden? Ik ben namelijk ook niet van plan om een bedrijf op te starten.
Volgens mij best lang. Kun je wel vinden op de website van de belastingdienst. www.belastingdienst.nl

Curry
04/07/06, 10:49
Volgens mij best lang. Kun je wel vinden op de website van de belastingdienst. www.belastingdienst.nl
Zo lang als je wil. Tis heel simpel: als je geen bedrijf hebt moet je alles wat je extra verdient (dus idd ook die 20 of 40 euro!) opgeven bij "Inkomsten uit Overige Werkzaamheden" bij Box 1 op je belastingaangifte. En vadertje staat klaagt echt niet als jij daar 2 of 3 miljoen bij invult, vangen zij lekker 52% inkomstenbelasting over volgens progressief tarief.

De vraag speelt dus enkel voor jezelf: wanneer zijn inkomsten interessant genoeg om in een bedrijf onder te brengen. En da's echt niet onder de 1000 euro p/m :) Zolang je zelf geen kosten maakt cq. investeringen doet of facturen verstuurt is een eenmanszaak niets anders dan een omweg naar hetzelfde belastingtarief, dus dat boeit niet, en een BV kan afhankelijk van je verdere situatie interessant zijn vanaf 5k of meer per maand, omdat je dan af kunt rekenen tegen vennootschapsbelasting+dividendbelasting, wat vanaf 2006 (als het kabinet dat nog meeneemt, fingers crossed) weer merkbaar enige procenten lager is dan het toptarief van IB. Of je spaart het op in de BV en keert het later gespreid als inkomen aan jezelf uit zodat je zoveel mogelijk van het 42%-tarief kunt profiteren.

crazycoder
04/07/06, 11:09
Als je aannemelijk kan maken dat je meer dan (uit mijn hoofd) 1200 uur per jaar in het bedrijf werk dan kan het interessant zijn om een eenmanszaak te beginnen.
Dan heb je namelijk recht op zelfstandigenaftrek.

Tevens kan je dan bepaalde zaken zoals kosten van ADSL al dan niet gedeeltelijk als zakelijke kosten op gaan voeren.

Helaas zal je ook een administratie moeten gaan voeren..

Curry
04/07/06, 12:01
Zelfstandigenaftrek is meer voor nodig dan enkel het urencriterium (1225 uur) hoor. Je moet dan namelijk voor de inkomstenbelasting als ondernemer aangemerkt staan, wat onder meer ook inhoudt dat je ondernemersrisico moet lopen e.d.:
* Er wordt veel tijd in de onderneming gestoken
* Er is sprake van ondernemersrisico (aansprakelijkheid, geïnvesteerd vermogen, personeel, enz.)
* Uitstraling naar buiten toe (reclame, website, eigen briefpapier, visitekaartjes)
* Er is sprake van (uitzicht op) winst.
* De onderneming is in hoge mate zelfstandig
* De hoogte van de omzet
* Een groot aantal verschillende klanten (en een onafhankelijke onderlinge verhouding).

Daarnaast krijg je ammenooitniet 1225 uur verdedigd als je enkel achterover leunt en wat affiliates inkopt.

crazycoder
04/07/06, 13:30
@Curry
Er is inderdaad meer dan het urencriterium. Overigens noem jij een aantal punten die zeker geen eis zijn. Reclame bijvoorbeeld.. heb al zeker 9 jaar geen reclame meer gemaakt..

Maar.. als je het minimum aantal uren behaal lijken de echte eisen mij niet zo'n groot probleem meer.

Als iemand meer doet dan alleen wat affiliates bijv. daar consepten rond ontwikkeld dan kan je dat aantal uren eventueel wel aannemelijk maken. Wat surfen heet dan ineens onderzoek doen ;) en dat zijn gewerkte uren..

Curry
04/07/06, 13:35
Ik zei ook niet dat alle punten verplicht waren :) Helaas, waren de eisen maar zo helder, in de praktijk ben je veroordeeld tot de willekeur van een belastinginspecteur die aan de hand van dat lijstje besluit in hoeverre je totaalscore over de arbitraire grens van ondernemerschap gaat. Urencriterium is daar volstrekt secundair aan, als jij jezelf het hele jaar (zeg 1700 uur) op vast contract aan 1 klant verhuurt waar jij gewoon verkapte loonslaaf bent voldoe je niet aan ondernemersrisico, geen zelfstandigheid, geen meerdere klanten en geen drang tot groei en verhoging zelfstandigheid. Dan ben je gewoon Inkomen uit Overige Werkzaamheden aan het binnentikken, en waarschijnlijk krijg je ook nog een fictief dienstverband om de oren geslagen.

beetle
05/07/06, 18:11
Ben ik het niet geheel mee eens,
ik ben als zelfstandig ondernemer begonnen met 1 0906 dailer, werkte toen nog fulltime (40uur in de week) ernaast en was toch zelfstandig ondernemer, en had gewoon recht op mijn zelfstandigenaftrek,

ik had geen enkele klant enkel de personen welke inbelde,
moet alleen zeggen dat het toen wel heel erg makkelijk geld verdienen was in de adult, en dat je makkelijk een paar honderd minuutjes per dag kon maken, waar ik nu al mijn tijd voor moet insteken

ik hoefde van mijn accountant ook geen uren criteria bij te houden aangezien aan de inkomsten wel zeer duidelijk was, dat ik er veel tijd in stopte en meer als 1225uur

dus zonder klanten
zonder reclame
zonder risico

crazycoder
05/07/06, 18:16
ik had geen enkele klant enkel de personen welke inbelde
persoon == klant ;)

beetle
05/07/06, 18:29
dat is waar.... daar heb jij dan weer gelijk in :)

NWO
27/07/06, 23:33
Je moet altijd je extra inkomsten opgeven. dat moest ook al toen je 20 tot 40 euro verdiende

Doe jij dat dan? ^^

David-Andrew
28/07/06, 10:32
ik hoefde van mijn accountant ook geen uren criteria bij te houden aangezien aan de inkomsten wel zeer duidelijk was, dat ik er veel tijd in stopte en meer als 1225uur


Was de belasting het hier ook mee eens? Dat zou dan heel mooi zijn :-P

IN 4 business?
29/07/06, 14:58
Was de belasting het hier ook mee eens? Dat zou dan heel mooi zijn :-P

Ja inderdaad, ik geloof toch ook al eventjes niet meer in sprookjes hoor :p

Meganic
14/08/06, 18:42
Demoz:

hey ik heb een byzonder goed id. als je het wil weten pm me dan in prive box
of mail op Meganic@home.nl

op deze manier hoef je geen bedrijf te zijn

Marf2005
14/08/06, 18:51
Demoz:

hey ik heb een byzonder goed id. als je het wil weten pm me dan in prive box
of mail op Meganic@home.nl

op deze manier hoef je geen bedrijf te zijn
Ik denk dat meerdere mensen willen weten wat je "bijzondere idee" is, dus als je het hier kan uitleggen zou het mooi zijn...

NVC
21/09/06, 09:03
en toen werd het stil...

moniquenl
25/09/06, 21:18
Voordat je de 20 of 40 euro bijverdienste opgeeft mag je de gemaakte kosten hiervan aftrekken. Onder aan de streep blijft er dan niet veel van over

ispi
25/09/06, 21:24
Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen? En is dit dan in Belgie ook zo?

ispi
13/10/06, 21:05
Iemand?

NWO
19/10/06, 19:54
Ja dit mag uiteraard. Lijkt me logish wanneer je 40 euro verdient, en hiervoor voor 30 euro moest kopen dat je die 30 euro (of iig de BTW) af kunt trekken.

Vraag anders je boekhouder gewoon?

crazycoder
19/10/06, 22:31
Ja dit mag uiteraard. Lijkt me logish wanneer je 40 euro verdient, en hiervoor voor 30 euro moest kopen dat je die 30 euro (of iig de BTW) af kunt trekken.

Vraag anders je boekhouder gewoon?
Als je niet bedrijfsmatig bezig bent dan zou ik persoonlijk het saldo opgeven. Dus (om het voorbeeld aan te houden) eur 10 verdiend. Trek dat voor de zekerheid even na op de site van de belastingdienst of via de belastingtelefoon.

BTW kan je als particulier niets mee.. behalve betalen :)

ispi
20/10/06, 15:14
Dus als ik per jaar 400€ verdien maar per maand 40€ kosten heb moet ik geen bedrijf zijn en kan ik ook later niet in de problemen komen met de belastingen.

Just want to be sure :p

hansm@telenet.b
09/11/06, 21:53
Toch wel. Je moet weten dat de adultproviders jouw inkomsten ook doorgeven aan de fiscus. Op jouw beurt is het dus verplicht om jouw inkomsten ook aan te geven. En dit doe je het best als je een VOF of GCV ofzo opricht. Dan kan je met alle kosten weg..:cool:



Dus als ik per jaar 400€ verdien maar per maand 40€ kosten heb moet ik geen bedrijf zijn en kan ik ook later niet in de problemen komen met de belastingen.

Just want to be sure :p

ispi
09/11/06, 21:55
daar had ik al iets gevonden ;). Gebruik iemand anders z'n visa

hansm@telenet.b
09/11/06, 21:59
iemand anders zijn visa ? dus je laat inkomsten storten op welke rekening dan ?