PDA

Bekijk Volledige Versie : Keuze dedicated host



localh
03/07/06, 13:31
Misschien wel handig om een topic als deze te openen voor degenen die nog moeten beslissen waar hun dedicated hosting te nemen:

*Op basis van welke criteria beslissen jullie waar je een dedicated hosting neemt?

Waar ik het moeilijk mee had was vooral de betrouwbaarheid van de partij "onderzoeken". Je hebt immers veel kaf tussen het koren. Veel beloftes maar weinig afspraken die uiteindelijk worden nagekomen.

De meeste recensies (webhosters.nl/ispgids.com) zijn nog vrij jong, dus daar kan je meestal niet op afgaan. (ook al omdat er veel reacties van "eindgebruikers" tussenzitten die imho toch iets sneller tevreden zijn)

Technotop
03/07/06, 13:56
tip, ga niet uit van webhosters.nl oid. Vraag aan het bedrijf naar klanten of ga zelf op onderzoek uit naar klanten die hosten bij een isp. Zakelijke klanten zullen hun mening nooit plaatsen op een website als webhosters.nl.

FransVanNispen
03/07/06, 14:08
Idd. Op sites als webhosters.nl vind je meestal reacties van mensen die óf boos zijn, óf gevraagd een reactie te plaatsten.

DSLink
03/07/06, 14:11
De meeste mensen zullen te snel naar de prijs kijken. Terwijl je beter naar de betrouwbaarheid, vriendelijkheid, kwaliteit, service kunt kijken.

localh
03/07/06, 14:21
Terwijl je beter naar de betrouwbaarheid, vriendelijkheid, kwaliteit, service kunt kijken.


Klopt zeker maar....ik ken ook verdomd goeie techs die goeie support/kwaliteit leveren maar niet altijd even vriendelijk zijn maar het tegenovergestelde heb je evengoed natuurlijk ;)

Kwaliteit/service/betrouwbaarheid is iets wat je meestal op lange termijn weet maar leuk is natuurlijk anders om altijd te moeten verhuizen als je op goeie referenties - die ook op korte termijn zijn gebaseerd - bent afgegaan.

NWO
03/07/06, 14:50
Inderdaad kijk naar:

- Support
- Kwaliteit
- Website (dit zegt vaak veel over een bedrijf)
- Kijk naar de prijs van je eigen eisen
- Server prijs
- Berijkbaarheid van het bedrijf (geen 1 euro p/m lijn enz.)
- locatie van de server (dat je niet ergens in america staat met een gameserver bijvoorbeeld)
- hoelang wil je de server huren?
- Hoe nieuw is de hardware van de host?
- Welke garanties en extra opties krijg je?

Wanneer je dit allemaal weet en zeker bent van je zaak kom je er wel uit :D
Kleine Tip, vraag een offerte hier op WHT aan, of bekijk de aanbiedingen. Dan heb je altijd nog iets om op terug te vallen, want grotendeels zitten hier mensen die je wel kunt vertrouwen :-)

Technotop
03/07/06, 14:53
Inderdaad kijk naar:

- Support
- Kwaliteit
- Website (dit zegt vaak veel over een bedrijf)
- Kijk naar de prijs van je eigen eisen
- Server prijs
- Berijkbaarheid van het bedrijf (geen 1 euro p/m lijn enz.)
- locatie van de server (dat je niet ergens in america staat met een gameserver bijvoorbeeld)
- hoelang wil je de server huren?
- Hoe nieuw is de hardware van de host?
- Welke garanties en extra opties krijg je?

Wanneer je dit allemaal weet en zeker bent van je zaak kom je er wel uit :D

Kan allemaal nog zo goed lijken, maar het blijft hardware. Kijk naar Asus, hier zijn aardig wat problemen mee, terwijl de oude series TOP waren zijn ze nu bagger.

Niemand is perfect, elk bedrijf is afhankelijk van derden (hardware etc) dus wil je 100% zekerheid kies van voor Colocatie en niet voor Dedicated.

gjtje
03/07/06, 15:07
Je hoeft jouw problemen met Asus barebones niet meteen te generaliseren tot alle Asus producten. ;)

En voordat je opzoek gaat moet je opstellen wat je wil hebben. Waarom zou je een vriendelijke, of goedkope, helpdesk willen als je zeker weet die toch bijna niet nodig te hebben?

DSLink
03/07/06, 15:18
Je hoeft jouw problemen met Asus barebones niet meteen te generaliseren tot alle Asus producten. ;)

En voordat je opzoek gaat moet je opstellen wat je wil hebben. Waarom zou je een vriendelijke, of goedkope, helpdesk willen als je zeker weet die toch bijna niet nodig te hebben?
Inderdaad ;)

Technotop
03/07/06, 15:22
Je hoeft jouw problemen met Asus barebones niet meteen te generaliseren tot alle Asus producten. ;)

En voordat je opzoek gaat moet je opstellen wat je wil hebben. Waarom zou je een vriendelijke, of goedkope, helpdesk willen als je zeker weet die toch bijna niet nodig te hebben?

Ik geef een voorbeeld ;)

Mark17
03/07/06, 15:43
En voordat je opzoek gaat moet je opstellen wat je wil hebben. Waarom zou je een vriendelijke, of goedkope, helpdesk willen als je zeker weet die toch bijna niet nodig te hebben?

Stel de e-mail helpdesk is gratis (en er word correct en binnen 24 uur gereageerd) en telefonisch kost het 25 cent/minuut dan zou dat geen belemmering hoeven te zijn aangezien je zelf kunt bepalen of het haast heeft (server offline -> bellen, software updaten -> mailen). Hierbij ben ik uitgegaan van het feit dat je management via je dedicated/colocatie leverancier neemt of via een ander.

Ecatel
03/07/06, 15:49
Misschien wel handig om een topic als deze te openen voor degenen die nog moeten beslissen waar hun dedicated hosting te nemen:

*Op basis van welke criteria beslissen jullie waar je een dedicated hosting neemt?

Waar ik het moeilijk mee had was vooral de betrouwbaarheid van de partij "onderzoeken". Je hebt immers veel kaf tussen het koren. Veel beloftes maar weinig afspraken die uiteindelijk worden nagekomen.

De meeste recensies (webhosters.nl/ispgids.com) zijn nog vrij jong, dus daar kan je meestal niet op afgaan. (ook al omdat er veel reacties van "eindgebruikers" tussenzitten die imho toch iets sneller tevreden zijn)

Ik denk dat je voornamelijk moet letten op de support response tijden van jouw potentiele dedicated provider. Ook is het belangrijk dat de provider het EEA geautomatiseerd heeft, want MOCHT deze niet bereikbaar zijn dan kun je makkelijk uit de voeten met problemen. (denk aan remote hands / server reboot of evt KVM).
Ook moet je op de extra kosten letten, wat kost een reinstall, hoe snel kan het gedaan worden.. etc.. Of wat kosten de extra mbit/s boven mijn huidige verbruik.. En als ik uit ga breiden tot 5 machines (bijvoorbeeld) ga ik dan minder per machine betalen?

dit soort puntjes.

Good luck ;) !

NWO
03/07/06, 17:58
Kan allemaal nog zo goed lijken, maar het blijft hardware. Kijk naar Asus, hier zijn aardig wat problemen mee, terwijl de oude series TOP waren zijn ze nu bagger.

Niemand is perfect, elk bedrijf is afhankelijk van derden (hardware etc) dus wil je 100% zekerheid kies van voor Colocatie en niet voor Dedicated.

Klopt. Maar voor sommigen is colocatie gewoon even te duur. Niet elke student heeft xxxx euros voor een goede server.
Je kunt bij sommige bedrijven de server komen bekijken indien je dat wenst. (onze dedicated klanten kunnen dit). Zo weet je zeker dat je geen troep krijgt. En wat je zegt over hardware: overal zit wel een zwakte als je het goed bekijkt. Het is maar net wat je er zelf mee wilt doen. :P

DSLink
04/07/06, 11:08
Klopt. Maar voor sommigen is colocatie gewoon even te duur. Niet elke student heeft xxxx euros voor een goede server... mee wilt doen. :P
Kwaliteit kost geld.

veenman
04/07/06, 11:29
Naast alle dingen die genoemd zijn, zou ik vooraf even op de koffie gaan bij je prospect leverancier. Op die manier krijg je een goed beeld van de organisatie waar je mee in zee wilt gaan.

localh
04/07/06, 18:38
Kwaliteit kost geld.

Hangt ervan af. Ik heb gewoon zelf geen zin om naar het datacenter te moeten rijden om defecte hardware te vervangen (indien nodig uiteraard).

Ik heb verschillende partijen tegen elkaar afgewogen en nu bij 2 een dedicated genomen. Uitbreiding/verlening volgend jaar zal dus afhangen van support/correctheid en dergelijke.

NWO
05/07/06, 16:07
Wie zijn het geworden localh?
Daar zijn er altijd erg benieuwd na!

ErikKosters
05/07/06, 18:44
of afgaan op de koffie smaak :)

jeroen_123
05/07/06, 20:05
Naar mijn mening is service, bereikbaarheid en hardware belangrijk...hardware is nogal eens de zwakke schakel van het geheel...zelf heb ik hier meerdere maken problemen mee ondervonden.
Wij zijn bij onze host terecht gekomen door gewoon te zoeken in zoekmachines...daardoor vielen er een paar opties af (veel slechte recencties) ik moet zeggen: top op de dag van vandaag zijn blij met de keuze die we gemaakt hebben.

localh
05/07/06, 20:25
Wie zijn het geworden localh?
Daar zijn er altijd erg benieuwd na!

Laat ons zeggen dat het 1 iets meer gevestigde waarde is en een andere nieuwere maar nog niet gevestigde waarde waar 'k goeie recensies over had gelezen. Via PM wil 'k er gerust op antwoorden ;)

Het zijn alleszins twee Belgische bedrijven beiden op het netwerk van Euroaccess.
1 server in NL in Easynet DC
1 server in BE in LCL A'pen.