PDA

Bekijk Volledige Versie : FAX Machine



SebastiaanStok
03/07/06, 11:56
Ik heb er nog niet zo zeer eentje nodig :)
Maar ik heb vandaag ik het Correct krantje een hele mooi FAX/Printer gezien, hij is afgeprijst van 899 Euro naar 177,31 Euro (inclusief BTW) :D

Het is de Cannon FAX-L360, nu heb ik wat informatie opgezocht, en nu heb ik niet zo veel kunnen vinden helaas.
Ik ben er semi achter gekomen dat hij uit 2003 is, een beetje oud als je het mij vraagt, en de toners zijn 50 eurie!

Dus nu mijn vraag:
- Tot hoelang zijn tonners meestal leverbaar?
- Hoeveel paginas kan je gemidelt met een tonner printen
- Waar moet je opletten met een FAX aan te schraven

Wat mij aansprak is dat hij ook gewoon als printen kan werken voor veel documenten.
Hier wat informatie: http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Facsimile/Laser/L360/

Dus wie kan mij wat tips/informatie geven :) :o

Henky!
03/07/06, 12:24
Misschien kun je voor de tegenwoordige prijzen net zo goed een nieuwe kopen. Wij hebben laatst de Brother MFC-5440CN gekocht voor zo'n 300 Euro. Doet printen, copieeren, scannen en faxen in kleur. Er kunnen betere zijn maar deze is tenminste beter dan jouw Cannon. Hoe dan ook, de ontwikkelingen gaan snel. Ik had gewoon een nieuwe gekocht.

SebastiaanStok
03/07/06, 12:57
Ik heb hem nog niet gekocht ;) Ik wil eerst wat informatie hebben :)

Kenneth
03/07/06, 13:10
ik gebruik liefste geen fax meer, win2k3 servertje met relaxFax en een 56K modempje (extern op COM1) en klaar :D

faxen gaat voortaan dan via mail (ontvangen en verzenden :))

SebastiaanStok
03/07/06, 13:15
Ja maar daar vraag ik niet om :)

crazycoder
03/07/06, 13:35
Hoeveel pagina's per toner: vraag het de fabrikant, er is geen enkel zinnig gemiddelde te geven. Meestal geeft de fabrikant een aantal op..
Hoe lang de toner leverbaar: met gangbare merken/modellen vrij lang. Daarna zijn/blijven er vaak alternatieven van andere merken.

Ik zou zelf geen Canon multifunction kopen. Tot op heden vooral vaak problemen mee gezien.
Verder zou ik voor een flatbed gaan met ADF zodat je ook eens een keer iets uit de krant of een boek kan scannen/copieeren, of via de ADF meerdere vellen in 1 keer in kan voeren.
In het goedkopere segment (<eur 2000) ben ik goed te spreken over Brother en HP.

SebastiaanStok
03/07/06, 13:41
Oké bedankt voor de tips :)
Ik heb geen slechte ervaring met cannon printers maar een fax is natuurlijk wat anders ;)

Ik heb al een scanner, een HP scanner en printer in een.
Enig nadeel is dat me hele bureau de roemba begint te shaken en en er geen papier opvang lade is.

Zeg ik hoorde de net van me moeder dat FAX copyeren om een gegeven moment gaan vervagen? :huh:

crazycoder
03/07/06, 13:46
Zeg ik hoorde de net van me moeder dat FAX copyeren om een gegeven moment gaan vervagen? :huh:
Niet als je een plain paper fax gebruik met inkt of toner.