PDA

Bekijk Volledige Versie : Stille 1U server



snaaps
03/07/06, 00:34
Voor show doeleinden zijn wij op zoek naar een goede STILLE configuratie van een 1U webserver.

De Rackmount zal een SuperMicro SC811I zijn waarvan wij de twee kast ventilators uit zetten.
Voor de cpu koeler willen wij een relatief stille actieve koeler gaan gebruiken.
Mijn vraag: welke CPU (die nog voor handen is) kunnen wij hiervoor het best gebruiken?

De server moet circa 10 a 12 uur draaien in demo opstelling.
Deze server zal in een (mobiel) kwart rack worden geplaats te samen met andere servers die niet draaien en overige hardware zoals een switch en reboot switch.

Ik zit zelf te denken aan een simpele celeron cpu en deze in de bios nog een keer knijpen.

Geoffrey
03/07/06, 03:21
Ben je nu op zoek naar zo'n server of ben je nu op zoek naar advies?

Als je op zoek bent naar zo'n server kan je het best hier plaatsen: http://www.webhostingtalk.nl/te-koop-gevraagd-te-koop-aangeboden/

jantje.vlaam
03/07/06, 07:02
Je kunt ook een Socket 754 bordje pakken, er een Sempron Mobile op doen (25watt), een actieve cooljag koeler en deze op 2500 RPM laten lopen middels de diverse software pakketjes die voorhanden zijn.

digi
03/07/06, 07:44
Ben je nu op zoek naar zo'n server of ben je nu op zoek naar advies?

Als je op zoek bent naar zo'n server kan je het best hier plaatsen: http://www.webhostingtalk.nl/te-koop-gevraagd-te-koop-aangeboden/


Lijkt me duidelijk....

gjtje
03/07/06, 08:21
Of een via epia, die's helemaal stil. Ligt een beetje aan wat die machine moet gaan doen of het voldoet.

Curry
03/07/06, 10:37
Ik zit zelf te denken aan een simpele celeron cpu en deze in de bios nog een keer knijpen.
Type maakt natuurlijk ook geen bal uit, iedere CPU die je per BIOS op 25% van z'n normale capaciteit zet is passief te koelen, het is dus een beetje afhankelijk van hoeveel capaciteit je feitelijk nodig hebt.

Voor sluitend advies over hoe je een hele bak muisstil passief gekoeld krijgt zou ik je toch stiekem naar het overclockersforum van Tweakers doorverwijzen.

snaaps
03/07/06, 10:40
Ok, nou jah de server zal niet veel actief worden gebruikt.
Hooguit om te laten zien hoe alles een beeje werkt. dus eigelijk is er maar 1 gebruiker actief op de server.

Curry
03/07/06, 10:45
Ok, nou jah de server zal niet veel actief worden gebruikt.
Hooguit om te laten zien hoe alles een beeje werkt. dus eigelijk is er maar 1 gebruiker actief op de server.
Dan kun je 'm desnoods op 300Mhz zetten, is ie gewoon kamertemperatuur bij intensief gebruik :)

Wel opletten dat je dan geen mobo hebt met actieve koeling op de northbridge (alhoewel ik zo snel niet weet in hoeverre dat in servers wel eens voorkomt). En check vantevoren of mobo+CPU het leuk vinden om zover te onderklokken, niet handig als ie vindt dat dat niet mag en op stock speed teruggaat terwijl je er geen koelblok op hebt staan.

Geoffrey
03/07/06, 14:48
Lijkt me duidelijk....

Nou als het zo duidelijk is dan moet hij hier niet staan....

leonleon
03/07/06, 21:48
in een soortgelijke situatie heb ik processor en geheugen van het moederbord gehaald, fan en drives ff losgehaald en kastje netjes dichtgeschroeft.
Nee, het systeem deed helemaal niets, maar het voedingslapje brandde, en er was gezellige netwerk activiteit. De demo-applicatie liep op een verdekt opgestelde laptop, maar dat wist niemand.
Zwaar onethisch, maar iedereen was blij.

snaaps
03/07/06, 22:01
Jah is indd ook wel een oplossing

Curry
04/07/06, 10:05
Kunt zelfs mobo en alles eruithalen, beetje 15" laptop past wel in een 1U ;)

t.bloo
04/07/06, 10:13
maar een laptop maakt ook herrie als ie het warm krijgt hoor

leonleon
04/07/06, 10:35
kijkers zien gewoon heel graag knipperende lampjes, zolang network activity knippert is het een echte stoere server.