PDA

Bekijk Volledige Versie : Racks



Geoffrey
30/06/06, 18:31
Beste mensen,

voor België lijkt het ons beter onze racks zelf aan te schaffen en losse footprints te huren. Nu wil ik jullie vragen of jullie goede merken weten voor dat soort racks. Liefst met de mogelijkheid om bijvoorbeeld 1/4 of 1/2 of wat dan ook secured te maken. Ik wil sterke racks en niet met een glazen deur! Men heeft mij tot op heden niet kunnen overtuigen van het goed functioneren van dit soort racks.

Ik heb reeds racks als Dell zien voorbijkomen, maar deze lijken me toch niet volledig optimaal en ik heb er ook al veel mensen over horen klagen.

Liefst racks met een sleutelslot, maar cijferslots zijn ook wel een optie. Budget doet er niet zo toe, maar laat ons zeggen max. 1250€ (voor een full van 42U natuurlijk).

Swiftway-UK
30/06/06, 18:34
Rittal en Minkels zijn goede racks. Full racks kun je krijgen onder je budget, half of kwart secure niet, tenzij je er erg veel wilt afnemen.

Geoffrey
30/06/06, 18:36
Rittal en Minkels zijn goede racks. Full racks kun je krijgen onder je budget, half of kwart secure niet, tenzij je er erg veel wilt afnemen.

Nou niet erg veel hoor, ik heb er voorlopig slechts 1 full nodig of anders 4 keer 1/4 of anders 2 keer 1/2 :) In de nabije toekomst zouden er hier natuurlijk wel nog bijkomen. Ik ga de merken die u net aangaf alvast even bekijken! Bedankt!

Proxio
30/06/06, 18:38
Minkels :). Neem eens contact op met Richard van Peer, kan wel leuke dingen doen kwa prijs. Of bel een reseller van Minkels zoals Compricon, krijg je als ISP geloof ik sowieso al 40% korting op de normale webshop prijzen.

Kunnen uiteraard ook secured 1/2 en 1/4 racks leveren, hebben wij ook staan van Minkels :).

mihosnet
30/06/06, 18:50
Knürr kasten (www.knuerr.com). Zijn we erg tevreden mee.

Geoffrey
30/06/06, 18:50
Minkels :). Neem eens contact op met Richard van Peer, kan wel leuke dingen doen kwa prijs. Of bel een reseller van Minkels zoals Compricon, krijg je als ISP geloof ik sowieso al 40% korting op de normale webshop prijzen.

Kunnen uiteraard ook secured 1/2 en 1/4 racks leveren, hebben wij ook staan van Minkels :).

Op de website van Compricon staat "cylinderknopslot". Wat moet ik me hierbij voorstellen? Bedankt voor uw informatie!

EDIT:

Ik zie hier toch veel glazen kasten opduiken, zijn deze even goed als kasten met geperforeerde deuren? Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat de warmte binnen die kasten makkelijk weggestuurd kunnen worden?

Proxio
30/06/06, 18:59
Wij hebben racks met geperforeerde deuren, dit werd ons ook aangeraden door Minkels overigens.

Swiftway-UK
30/06/06, 19:00
Op de website van Compricon staat "cylinderknopslot". Wat moet ik me hierbij voorstellen? Bedankt voor uw informatie!

Gewoon slot zoals in je normale voordeur zit, met sleutel, geen cijferslot dus. Met zo een handel, je draait slot open, drukt op het slot, grendel schiet open en draait aan de handel en open is de kast:)



Ik zie hier toch veel glazen kasten opduiken, zijn deze even goed als kasten met geperforeerde deuren? Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat de warmte binnen die kasten makkelijk weggestuurd kunnen worden?

Hangt van de setup van je DC af, sommige DC's met warme en koude straten vereisen geperforeerde kasten, anderen die lucht blazen van onder door je kast vereisen dichte deuren, even overleggen met je DC dus.

Als ze met warme/koude straten werken, dan moet je echt werken met volledig geperforeerde deuren voor en achter. Overigens leveren de meeste fabrikanten beide deuren, lees goed door de "onderdelen en opties"

APC maakt overigens ook hele mooie racks! (wel prijzig) zelfs inclusief koeling en dergelijke.