PDA

Bekijk Volledige Versie : VOIP Providers gezocht



groenleer
30/06/06, 17:47
In navolging van mijn vorige vraag voor hardware matige voip oplossingen,
ben ik nu me aan het orienteren op de verschillende voip aanbieders die er zijn.

Graag zou ik van jullie horen welke voip aanbieders er zijn in nederland die lokale nummers kunnen leveren.
Ik heb op dit moment:
belcentrale.nl
voipbuster (maar bied volgens mij geen lokale nummers meer aan)
voys.nl


Welke zijn er nog meer?
Graag zou ik ook jullie ervaringen vernemen.

Ondertussen zoek ik zelf ook nog door, hoop zo een goede provider te kunnen vinden voor mij zelf, en een klant.

Swiftway-UK
30/06/06, 17:48
speakup kan het leveren.

Ryan Kalkhoven
30/06/06, 17:52
Rokscom.nl is ook aanbieder van lokale VOIP-nrs

is250
30/06/06, 17:54
BudgetPhone

Randy
30/06/06, 17:59
SpeakUP.nl, goede ervaring mee. Helpen je als het moet met configuratie en draaien geclusterd zodat niet het hele net plat ligt als er een server met vakantie is.

lifeforms
30/06/06, 18:33
Speakup doet het goed bij ons op de zaak, goede ondersteuning, redundancy en uptime. Prive heb ik Budgetphone maar dat heeft toch zijn problemen gehad, dus ik ga dat waarschijnlijk ook via Speakup doen.

Rick L.
01/07/06, 09:16
Heb begin deze maand een nummer aangevraagd bij VoipBuster, maar dat werkte niet zonder problemen. Vanaf telefoons van KPN was in niet bereikbaar en 2 van de 10 keer kwam het signaal van de provider niet binnen op de centrale, waardoor de telefoon dus niet ging rinkelen.

Inmiddels overgestapt op BudgetPhone en daar heb ik tot op heden geen problemen mee gehad.

Keenondots
01/07/06, 11:01
Onze volledige telefonie loopt ook via SpeakUp. Erg tevreden mee.

Online service panel waar je veel in kunt stellen (toestellen die tegelijk of juist na elkaar gaan rinkelen, tegelijk met een mobiele telefoon, voicemail, etc.).

dsigning
01/07/06, 13:09
Bij ons loop sinds kort alles via Speakup, zeer goede tarieven en echt super service ze hebben voor ons alles opgezet en ingesteld. Kwaliteit van de gesprekken is echt uitmuntend.

InterNetjes
01/07/06, 20:41
Bij ons loop sinds kort alles via Speakup, zeer goede tarieven en echt super service ze hebben voor ons alles opgezet en ingesteld. Kwaliteit van de gesprekken is echt uitmuntend.

Zit SpeakUp ook op dit forum trouwens?

Ik heb ook tot nu toe heel goede berichten over hun gehoord.

brugcom
02/07/06, 01:41
wat zijn de tarieven van speakup ?
op de website zie ik de tarieven in de shop als je alles zelf aanschaft

Dillard
02/07/06, 01:45
Veel collega's gebruiken schijnbaar SpeakUp, ik ga ze maar eens bellen binnenkort.

Uit nieuwsgierigheid: wat kost het om 2 of 4 nummers te connecteren (excl. gesprekskosten uiteraard) per maand? Bij Rokscom kosten 4 nummers 12.95 per maand.

:edit: brugcom en ik hadden de zelfde vraag :)

brugcom
02/07/06, 01:49
voor mij dan 3 nummers maar klopt zelfde vraag

knippin
02/07/06, 12:50
Veel collega's gebruiken schijnbaar SpeakUp, ik ga ze maar eens bellen binnenkort.

Uit nieuwsgierigheid: wat kost het om 2 of 4 nummers te connecteren (excl. gesprekskosten uiteraard) per maand? Bij Rokscom kosten 4 nummers 12.95 per maand.

:edit: brugcom en ik hadden de zelfde vraag :)


voor 12.50 is wel erg duur wat zijn dan de gesprekskosten?
wij bieden ook voip aan. Pm me als je meer info wilt

Keenondots
02/07/06, 12:54
Als je 12,95/mnd voor 4 nummers 'erg duur' vindt, dan hoef je SpeakUp niet te bellen. Kwaliteit kost geld.

knippin
02/07/06, 13:08
ben niet bekend met spreak up

maar had me net verlezen:D
maar 4 nr is ind. niet duur dacht dat het er 2 waren


zal wel door de warmte komen


maar wat zijn de gespreks kosten?

Ryan Kalkhoven
02/07/06, 13:49
Hier vindt je de tarieven etc van VOIP bij Rokscom:

http://www.rokscom.nl/produkt_detail.php?taal=nl&catId=88&prodId=154

masterpe
04/07/06, 21:43
Ik kan inderdaad bij speakup de tarieven niet vinden. Graag had ik deze gezien.

WilloW
04/07/06, 21:59
Dan mail je hun gewoon even... komop beetje moeite doen

lifeforms
04/07/06, 22:19
Ik kan inderdaad bij speakup de tarieven niet vinden. Graag had ik deze gezien.
Zijn een maatwerk partij, je kan het beste even bellen en uitleggen wat jouw situatie is.

SCS
04/07/06, 22:27
http://www.xeloq.com/nl/

Zijn zelf met hun in de weer. Hun service en adviezen zijn iig zeer goed. Leveren lokale nummers, 0900 en 088 series.

Had zeer uitgebreide vragen ivm koppeling asterisk-server via SIP en alles wordt altijd zeer snel en gedetailleerd beantwoord. Werken via goandcall.com

DennisWijnberg
05/07/06, 13:55
Wij ook Speakup! Super!

renate
10/07/06, 15:09
Bij deze zit SpeakUp ook op het forum :)


Zit SpeakUp ook op dit forum trouwens?

Ik heb ook tot nu toe heel goede berichten over hun gehoord.

DennisWijnberg
10/07/06, 15:52
Mooi zo, welkom :)

Dillard
10/07/06, 17:33
Welkom Renate, je ziet, Speakup wordt alleen maar gelouterd hier :)

Ik begrijp dat jullie sterk zijn in maatwerk, maar hebben jullie een basis prijslijst (abonnement, kosten nummers per maand), zodat ik voor mijzelf een idee kan krijgen hoe jullie prijstechnisch in de markt liggen?

Pegasus
11/07/06, 18:05
Iemand ervaring met Voipenzo? Ben (nog steeds) opzoek naar een alternatief voor voipbuster, aangezien zij geen lokale nr's mee leveren. Of nog iemand met een ander alternatief met softphone.

Alvast bedankt!

veraert
11/07/06, 18:10
Iemand ervaring met Voipenzo? Ben (nog steeds) opzoek naar een alternatief voor voipbuster, aangezien zij geen lokale nr's mee leveren. Of nog iemand met een ander alternatief met softphone.

Alvast bedankt!

Waarom zou VOIPBuster geen lokale nummers meer leveren?

Pegasus
11/07/06, 18:14
Waarom zou VOIPBuster geen lokale nummers meer leveren?

Omdat op een of andere manier er geen nummers voor mij beschikbaar zijn. Ik heb eerst wel een nummer gehad, werkte perfect totdat de OPTA begon te zeuren tegen voipbuster dat ze zomaar lokale nr's 'uitdeelden' voor mensen die bijv niet in dat gebied wonen.

Bijv. ik kreeg een 033 nummer terwijl ik een 0513 nummer hoor te krijgen omdat ik toen nog geen NAW gegevens had ingevoerd.

veraert
11/07/06, 18:29
Ik heb gisteren namelijk netjes een 013 nummer gekregen van VoipBuster

Pegasus
11/07/06, 19:07
Vreemd, ik kan het trouwens ook nergens meer terugvinden van een nummer aanschaffen sinds dat ze een nieuw controle paneel (web) in gebruik hebben genomen.

renate
12/07/06, 13:22
Welkom Renate, je ziet, Speakup wordt alleen maar gelouterd hier :)

Ik begrijp dat jullie sterk zijn in maatwerk, maar hebben jullie een basis prijslijst (abonnement, kosten nummers per maand), zodat ik voor mijzelf een idee kan krijgen hoe jullie prijstechnisch in de markt liggen?

Dank je wel :) Ik merk inderdaad dat mensen enthousiast over ons zijn, altijd fijn om te horen natuurlijk!

We hebben wel een basisprijslijst, de reden dat ie nog niet op de site staat heeft te maken met het beheer: we willen wel graag altijd een up-to-date prijslijst kunnen presenteren. Hier komen de gegevens, die op dit moment geldig zijn:

Abonnementskosten per maand per nummer: 6 euro, nieuw nummer kost 25 euro (alles ex btw). Indien je geen eigen asteriskcentrale hebt/wilt kun je voor 2,50 per toestel (1,50 bij meer dan 10) gebruik maken van ons managed platform, waarbij je dan ook ons online beheersysteem voor doorschakelingen etc beschikbaar hebt.

Voor de beltarieven: mail even naar info@speakup.nl, dan stuur ik je alles toe.

Pegasus
15/07/06, 18:04
Ik heb nog verder rond gezocht en kwam er achter dat www.voipplanet.nl ook voordelig en goed is. Ik heb inmiddels daar een account aangevraagd en betaald.

Gamersea
17/07/06, 19:07
Webxtra.nl ondersteunt VOIP maar ik weet niet precies of dat na uw eisen zijn:
http://webxtra.nl/services.php daar kunt u in iedergeval even kijken (zie de linkerkant).

rayden
19/07/06, 15:19
Wij hebben ISDN van KPN via Asterisk, Dat is pas w00t! :P

Uitgaande trunks hebben we via MCI (www.uunet.nl), VoiceData (www.voicedata.nl) en SIPDiscount (www.sipdiscount.com)

machit
01/08/06, 23:41
Ik heb zeer goede ervaringen met Budget Phone Company. Wij hebben een maand of 2 geleden een nieuwe centrale weg gezet met meerdere nummers etc van KPN. Alleen was deze set niet geschik voor VOIP. Budget Phone Company heeft ons advies gegeven hoe we onze hardware er wel geschikt voor konden maken middels een paar kleine veranderingen.

Tevens is de telefonisch support goed, de website kan wat beter maar je kan niet alles hebben.

crazycoder
09/08/06, 11:16
Verbaas mezelf erover dat je niet van iedere voip provider je nummer mee kan nemen naar een ander. Weet niet of dat wel handig is als je het zakelijk in gebruik hebt.

Het is dus in ieder geval zaak om de kleine letters en het contract goed te lezen alvorens te tekenen.

Dillard
09/08/06, 19:50
Verbaas mezelf erover dat je niet van iedere voip provider je nummer mee kan nemen naar een ander. Weet niet of dat wel handig is als je het zakelijk in gebruik hebt.

Het is dus in ieder geval zaak om de kleine letters en het contract goed te lezen alvorens te tekenen.

Is dat geen OPTA-bepaling dan dat nummers meeverhuisd moeten kunnen worden ?

crazycoder
09/08/06, 20:54
Is dat geen OPTA-bepaling dan dat nummers meeverhuisd moeten kunnen worden ?
Ik zou het echt niet weten. Gezien het kabaal rond mobiele nummers zou het mij verbazen als het met voip anders was.

dotnetjunkie
10/08/06, 08:32
VoIP-providers zijn niet noodzakelijk telecom-operatoren. Dus de OPTA heeft in dat geval weinig te zeggen...
het is inderdaad meestal zo dat VoIP-nummers niet te transfereren zijn, aangezien het nummerblok eigendom is van de upstream carrier of de provider zelf, en die zullen het natuurlijk niet afgeven.

crazycoder
10/08/06, 09:23
VoIP-providers zijn niet noodzakelijk telecom-operatoren. Dus de OPTA heeft in dat geval weinig te zeggen...
het is inderdaad meestal zo dat VoIP-nummers niet te transfereren zijn, aangezien het nummerblok eigendom is van de upstream carrier of de provider zelf, en die zullen het natuurlijk niet afgeven.
Terwijl de opta wel besloten heeft dat ze geen lokale nummers af mogen geven aan mensen/bedrijven buiten dat gebied? Als opta dat mag besluiten, waarom dan niet iets anders?

Als je een nummer niet mee kan nemen kan je ze zakelijk niet gebruiken.. Of denk jij dat het handig is als een bedrijf bij iedere overstap naar een andere voip provider het nummer moet wijzigen?

Dillard
10/08/06, 17:12
Bedoelen we hier met VOIP-nummers overigens de 084/087 nummers of ook de aan te vragen lokale netnummers?

crazycoder
10/08/06, 21:03
Bedoelen we hier met VOIP-nummers overigens de 084/087 nummers of ook de aan te vragen lokale netnummers?
Lokale nummers. Niet dat het uit zou mogen maken hoor.. Als jij zakelijk een ander nummer krijg dan is het echt ontzettend lastig/kostbaar om dat weer naar je klanten/leveranciers gecommuniceerd te krijgen.

Dillard
11/08/06, 10:15
Lokale nummers. Niet dat het uit zou mogen maken hoor.. Als jij zakelijk een ander nummer krijg dan is het echt ontzettend lastig/kostbaar om dat weer naar je klanten/leveranciers gecommuniceerd te krijgen.

Klopt, maar ik kan me iets voorstellen van een nummerblok wat wordt toegewezen bij 084/087 nummers, bij lokale nummers, zou een telecom-provider van elk kental dan een blok toegewezen moeten krijgen?

En als ik mijn nummers zou verhuizen naar een VOIP-aanbieder, dan zitten die nummers zowiezo niet in zijn blok, toch?