PDA

Bekijk Volledige Versie : Keuze voor Smartphone



JKW
30/06/06, 14:11
Hallo,

ben nu bezig met het uitzoeken van een nieuwe mobiele telefoon.
Dit is een prijs/kwaliteitvergelijking. Ik bied onderstaande dus NIET aan ;)

Deze telefoon gaat dan gebruikt worden om mee te bellen,sms-sen, IMAP e-mail & voor gebruik om servers in noodsituaties via ssh te kunnen benaderen dus iets van Putty moet er op kunnen draaien. Restarten van servers via Webadmin van remote powerswitch moet ook geen probleem zijn.

Ik twijfel tussen de volgende telefoons:

Voordelen en Nadelen per toestel die ik zelf heb kunnen vinden, gaarne eigen evaringen posten.

Nokia 6280

Voordelen: Compact design dus makkelijk mee te nemen.
UMTS Ondersteuning

Nadelen: Weinig intern geheugen.
Oude Nokia OS dus minder functies????

Gratis i.c.m 1 jarig abonnement.

Vodafone: €22,50 per maand
T-Mobile: €20,00 per maand

Nokia N70

Voordelen: Symbian OS schijnt stabiel te draaien. Mogelijkheid tot toevoegen van extra software. UMTS ondersteuning

Nadelen: Groot toestel wat dus niet zo even in de broekzak past
Toestel schijnt traag te zijn.
Camera klepje op de achterkant schijnt snel open te gaan en haalt de toetsenblokkering eraf en zet camera aan gevolg batterij gauw leeg.
Batterij moet vaak opgeladen worden.


Gratis i.c.m 2 jarig abonnement.

Vodafone: €22,50 per maand
T-Mobile: €20,00 per maand

T-Mobile Vario

Voordelen: Veel software voor Windows Pocket Edition beschikbaar
Goed toetsenbord, Touchscreen.

Nadelen: Groot toestel wat dus niet zo even in de broekzak past.
Heb gehoord dat dit toestel nog wel eens vast loopt en een reset nodig heeft.
Geen UMTS ondersteuning.

Gratis i.c.m 2 jarig abonnement.


T-Mobile: €20,00 per maand + Internet totaal € 9,50 = € 29,50 per maand.

Dit is dus gauw even een snel onderzoekje, mis alleen nog gebruikerservaringen.

Als provider wil ik GEEN Orange of Debitel en de andere resellers dus alleen de volgende:

KPN
Vodafone (Zelf zeer goede ervaring mee)
Telfort
T-Mobil (Zelf zeer goede ervaring mee)

Bij de telefoon wil ik eventueel een UMTS/EDGE datapakket afsluiten om het internet verkeer goekoper in te kunnen kopen.

Indien er betere aanbiedingen zijn gelieve dit niet hier te plaatsen omdat dit forumgedeelt dit niet toestaat. Alleen even de opmerking hier plaatsen. Misschien dat ik dan wel een aanvraag open in het aanbiedingen gevraagd topic.

Mikej0h
30/06/06, 14:25
Met de Nokia toestellen heb ik geen ervaring, echter ik ben momenteel zelf in bezit van de T-Mobile Vario (met de ROM van Qtec == sneller, stabieler, en lichter en niet onbelangrijk volledig unlocked) en het toestel werkt perfect.
Geluidsklwaliteit prima, wireless en bluetooth functies werken goed. Bijkomend voordeel is dat een 512mb mini-SD kaart wordt bijgeleverd.

Ik gebruik het apparaat zelf om te bellen, radio streams (werken prima @ 32kbps), PocketPuTTY en afspraken te synchroniseren.
Ik zelf heb geen last van vastlopers die jij aangaf, wel weet ik dat T-Mobile sloom is met het uitgeven van nieuwe ROM's, en de standaard ROM tergend sloom is en bovendien oerlelijk is (ROZE menus :S).

Ik bel zelf daardoor ook met T-Mobile, in mijn geval met een Zakelijk Optimaal abbonement, ook icm. Pocket Internet Totaal.
Bevalt dus prima.

Wel een puntje: waarschijnlijk zal er op de factuur komen te staan: Internet totaal, dat is het grote pakket en kost wat meer geld (~50 euro p/mnd), ik schrok daar een beetje van, echter onderaan (dezelfde factuur) staat een creditering voor het gebruik van Pocket Internet Totaal, waarbij 42 euro korting wordt gegeven.

veenman
30/06/06, 15:46
Zelf heb ik een maandje een MDA Vario, vrij traag en loopt soms vast, maar perfect om mee te internetten en e-mailtjes te lezen en te beantwoorden. Wat betreft Nokia's, het symbian platform heerst. Ik heb 3 telefoons met het platform gehad (op dit moment heb ik een Nokia 6630 als secondaire telefoon) , is super stabiel en daarnaast is mijn ervaring dat de toestellen zelf ook erg goed tegen een stootje of een valpartij kunnen.

VanderToorn
30/06/06, 16:00
Ik heb ook een MDA VArio van T-Mobile met InternetTotaal pakket voor 9,50.
Helaas is hij nu weg voor 10 dagen naar de T-mobile shop want hij bleef na een keer bellen hangen en liep daarna elke keer vast als ik hem aanzette.
Het meisje in de T-mobileshop wist me te vertellen dat ze al gauw een nieuwe geven als hij stuk is.

Ben er een beetje klaar mee want ik heb dat ding om zakelijk te bellen/internetten/Pocketputty en email te checken.
En nu kan ik niks.

Koude starts ( resets) mochten niet baten
Alles kwijt wat erop stond.
Mocht je deze MDA aanschaffen hier een tip elke dag syncen zodat als ie crasht je niks kwijt bent

RobbertC
30/06/06, 16:18
Wat dacht je van de Nokia N80? Ook een slidephone zoals de Nokia 6280, maar dan wel een echte smartphone met Symbian daarop.

Inclusief geweldige webbrowser, UMTS (snel internet dus), Wifi (nog sneller internet ;) ), uitbreidbaar geheugen (miniSD), goede agenda.

Trolink
30/06/06, 16:29
Heb zelf ook een MDA Vario, alleen deze loopt regelmatig vast, ben ook geweest bij de telefoon zaak en die hebben gezegt dat ik hem 4 weken( ! ) kwijt ben als ik hem laat opsturen.

@Mikej0h

Zou je mij misschien een linkje ofzo kunnen sturen van de ROM van q-tec?
Bedankt alvast =)

Mikej0h
30/06/06, 17:25
@Mikej0h

Zou je mij misschien een linkje ofzo kunnen sturen van de ROM van q-tec?
Bedankt alvast =)

Ik maak gebruik van dit forum waar de ROM's op worden bijgehouden.
http://www.smarter-phones.com/phpBB2/overzicht-roms-voor-de-htc-wizard-vt84.html

Let niet op de naam van het apparaat, gezien deze ook wordt gekocht onder de naam "Qtec 9100", "HTC Wizard", "iMate *".
Welke versie ROM je neemt kan je zelf kiezen, ze zullen allemaal werken, de een beter dan de ander. Qtec en Imate zijn unbranded, die van Orange en T-Mobile zijn gebrand (logos, toontjes etc).
Om de ROM te kunnen upgraden moet je foon wel geunlocked zijn, dat staat op dat forum volgens mij ook beschreven.

Ik weet toevallig dat er op FTD momenteel een post in "PDA / Navigatie" rondgaat met applicaties voor de T-Mobile MDA Vario (unlockers etc).

TiMMiEJ
30/06/06, 17:27
Had hetzelfde probleem...super traag, vastlopers en noem het maar op. Heb de nieuwe T-mobile ROM erin gezet, de processor naar 240mhz geclokt en het loopt weer als een trein.

http://www.smarter-phones.com/phpBB2/t-mobile-dc7.html

Voor de service hoef je het bij T-mobile echt niet te laten, ik woon in limburg (bij kelpen in de buurt). En ik had totaal geen bereik als ik binnen zat, dus heb ik gebeld met de helpdesk. Er stond op de planning dat er binnen 3 maanden een mast geplaatst zou worden in Kelpen, maar dat hebben ze verschoven en een halve week later had ik volop bereik!

Keizer
30/06/06, 17:28
Ik ben in het bezit van de Mda III (Qtek 9090) en die loopt prima. Heb in een aantal maanden slechts 1 vastloper gehad (met een nes emulator:)).

Een tip voor de andere mda gebruikers: ga vaak naar je setup/memory/running programs/terminate all, als ej teveel programma's hebt draaie looptie idd snel vast ;)

RobbertC
01/07/06, 18:46
Ik ben in het bezit van de Mda III (Qtek 9090) en die loopt prima. Heb in een aantal maanden slechts 1 vastloper gehad (met een nes emulator:)).

Een tip voor de andere mda gebruikers: ga vaak naar je setup/memory/running programs/terminate all, als ej teveel programma's hebt draaie looptie idd snel vast ;)Nog veel handiger/beter: installeer SPB Pocket Plus (http://www.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/?en), die zorgt ervoor dat alle programma's automatisch ook echt gesloten worden als je op het kruisje klikt.

Beste aanschaf ooit voor m'n MDA Compact :) (die ik overigens te groot vond om mee te bellen)

JKW
01/07/06, 21:05
Allemaal in ieder geval bedankt voor de reactie's

6280 valt dus af aangezien ik ook heb besloten dat ik er Tom Tom op wil laten draaien.

Nu nog de overweging maken of het dan de N70 of MDA Vario wordt.

@RobbertC de N80 vind ik nog iets de duur ;)