PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijfsgroei



Hjalmar
29/06/06, 21:16
Beste concullega's,

Ik ben benieuwd naar jullie bedrijfsgroei per jaar. Te gebruiken voor een BCG-matrix in een marketingplan.

B.v.d.

wdv
29/06/06, 22:31
Moet je niet voor een BCG-Matrix dan ook het marktaandeel weten? :)

WebBizz
29/06/06, 22:32
Bedrijfsgroei op welk gebied? Omzet? Winst? Brutomarge? Aantal klanten? Aantal domeinen?

Triloxigen
29/06/06, 22:48
Moet je niet voor een BCG-Matrix dan ook het marktaandeel weten? :)
het lijkt me vrijwel haast onmogelijk dat te berekenen ;)

TiMMiEJ
29/06/06, 22:55
Er zijn al 11 mensen die op >50% hebben gestemd. Gaat het hier dan om wat nieuwere bedrijven? Ik kan me niet voorstellen dat een "volwassen bedrijf" per jaar 50% groeit. Met volwassen bedrijf bedoel ik bedrijven die tot de grotere behoren.

snaaps
29/06/06, 23:09
Momenteel ruim 100%, oude klanten blijven en dagelijks ontvangen wij vele nieuwe klanten.
(bedrijf bestaat al langere tijd)

Uiteraard ga ik hier geen verdere bedrijfsinformatie vermelden...

WimVM
29/06/06, 23:26
Er zijn al 11 mensen die op >50% hebben gestemd. Gaat het hier dan om wat nieuwere bedrijven? Ik kan me niet voorstellen dat een "volwassen bedrijf" per jaar 50% groeit. Met volwassen bedrijf bedoel ik bedrijven die tot de grotere behoren.

van 1 klant naar 2 he :-) LOL

De vraag is wat doelloos. je kan dit soort dingen gewoon aankopen bij auditfirma's zoals graydon enzo...

Triloxigen
29/06/06, 23:32
Er zijn al 11 mensen die op >50% hebben gestemd. Gaat het hier dan om wat nieuwere bedrijven? Ik kan me niet voorstellen dat een "volwassen bedrijf" per jaar 50% groeit. Met volwassen bedrijf bedoel ik bedrijven die tot de grotere behoren.

LSW groeit met iets van 70 per jaar en dat is zeker wel een volwassen bedrijf.

Wijzelf groeien ook met meer (ik hou exacte nummertjes nog even voor me ;)) dan 50% per jaar en dat al meerdere jaren (vanaf 2001).

snaaps
29/06/06, 23:33
Er zijn al 11 mensen die op >50% hebben gestemd. Gaat het hier dan om wat nieuwere bedrijven? Ik kan me niet voorstellen dat een "volwassen bedrijf" per jaar 50% groeit. Met volwassen bedrijf bedoel ik bedrijven die tot de grotere behoren.

Ligt aan de instelling van het bedrijf.
Ook grote bedrijfen als .. (tja) kunnen behoorlijk hard door groeien.
Let wel dat de beste reclame mond op mond reclame is. met andere woorden:
hoe meer klanten, des te meer mond op mond reclame!

wdv
29/06/06, 23:59
het lijkt me vrijwel haast onmogelijk dat te berekenen ;)

Daarom vind ik het ook zo knap dat hij een BCG-matrix wil maken. En sowieso wordt een BCG-matrix volgens mij per bedrijf gemaakt.

crazycoder
30/06/06, 00:04
Let wel dat de beste reclame mond op mond reclame is. met andere woorden:
hoe meer klanten, des te meer mond op mond reclame!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAA.. wanneer leren jullie het eens. Mond op mond heeft niets met reclame te maken. Dat is of een innige kus of reanimeren.

Het is mond TOT mond reclame.

Randy
30/06/06, 02:25
Er zijn al 11 mensen die op >50% hebben gestemd. Gaat het hier dan om wat nieuwere bedrijven? Ik kan me niet voorstellen dat een "volwassen bedrijf" per jaar 50% groeit. Met volwassen bedrijf bedoel ik bedrijven die tot de grotere behoren.

Jaarlijks minimaal 50%, hoewel we in de plannen van een bescheiden 20 uitgegaan zijn. Metingen sedert 2002 en een start met al ~1000 klanten door overname voor start.

FransVanNispen
30/06/06, 03:47
Off-topic:


AAAAAAAAAAAAAAAAAAA.. wanneer leren jullie het eens. Mond op mond heeft niets met reclame te maken. Dat is of een innige kus of reanimeren.

Het is mond TOT mond reclame.
Dit is misschien wel de 50e keer dat ik deze reply voorbij zie komen. Maar ik heb in Brabant nog nooit iemand horen zeggen 'mond-tot-mond', sterker nog, ik heb dit buiten dit forum nog nooit eerder gezien of gehoord!

Aangezien we een levende taal hebben, en zowaar alle mensen die ik ken 'mond-op-mond' gebruiken, zal het goed taalgebruik zijn. Is het niet nu, dan wel over 10 jaar :D

Waarschijnlijk wordt mond-op-mond steeds vaker gebruikt omdat dit een lopende 'zin' is, in tegenstelling tot mond-tot-mond.

Persoonlijk vind ik het ook logischer. De reclame gaat immers over van mond op mond. Geheel correct zou het anders moeten zijn mond-tot-en-met-mond. Immers houdt technisch gezien bij 'tot', de reclame net voor de andere mond op :D

Overigens komt mond-op-mondreclame zo vaak voor dat Wolters' Koenen (1996) het vermeldt als variant van mond-tot-mondreclame en mondreclame.

Hoe lang zal het nog duren voordat de Van Dale meedoet?

Ontopic:

Er zijn waarschijnlijk heel veel hosting bedrijfjes die 100% en meer groeien omdat het barst van de jonge en startende ondernemingen in deze branche, en daarbij het verloop van bedrijven ook nog eens behoorlijk lijkt te zijn, afgaande op de verkopen en gestopte ondernemingen die alleen al op dit forum voorbij komen.

Jurian
30/06/06, 09:43
Daarnaast zou 't toch echt mond tot oor moeten zijn, ik hoor in ieder geval niets met m'n mond, dus heel die uitspraak slaat zowiezo nergens op (imho).