PDA

Bekijk Volledige Versie : Factuur maken / Boekhouding



Nieekk
28/06/06, 15:11
Met welk programma kan ik facturen maken? Dat houdt dus in het logo mooi op zijn plaats, onderin adresgegevens, en dat ik zo maar de bestelling hoef in te voeren en dat ik hem dan kan opsturen. En welk programma raden jullie me aan voor mijn boekhouding?

is250
28/06/06, 15:12
Exact Globe is een erg goed pakket, voor zowel facturatie als boekhouding. Of Exact Online :).

wbakker-letsgoonline
28/06/06, 15:19
Exact Globe, is wel een erg uitgebreid programma, ik heb hiermee gewerkt, en je moet toch echt wel verstand van dit systeem hebben wil je eruit halen maken wat er in zit en of geen vervuiling wilt maken.

David-Andrew
28/06/06, 15:19
Wefact; www.wefact.nl

Nieekk
28/06/06, 15:20
Dat is denk ik niet wat ik bedoel. Ik wil een goed programma, waarmee ik gewoon zelf mijn PDF kan ontwerpen. Dat ik dus eerst zelf bepaal waar het logo komt, wat er allemaal op komt, en dat ik dan daarna alleen maar de bestelling hoeft in te voeren.

is250
28/06/06, 15:27
Dat is denk ik niet wat ik bedoel. Ik wil een goed programma, waarmee ik gewoon zelf mijn PDF kan ontwerpen. Dat ik dus eerst zelf bepaal waar het logo komt, wat er allemaal op komt, en dat ik dan daarna alleen maar de bestelling hoeft in te voeren.


Dat kan met Exact, je kan evt. ook een minder uitgebreide versie nemen met enkel factuur module bijv. Of het totale Exact Globe pakket als je ook boekhouding en dergelijke er bij wil doen.

Vision2Design
28/06/06, 15:36
WeFact werkt goed, je kan je eigen factuurtemplate maken.. www.wefact.nl

RobertKuipers
28/06/06, 18:04
Voor het maken van facturen zou je kunnen kiezen voor Davilex Facturatie. Daarin kun je zelf makkelijk verschillende templates bouwen. In hoe verre je dit pakket standalone (zonder andere davilex modules zoals Account) kunt gebruiken zul je even moeten nakijken op de website (http://www.davilex.nl/producten/factuur/). Prijs volgens de website is E 169,-

crazycoder
28/06/06, 18:08
Snelstart (als nieuwe onderneming krijg je korting).
King, Navision, Davilex
Even 3 seconden googlen en....
http://www.boekhoudpakket.in-research.info/Boekhoudpakketten.php?Type=F
Veel leesplezier.

TomNL
30/06/06, 20:36
Wij gebruiken www.reeleezee.nl. De gehele boekhouding en facturatie online. Het werkt ideaal. En nee, we hebben geen aandelen in dit bedrijf. :)

NWO
30/06/06, 22:23
even tussen door: Over zo'n online bedrijf. Hoe doen hun / jij dit met backups?
Maken zei dit? Of doe je dit zelf? Ben ik erg benieuwd na namelijk!

RobbertC
01/07/06, 19:10
Wij gebruiken www.reeleezee.nl. De gehele boekhouding en facturatie online. Het werkt ideaal. En nee, we hebben geen aandelen in dit bedrijf. :)
Gebruiken wij ook, ben er erg tevreden mee. De helpdesk is ook prima.

crazycoder
01/07/06, 21:44
Nadeel van een online pakket is dat je er aan blijf betalen. Voordeel van een aantal andere pakketten is dat je na aanschaf niets meer moet betalen, dat hangt overigens wel af van de leverancier.. bij een aantal ben je verplicht om jaarlijks onderhoud op de software te kopen.
Voordeel is er natuurlijk ook, je hoef geen geld in software te steken.

rvingen
01/07/06, 21:53
Ik denk dat je het beste kan gaan voor wefact; www.wefact.nl

Is lekker programma..

X-Hosted
02/07/06, 19:41
en ook wij gaan met Data030 mee, wefact is een prima systeem!

ByteMe
03/07/06, 14:23
En als je de WeFact functionaliteiten in een programmaatje wil,
dan kan ik je ten zeerst het Facturatie pakket van www.wiversoft.be aanraden. Er is zelfs een Free versie waar je al ver mee komt.

Gebruik het nu zelf al een tijdje, en werkt perfect.

safemedia
04/07/06, 12:29
Ik heb ook een beetje meegekeken, maar denk dat ik voor Wefact ga, ziet er goed uit, en dat voor een mooie prijs.
Zijn er ook mensen die hier negatieve punten over hebben?

EWS
04/07/06, 15:15
Ook ik kan beamen dat Wefact lekker en handig werkt. Een serieus negatief punt heb ik tot nu toe niet kunnen vinden. Met problemen word je altijd snel geholpen door de ontwikkelaars.

wbakker-letsgoonline
04/07/06, 16:07
Inderdaad wij gebruiken ook Wefact, en moeten er vol log overspreken, de ontwikkelaars helpen je snel met problemen en zoeken altijd een passende oplossing.

eRush
04/07/06, 16:58
Ik heb ook wefact en ben er erg tevreden over. Aanrader dus.

nopzolder
04/07/06, 17:30
gebruiken jullie dan wefact standaard of pro??

Geoffrey
04/07/06, 17:36
WinKin of WeFact :)

X-Hosted
04/07/06, 19:28
gebruiken jullie dan wefact standaard of pro??

Wij gebruiken het al vanaf het begin, en toen was er alleen maar de standaard versie, maar we gaan zeker upgraden naar pro! :D

Oorworm
19/08/06, 11:34
Zijn deze programma's niet alleen om facturen te maken en eventueel om stock bij te houden?
Ik wil zowel online facturen kunnen versturen en m'n boekhouding bijhouden met 1 programma of online dienst. Iemand hier een idee van?
Het moet zeer gebruiksvriendelijk zijn en in Belgiƫ te gebruiken zijn (btw 21%, ...).

Greetz

robblok
20/08/06, 05:06
Voor de boekhouding zou ik snelstart / exact / of exact aanraden. Je moet overigens wel weten wat je doet in een boekhouding anders klopt het voor geen meter.

Ik zou opletten dat in het factuurprogramma dat je aanschaft de mogenlijkheid tot creditfacturen zit. Zorg ervoor dat je nooit facturen verwijderd als ze niet betaald worden maar er een credit factuur voor maakt (als je tenminste zeker weet dat er niet betaald gaat worden en je dat accepteerd). Missende factuurnummers zijn nanemlijk heel vervelend.

AlfaHosting
20/08/06, 10:25
Met welk programma kan ik facturen maken? Dat houdt dus in het logo mooi op zijn plaats, onderin adresgegevens, en dat ik zo maar de bestelling hoef in te voeren en dat ik hem dan kan opsturen. En welk programma raden jullie me aan voor mijn boekhouding?

Als het enkel gaat om facturen aan te maken en als het niets mag kosten: Volutive.

quicknl
10/09/06, 20:19
als het om weinig facturen gaat, kun je ook excel gebruiken. Wendbaarder bestaat niet. Als je meer dan 10 facturen per maand maakt :) wordt het al irritanter en kun je het beste een progje aanschaffen. Ik gebruik zelf ook Davilex Totaal.

AlfaHosting
10/09/06, 20:24
http://www.minipak.nl/ is ook erg geschikt.

Mikej0h
10/09/06, 20:35
Wij maken gebruik van Afas Small Business, en dit bevalt mij persoonlijk erg goed ondanks dat we er nu alleen de facturatie functie voor gebruiken.

Tevens zijn andere oplossingen:
Unit4 Multivers Lite
Mamut Office
Exact Compact
SnelStart

In alle bovenstaande pakketten kan jezelf de factuur layout bepalen, naar mijn weten betaal je ook bij bovenstaande pakketten een jaarlijkse bijdrage voor support & updates.